LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hostway

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

herriebert

Re: Hostway

Ongelezen bericht door herriebert »

Inmiddels op de boekhoud afdeling van Hostway iemand aan het werk die het eindelijk snapt ???????

Zie mail die ik ontving naar aanleiding van de zoveelste mail / brief die ik aan dat tuig had gestuurd....
-----------------------------------------------------------------------
Geachte H. Bloemen,

Allereerst onze excuses voor de verlating van het antwoord en het ongemak dat u heeft ervaren.

Graag willen wij u hierbij informeren dat alle diensten in account Bloeme9081 reeds zijn gesloten, en dat de onterechte factuur reeds is gecrediteerd.

Hopende u voldoende te hebben geinformeerd, verblijven wij

Met vriendelijke groet,
Afdeling Billing.

Hostway B.V.
THE Hosting Company

Acinra

Ongelezen bericht door Acinra »

Ben benieuwd hoe de afhandeling bij mij gaat.

Heb ergens in 2006 een hosting bij ze "besteld", en eigenlijk nooit iets mee gedaan. Wel altijd ergens in de planning, dus toch maar aangehouden. Is bij mij nml wel altijd t zelfde bedrag gebleven, rond de 8euro per maand.

In september kreeg ik een nota dat er een aantal incasso's niet waren gelukt en dat klopte ook (heb alles nagekeken) dus betaald en gebeld met de vraag hoe ik op kan zeggen. Schriftelijk met kopie paspoort, en dat heb ik gedaan.
Was dus ook ergens in september. Niks meer van gehoord, vrijdag gebeld met de vraag of het idd opgezegd is en volgens degene die ik gesproken heb is alles per 15-10-2010 opgeheven en volgens haar zou ik vandaag de bevestiging in mijn mail krijgen. Nog t juiste mail adres doorgegeven want degene die zij in haar systeem had staan is volgens mij ook al 5 jaar uit de lucht.

Heb door dit topic maar wel voor de zekerheid een blokkade op hun rekeningnummer laten zetten, dan kunnen ze iig niet de incasso niet meer uitvoeren.

anilleke

Ongelezen bericht door anilleke »

Hoi,

Op mijn eerdere oproep tbv een collectieve actie helaas zeer beperkte respons gehad. Daarnaast ook nog eens erg druk geahd met geboorte van mijn dochtertje die periode, dus zelf ook weinig tijd en animo voor die criminelen van Hostway.

Pas echter brief gehad dat ik rekening moet betalen, omdat inaccosmaatgrelen niet zijn gelukt (nb: ze wilden dus incasseren zonder machtiging van mij, gelukkig had ik een blokkade op mijn rekening gezet). Ik wacht wel tot ik word gedagvaard, dan zie ik ze wel voor de rechter. Dan komen de kosten ook nog eens voor hun rekening. En indien het mogelijk blijkt zal ik ook een tegenvordering in die procedure eisen voor ale kosten die ik heb moeten maken (een deels forfatair bedrag van een paar honderd euro). Ik ben het zat om iedere keer zelf maar de moeten gaan mailen, bellen, faxen, etc. Alle bewijsstukken heb ik al gebundeld, dus die kunnen zo naar de rechtbank.

Interessant om te weten dat de directeur is ontslagen (hij heeft mij overigens ook op mijn privemail benaderd, maar de conclusie van zijn verhaal was om toch maar even te wachten met een rechtzaak tegen Hostway...).

Rechtzaak van Directeur Hostway ivm zijn ontslag, o.a. wegens wantoestanden:
LJN: BM4921, Rechtbank Haarlem, 167890 / KG ZA 10-154, uitspraak d.d. 18-05-2010

2.8. Per e-mailbericht van 15 april 2009 aan Hostway heeft [eiser] naar aanleiding van de voornoemde vergadering van diezelfde dag zich ziek gemeld en daartoe onder meer het volgende bericht:

[…] to my surprise the call was not about the items suggested but instead you confronted me with other findings within Hostway NL. e.g. account cancellations not being processed etc. I was completely surprised to hear that there is a big backlog in the billing department as I was never told by the responsible staff that our billing team was that far behind. The way you put me under pressure and misleaded me made me very angry and all seems to have been set up to hurt me or my career. […].
I’m very upset and in stress and not able to think… The stress is enormous and that is why I will see my doctor tomorrow. The only thing I can do now and am doing so is to report my illness to you and to whom it may concern. […].

2.9. Per brief van 22 april 2009 heeft Hostway aan [eiser] onder meer het volgende bericht:

[…]
Hierdoor deel ik u mede dat de algemene vergadering van aandeelhouders na uw vertrek uit de vergadering heeft besloten u te schorsen als statutair bestuurder van Hostway B.V., zodat u niet langer bevoegd bent Hostway B.V. te vertegenwoordigen. De schorsing is geschied in afwachting van de uitkomsten van nader onderzoek naar de feiten die [Hostway] aanleiding geven vraagtekens te zetten bij uw functioneren als statutair bestuurder.

Uiteraard zal ik dit ook gebruiken im mijn jurdisch procedure. Ze kunnen het krijgen zoals ze willen; laat die kosten voor hun maar lekker hoog oplopen - uiteindelijk zullen ze er zelf voor moeten opdraaien.

