LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hostnet
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08 sep 2010 15:24
Hostnet
Via deze weg wil ik graag mijn ervaring delen die ik heb met domein aanbieder hostnet.
Enige tijd geleden ontving ik zowel een aanmaning als een vordering(ultimoo incasso) namens hostnet. Het betrof een registratie van een domein die wij naar ons weten niet hebben aangevraagd. Tevens hebben wij voor de aanmaming nooit eerder bericht gehad in tegenstelling wat hostnet beweert. Naar aanleiding van de schrijven heb ik schriftelik contact opgenomen met hostnet. Hierin aangegeven dat binnen onze firma geen opdracht is gegeven voor de registratie. Echter beweert hostnet via ons account en ons ip de registratie binnen te hebben gehad. Een vreemde zaak. Ondanks de onterechte registratie hebben wij nog aangestuurd op een nette oplossing van het conflict zodat beide partijen de zakelijke relatie had kunnen voortzetten. Echter heeft hostnet ervoor gekozen dit niet te doen en zelfs nog tijdens de contact fase er een vordering van incasso kosten bovenop gestuurd.
Wij zullen dan ook niet over gaan op betaling en afwachten welke verdere ontwikkelingen zich zullen voortdoen. Ondertussen is hostnet een firma die ik, door dit voorval, niemand kan aanbevelen. Er wordt een arrogante houding aangenomen en geen enkele moeite genomen om tot een redelijke oplossing te komen. Ik heb zelfs een mail ontvangen van een medewerker die het makkelijker vindt om uit te leggen hoe je alle bestaande diensten kan opzeggen dan dat degene de tijd neemt om wat met het bestaande probleem te doen.
Enige tijd geleden ontving ik zowel een aanmaning als een vordering(ultimoo incasso) namens hostnet. Het betrof een registratie van een domein die wij naar ons weten niet hebben aangevraagd. Tevens hebben wij voor de aanmaming nooit eerder bericht gehad in tegenstelling wat hostnet beweert. Naar aanleiding van de schrijven heb ik schriftelik contact opgenomen met hostnet. Hierin aangegeven dat binnen onze firma geen opdracht is gegeven voor de registratie. Echter beweert hostnet via ons account en ons ip de registratie binnen te hebben gehad. Een vreemde zaak. Ondanks de onterechte registratie hebben wij nog aangestuurd op een nette oplossing van het conflict zodat beide partijen de zakelijke relatie had kunnen voortzetten. Echter heeft hostnet ervoor gekozen dit niet te doen en zelfs nog tijdens de contact fase er een vordering van incasso kosten bovenop gestuurd.
Wij zullen dan ook niet over gaan op betaling en afwachten welke verdere ontwikkelingen zich zullen voortdoen. Ondertussen is hostnet een firma die ik, door dit voorval, niemand kan aanbevelen. Er wordt een arrogante houding aangenomen en geen enkele moeite genomen om tot een redelijke oplossing te komen. Ik heb zelfs een mail ontvangen van een medewerker die het makkelijker vindt om uit te leggen hoe je alle bestaande diensten kan opzeggen dan dat degene de tijd neemt om wat met het bestaande probleem te doen.
Re: Hostnet
Zonder enig hard bewijs staan ze nergens.
Even roepen dat het IP nummer bewijs is, slaat nergens op. Dat nummer kunnen ze op talloze wijzen hebben verkregen.
Wat ik mij afvraag: het registreren van een domein kost geen fluit. Waarom zoveel discussie over pak hem beet een tientje ?
Even roepen dat het IP nummer bewijs is, slaat nergens op. Dat nummer kunnen ze op talloze wijzen hebben verkregen.
Wat ik mij afvraag: het registreren van een domein kost geen fluit. Waarom zoveel discussie over pak hem beet een tientje ?
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08 sep 2010 15:24
Re: Hostnet
Beste Crazyme,
Bedankt voor uw reactie. En ik begrijp uw punt. Echter is het meer een principe kwestie dan een geld kwestie. Waarom iets betalen als je het niet hebt afgenomen? En dan natuurlijk de reactie van hostnet indeze.
Het betreft uiteindelijk een bedrag van €69,72. Waarvan €37,- incassokosten. De overige €32,72 zouden betrekking hebben op een domeinregistratie van 5 jaar.
Mvgr.
Bedankt voor uw reactie. En ik begrijp uw punt. Echter is het meer een principe kwestie dan een geld kwestie. Waarom iets betalen als je het niet hebt afgenomen? En dan natuurlijk de reactie van hostnet indeze.
