Ik heb mijn hostingprovider betaald tot 5 maart. Vandaag kreeg ik een factuur voor het volgende jaar. Niets dan goed over de service van de provider, maar wil graag naar een goedkopere. Ik de hoster 12 dgn geleden een briefje geschreven om te vragen wanneer mijn contract afgelopen zou zijn. Alles zou echter betaald zijn.
Nou weet ik dat er iets veranderd is voor het stilzwijgend verlengen van contracten en dit heb ik de hoster ook gemaild. Dit zou echter alleen voor particulieren zijn.
Omdat dit gaat om een hoster van o.a. webshops geld dit volgens hem niet voor mij en hem. Hij stuurde mij deze link: http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/reg ... abonnement
Ik kom er echter niet uit en misschien kan iemand mij dit even uitleggen of dit echt zo is.
Uit zijn Alg. Voorwaarden zijn deze opgemaakt in 2006
Alvast bedankt!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hosting
Re: Hosting
Art. 6:236 onder j ev. BW levert op dat gebied inderdaad onredelijk bezwarende bedingen als de wederpartij een natuurlijke persoon niet handelende in de uitoefening van een beroep of bedrijf is. Daarentegen is er wel een algemene bepaling in art. 6:233 sub a BW die ook van toepassing is op B2B overeenkomsten. Als de wederpartij een eenmanszaak is, is de rechter nog wel eens bereid om (reflex)werking toe te kennen aan art. 6:236 BW ter invulling van die algemene bepaling.
Gewoon betalen als het zakelijk is. Had TS de bepalingen maar moeten lezen.ArneLH schreef:Art. 6:236 onder j ev. BW levert op dat gebied inderdaad onredelijk bezwarende bedingen als de wederpartij een natuurlijke persoon niet handelende in de uitoefening van een beroep of bedrijf is. Daarentegen is er wel een algemene bepaling in art. 6:233 sub a BW die ook van toepassing is op B2B overeenkomsten. Als de wederpartij een eenmanszaak is, is de rechter nog wel eens bereid om (reflex)werking toe te kennen aan art. 6:236 BW ter invulling van die algemene bepaling.
Dit is een kort door de bocht reactie. Zoals ArneLH aangaf is denkbaar dat de bepaling op grond van de open norm ex art. 6:233 sub a BW onredelijk bezwarend is.olaf79 schreef:Gewoon betalen als het zakelijk is. Had TS de bepalingen maar moeten lezen.
Reflxwerking is naar vaste rechtspraak mogelijk wanneer zich een situatie voordoet die sterke gelijkenis vertoont met die van een consument (LJN: BA7627). Daar is hier m.i. geen spraken van, omdat een ondernemer die een webwinkel het sluiten van overeenkomst met een hoster toch wel tot de kern van zijn handelsactiviteiten mag rekenen.ArneLH schreef:Als de wederpartij een eenmanszaak is, is de rechter nog wel eens bereid om (reflex)werking toe te kennen aan art. 6:236 BW ter invulling van die algemene bepaling.