LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hostway

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Duupgeval
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2010 20:17

Hostway

Ongelezen bericht door Duupgeval »

Ik was klant bij hostway. Heb netjes opgezegd, volgens de regels, schriftelijk via email en post tegelijk. Mijn verhuizing was in 1 dag geregeld. Ze beweren echter mijn brief nooit ontvangen te hebben en uit mijn email halen ze dat ik alleen een verhuizing van domein heb aangegeven. Dit is echter niet waar, ik heb ook mijn account opgezegd. De email was gelijk aan de brief die ik verstuurd heb.
In Aug 2009 wordt een bedrag van 15,41 afgetrokken. Echter daar was ik voor een stornatie net te laat voor. De rest daarna heb ik laten storneren en Hostway laten blokkeren bij de bank. Echter toen kreeg ik een aanmaning. Toen begon het gedoe.
Onder coulance zou alles worden geregeld. Mijn opzegging, verhuizing enz. Telefonisch meerdere malen toegezegd. Echter de dame zei dat zij dat niet mocht regelen maar ze zou haar collega vragen het bedrag terug te storten en een bevestiging te sturen. Ik heb steeds naar dezelfde dame gevraagd, die er nog steeds werkt.... (knap). Telkens zou het in orde komen
Nu is het maart en ben een aantal telefoontjes verder, brieven verder en ook een aangetekende brief verder. Ik denk erover nog een aangetekende brief te gaan versturen. Ik krijg gewoon geen enkel antwoord.
Ik wil gewoon zwart op wit dat ik klaar ben met hun. Ik heb trouwens sinds dec 2009 geen overzichten meer ontvangen van openstaande bedragen. Maar als ik hier die berichten lees, dan kan ik maar beter maken dat ik een bevestiging krijg op papier van Hostway. Maar hoe kom ik daar aan???
Het gaat hier om 15 euro, maar wie weet wat ze allemaal nog kunnen doen om het me moeilijk te maken. Kan ik hiervoor naar een advokaat of wat ook?
Komt radar op voor ons gedupeerden door Hostway?
Wat dan de kosten die ik maak aan telefoontjes, brieven, porto? Die lopen ook op.
Hoop dat iemand mij advies kan geven wat ik kan doen. Ik las hier ergens dat ze gokken dat je voor die kleine bedragen geen werk gaat maken, maar ik laat me niet zomaar ondersneeuwen. Ik wil mijn recht halen en niet dat ik altijd bang moet zijn om van hen nog verrassingen te krijgen. In ieder geval zal ik geen reclame maken voor deze oplichterszooi.
Wie o wie kan mij adviseren?

linkeloetje1
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:55

Re: Hostway

Ongelezen bericht door linkeloetje1 »

Beste Duupgeval,

Jouw verhaal komt ons bekend voor. Je kunt met behulp van je accountgegevens (Customerid en wachtwoord) via http://www.sitecontrol.hostway.nl kijken naar de historie van je account. Normaal gesproken moet daar te zien zijn wat je hebt betaald en wanneer. Hostway houdt normaal gesproken in haar systeem bij wanneer een klant heeft opgezegd en wanneer een opzegbrief of email is ontvangen. Je kunt de betreffende dame opbellen en haar vragen je een kopie van deze aantekeningen te sturen. Tenslotte gaat het om jouw account en jouw geld.

Het komt vaker voor dat opzeggingen niet tijdig worden verwerkt maar ook komt het voor dat de klant zegt te hebben opgezegd terwijl dit niet waar is. De klant reageert dan nadat hij een herinnering of aanmaning heeft gehad en denk het nog wel even te kunnen regelen. Als je kunt aantonen dat je opzegging op tijd is verstuurd naar Hostway, dan sta je sterk.

Als je wilt dat een deskundige kijkt naar je account (dit is gratis) stuur dan je inloggegevens (Customerid en wachtwoord) en je eigen emailadres naar [email protected] Je gegevens zullen eenmalig en discreet worden behandeld en niet met anderen worden gedeeld. Je ontvangt persoonlijk bericht. Aan dit bericht kun je geen rechten ontlenen, maar het antwoord dat je krijgt helpt je wel verder.