Het betreft uiteindelijk een bedrag van €69,72. Waarvan €37,- incassokosten. De overige €32,72 zouden betrekking hebben op een domeinregistratie van 5 jaar.
Mvgr.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 24 dec 2008 10:32
Re: Hostnet
Geachte Jon op forum,
Als medewerker van het Customer Care Team van Hostnet vind ik het zeer spijtig bovenstaande ervaring te lezen.
Graag zou ik naar de inhoud van de klacht kijken om een mogelijke oplossing te bieden en onze service te verbeteren.
Zou u zo vriendelijk willen zijn uw domeinnaam of klantnummer per e-mail te sturen naar CustomerCare[at]hostnet.nl? Wij zullen binnen 2 werkdagen reageren.
Als medewerker van het Customer Care Team van Hostnet vind ik het zeer spijtig bovenstaande ervaring te lezen.
Graag zou ik naar de inhoud van de klacht kijken om een mogelijke oplossing te bieden en onze service te verbeteren.
Zou u zo vriendelijk willen zijn uw domeinnaam of klantnummer per e-mail te sturen naar CustomerCare[at]hostnet.nl? Wij zullen binnen 2 werkdagen reageren.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08 sep 2010 15:24
Re: Hostnet
Beste Customer Care Hostnet,
Bedankt voor de snelle reactie. Bij deze is er via het opgegeven mail adres een mail verzonden. Indien zich vorderingen voordoen zullen deze op het forum geplaatst worden.
mvgr.
Bedankt voor de snelle reactie. Bij deze is er via het opgegeven mail adres een mail verzonden. Indien zich vorderingen voordoen zullen deze op het forum geplaatst worden.
mvgr.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08 sep 2010 15:24
Re: Hostnet
Vandaag heb ik bericht gekregen van de klantenservice van Hostnet. Hierin netjes een uitleg over de eventuele toedracht van de foute bestelling en een welgemeende excuses. Daarna ontvingen wij direct een mail an de administratie afdeling met een creditfactuur en het bericht dat het incasso bureau op de hoogte is gesteld. Hiervan worden de kosten, logischerwijs, niet verhaald.
Een snelle en adequate oplossing waardoor mijn vertrouwen in Hostnet zeker is hersteld. Goed om te zien dat firma's, en hostnet in het bijzonder, actief zijn op consumenten fora. Dit geeft uiteindelijk toch aan dat men betrokken is bij de problemen van de consument. Waarvoor hulde.
Mvgr.
Jon
Een snelle en adequate oplossing waardoor mijn vertrouwen in Hostnet zeker is hersteld. Goed om te zien dat firma's, en hostnet in het bijzonder, actief zijn op consumenten fora. Dit geeft uiteindelijk toch aan dat men betrokken is bij de problemen van de consument. Waarvoor hulde.
Mvgr.
Jon
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 okt 2010 11:48
Re: Hostnet
Een paar van mijn cliënten hadden domeinnamen en webhosting bij Hostnet. Ik heb dus al kennis gemaakt met de werkwijze waarover ik totaal verbolgen ben. Ik zelf als webdesigner wil mijn mening over Hostnet hier deponeren.
Hostnet is een bedrijf dat doelbewust contracten opzeggen zo moeilijk mogelijk maakt. Dit komt omdat het meeste geld wordt verdient aan mensen die vergeten op te zeggen. Hostingpaketten worden stilzwijgend verlengt tegen een veel hogere prijs doordat het eerste jaar een actietarief van toepassing was. Hier wordt grof geld aan verdient. Hostnet beweert zelf dat zij dit doen om de “continuiteit te waarborgen” maar weigert om aan te kondigen dat je contract wordt verlengt.
In eerste instantie lijkt Hostnet erg goedkoop maar als de aap uit de mouw komt blijkt dus dat alles veel duurder is. Voor simpele wijzigingen die bij alle Hosters gratis zijn, zoals DNS wijzigen of nameservers wijzigen, moet een buiten proportioneel hoog bedrag betaald worden. Dit wordt gedaan om de lage kosten voor de domeinregistraties te compenseren en om makkelijker de dure hosting van Hostnet aan te smeren. In feite wordt je op valse voorwaarden gelokt. De medewerkers zijn vriendelijk en zijn tot op een zekere hoogte servicegericht maar hebben zich helaas te houden aan de policies van een of andere Dagobert Duck.
