Graag wilde ik jullie attenderen op wat ik zelf noem een “hosting drama”. Mijn site, die heel redelijk liep, is ruim twee maanden offline geweest. Dit had tot gevolg dat ik weer helemaal opnieuw moest beginnen…
Het hosting drama:
Een jaar geleden had ik het ‘micro pakket’ gekocht bij R3 Diensten + domeinnaam (formule1wereld) Men bood bij R3 diensten aan om de domeinnaam op hun naam te laten registreren, ik stemde hier mee in. Mijn achternaam zou dan niet online komen te staan en daar was ik erg blij mee.
Een paar maanden geleden is R3 diensten.nl (R3) overgenomen door E-dentify.nl, tijdens de verhuizing is de site een paar dagen offline geweest. Vervolgens was de verhuizing voltooid en was mijn site weer online. Echter, af en toe enkele korte downtimes, 2x heb ik hierover een mailtje gestuurd naar [email protected] (dit is immers het e-mail adres wat onder hun site staat, hier moet ik dus wel naar toe mailen) waarin ik vroeg om een uitleg, waarom was mijn site af en toe offline? Nooit antwoord op gekregen.
Eind augustus kon men mijn site niet meer bezoeken maar stond er wel de melding in het Engels: Bandbreedte van formule1wereld.nl is overschreden. Direct mailtje geschreven (weer naar [email protected]) waarin ik schreef dat ze in principe gelijk hadden om mijn site er af te gooien - ik heb nu eenmaal een goedkoop pakket en daar hoort die bandbreedte limiet bij - maar dat ik het toch wat klantvriendelijker had gevonden als ik hier eerst een waarschuwingsmailtje had gekregen (hoewel ik hier inderdaad geen recht op heb, maar R3 bood bijvoorbeeld deze service wel). Ik vroeg in ieder geval of ze mijn site alsjeblieft weer snel online konden gooien, en mij het verschuldigde bedrag in rekening konden brengen. Hier heb ik nooit een reactie op gekregen.
1 September hoort mijn site weer online gegooid te worden, het is immers een nieuwe maand en dan begin je weer bij 0 mb bandbreedte. Maar de site bleek er nu helemaal af gegooid te zijn, geen melding dus dat de bandbreedte was overschreden! Mensen kregen gewoon zo’n standaard internet explorer melding waarin staat dat de server niet gevonden wordt.
Ik realiseerde dat mailen geen zin meer had en ging posten op het forum, met daarin eigenlijk hetzelfde verhaal als in mijn laatste e-mail. Ik had het echter helemaal gehad met ze en was al van plan om mijn account stop te laten zetten. Ik vroeg dus op het forum waar ik mijn mails naar toe moest sturen, want dat [email protected] blijkbaar niet werd bekeken of zo. Ik kreeg het bericht dat dit wel degelijk het adres was waar naar ik moest mailen, dus schreef ik een nieuwe mail waarin ik vertelde dat ik mijn account bij hen wilde opzeggen, en dat ik wilde weten hoe het zit met die domeinnaam (die nog steeds op naam van een werknemer van R3 staat).
Via het forum kreeg ik toen een reactie: “Ik ga kijken hoe het zit met dat domein”. Hier heb ik nooit een reactie op gekregen. Ik wil het domein laten verhuizen naar de nieuwe host, maar hij staat niet op mijn naam (het domein) waardoor volgens mij de nieuwe host niets kan ondernemen. Weer dus op het forum gevraagd of ik hier nog antwoord op krijg.
Vervolgens kreeg ik 10 sept. een antwoord: “Over dat domein, moet ik even weten hoelang je die al hebt? Want omdat het op R3's naam staat kunnen we het waarschijnlijk niet verhuizen.” Ik vond dit belachelijk en schreef direct terug: “Ik heb dat domein gelijk met mijn hosting pakket bij R3 aangevraagd, dus dat is in november een jaar geleden. Jullie nemen als bedrijf R3 Diensten.nl over, dus ga ik er ook van uit dat jullie een domeinnaam van een klant kunnen verhuizen.”
