LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HetNet - KPN zeker?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
martin_notnet

HetNet - KPN zeker?

Ongelezen bericht door martin_notnet »

Eind augustus 2006 ontdekte ik bij het doornemen van de financieën van mijn moeder dat er al zeker 1,5 jaar abonnementsgeld wordt ingehouden op haar rekening.
Dit terwijl ze helemaal geen abonnement heeft bij HetNet. Eerst gebeld, en te horen gekregen dat het om een abonnee gaat met een naam die wij helemaal niet kennen.

Het standaard antwoord van HetNet gekregen dat ze hun uiterste best zullen doen om mijn vraag zo zorgvuldig mogelijk te beantwoorden, en dat ze daarvoor echter wel meer tijd nodig hebben dan ik normaal bij de behandeling van mijn vragen van hen gewend ben. Die zin heb ik nu, 4 maanden later, al een keer of 6 zien langskomen en ik heb mijn vertrouwen in hun uiterste best en zorgvuldigheid volledig verloren...

De eerste reactie (na slechts 5 dagen) na dat standaard antwoord was hoopgevend - HetNet zou de betreffende klant op de hoogte stellen van het foutieve rekeningnummer. Het abonnement van de klant werd per direct geblokkeerd "op basis van fraude". De ten onrechte gefaktureerde kosten zou HetNet bovendien aan mijn moeder terugbetalen. Hun welgemeende excuses voor het ongemak. Dat klinkt goed, niet waar?

Begin september en begin oktober werd echter weer geld geincasseerd, en we hadden verder ook nog niets gehoord. Bij elkaar ongeveer 1,5 uur aan de lijn gehangen tegen de gebruikelijke belachelijk hoge kosten, en bij de 6e keer doorverbinden zo lang moeten wachten dat ik heb opgehangen - er kwam gewoonweg geen schot in. Daarom schriftelijk een klacht ingediend begin oktober. Begin november een vervolgklacht gestuurd waarom ik nog steeds geen reactie had gekregen. Men beweerde in reactie vervolgens dat er wel een reactie gestuurd was, maar reageerde vervolgens niet meer op mijn vraag aan welk adres dat dan was verzonden.

Begin november was natuurlijk weer geld geincasseerd, en begin december ook weer. Toen ook zag ik NET te laat dat men november alsnog nog een keer had geincasseerd. Op mijn klacht kreeg ik weer het gebruikelijke standaard antwoord - het kon wel tot 4 weken duren voordat ik reactie kreeg. We hebben nu bij de Postbank hun nummer laten blokkeren, en ik heb alle hoop opgegeven dat we ooit nog iets van alle geincasseerde abonnementsgelden terug zullen zien.

HetNet - NetNiet wat mij betreft! Het zal wel komen omdat ze net als Planet en XS4all bij KPN horen. Het heeft me vorig jaar augustus 4 brieven gekost om het abonnement van mijn toen overleden vader stop te zetten, waarbij ze het tot 3 keer toe presteerden om de reactie aan mijn vader te adresseren. En bij een kennis al een hoop gedoe gehad met InternetPlusBellen van KPN. Wat een stel is het daar...

pvd

Re: HetNet - KPN zeker?

Ongelezen bericht door pvd »

U heeft 1 jaar de tijd om onterechte incasso's (incasso's waar geen schriftelijke toestemming voor is gegeven) bij uw bank ongedaan te maken.

pvd

TRAY

Ongelezen bericht door TRAY »

Hallo,
bedankt voor het bericht.

Hoe heb je dat nummer bij de Postbank laten blokeren?
Kan je me dat aub uitleggen?

Groeten!

??

Ongelezen bericht door ?? »

Postbank bellen.

pvd

Ongelezen bericht door pvd »

Bron kassa.vara.nl
Enkele weken geleden was was Currence te gast bij Kassa. Currence is een organisatie die het betalingsverkeer in Nederland in de gaten houdt. Deze organisatie beweerde dat als gedupeerden bij hun bank melding doen van een onterechte incasso, ze tot een jaar na afboeking hun geld terug krijgen! Fullwonder heeft namelijk geen van de telefonisch overeengekomen afspraken schriftelijk bevestigd en mag daarom niet zomaar geld afschrijven. Fantastisch nieuws voor de gedupeerden! De bank van Fullwonder (ABN AMRO) betaalt de gedupeerden sowieso terug en probeert zelf financieel weer in het reine te komen met Fullwonder.

Goed nieuws dus, alleen blijken de bankmedewerkers totaal niet op de hoogte te zijn. Want deze week belde Kassa samen met een aantal gedupeerden naar hun bank om het geld alsnog te laten storneren. Wat bleek? De meerderheid van de banken wist niet hoe te handelen en mensen kregen hun geld niet terug.

Volgens Currence is hier sprake van een tijdelijk misverstand en moeten de banken wel degelijk het geld terugboeken. Het gaat hier immers om een onterechte incasso. Heeft u ook een cheque van Fullwonder en wilt u uw geld terug? Neem dan nogmaals contact op met uw bank. Dat kan telefonisch, maar u kunt ook naar uw bankkantoor gaan. Benadruk dat het gaat om een onterechte incasso en verwijs eventueel naar de Kassa uitzending en Currence.
pvd

Mickey D

Ongelezen bericht door Mickey D »

Het heeft me vorig jaar augustus 4 brieven gekost om het abonnement van mijn toen overleden vader stop te zetten, waarbij ze het tot 3 keer toe presteerden om de reactie aan mijn vader te adresseren.
Valt toch nog mee dat ze de opzegging in behandeling hebben genomen? Bij internetplusbellen moet je volgens de algemene voorwaarden als overledene zelf telefonisch opzeggen, maar uit coulance mag dat dan wel weer tussentijds, dus niet perse aan het eind van je contractjaar:
20.2 De Overeenkomst kan tegen het verstrijken van de minimumduur of tegen het einde van het jaar waarmee de Overeenkomst is verlengd zoals genoemd in lid 1, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand door de Contractant telefonisch worden opgezegd bij de KlantenService van KPN op nummer 0900-0244. Na ontvangst van de telefonische opzegging, stuurt KPN aan de Contractant een schriftelijke bevestiging daarvan. De Contractant wordt daarin een redelijke bedenktijd geboden om zijn opzegging ongedaan te maken.

20.3 Indien de Contractant is overleden, is tussentijdse opzegging mogelijk conform het bepaalde in lid 2.

Gesloten