LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HOSTNET.NL

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Dave007
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2010 11:14

HOSTNET.NL

Ongelezen bericht door Dave007 »

Hallo,

Na het opzeggen van mijn contract bij Hostnet namelijk een domeinnaam. Werd er tot mijn grote verbazing nog 22.50.- van mijn rekening afgeschreven. Deze heb ik ongedaan gemaakt omdat ik na mijn idee alle contracten had opgezegd.

Volgens hostnet had ik inderdaad mijn domein naam op gezegd, maar niet mijn door link contract. Dit is een linkje van een server naar de domein naam.

ik moet dus betalen voor een linkje naar een domeinnaam die ik niet meer heb!
Hostnet heeft mij onvoldoende geïnformeerd over dit doorlopende contract.
Je word dus gewoon opgelicht!!

Hebben meer mensen deze ervaring? En wat kan ik er aan doen? want ik ga echt niet betalen aan deze oplichters.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Dave van den Ham

Customer Care Hostnet
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 dec 2008 10:32

Re: HOSTNET.NL

Ongelezen bericht door Customer Care Hostnet »

Geachte heer Van den Ham,

Ik heb zojuist uw bericht gelezen op deze website. Als onafhankelijke afdeling binnen Hostnet heeft het Customer Care Team een bemiddelende functie.

Zou u zo vriendelijk willen zijn uw domeinnaam of klantnummer per e-mail te sturen naar CustomerCare[at]hostnet.nl? Wij nemen binnen 2 werkdagen contact met u op om tot een oplossing te komen.

Met vriendelijke groet,

Customer Care Team Hostnet

Dave007
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2010 11:14

Re: HOSTNET.NL

Ongelezen bericht door Dave007 »

Beste Mensen,

Dit bedrijf reageert niet op opzeggingen niet schriftelijk niet per e-mail je moet namelijk contact opnemen met de afdeling administratie! En laat deze nou net zo sloom werken als een slak! Handig want onze vrienden van Hostnet verlengen gewoon je contract nog eens met een jaar!

Sorry ik heb totaal geen vertrouwen meer in Hostnet! Een Customer Care Team heeft alleen zin in een grote organisatie!! Niet waar de directeur ook voor afdeling administratie, Sales, Marketing en Customer care speelt.

Ik heb liever dat Hostnet toegeeft dat ze een fout hebben gemaakt en corrigeert. Het is toch belachelijk dat je moet betalen voor een linkje die naar niks lijd!! Behalve dan naar de portemonnee van Hostnet!!

ManUitRotterdam
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2010 15:56

Re: HOSTNET.NL

Ongelezen bericht door ManUitRotterdam »

Ik ben het geheel met u eens. Ik had een account bij Hostnet. Je wordt gelokt met relatief lage prijzen voor het registreren van een URL. Sommige concurrenten zijn zelfs structureel goedkoper, maar ik was een beetje lui en heb niet verder gekeken. Dan blijkt dat je daar niks mee kan, omdat als je het wil doorlinken of een website actief wil zetten je flink moet gaan bijbetalen.

Dan ineens na 2 jaar wordt er een veelvoud van het oorspronkelijke bedrag meer dan 10x zoveel als voor de eerste 2 jaar zomaar van je rekening afgeschreven. Concurrenten sturen meestal gewoon een factuur die jezelf moet betalen. Ik heb vervolgens die afschrijving gestorneerd en ben toen een tijdje gestalkt door een incasso bureau. Ik heb hun gemaild, dat Hostnet geen recht op betaling had, daarna weer een brief gekregen van het incassobureau dat Hostnet het daar niet mee eens was en dat als ik nu niet zo betalen ik met gerechtelijke procedures te maken zou krijgen. Daarna nooit meer iets gehoord. Waarschijnlijk hadden ze bij Hostnet door dat ze geen zaak hadden of ze vonden het bedrag te laag. Dus ik zou zeggen storneren, als dat nog kan. En de bal bij hun neerleggen. En je dan niet laten intimideren, door die gasten. Succes.

Customer Care Hostnet
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 dec 2008 10:32

Re: HOSTNET.NL

Ongelezen bericht door Customer Care Hostnet »

Geachte Man uit Rotterdam,

Ik heb zojuist uw bericht gelezen op dit forum. Ik wil u graag aangeven dat Hostnet nooit zomaar haar prijzen verhoogt zonder de klant daarvan op de hoogte te stellen. Ik vermoed dan ook dat u bij het registreren van uw diensten gebruik heeft gemaakt van een actietarief. Dit actietarief is uiteraard eenmalig en diensten worden daarna verlengd tegen de normale prijs.