Alleen je domeinnaam verhuizen naar een andere provider zonder schriftelijk op te zeggen is niet voldoende om je overeenkomst met Hostway te verbreken.
Vraag bij een opzegging altijd naar een bevestiging, vraag op zijn minst een email waaruit blijkt dat jij hebt opgezegd en verder geen verplichtingen aan Hostway meer hebt. Heeft Hostway gelijk, dan zul je niet anders kunnen dan te betalen.

Sjors87
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2010 11:35

Re: Hostway

Ongelezen bericht door Sjors87 »

Ook ik ben slachtoffer geworden van de Hostway-maffia. Ik heb in september 2005 een domeinnaam aangevraagd die doorgeschakeld werd naar een gratis website. Na een jaar heb ik gebeld om op te zeggen. Dit moest echter schriftelijk. Ik heb vervolgens een brief gestuurd, die ik helaas niet aangetekend heb laten verzenden. Een stomme fout van mij natuurlijk. Deze brief is verzonden naar een adres dat nog steeds op de website staat, maar dat onjuist is. Dit gebouw bestaat al geruime tijd niet meer.
Ik was er vanuit gegaan dat ik netjes opgezegd zou hebben, maar na 2 jaar kreeg ik ineens een rekening van 2007 en 2008. Normaal werder de bedragen gewoon afgeschreven, maar nu kreeg ik ineens een factuur via mail van 2 jaar! Ik heb hier direct een mail op terug gestuurd met de mededeling dat ik al lang had opgezegd. Deze was echter nooit aangekomen, beweert Hostway. Vervolgens werd het bedrag van zo'n 60 euro toch afgeschreven. Ik heb dit meteen laten storneren en de rekening van Hostway geblokkeerd.
Op verdere mails van mij naar Hostway kreeg ik geen reactie. Vervolgens kreeg ik elke maand een factuur met het bedrag wat ik moest betalen met de vermelding dat de incasso geweigerd werd door de bank.
Toen ik hier eind 2009 antwoord op heb gegeven met de vraag waarom ze nog steeds geld van mijn rekening wilden afschrijven, kreeg ik een mail terug waarin gedreigd werd met een incassobureau. Sinds 17 maart heb ik nu BvCM op mijn dak. Ik heb mijn verhaal gedaan, maar men is daar niet voor rede vatbaar. Ik moet maar bewijzen dat ik de opzegbrief gestuurd heb.
Nu weet ik niet wat ik moet doen. Heb ik kans om een rechtzaak te winnen?

Op de website van Hostway staat ook letterlijk:

Word ik op de hoogte gesteld als mijn registratie bijna verloopt?
Ja. Voordat u het einde van de registratietermijn bereikt zullen we u op de hoogte stellen zodat u uw registratie kunt vernieuwen voordat die verloopt. Om te zorgen dat u uw notificaties ontvangt, alsmede andere belangrijke informatie over uw account, zorgt u aub dat u uw contact informatie bij Hostway up-to-date houdt.
http://www.help.hostway.nl/documents/fa ... #question8

Hier maak ik uit op dat mijn registratie na een jaar automatisch zou zijn verlopen. Ik heb mijn registratie nooit verlengt. Het lijkt me dat ik hier op terug kan vallen voor de rechter, maar is dit sterk genoeg? Ook het feit dat er een verkeerd adres vermeld staat, dat mijn factuur pas na 2 jaar aankomt en dat er heeeeeeel veel andere klachten zijn lijkt mij een goed argument, maar is de rechter hier gevoelig voor?

Als er nog mensen zijn met soortgelijke klachten die hier ervaring mee hebben: kunnen jullie mij helpen? Je kunt altijd mailen naar: djsjors(apenstaartje)gmail.com

Alvast bedankt!

