LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het Net abbonnement opzeggen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
psam

Het Net abbonnement opzeggen

Ongelezen bericht door psam »

Ga overstappen naar Telfort internet en wilde mijn abbonnement bij Het Net beeindigen. Ik was vast in de veronderstelling dat ik een maandcontract had, omdat je bij Het Net "nergens aan vastzit". en omdat ik al langer dan een jaar bij hun was. Via hun e-mail helpdesk heb ik geen antwoord gekregen over mijn opzegtermijn, allen hoe ik op moest zeggen.
Bij bellen kreeg ik te horen dat mijn contract stilzwijgend met een jaar is verlengd. Ik ben dus op geen enkele manier ben geinformeerd hierover, dus ook niet de optie aangeboden gekregen om naar een maandabonnement over te stappen.
Ik zit bij mijn overstap nog met een resttijd van 9 maanden (extra kosten 180 euro) dubbel internet abbonnement, dus zowel bij telfort als bij Het Net.
Mijn bezwaar is dat ik mij toch wel erg misleid voel door Het Net en slechts moeizaam erachter kan komen wat de abbonnementsvoorwaarden zijn. "U zit nergens aan vast" is blijkbaar alleen van toepassing voor nieuwe klanten, maar niet voor bestaande. Waar vind ik dat?

Kan ik hier nog iets aan doen of wordt het gewoon dubbel internet betalen?

MaffeDarkie

Re: Het Net abbonnement opzeggen

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Artikel 14 lid 5
De Overeenkomst wordt aangegaan voor 12 maanden. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst telkens stilzwijgend verlengd met dezelfde termijn, tenzij Gebruiker de Overeenkomst voor het verstrijken van de termijn schriftelijk opzegt, met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.
Klik hier
Kies bij product voor: ADSL
Type in: Algemene Voorwaarden
Zie aantal resultaten, deze zeggen meer dan genoeg.

nogeda

Ongelezen bericht door nogeda »

Dat de oude klanten een jaarcontract hebben dat staat duidelijk in de voorwaarden vermeld
Klanten die een overeenkomst hebben geloten voor 1 augustus 2007 hebben een jaat contract wat stilzwijgend wordt verlengd. Mits minimaal 1 maand voor het einde van het contract wordt om gezet naar 1 maand cntract.
Klanten die na 1 augustus 2007 een contract hebben afgesloten hebben 1 maandcontract.

Ik zelf heb ook nog een jaatcontract maar dit loopt eind mei af. Omdit om tezetten naar 1 maand contract heb ik veel gedonder gehad met de helpdesk (1 vraag 6 verschillende antwoorden) En de helpdesk is goed in het verbreken van de telefoonlijn als je ze met hun eigen antwoorden confronteerd. ( ik heb geen ongetogenwoord geuit)

De helpdesk heb mij echt geholpen van een tevreden klant naar een ontevreden klant.

Ik heb mijn abbonnement dan ook opgezegt per einde contract opgezegd met een telco telco migratie naar telford en met antwoordt retour

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

Door de klantenservice werd mij verteld dat óók bestaande klanten gewoon een maandcontract hebben.

MaffeDarkie

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Door de klantenservice werd mij verteld dat óók bestaande klanten gewoon een maandcontract hebben.
Misschien zwart op wit staan c.q. schriftelijk bevestigd gekregen? De algemene voorwaarden liegen er n.l. niet om.

nogeda

Ongelezen bericht door nogeda »

Dit antwoordt had ik nog niet gehoord.

Ik heb ongeveer de zelfde vraag gesteld.

Hoe verander ik mijn abbonement na het einde van het jaarcontract naar een maandcontract.

De aan mij geven antwoorden door de helpdesk
1. Dit is niet mogelijk u heeft een jaarcontract.

2. Dit is alleen mogelijk voor nieuwe klanten

3. U kunt uw contract aan het einde van het jaarcontract opzeggen en dan een nieuw contract aanvragen. Maar dan zit u misschien 3 weken zoder internet. ( had waarschijlijk nog nooit gehoord van een telco-telco migratie)

4. U kunt dit veranderen via Mijn gegevens ( dit had ik al 14 dagen geprobeerd maar steeds ERROR neem contact op met de helpdesk)

5. Uw jaar contract wordt na het einde van de looptijd automatisch omgezet naar een maandcontract.

6. Een schriftelijke bevestiging van een antwoordt is niet nodig de helpdesk medewerker zei: " ik ben van de helpdesk en ik weet hoe de zaken in mekaar steken.

Zoals eerder vermeldt heb ik mijn contract beeindigt en ga naar een andere provider.

Het zou voor de medewerkers van de helpdesk van HetNet goed zijn om een cursus te volgen HOE ZIJN DE ALGEMENE VOORWAARDEN EN WAT ZIJN DE REGELS EN MOGELIJK HEDEN.

Bij Ferd van Het Net hoef je ook niet aan te kloppen want deze moet zorgen voor nieuwe klanten en dan begint de pret (niet)

psam

Ongelezen bericht door psam »

Ik ben blij dat hier in ieder geval iemand wel weet, hoe je die algemene voorwaarden kunt vinden en waar ze zwart op wit staan. Ik zeg direct solliciteren als helpdesk medewerker van Het Net.

Mij was het niet gelukt met het antwoord via de e-mail dat ik code 3425 in moet geven op de helpdesk site. Dan kom je trouwens bij het opzegformulier uit ipv antwoord op de vraag over hoe lang mijn abonnement nog loopt en wat de opzegtermijn is.

Ik blijf het allemaal erg dubbelzinnig en misleidend vinden. Ik vind dit soort slinkse algemene voorwaarden eigenlijk niet meer van deze tijd en zeker in tegenspraak met hoe Het Net adverteert en klanten probeert aan te wenden.
Je zit nergens aan vast als je maar eerst flink betaalt om los te komen.

Gesloten