Ik zou echter graag voor u uitzoeken of dit bij u ook het geval is of dat uw situatie op een misverstand berust. Indien u uw domeinnaam of klantnummer naar customercare[at]hostnet.nl stuurt, help ik u graag verder.

atilla1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2011 14:39

Re: HOSTNET.NL

Ongelezen bericht door atilla1987 »

Hallo mensen,

helemaal met de bovenstaande mensen eens, dit is een verschrikkelijke organisatie die op alle fronten die after sales gebeuren zwaar te kort schiet , ik hoop dat mensen voordat ze keuzes maken op dit forum zullen kijken. ik probeer nu al maanden websites af te laten sluiten en krijg ook ineens spookfacturen . alsof ik niks af heb gezegd . Moderne oplichters naar mijn mening . en nu zit ik in een constant gevecht met de '' klantenservice om eindelijke de diensten afgesloten te krijgen maar je kan de diensten heel moeilijk afsluiten via internet en dat is natuurlijk wat ze willen ;) . Walgelijk

Vriendelijke groet medegedupeerde en hopelijk dat radar hier wel een uitzending van maakt

menmenm
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2013 11:08

Re: HOSTNET.NL

Ongelezen bericht door menmenm »

Zondagmiddag 17 maart heb ik bij hostnet een domeinnaam besteld: een domeinnaam.nl Dit heb ik via een advertentielink in google gedaan. De gewenste domeinnaam geselecteerd, bevestigd en klaar, dacht ik.

Ik kreeg een bevestigingsmail van de bestelling, bleek het in één keer domeinnaam.EU te zijn, ABSOLUUT NIET de bedoeling, geen interesse in de EU variant maar de NL variant. Heb gelijk een mail gestuurd dat dit verkeerd was en de nl variant moest zijn. Even later heb ik ze gebeld, kreeg als eerste reactie "als de nl domeinnaam bezet is kan je eu bestellen" (de nl variant was vrij!!), daarna reactie, kan niet worden teruggedraaid, je kan de nl variant bestellen en de eu variant opzeggen, dan betaal je een jaar.

Daarna een mail gestuurd, dat ik me beroep op de wet koop op afstand en afzie van levering en transactie wil cancelen. Kreeg ik een mail, dat levering domeinnaam maatwerk is en dus uitgezonderd. Ik ga hier niet mee akkoord, deze mail gestuurd, diverse keren:
Levering van een domeinnaam is geen maatwerk maar levering van een dienst. Diensten kunnen in de wet koop op afstand ook worden geannuleeerd, als de opdrachtgever geen toestemming heeft gegeven om de dienst uit te voeren.

Nu heb ik abusievelijk de dienst wel besteld (laten we even in het midden waar die fout ligt om die discussie te vermijden, maar ik had echt domeinnaam.nl in het winkelwagentje gedaan), maar direct bij bemerken van de verkeerde dreigende uitvoering heb ik aangegeven dat de uitvoering teruggedraaid moet worden.

Op 13.16u zondagmiddag 17 maart 2013 stuurt hostnet me een mail dat de bestelling wordt verwerkt van de domeinnaam.eu. Om 13.19 u 17 maart 2013 stuur ik daarop een antwoord dat dit verkeerd is en domeinnaam.nl moet zijn en dat de uitvoering van het eu domein teruggedraaid moet worden. Dit bericht is door hostnet ontvangen om 13.19u 17 maart 2013, althans de bevestiging krijg ik om 13.19u.

Om 15.24 17 maart 2013 stuurt hostnet een mail dat de domeinnaam is geregistreerd. Hostnet heeft daarbij geen toestemming meer van mij om dit te doen, aangezien ik de opdracht heb teruggedraaid om 13.19u.

Dat betekent dat de registratie onder de wet koop op afstand teruggedraaid moet worden. Dus bij deze het verzoek aan hostnet dit te doen voor de .eu domeinnaam! Dus graag domeinnaam.eu van de rekening afhalen! (domeinnaam.nl heb ik later alsnog besteld).

Met vriendelijke groet,
Hierop volgt geen antwoord, alleen de rekening op maandag 18 maart en een login.

HOE KOM IK NU VOOR HET EU DOMEIN VAN HOSTNET AF? Want ze BELAZEREN gewoon de boel.

Als je nl domein in het mandje doet blijkt er ergens iets fout te gaan en het eu domein te worden besteld, wat je natuurlijk niet kan aantonen, het lijkt dan of ik het zelf gedaan heb en dan betaal je een jaar lang. Niet veel, maar het gaat om het principe. En dan wordt je gewoon als schaap behandeld, tekenen bij het kruisje en bestel maar opnieuw en je zit er een jaar aan vast. Slechte tent!

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: HOSTNET.NL

Ongelezen bericht door joep873 »

menmenm schreef: Daarna een mail gestuurd, dat ik me beroep op de wet koop op afstand en afzie van levering en transactie wil cancelen.
Met een beroep op de Wet Koop op Afstand ga je dit niet winnen; inherent aan een domeinregistratie is dat de registratie onmiddellijk ingaat, en dus geldt er geen bedenktijd.
Als je iets anders hebt gekregen dan je besteld hebt dan wordt het natuurlijk een ander verhaal, maar inderdaad, bewijs dat maar eens.

Gesloten