LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP printer gekocht bij Dixon

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
matjo

HP printer gekocht bij Dixon

Ongelezen bericht door matjo »

enkele jaren geleden een HP printer gekocht bij Dixon, nu is de netvoeding (adapter) defect, volgens HP mag ik er vanuit gaan dat de levensduur van de netvoeding gelijk loopt met die van de printer,voor service na 1 jaar dien ik mij volgens HP te wenden tot de leverancier Dixon.
In de Dixon-winkel werd ik direct het bos ingestuurd met de medeling u koop maar een geheel nieuw apparaat en verder niets.
Met de klantenservice van Dixon ben ik nu een half jaar aan het mailen, maar kan niet tot enig resultaat komen, zij geven geen ja of nee en verschuilen zich achter HP en kunnen alleen melden dat volgens hun "procedures" zij wachten (nu reeds 6mnd) op een bericht van HP

ciske

Re: HP printer gekocht bij Dixon

Ongelezen bericht door ciske »

Geef ze de link van hier, zullen ze niet prettig vinden.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Je hebt 1 jaar garantie via Dixons, daarna moet je bij HP zijn.
Laatst gewijzigd door sephora30 op 06 mei 2011 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

sephora30 schreef:Hoe lang heb je garantie op de printer?

bij Dixon meestal 1 jaar , is niet zo'n beste zaak.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Enkele jaren is een heel ruim begrip. Netvoedingen van HP gaan eerder stuk dan de printer zelf.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Enkele jaren 2,3,4,5,6,7 ?
Rekbaar begrip.

Kijk eens op marktplaats honderden HP printers in de aanbieding met voeding
Vaak zijn oudere printers te koop voor zo'n 10 euro zijn zonder cartridge maar met goede voeding . Vaak zijn nieuwe printers goedkoper dan aanschaf nieuwe cartridges en gaan de oudjes er uit voor een prikkie. Kijk ook eens bij een kringloop winkel bij mij in de buurt dozen vol met adapters en printers voor weinig. Ook was de 30 april rommel markt een paradijs voor dit soort dingen.
Met een beetje zoeken had je allang weer kunnen printen. Mijn zoon had binnen een paar dagen weer een gebbruikte werkende adapter voor een prikkie.

gr Henk

matjo

enkele jaren is 2,5 jaar (weinig gebruikt), maar het gaat om het feit dat HP duidelijk aangeeft dat ik mag verwachten dat de netvoeding net zo lang meegaat als de printer en denk dan ook dat ze dat waar moeten maken.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Printer is 2,5 jaar oud en weinig gebruikt, maakt niets uit voeding slijt bij niet gebruik soms sneller dan bij wel gebruik. Als je de waarde aan de printer wil koppelen kom je bedrogen uit, die is nul komma nul. Garantie claimen wordt vechten tegen windmolens. Kijk eens bij de kringloop zoals eerder al is vermeld, daar koop je ze voor een knaak moet je wel de printer er bij nemen. Een HP printer kun je in een aanbieding ook voor onder de 40 euro aanschaffen met de nieuwste opties.

matjo

niet ik koppel de netvoeding aan de levensduur van de computer, maar dit is een bevestiging van HP en deze verwijst mij verder naar Dixon voor de afwikkeling en ik weet ook dat er best voordelig aan eeen nieuwe voeding is te komen, maar dat is niet waar het hier om gaat.

kjbkv

Ongelezen bericht door kjbkv »

De klantenservice/hoofdkantoor/reparatie afd. van Dixons wenst geen verantwoording te nemen als er intern iets fout gaat bij ze.
Dan gaan ze zo lang mogelijk afschuiven in de hoop dat je afhaakt.

de rijdende ridder

Ongelezen bericht door de rijdende ridder »

Bij mij idem; niets meer gehoord van Dixons toen ik met ze correspondeerde.
Wanneer het ze te heet onder de voeten wordt lopen ze weg; verstoppen ze
zich achter hun bureautje op Maaspoort in Den Bosch.

hoho

Ongelezen bericht door hoho »

Ja Frank het zijn laaie lichters daar :mrgreen:

skilltone

Ongelezen bericht door skilltone »

daar zijn "de rijdende rechter", "kjbv" en "hoho" als 1 en dezelfde persoon weer. best wel zielig ben je eigenlijk.

