LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hostway

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
canada078

Hostway

Ongelezen bericht door canada078 »

Ik ben dringend op zoek naar mensen die ook problemen hebben ondervonden met de hostingprovider Hostway.

Opzeggingen lijken ze niet te verwerken en 4 jaar na dato komen er opeens aanmaningen binnen. Wie herkent dit en wil z'n verhaal delen?

D1RK

Re: Hostway

Ongelezen bericht door D1RK »

Als U zeker weet dat U tijdig heeft opgezegt en aangetekend hoeft U zich geen zorgen te maken.
Dat zij fouten maken is niet uw probleem.

Veel succes volgend jaar, en betaal nooit iets.

hostwayslachtoffer

Ongelezen bericht door hostwayslachtoffer »

Ik heb precies dezelfde ervaringen. Hoe vaak je ook een domeinnaam opzegt en alle benodigde papieren opstuurt, je komt gewoon niet van ze af. Ze blijven maar incasso's verrichten en e-mails sturen dat je je domeinnaam hebt verlengd. Ik wil zo verschrikkelijk graag van die criminele bende af maar ik weet niet meer wat te doen, help!

jvdwolf

Ongelezen bericht door jvdwolf »

Heb destijds (2005) deze dienst opgezegd en er nooit meer wat van gehoord. Tot afgelopen maand (dec 2008) waar ze me opeens een aanmaning sturen?!

Toisite

Ongelezen bericht door Toisite »

Ze zijn snel als je je abonneert, maar daarna is het ellende. De self-service module (sitecontrol) werkt niet goed, prijzen gaan snel omhoog, eenmalige kosten worden jaarlijkse kosten, ze doen aanbiedingen die ze vervolgens niet honoreren, ze verhogen eenzijdig factuurbedragen en boeken die automatisch af, en opzeggen is onmogelijk.

Ik heb op aandringen van Hostway speciale SIDN-formulieren verzonden om hosting te beeindigen, brieven naar de directeur gezonden en zelfs het moederbedrijf in de VS benaderd - allemaal tevergeefs. Mastercard heeft notabene betalingen op mijn verzoek teruggeboekt, omdat Hostway aantoonbaar met facturen en afboekingen rommelt. Nu kunnen ze niet meer afboeken, maar ik blijf nota's en aanmaningen ontvangen. De administratie is een puinhoop en service slecht.

Da's geen domeinhosting maar domeingijzeling.

anilleke

Ongelezen bericht door anilleke »

Ik heb ook dezelfde problemen. Ik had nota bene emails van ze gehad, dat mijn domeinnamen zouden verlopen, als ik ze niet zou verlengen. Ik heb ze dus niet verlengd, en nu, een half jaar later hebben ze uit zich zelf 4(!) domeinnamen verlengd, die reeds verlopen waren.

Ik kreeg toen een rekening van € 89,25. Om van ze af te zijn heb ik dit toen onder protest betaald, met de bedoeling om het in de toekomst alsnog terug te krijgen (uit angst voor prijsverhogende incasso maatregelen). Vervolgens heb ik op 9 december 2008 een brief met een pakket aan documentatie aangetekend verzonden (herbevestiging van eerdere opzeggingen, die zij ontkenden). Ze ontkenden tot nu toe altijd brieven te hebben ontvangen, maar nu heb ik een ontvangsbevestiging retour gehad, met naam van een medewerker die ik ook telefonsich heb gesproken (dhr. xxxx). Ze kunnen dus niet meer ontkennen dat ze niets van mij hebben ontvangen.

Enfin, ik dacht dat ik er nu vanaf was en wat krijg ik rond de jaarwisseling? Weer een mail dat een domeinnaam op mijn naam wordt verlengd!

Dit is pure oplichterij en zeer frusterend! Wat ik ook probeer om op te zeggen - mail, telefonisch, per post - ze reageren niet, of ontkennen alles. Ik hoop van harte dat meer slachtoffers zich melden, en dat hier in een uitzending van Radar aandacht aan wordt besteed. Omdat het namelijk steeds om relatief kleine bedragen gaat, heb ik het vermoeden dat er meeer slachtoffers zijn, die zich er gewoon bij neerleggen.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Jammer, U had beter niet kunnen betalen en het aangetekende bewijs van opzegbrief bewaren is voldoende.

Ze hadden eerder een rekening moeten sturen dus het is verlopen!
Als je betaal bewijs je dat je nog klant was dus nooit meer doen!

Incasso kosten kunnen ze zonder wettelijk bewijs nooit innen, dus maak je nooit druk voor taal wat ze eventueel wettelijk mogen want meer staat er niet.

Iedereen mag tegen U een rechtszaak starten, en U loopt de kans te verliezen en veel geld... maar in dit geval had U gewonnen dus zij hadden dan alle kosten mogen betalen, dus lees deze eens andersom!