Duupgeval
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2010 20:17

Re: Hostway

Ongelezen bericht door Duupgeval »

Ik heb alle ontvangstbevestigingen liggen.
Bevestigingen krijg je niet. Alleen per telefoon, dan beloven ze je vanalles. In iedere brief staat dat het een opzegging betreft en ik ben begonnen in juni 2009 en nu is het maart en die opzegtermijn die me telefonisch toegezegd is is nooit nagekomen. Na geen een brief, want ik sta nu (bijna april 2010) nog steeds bij hostway geregistreerd zo te zien op hun site.
Mijn verhuizing is in dezelfde brief vermeld die zowel per post als per email bevestigd is. Kopien er van heb ik meerdere malen overlegd. Maar geen respons. Maar de verhuizing was binnen 1 dag een feit. En nog beweren geen brief te hebben ontvangen. Opzeggen mocht per email en per brief zo werd mij gezegd. Ik kreeg een formulier wat ik in moest vullen en er werd gevraagd naar legitimatie. Alles is verstuurd. De opzegging heb ik expres ook per post verstuurd.
Wat moet ik nog meer doen... Zelfs na aangetekende brieven wordt je opzegging niet behandeld.

Wie is host.weg..... Wie stuurt er nou inloggegevens door naar iemand die je niet kent. Die kan gewoon inloggen in je account en de boel verlengen enz. En zie jij maar eens te bewijzen dat je dat niet geweest bent.

Maar linkeloetje, het komt misschien vaker voor dat mensen vergeten om op te zeggen en dan alsnog maar effe denken hiermee weg te komen, maar ik heb alle brieven en andere correspondentie hier liggen. Ik ben niet diegene die beduveld! Als je na zoveel contacten na 9 maanden nog geen opzegging in behandeling kunt nemen. Dan denk ik niet dat dat normaal is! Zij zijn in gebreke niet ik.

linkeloetje1
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:55

Re: Hostway

Ongelezen bericht door linkeloetje1 »

Hi duupgeval,

Er zijn in deze wereld bedrijven en mensen die je nog wel kunt vertrouwen. Je opmerking over het met de logingegevens kunnen inloggen klopt. Echter zonder die gegevens zou de in problemen geraakte klant niet geholpen kunnen worden. Jij bent mogelijk een expert op computergebied en weet precies hoe je overal bij kunt maar toch heb je problemen met het eenvoudig weg opzeggen van je account... dat begrijp ik niet.

de helpdesk

Henk020
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 feb 2010 19:26

Re: Hostway

Ongelezen bericht door Henk020 »

Is vandaag wel een leuke uitspraak gepubliceerd waarbij de directeur van Hostway is ontslagen wegens

"you confronted me with other findings within Hostway NL. e.g. account cancellations not being processed etc. I was completely surprised to hear that there is a big backlog in the billing department as I was never told by the responsible staff that our billing team was that far behind"

Het vonnis is op rechtspraak.nl te vinden onder LJN: BM4921

linkeloetje1
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:55

Re: Hostway

Ongelezen bericht door linkeloetje1 »

Hallo Henk,

Waar heb je die tekst gevonden ? hij is in het engels. hostway is toch een nederlands bedrijf ? Zal eens kijken op rechtspraak.nl op dit moment doet de database van die site het niet. Toch niet gehost bij Hostway ? :-)

"Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Could not load file or assembly 'System.ServiceModel.Web, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35' or one of its dependencies. The system cannot find the file specified. "

Henk020
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 feb 2010 19:26

Re: Hostway

Ongelezen bericht door Henk020 »

Probeer hier eens te zoeken : http://zoeken.rechtspraak.nl/default.aspx

stamgast
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2010 20:31

Re: Hostway

Ongelezen bericht door stamgast »

Deze oplichtersbende heeft mij ook genept. Het abonnementsgeld werd in 2 maanden tijd 3x afgeschreven en het bedrag was 6x hoger dan vorig jaar. En die centen krijg je niet eens terug, dit tuig houdt vol dat ze 2x niet hebben kunnen incasseren, onvoorstelbaar dat dit bedrijf niet wordt aangepakt.

Gesloten