Waarom doet Hostnet dit? Omdat Hostnet de groeiende concurrentie met grote webhosters uit Duitsland met geen mogelijkheid aan kan. Hostnet richt daarom zijn pijlen op mensen die minder ervaren zijn met webhosting en dergelijke producten. De klanten worden gelokt met de termen servicegericht, betrouwbaar en bereikbaarheid. Maar werkelijkheid zit je gewoon een half uur in de wachtrij of wacht je een week voordat je een antwoord op je mail ontvangt als je de support nodig hebt. Zelfs als je een zakelijke klant bent die afhankelijk is van het internet heb je pech, Hostnet bekommert zich daar namelijk niet om.
Wil je echter een nieuw product bestellen, dan sta je nog geen minuut in de wachtrij terwijl je dezelfde medewerkers aan de telefoon krijgt. Kortom: Al sta je een half uur in de wachtrij bij de Support, bij de sales wordt je gelijk geholpen. Ik raad iedereen met een probleem aan om sales te kiezen in het keuzemenu. Of zet je klacht op het Internet, want als ze dat vinden, en ja hier zoeken ze elke dag naar omdat ze geen imagoschade willen cliënten heb ik inmiddels elder ondergebracht. Excuses van Customer Care worden bij deze al niet aanvaard, dat had eerder moeten gebeuren.
Hostnet is een bedrijf dat doelbewust contracten opzeggen zo moeilijk mogelijk maakt. Dit komt omdat het meeste geld wordt verdient aan mensen die vergeten op te zeggen. Hostingpaketten worden stilzwijgend verlengt tegen een veel hogere prijs doordat het eerste jaar een actietarief van toepassing was. Hier wordt grof geld aan verdient. Hostnet beweert zelf dat zij dit doen om de “continuiteit te waarborgen” maar weigert om aan te kondigen dat je contract wordt verlengt.
In eerste instantie lijkt Hostnet erg goedkoop maar als de aap uit de mouw komt blijkt dus dat alles veel duurder is. Voor simpele wijzigingen die bij alle Hosters gratis zijn, zoals DNS wijzigen of nameservers wijzigen, moet een buiten proportioneel hoog bedrag betaald worden. Dit wordt gedaan om de lage kosten voor de domeinregistraties te compenseren en om makkelijker de dure hosting van Hostnet aan te smeren. In feite wordt je op valse voorwaarden gelokt. De medewerkers zijn vriendelijk en zijn tot op een zekere hoogte servicegericht maar hebben zich helaas te houden aan de policies van een of andere Dagobert Duck.
Waarom doet Hostnet dit? Omdat Hostnet de groeiende concurrentie met grote webhosters uit Duitsland met geen mogelijkheid aan kan. Hostnet richt daarom zijn pijlen op mensen die minder ervaren zijn met webhosting en dergelijke producten. De klanten worden gelokt met de termen servicegericht, betrouwbaar en bereikbaarheid. Maar werkelijkheid zit je gewoon een half uur in de wachtrij of wacht je een week voordat je een antwoord op je mail ontvangt als je de support nodig hebt. Zelfs als je een zakelijke klant bent die afhankelijk is van het internet heb je pech, Hostnet bekommert zich daar namelijk niet om.
Wil je echter een nieuw product bestellen, dan sta je nog geen minuut in de wachtrij terwijl je dezelfde medewerkers aan de telefoon krijgt. Kortom: Al sta je een half uur in de wachtrij bij de Support, bij de sales wordt je gelijk geholpen. Ik raad iedereen met een probleem aan om sales te kiezen in het keuzemenu. Of zet je klacht op het Internet, want als ze dat vinden, en ja hier zoeken ze elke dag naar omdat ze geen imagoschade willen cliënten heb ik inmiddels elder ondergebracht. Excuses van Customer Care worden bij deze al niet aanvaard, dat had eerder moeten gebeuren.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 feb 2013 17:07
Re: Hostnet
Ach ik heb zo ook iets aan de hand op dit moment.
Had een rits domeinnamen bij hun lopen. Tot 2x toe per mail opgezegd en om bevestiging gevraagd.
Deze echter nooit gekregen. Nu is de boel weer voor een jaar verlengd. Reactie van Hostnet: we zien u opzegging nergens in het systeem staan. Kopiemails doorgestuurd van opzegging maar mag allemaal niet helpen. Het mag blijkbaar niet per mail...nee het moet via de website. Tip aan Hostnet: stuur automatisch een mailtje bij opzegging waarin je mensen direct een link geeft waar ze kunnen opzeggen. Is wel zo fijn en voorkomt een hoop misverstanden en verhalen op forums zoals deze.