Ze verdienen vermoedelijk aan deze bluf meer dan aan de naam.

anilleke

Dank u voor de reactie.

Ik was bezweken onder de druk... Bij de betaling heb ik overigens wel expliciet vermeld dat dit onder protest (lees bangmakerij) is geschied, vanwege mijn eerdere opzegging.

Ik hoop dat er iemand is die Hostway kan aanpakken....

zoag

Ongelezen bericht door zoag »

Oops - dat klinkt helaas heel bekend. Een jaar ofzo geleden heb ik dezelfde problemen met Hostway gehad. Meerdere malen met een xxxx en ook met Directeur gesproken die overigens elke keer beterschap beloofde, maar verder dan beloften kwam het helaas niet. Het heeft bij mij maanden, talloze telefoontjes, e-mails en zelfs een bezoek aan het kantoor geduurd voordat ik mijn geld terug kreeg.

Ironisch genoeg zeiden ze in mijn geval wel dat ze een fout hadden gemaakt vanwege administratieve problemen, en dat ze het recht gaan zetten, maar dat laatste gebeurde gewoon niet.

Jammer om te zien dat meer dan 1 jaar naar dato hier nog steeds geen verandering in is te zien. Deze mensen hebben naar mijn optiek het begrip dienstverlening nog niet helemaal begrepen.

Ik was het op een gegeven moment zo zat dat de beloftes niet werden nagekomen dat ik op het punt stond om juridische stappen te nemen. Ik heb daarop Hostway een termijn van 7 dagen gesteld waarop ze moesten betalen, de wettelijke rente op dat bedrag aangezegd en geschreven dat ik alle incasso kosten op Hostway zou gaan verhalen. Ik had toen mijn geld binnen de termijn op mijn rekening.

Technisch gezien qua hosting e.d. overigens nooit problemen gehad. Administratief en financieel en communicatief heb ik heel slechte ervaringen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

D1RK schreef:Als je betaal bewijs je dat je nog klant was dus nooit meer doen!
Niet als je "onder protest" betaalt. Het maakt in dit geval trouwens weinig uit. Als je bewijs hebt dat je hebt opgezegd kun je het later terug vorderen als zijnde onverschuldigd betaalt. En als je daar geen bewijs van hebt dan maakt je geen kans als ze het ontkennen.

anilleke

Die oplichters hebben mij vandaag gemaild:

"Graag willen wij u verzoeken een kopie van uw opzegging brief en ontvangstbevestiging naar ons toe te sturen. Zodat wij dit na kunnen kijken in ons systeem. Wij willen u ook vriendelijk verzoeken uw gegevens niet meer aan te passen naar onjuiste contact gegevens. Dit word ook wel gezien als fraude. Dan zijn wij helaas genoodzaakt administratieve kosten in rekening te brengen."

Dit terwijl ik al lang een aangetekende brief met ontvangstbevestiging heb verzonden.... Ik word er niet goed van...

Maitre-Peter

Ongelezen bericht door Maitre-Peter »

Ik heb in 2006 de hosting opgezegt (schriftelijk, telefonisch en per email).
Daarna heb ik 'n jaar niets vernomen.
In 2008 kreeg ik 'n overzicht van opstaand saldo. Omdat ik niet opgezegt had volgens Hostway. Dus ik zeg het weer op natuurlijk met terugwerkende kracht.
Er gaat weer 'n jaar voorbij.
In 2009 krijg ik weer 'n overzicht en het saldo is opgelopen tot € 206,75.
Bij Hostway krijg ik te horen dat ik niet op kan zeggen zolang het saldo openstaat.
Dus volgend jaar zal het € 300,00 zijn.
Komt dit iemand bekend voor ? Hoe kunnen we dit het beste aanpakken?

wendy31

Ongelezen bericht door wendy31 »

canada078, jouw verhaal is EXACT mijn verhaal.
Heb 4 jaar geleden twee domeinnamen aangevraagd tegen aanbiedingsprijzen. Die prijzen werden opeens in rap tempo verhoofd en de bedragen bleven maar van mijn rekening af gaan. Ik heb mijn bankrekening toen geblokkeerd en direct de domeinnamen weer opgezegd.

En vervolgens, 3 jaar later, krijg ik in december 2008 een aanmaning van 148,-
Gebeld, een aangetekende brief verstuurd maar wederom niks gehoord. En gisteren een nieuwe aangetekende brief gekregen. Weer gebeld, aangetekende brief schijnt "niet aangekomen te zijn" (en ik ben het bewijsje kwijtgeraakt...). Maar ik moest een mail sturen t.a.v. xxxx en dan zou het in orde komen. Zo gezegd, zo gedaan. Maar wederom geen reactie... WAAR HOUDT DIT OP?