Hierna niets meer van ze gehoord.
Nu heb ik de nieuwe host PLANT benaderd, dit is echt een professioneel bedrijf en kreeg ook keurig iemand aan de lijn, die mij vertelde dat de site zonder te E-dentify hierbij te betrekken verhuist kan worden als R3 (onder hun naam stond immers mijn domeinnaam geregistreerd) een paar contracten tekent. Een daarvan is al door R3 verstuurd, de tweede, en laatste, moest nog op de bus worden gedaan.
De persoon die dit contract moest tekenen en op moest sturen heeft mij een aantal keren gezegd dat hij het contract op de bus heeft gedaan, maar Plant heeft nooit wat ontvangen. Uiteindelijk heb ik gevraagd waar hij woont zodat we het contract persoonlijk konden ophalen, dan hoefde hij alleen maar zijn handtekening te zetten. Overijssel was het antwoord, ikzelf woon in Hoorn, maar goed, ik wilde dat mijn site nu eindelijk (er zijn inmiddels twee/twee en een halve maand verstreken) online ging. Mijn vader vond het nu ook te lang duren en bood aan te rijden.
Vijf uur (heen en terug) duurde de reis maar we hebben het contract nu opgehaald, en meteen maar afgeleverd bij de nieuwe host zodat er niets meer mis kon gaan. Maandag (we leverde het contract af op vrijdag, en ja, die mensen hebben ook weekend ) kon Plant aan de slag en weer een paar dagen verder was mijn site weer online!
Ik moest weer helemaal opnieuw beginnen, want al mijn links waren van alle pagina’s verwijderd natuurlijk. Niemand wil namelijk een dode link op zijn/haar site hebben. In de tijd dat ik offline was heb ik overigens een nieuwe versie gemaakt (nieuwe layout, nieuw nieuws- en reactiesysteem). Dezelfde week dat mijn site weer online ging, ben ik hem weer gaan promoten en heb ik geadverteerd.
Inmiddels hebben we nog lang niet de normale bezoekersaantallen bereikt maar zijn we in ieder geval op de goede weg!
Ik wil mensen graag waarschuwen voor dit soort taferelen, allereerst (een van de belangrijkste) hele goedkope hosting bedrijven waar je maar 1 euro per maand voor betaald bijvoorbeeld, zijn vaak lang niet zo goed en niet erg klantvriendelijk, uitzonderingen natuurlijk daar gelaten. R3 was op zich wel klantvriendelijk, maar toch kan je beter een wat duurdere host overwegen. Plant bijvoorbeeld is altijd bereikbaar (via telefoon / e-mail) en is erg klantvriendelijk, hun pakketten hebben dan ook een aardig prijskaartje maar ja, voor niets gaat de zon op. Nog een waarschuwing: zorg altijd dat je domeinnaam ook echt op uw naam staat, dan ben je niet afhankelijk van andere mensen zoals ik dat was bij de persoon van R3.
Misschien wel de belangrijkste waarschuwing die ik jullie kan geven: ga NIET naar E-dentify.nl voor een hostingpakket
Groeten,
Rens
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hosting DRAMA
-
hosting DRAMA
Laatst gewijzigd door rensgrandprix op 08 nov 2004 18:04, 6 keer totaal gewijzigd.
Re: hosting DRAMA
Het is wel een erg lang verhaal. Ik wacht maar liever tot de film uitkomt...
Re: hosting DRAMA
Is er een mogelijkheid om je geld weer terug te halen want ik wacht nu al 2 maanden op één reactie van deze jongens.
Het gaat wel niet om een groot bedrag maar als je ergens voor betaald dan mag je verwachten dat je ook wat terug krijgt.
Ron
Het gaat wel niet om een groot bedrag maar als je ergens voor betaald dan mag je verwachten dat je ook wat terug krijgt.
Ron