53o

Ongelezen bericht door 53o »

HP geeft 1 jaar op de printer, Dixons hanteert de economische levensduur:

http://dixons.nl/pagina/bestellen-bij-dixons#a_garantie

Dat betekent dat Dixons het 2e jaar de reparatie- /vervangingskosten voor rekening neemt voor 100% bij een normaal technisch defect bij een printer.

De huidige printer is echter 2,5 jaar oud en je verwacht nog steeds garantie? Defecten in het 2e jaar van een printer (of zelfs in het 3e jaar bij een notebook) zijn voor rekening van Dixons. Eens houdt de plicht van de verkoper op om voor de kosten op te draaien.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

53o schreef: Eens houdt de plicht van de verkoper op om voor de kosten op te draaien.
De consumentenorganisaties willen dat computerapparatuur 5 jaar probleemloos mee moet gaan en dat daarbij alle kosten voor rekening komen van de verkopende partij.

Jaja, die winkelier heeft een knots van een geldboom achter in de tuin en de winstmarge is ook zeer hoog, waardoor hij die kosten zeer gemakkelijk kan betalen.

Niet dus.

Dat soort praktijken is gewoon de doodsteek van de kleine en middelgrote ondernemingen.
Daar heeft men schijt aan.
Dus hebben die ondernemers schijt aan die onredelijke regels zoals die door de consumentenorganisaties verkondigd worden.

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Ik vind dat de consumentenorganisaties gelijk hebben. Een printer moet mee gaan voor 5 jaar. Dat zeg ik als verkoper...

...maar geef mij dan ook de instapmodellen terug van €250 i.p.v. een paar tientjes.

Kwaliteit van inkjetprinters is enorm afgenomen in 3 jaar tijd, door de prijsgevoeligheid van de consument. Daardoor gaat een gemiddelde printer 2 jaar mee als je er niet naar kijkt en hem niet aanzet. Als verkoper zou ik graag zien dat ik kwaliteit verkocht, maar tegenwoordig betaal je voor een gratis stukje plastic alleen de cartridges gemiddeld (tenzij de cartridges meer kosten dan de printer).

Zelf vind ik een economische levensduur van 2 jaar voor de kwaliteit van een gemiddelde inkjetprinter tegenwoordig al redelijk optimistisch ingeschat.

BBCS
Contacteer:

53o schreef:Ik vind dat de consumentenorganisaties gelijk hebben. Een printer moet mee gaan voor 5 jaar. Dat zeg ik als verkoper...
Willen en werkelijk meegaan zijn twee totaal verschillende zaken.

Fabrikanten kunnen wel degelijk printers maken die gemakkelijk 5 jaar probleemloos mee gaan.
Daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan.
Veel mensen willen die printer niet kopen, omdat ze veel te duur zijn.
En van de goedkoopste printer mag niet dezelfde kwaliteit en levensduur worden verwacht als van de duurste.
Volgens veel organisaties wel, maar in de praktijk niet.

Als fabrikanten printers maken die gemiddeld 2 jaar mee gaan, dan kunnen die consumentenorganisaties schreeuwen wat ze willen dat die printer 5 jaar probleemloos mee moet gaan, maar dat ding gaat gewoon dan 2 jaar probleemloos mee.

Men heeft pas recht van spreken als men ook de duurdere prijs ervoor wilt betalen en ook werkelijk een printer gekocht hebben die volgens de fabrikant 5 jaar probleemloos mee moet gaan.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

En als mijn goedkope printer , waarvan jij vindt dat ie maar twee jaar mee mag gaan, het al 6 jaar probleemloos doet, heb ik dan ook een probleem?

BBCS
Contacteer:

dhc schreef:En als mijn goedkope printer , waarvan jij vindt dat ie maar twee jaar mee mag gaan, het al 6 jaar probleemloos doet, heb ik dan ook een probleem?
Nope, dan heb je gewoon geluk.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Ja, dat kun jij wel zeggen maar in welk wetboek staat dat? Ik wil het wel zwart op wit hebben...

Gesloten