Kopietjes van mails en ingezonden brieven heb ik wel, maar dit is toch niet rechtsgeldig? Ik heb nog nooit een reactie op een opzegging gehad, dus hoe sterk sta ik??

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je niets betaalde zoals ik stoppen ze vanzelf, ze verdienen door te dreigen veel geld dus het zal wel zo horen, maar brief als;
Geadresseerde overleden.....

Dat helpt ook want dan stoppen ze en zoeken ze niet meer verder!

Maitre-Peter

Ongelezen bericht door Maitre-Peter »

Ik heb van Hostway nog geen aangetekende brief ontvangen maar ze dreigen wel met incasso. Daar wordt ik niet warm of koud van want mijn hosting zegt mij dat destijds de verhuizing correct heeft plaatgevonden en hostway verricht sindsdien geen enkele dienst.
Het is alleen erg vervelend en geloof me, ik weet zeker dat er velen zijn met hetzelfde probleem.

ronpronk

Ongelezen bericht door ronpronk »

Raar,, nooit wat te maken gehad met Hostway, krijg ik ineens een sms dat ik achterstand heb en zo snel mogelijk een 020 nummer moet bellen,, dit stinkt!! ervaringen??!!??

rob-tob

Ongelezen bericht door rob-tob »

Klinkt allemaal zo bekend.
Eerst een hele trits emails dat ik m'n domeinen moest verlengen omdat ze anders zouden verlopen. Een aantal domeinen bewust laten verlopen en na een 1/2 jaar opeens een rekening voor allerei verlengingen waar ik niet om gevraagd had. Gebeld.
"Ja was een fout die emails hadden niet verstuurd mogen worden, maar zeg ze alsnog op en we maken alles in orde..".
Domeinen opgezegd, met formulier etcetera. Maar geen reactie. Weer gebeld.
"Ja we zien het in ons systeem maar de gegevens zoals u die online ziet lopen achter, ik kan er niets aan doen maar mijn collega maakt het in orde" Niets meer gehoord, maar de betreffende domeinen wel weer opnieuw gefactureerd !

Ander Domein verhuisd. Verloopt prima. Behalve dan dat ie gewoon in m'n accountlijst blijft staan, en er ook weer doodleuk gefactureerd wordt.
Ook weer gebeld. En jawel ook ene xxxx Vandebmhmh (hoe zeg je ? Ja, xxxx van de Boekhmhmh- A ha xxxx van de Boekhouding, En uw achternaam?, Dat is niet nodig, we maken alles voor Dinsdag in orde, daar kunt u van op aan ) Maar : Dinsdag niets, Vrijdags niets , Dinsdag niets, en zo verder

Doodziek wordt je ervan.
En als ik de andere reacties hier lees lijken het geen incidenten meer te zijn maar lijkt er opzet in het spel te zijn. En dan is het oplichterij danwel pure diefstal.

Zeker die actie met het verlengen lijkt willens-en-wetens zo geconstrueerd te zijn dat mensen denken dat ze een domein kunnen laten verlopen, ze in die waan laten en ze dan een tijd later alsnog een factuur te sturen. Is daar juridisch echt niets aan te doen ?

herriebert

Ongelezen bericht door herriebert »

Ik ontving een email met de duidelijke boodschap dat indien ik NIET reageerde cq opnieuw verlengde mijn domeinnaam niet langer zou worden gehost, en dat was ook de bedoeling. Verlengen ze alsnog het contract ! Gebeld, ja was bekend, probleem, wij maken het in orde. 2 x per brief gecorrespondeerd, 2 x post niet aangekomen !!
Nu aangetekend verstuurd, zal mij benieuwen wat er uit komt. Tevens contact gehad met de voormalige directeur (Ton), die nu in Belgie zit. Excuus etc. etc.

Het is 1 grote oplichtersbende... Ook al naar Amerika gemailed, daar komt helemaal geen reactie vandaan.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bewaar de brief of mail waarin staat dat bij niet betalen ze stoppen en U is er vanaf.
Betaal nooit iets onder dwang en opzegging brief en bevestiging tot 5 jaar na hun laatste reactie bewaren.
Als U gaat verhuizen en U hoorde niets blijft de termijn wel lopen, maar bij opgezegde hoeft U geen verhuisbericht sturen.

Zij moeten als ze geld willen bewijzen en met Uw bewaarde opzegging zal dit erg lastig worden, als U meer als jaar te laat is met betalen moeten zijn bewijs leveren.
Controleer ook of de dienst na opzeggen nog bereikbaar was en maak een print Screen van.
Herhaal dit regelmatig tot Uw website weg is.

herriebert

Ongelezen bericht door herriebert »

Tsja, die heb ik natuurlijk niet meer, daar ging minimaal een half jaar overheen voordat bleek dat ik er aan vast zat. Dat was dus ook de eerste vraag van Hostway, heeft u dat mailtje nog...

Gesloten