LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hyves na mijn dood

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
RaYmOndJaNsSeN
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2009 12:14

Hyves na mijn dood

Ongelezen bericht door RaYmOndJaNsSeN »

Ik heb een pagina op Hyves. Maar wat nu als ik kom te overlijden? Wie verwijdert mijn account? En mag mijn vriendin bij Hyves om mijn wachtwoord vragen? En krijgt ze dat dan?
Dagelijks sterven er Hyves-gebruikers, dat kan onmogelijk anders. Wat doen Hyves met onze cyber-erfenis?

Voor een artikel hierover voor in een landelijk computerblad ben ik op zoek naar mensen die ervaring hebben met deze kant van Hyves. Hebben jullie meningen, ervaring, ideeën, suggesties? Hoe zou het moeten? Ik hoor het graag!

groet,

Raymond Janssen

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Hyves na mijn dood

Ongelezen bericht door pbarendse »

Voor een artikel hierover voor in een landelijk computerblad
En dan schrijf je je accountnaam met afwisselend grote en kleine letters :roll:
Natuurlijk!

Tom2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:13

Re: Hyves na mijn dood

Ongelezen bericht door Tom2009 »

Ik ben al maanden aan het proberen mijn Hyves-pagina te beeindigen maar dat lukt niet. Het probleem is dat ik daar genoteerd sta met mijn email-adres toen Online nog Wanadoo heette . Inmiddels is dat al Orange geweest en nu dus On Line maar als ik de "klantenservice"van Hyves mail dat ik wil dat ze mijn profiel verwijderen dan krijg ik telkens zo'n computer-antwoord dat ik heb geantwoord met een ander e-mail adres dan waarmee ik ge geregistreerd sta (en daar kan nu eenmaal niets aan veranderen!) en dat ze dus de vraag niet behandelen.
Het is echt Kafka en om gek van te worden!.

Over hoe dit na je dood gaat zoals iemand hier op het forum terecht aan de orde stelt heb ik bij toeval een paar maanden geleden iets in een krant gelezen (welke weet ik niet meer helaas) en daaruit blijkt dat inderdaad de doden op Hyves als "levenden"onder ons blijven: men laat deze gebruikers gewoon staan als men al weet dat iemand overleden is natuurlijk.

Tot slot: de reden dat ik van Hyves af wil is dat er misb ruik van mijn (overigens weinige) gegevens wordt gemaakt door onbekenden. Dat kan je bij Hyves melden maar vervolgens doet men er NIETS AAN!!!!!

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Hyves na mijn dood

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Dat is toch ook vrij logisch, als jij EN je login gegevens niet weet EN niet met het bijbehorende e-mail adres mailt waarom zou hyves dan moeten geloven dat jij die persoon bent?
Als je kunt inloggen kun je ook gewoon je account verwijderen.

Tom2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:13

Re: Hyves na mijn dood

Ongelezen bericht door Tom2009 »

Dan heb je mijn bericht dus NIET goed gelezen, ik hen WEL mijn inloggegevens doorgegeven etc, wellicht ben jezelf van Hyves??
Er is niets logisch aan dat ze mijn profiel niet kunnen verwijderen terwijl ze WEL mijn gegevens hebben.

angel1978
Berichten: 11067
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hyves na mijn dood

Ongelezen bericht door angel1978 »

@Tom2009,

als jij je inloggegevens nog gewoon hebt ( en dus kan inloggen ).
Waarom wijzig je je emailadres dat op de hyves-pagina staat niet gewoon in je huidige adres.
Daarna kan je dan op de normale manier je profiel verwijderen en is je probleem opgelost.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Hyves na mijn dood

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik ben niet zelf van hyves, maar als je kan inloggen staat er bij help een knop waarmee je je account kan verwijderen, simpel zat.

Gesloten