Had een rits domeinnamen bij hun lopen. Tot 2x toe per mail opgezegd en om bevestiging gevraagd.
Deze echter nooit gekregen. Nu is de boel weer voor een jaar verlengd. Reactie van Hostnet: we zien u opzegging nergens in het systeem staan. Kopiemails doorgestuurd van opzegging maar mag allemaal niet helpen. Het mag blijkbaar niet per mail...nee het moet via de website. Tip aan Hostnet: stuur automatisch een mailtje bij opzegging waarin je mensen direct een link geeft waar ze kunnen opzeggen. Is wel zo fijn en voorkomt een hoop misverstanden en verhalen op forums zoals deze.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 nov 2014 09:47
Re: Hostnet
Ik wil af van Hosnet, wie kan mij helpen tegen dit “Maffia” praktijk.
Een aantal maanden geleden heb ik mijn account bij Hosnet.nl opgezegd. De reden waarom ik heb opgezegd is dat ik iedere week een factuur van Hosnet krijg met de melding dat ik een bedrag dien over te maken om mijn domeinnaam online te houden (nep-facturen). Terwijl ik al de kosten voor 2014 reeds heb betaald.
Ik heb per direct contact opgenomen met Hosnet, zij hebben zogenaamd excuses aangeboden, en gezegd dat hun administratie niet op orde was en dat ik inderdaad al een betaling heb verricht. Einde verhaal zou je denken, niets is minder waar.
Totdat ik mijn account per direct wilde opzeggen, vertelde een medewerker van Hosnet, dat ik ook voor de diensten van 2015 (aankomende jaar) alvast moet betalen. Hoe kan ik als consument voor de diensten betalen waarvoor ik geen gebruik heb gemaakt? (Is dit niet de puurste en meest zuivere vorm van oplichterij?).
Drie weken later kreeg ik een brief van een incasso bureau (Incasso Ultimoo). Hierin staat ik naast een hoofdsom van 12,04 Euro een incassokosten moet betalen van 40 Euro. Totaal 52,04 Euro voor diensten waarvan ik helemaal niets weet! (Is dit niet de puurste en meest zuivere vorm van oplichterij?)
Op de website van Hosnet, staat dat een klant vanaf 0.49 cent per jaar een domeinnaam kan registreren. https://www.hostnet.nl/domeinnamen/dome ... egistratie
Hoe kan ik als klant nu al 17.48+6.60 = 24,08 Euro hebben betaald? Dit is een verschil/ stijging van meer dan 4800% (Is dit niet de puurste en meest zuivere vorm van oplichterij?)
Een aantal maanden geleden heb ik mijn account bij Hosnet.nl opgezegd. De reden waarom ik heb opgezegd is dat ik iedere week een factuur van Hosnet krijg met de melding dat ik een bedrag dien over te maken om mijn domeinnaam online te houden (nep-facturen). Terwijl ik al de kosten voor 2014 reeds heb betaald.
Ik heb per direct contact opgenomen met Hosnet, zij hebben zogenaamd excuses aangeboden, en gezegd dat hun administratie niet op orde was en dat ik inderdaad al een betaling heb verricht. Einde verhaal zou je denken, niets is minder waar.
Totdat ik mijn account per direct wilde opzeggen, vertelde een medewerker van Hosnet, dat ik ook voor de diensten van 2015 (aankomende jaar) alvast moet betalen. Hoe kan ik als consument voor de diensten betalen waarvoor ik geen gebruik heb gemaakt? (Is dit niet de puurste en meest zuivere vorm van oplichterij?).
Drie weken later kreeg ik een brief van een incasso bureau (Incasso Ultimoo). Hierin staat ik naast een hoofdsom van 12,04 Euro een incassokosten moet betalen van 40 Euro. Totaal 52,04 Euro voor diensten waarvan ik helemaal niets weet! (Is dit niet de puurste en meest zuivere vorm van oplichterij?)
Op de website van Hosnet, staat dat een klant vanaf 0.49 cent per jaar een domeinnaam kan registreren. https://www.hostnet.nl/domeinnamen/dome ... egistratie
Hoe kan ik als klant nu al 17.48+6.60 = 24,08 Euro hebben betaald? Dit is een verschil/ stijging van meer dan 4800% (Is dit niet de puurste en meest zuivere vorm van oplichterij?)