hoe kon ik in godsnaam af van die spammails waar telkens het mailadres van veranderd.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
John00

hoe kon ik in godsnaam af van die spammails waar telkens het mailadres van veranderd.

Ongelezen bericht door John00 »

Dagelijks wordt mijn mailbus gebombardeerd door irritante spam- pfishingmails, zoals: energie-helpdsk i.s.m. , nationaal telecom onderzoek, uw account is geblokkeerd, thuisbatterij - stroomuitval 2025, nationaal energie collectief, NTA stoomnet alertteam 2025, Warmtepomp met subsidie, Nederland center Parcs, Energiecheck.nl. kritieke bedreiging, enz.
De Spamfilter biedt geen enkele oplossing vanwege het feit dat het mailadres telkens vernanderd. De meest voorkomende domeinnaam is @gmail.com. Ik kan natuurrlijk de domeinnaam blokkeren, maar dan ontvang geen mail meer waat eindigd op @gmail.com. Hoe kom ik hier vanaf?

PGros

Re: hoe kon ik in godsnaam af van die spammails waar telkens het mailadres van veranderd.

Ongelezen bericht door PGros »

Blokkeren op inhoud en of titel.

Methusalah

Re: hoe kon ik in godsnaam af van die spammails waar telkens het mailadres van veranderd.

Ongelezen bericht door Methusalah »

Of neem zelf een Gmail account want hun spamfilter houd echt alles tegen in mijn ervaring.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Nog geen 10 spammails per jaar, dus goede filters zijn er.
En glipt er eentje tussendoor, dan zit ie altijd in de spammap.

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

NIet op reageren. Als je de mail al aanklikt weet de afzender dat dit adres in gebruik is.
Even op je tanden bijten, houdt vanzelf op.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Uithuilen en opnieuw beginnen: Neem een nieuw email-adres, en verstrek die niet zomaar aan Jan en Alleman

Wat-nou-weer

Ongelezen bericht door Wat-nou-weer »

BL2 schreef:
08 dec 2025 16:45
Nog geen 10 spammails per jaar, dus goede filters zijn er.
En glipt er eentje tussendoor, dan zit ie altijd in de spammap.
Krijg hooguit 2 spammails per jaar en dat komt dan nog door een datalek bij een webshop. Zal me niet verbazen als TS Ziggo mail gebruikt, spamfilter van Ziggo is dramatisch slecht.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Je geeft niet aan welke provider je gebruikt voor je email.

Mijn ervaring met Yahoo is dat zij een goed spamfilter hebben. Af en toe is er even een periode van verhevigde spam en dat dien je dan elke keer te markeren als spam, zodat het filter het leert.

lordi

Ongelezen bericht door lordi »

Methusalah schreef:
08 dec 2025 16:40
Of neem zelf een Gmail account want hun spamfilter houd echt alles tegen in mijn ervaring.
Ik ben het volledig eens met deze reactie. 99,999% van alle spammails die ik ontvang op mijn gmail account (waaronder ook een aantal die u benoemd) gaan rechtstreeks naar de spamfolder. Heel zelden zit er een "false-positive" tussen (oftewel een goede e-mail die per ongeluk naar de spamfolder gaat) maar dat is echt zeldzaam en kwestie van regelmatig even checken.

Indien u nu een e-mailadres van een provider heeft is het voordeel van een gmail-account ook dat jeniet meer vast zit aan je provider en elk moment kan overstappen. Daarnaast standaard 15GB ruimte.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

lordi schreef:
08 dec 2025 18:09
Methusalah schreef:
08 dec 2025 16:40
Ik ben het volledig eens met deze reactie. 99,999% van alle spammails die ik ontvang op mijn gmail account (waaronder ook een aantal die u benoemd) gaan rechtstreeks naar de spamfolder. Heel zelden zit er een "false-positive" tussen (oftewel een goede e-mail die per ongeluk naar de spamfolder gaat) maar dat is echt zeldzaam en kwestie van regelmatig even checken.

Indien u nu een e-mailadres van een provider heeft is het voordeel van een gmail-account ook dat jeniet meer vast zit aan je provider en elk moment kan overstappen. Daarnaast standaard 15GB ruimte.
ik controleer het ook regelmatig en de meeste spammails zijn best wel lachwekkend. Dat er mensen intrappen verbaast me enorm.

Een mail met deze tekst stond net als nieuwste in de junk mailbox:

Dear Lozxohzoqsvwbembanwnp AZMTCTJJUAVJASYISMYKIU, Welcome to the Enterprise Plus? membership experience Your Enterprise Plus member number and user name is LMGNNTJAJKAVDDONMJOISOBQW Y

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, ik krijg in de spambox - net even gekeken - ineens mails van bedrijven waar ik me een tijdje terug toch echt had afgemeld... Zie je bij de omschrijving nog het woord 'afmelden' staan ook. :roll: Laat maar, de spammap is wat mij betreft voor dat soort 'bedrijven' wel voldoende. :mrgreen:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb een domein en maak voor ieder bedrijf een emailadres aan waar ze naartoe mailen. Geen spamfilter. Als ik spam krijg dan draai ik het emailadres gewoon de nek om.

Plaats reactie