LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoera ik ben millionair!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Hoera ik ben millionair!

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Vandaag ontving ik deze mail:

Van: EURO MILLIONS LOTTERY INTERNATIONAL 2006
Datum: 03/31/06 19:27:57
Aan: undisclosed-recipients: ,
Onderwerp: CONGRATULATION!!! WINNER


EURO MILLIONS LOTTERY INTERNATIONAL.
FROM: INTERNATIONAL PROMOTION/PRIZE AWARD DEPT.
REFERENCE: 67/80/IPD
BATCH: EGGS-541-623-782:

RE:WINNING NOTIFICATION / FINAL NOTICE
Sir/Madam,
We are pleased to inform you of the result of the Euro Millions Lottery International Winners E-mail programs held on the 28TH Of Febraury and result where release on the 31TH Of March 2006.. Your E-mail address attached to ticket number 653-908-321-675 with serial main number 345-790-241-671 drew lucky star numbers 34-32-90-43-32 which consequently won in the 2nd category, you have therefore been
approved for a lump sum pay out of 1.000.000.00 Euro.(One Million Euros)in cash credited to file KTU/9023118308/03.
CONGRATULATIONS!!!
Due to mix up of some numbers and names we ask that you keep your winning information ( Ref/Batch )confidential from the public until your claims has been processed and your money remitted to you. This is part of our security protocol to avoid double claims and unwarranted abuse of this program by some participants. All participants were selected through a computer ballot system drawn
from over 100,000 company and 50,000,000 individual email addresses and
names from all over the world,as part of International " E-Mail"Promotions program.This lottery was promoted and sponsored by Bill Gates, the Co-Founder of Microsoft, the world's largest software company in order to enhance and promote the use of Internet Explorer Users and microsoft-wares around the globe.
This promotional program takes place once in three years,we hope with part of your winning you will take part in our end of year 50 Millions Euro International Lottery.
To file in and collect your claims for this prize winnings Award, please contact the assigned claim agent officer as soon as possible for the immediate release of your Award.
CLAIMS AGENT,
DR.TOM BLATT & CO. LEGAL/SOLICITOR,
SANTA LUCIA SECURITY COMPANY ESPANA.
Email: [email protected] OR [email protected]
Remember, all winning must be claimed not later than two weeks,After this date all unclaimed funds will be included in the next stake of program.
Please note in order to avoid unnecessary delays and complications please remember to quote your reference number and batch numbers in all correspondence.
Furthermore, should there be any change of address do inform our agent as soon as possible.
Congratulations once more from our members of staff and we thank you for being part of our promotional program.
Sincerely yours,
Mrs,Comfort A. Jose.
Director /Lottery Co-ordinator.
N.B:
1.Your Ref/batch number must be in all your mails with the claims
officer.
2.Do inform the claims officer of any change of names or addresses.
3..All winners under the age of 18 are automatically dis-qualified.

Aangezien ik niet in sprookjes geloof zou ik weleens willen weten wat hier achter zit. Voor de geruststelling, hier ga ik uiteraard niet op in.
Wie heeft hier ervaring mee?

Vr. Gr. Hans.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Hoera ik ben millionair!

Ongelezen bericht door Ulbe »

Asvat!, Spam!,

Niet serieus nemen,

Dit is vuilnis op je computer!,

Ik krijg die troep ook wel eens, direct verwijderen!,

Als je er op in gaat, wordt je meestal naar een site toegewezen waar je ongemerkt veel spyware in je computer krijgt!,

Niet interessant dus!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Hoera ik ben millionair!

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hans

Van harte gefeliciteerd.
Ga er wat leuks mee doen. :D

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Hoera ik ben millionair!

Ongelezen bericht door Jonjo »

Hans gefeliciteerd. Er zijn altijd mensen die mazzel hebben. Ik wacht wel op de Nederlandse staatsloterij. Daar een prijsje, gegarandeerd uitgekeerd zonder narigheid.

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: Hoera ik ben millionair!

Ongelezen bericht door movieman »

Proficiat!

En toen werd u wakker... :twisted: Of niet... :evil:

Dit is klinklare onzin. Hoe vaak zijn dit soort bedrijven al op TV geweest bij al die consumentenprogramma's? Mensen moeten het nu toch wel door hebben dacht ik zo...

Groetjes. :wink:

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Hoera ik ben millionair!

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Als je even op dit forum had gezocht wist je meteen dat dit een zinloos topic is, het is kweetniethoeveel keer behandeld

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: Hoera ik ben millionair!

Ongelezen bericht door Wheeler »

Aangezien ik niet in sprookjes geloof zou ik weleens willen weten wat hier achter zit.
Voor de geruststelling, hier ga ik uiteraard niet op in.
Wie heeft hier ervaring mee?

Vr. Gr. Hans.
Leer toch eens lezen beste mensen!

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Hoera ik ben millionair!

Ongelezen bericht door inxsnl »

Inderdaad.
Heel goed dat dit gepost is .
Er zullen er weer velen intrappen ,en hun gegevens geven.

RemyB
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 dec 2005 18:43

Re: Hoera ik ben millionair!

Ongelezen bericht door RemyB »

Natuurlijk is het onzin maar veel mensen zijn naiever dan ze denken.

Wat ik altijd aanraad is een term uit de mail in te tikken in een zoekmachine. Bij deze mail kun je bijvoorbeeld "SANTA LUCIA SECURITY COMPANY ESPANA" in het zoekveld invullen. Maar ook het onderwerp van de mail intikken geeft vaak een duidelijk resultaat.
Niet alleen is de kans 99% dat je meteen ziet dat het oplichterij is, ook merk je dat bepaalde mails, zowel hoaxen als spam/scam, vaak al jaren over het internet zwerven.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Hoera ik ben millionair!

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Zelf ben ik ook even aan het Googelen geweest en dat gaf verrassende resultaten. Ook was er een site bij van een "slachtoffer" die de oplichter rechtstreeks in de val heeft laten lopen en zelfs met een camera heeft vast gelegd. Ook is er een site waar men direct aangifte kan doen wegens poging tot oplichting. Of dit allemaal iets uithaalt, is natuurlijk de vraag. Het komt van een Nigeriaan die al vaker dit soort spam heeft verspreid. De hele truc is dat er even een paar duizend Euro moet worden over gemaakt voor gemaakte kosten en belastingen voordat de prijs kan worden uitgekeerd. In dat geval mag dit, wat mij bereft, van het prijzengeld ingehouden worden, dus wat men wil is dus gewoon onzin. Deze figuur maakt misbruik van namen van personen, bedrijven en instellingen die totaal niets van deze praktijken afweten en gewoon van internet worden gehaald. Voor mij is het nog steeds een raadsel hoe sommigen hier echt intrappen!!! Volgens de site zijn er vele duizenden die hier het slachtoffer van geworden zijn en gaat het over een paar miljoen Euro. Als men toch eens wat beter zou nadenken.

Vr. Gr. Hans.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Hoera ik ben millionair!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik krijg dat soort mail vrijwel dagelijks op mijn pc. Gewoon weggooien, het is allemaal rotzooi.

Gesloten