TeunDebaas

Ongelezen bericht door TeunDebaas »

Jahoor en die criminelen zijn nog steeds bezig hoor.

Schandalig hoe dit Bedrijf ter werk gaat
Jaar geleden gebeld en de Medewerker/Crimineel van hostway zegt
Jahoor als u het nu gewoon betaald dan krijgt geen aanmaling meer en laten we het hierbij zitten. Dus gelijk betaald en het de medewerker/crimineel zegt dat hij het ''stopgezet'' heeft.
Nu 1 jaar later als het niet langer is. Sturen ze weer een brief met een brief van het incasso bureau of wij nog even willen betalen.

Dit gaat gewoon zo niet.
Hoe kom ik hier vanaf???
Alvast bedankt,
Teun

anilleke

Ongelezen bericht door anilleke »

Inmiddels heb ik een bevestiging gehad dat mijn account is opgezegd en zogenaamd openstaande facturen gecrediteerd... via mijn advocaat.

De respons op mijn oproep om een collectieve actie was relatief beperkt.
Toen ik eindelijk een incassobrief kreeg, heb ik zelf actie ondernomen en via rechtsbijstand een advocaat ingeschakeld.

Na enige aandringen mijnerzijds heeft de advocaat telefonisch contact gehad met Hostway. Die waren kennelijk geschrokken, hetgeen geleid heeft tot bovengenoemde resultaat, nog niet zo lang geleden.

Kennelijk maken wij als leken niet genoeg indruk en blijven ze doorgaan met hun oplichtingsspraktijken, totdat ze merken dat het echt serieus is (in mijn geval reële dreiging van een juridische procedure via een gerenommeerde kantoor).

Mijn advies is om, zodra je te maken hebt met (een dreiging tot) incassomaatregelen juridische actie te ondernemen en de kosten op hen te verhalen (als het daadwerkelijk tot een juridische procedure komt, en ze verliezen, dan moeten ze de proceskosten betalen). Het mooie is, als ze veroordeeld worden tot de kosten en ze willen maar niet betalen dan kunnen, als er meerdere schuldeisers zijn, deze een verzoek indienen tot faillissement omdat ze niet kunnen (lees willen) betalen. Of anders beslag laten leggen via een deurwaarder. Hoe dan ook, me dunkt dat ze daar wel van schrikken... (en dan hebben we het nog niet over alle kosten die zij moeten maken).

Voor mij is het goed afgelopen, na jarenlange gedoe. Ik wens iedereen verder succes toe; de aanhouder wint.

DJSR

Ongelezen bericht door DJSR »

Ik ben er inmiddels ook achter dat ik 'slachtoffer' ben geworden van Hostway. Een jaar of zes geleden heb ik twee domeinen bij hun geregistreerd. De websites die ik in gedachten had kwamen niet echt van de grond en na een jaar ben ik hiermee gestopt. Naar mijn weten heb ik de twee domeinen stopgezet bij Hostway, maar dit valt natuurlijk niet meer te bewijzen (tot zover misschien eigen schuld, maar lees verder).

Vandaag werd er 'opeens' weer een bedrag door middel van automatische incasso van mijn rekening afgeschreven door Hostway. Ik kende de naam van dit bedrijf nog wel, maar al mijn andere sites zijn bij andere hosts ondergebracht dus er ging een belletje rinkelen dat er iets fout zit. Voorheen zat ik met verschillende websites bij verschillende hosts, dus kon deze automatische incasso er altijd tussendoor glippen zonder dat ik argwaan kreeg. Bij het nakijken van mijn afschriften blijken er jaarlijks bedragen afgeschreven te zijn voor het verlengen van mijn contract.

Ik vind het nog niet eens zo erg dat mijn domeinen elk jaar automatisch verlengd worden, dat heb ik uiteraard zelf ingesteld en ik heb de incasso goedgekeurd. Wat ik schandalig vind is dat ik in al die 4-5 jaar geen rekening van dit malafide bedrijf heb ontvangen. Niet per post, niet per email. Rekeningen zijn bij Hostway alleen te bekijken als je online inlogt. Maar waarom zou ik inloggen als ik van mening ben dat ik geen zaken meer met ze doe? Het gevolg is dat ik om en nabij de 200 euro betaald heb voor gebakken lucht, voor domeinnamen die ik al jaren niet meer gebruik!

Als ik wel een rekening had ontvangen voor domein X en domein Y, had ik deze al jaren geleden kunnen annuleren. Ik ga er vanuit dat ik mijn verlies moet nemen, maar kan ik hier nog iets tegen doen?

Lindaki

Ongelezen bericht door Lindaki »

In 2009 bevestigd gekregen dat contract beeindigd was, en nu in 2012 toch weer een betalingsherinnering. Schandalig!!!!

Geachte Mevrouw

U heeft aan Hostway B.V. laten weten dat u de volgende diensten bij Hostway wenst te beëindigen.

· Domeinnaam registratie voor xxx
· Domeinnaam registratie voor xxx

Wij hebben zojuist uw bovenstaande domeinnamen zoals u heeft aangegeven per omgaande beëindigd.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd, verblijven wij

Met vriendelijke groet,
Hostway B.V.

Gesloten