LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
biglog
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2005 17:07

Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door biglog »

Heb binnen de wettelijk periode van 7 werkdagen mijn adsl aanvraag bij speedlinq ontbonden (per mail, naar het door hen op hun site opgegeven emailadres, aangezien ik geen straatadres van speedlinq heb kunnen vinden). Nu hebben ze een incassobureau erop gezet. Deze dreigt met een rechtszaak indien ik niet betaal. Wie heeft hier ervaring mee en hoe kan je het beste handelen in dit geval.
Laatst gewijzigd door biglog op 19 apr 2006 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.

edv
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 mei 2005 11:52

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door edv »

Ja ben ik ook wel benieuwd naar ken iemand die hetzelfde probleem heeft. Sterker nog na de eerste brief van het incasso bureau vandaag een tweede brief ontvangen met een betalingsregeling en anders gaan ze naar de rechter.

Wat kun je nu het beste doen????

Detlef
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:41

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door Detlef »

gewoon het incasso bureau een brief sturen waarom je niet wil betalen en het daarbij laten.
Ze zullen nog een aantal maal een brief sturen met daarin nu echt betalen en anders gaan we naar de rechter.
Laat hun het maar voor laten komen.
Natuurlijk moet je wel in je recht staan anders heeft het weinig zin om naar de rechter te gaan
Maar laat hun het maar organiseren..
Wel altijd netjes reageren waarom je niet wil betalen

biglog
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2005 17:07

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door biglog »

Heb vanmorgen weer een brief van het incassobureau ontvangen (2 dagen nadat ze mijn aangetekende brief hebben ontvangen) waarin ze aangeven dat ik telefonisch contact met ze moet opnemen om de betaling te regelen (vreemd genoeg was het incassobedrag waaraan ze refereerden ineens 21 eurocent hoger). Ook geven ze aan dat als ik nu niet betaal ik voor de rechter mag verschijnen. Ik heb mijn overeenkomst per mail binnen 7 WERKdagen na ontvangst van de zaak ontbonden zoals dit in de wet is geregeld (geen reactie hierop ontvangen van Speedlinq). Dus niet 7 dagen na aangaan van de overeenkomst zoals Speedlinq aangeeft in de algemene voorwaarden, dat is tenslotte in strijd met de wet. Aangezien ik op tijd melding heb gemaakt dat ik van de overeenkomst afzie, heb ik dus geen overeenkomst met Speedlinq. Zij en het incassobureau denken daar blijkbaar anders over. Helaas heb ik nog nergens gelezen wat er daarna gebeurt als je nog niet betaalt, word je voor de rechter gedaagd of is dit slechts bluf om je onder druk te zetten??!

sharkattack
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2005 19:21

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door sharkattack »

hi biglog...

k heb misschien wel hetzelfde probleem als jou, al wilde ik even vragen wanneer jij precies hebt opgezegd, is dat na het activeren van de verbinding of na het ontvangst van de modem?

ik heb namelijk opgezegd na ontvangst van de modem, of technisch gezien toen de modem nog onderweg was, maar dan zit ik dus ook voor de 7 werkdagen die er in de wet, koop op afstand staan.

Ik heb contact gezocht met een advocaat, die vertelde mij het volgde: de wet gaat altijd voor de algemene voorwaarden! het stellen van algemene voorwaarden die niet stroken met de wet, kan je als bedrijf doen, is heel leuk allemaal maar de rechter veegt het zo van tafel.

En dan over mijn geval, omdat mijn modem dus enorm vertraagt was, was mijn verbinding al 15 dagen actief, zonder dat ik er gebruik van heb gemaakt overigens, mijn advocaat zegt dus dat het afhankelijk is van de overeenkomst wanneer de 7 dagen dat je op mag zeggen ingaan, in mijn geval is het overeenkomst waarbij ik een internetlijn en een modem+kabel+splitter heb gekocht, ik heb er in immers voor betaald (dat je het geld van de modem terug kan krijgen doet niet ter zake) in dit geval dus kan ik opzeggen tot 7 dagen nadat ik mijn modem heb ontvangen.

Wat bij jou meespeelt is of je kan aantonen dat je de opzegemail hebt verstuurd, je geeft aan dat je geen postadres kon vinden, ik heb er vier gevonden, met dank aan ook het kassaforum, en ik heb 2 aangetekende brieven verstuurd, maar er nog niks op gehoord.

overigens weet ik niet of ze je daadwerkelijk voor de rechter dagen, maar daar heb ik nog weinig of eigenlijk niks gelezen, dat ze mensen daadwerkelijk voor de rechter hebben gedaagd, echter kan jij aantonen dat je op tijd hebt opgezegd, dan is er niks aan de hand, en sluit ik me aan bij een eerdere reactie, laat hun het allemaal regelen, en win deze zaak met gemak... en o, gebruik in de toekomst de aangetekende brief (met handtekening retour, dat kost een euro extra maar dan sta je in dat opzicht wel steviger omdat je kan aantonen dat je brief is aangekomen, ook aan bijvoorbeeld het incassobureau)

succes en laat even weten hoe het afloopt!

biglog
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2005 17:07

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door biglog »

He sharkattack,

Zoals je misschien ook in het wetboek (BW7, Boek 7, Titel 1, Afd. 9A, Artikel 46d) hebt gelezen wordt ontbinding als volgt omschreven: "Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden." De vraag is dus, zeker in jouw geval, wat onder 'de zaak' wordt verstaan. Is dat de ontvangst van de modem of het moment (de datum) dat de verbinding tot stand wordt gebracht. Je dient beide zaken te hebben eer dat je adsl kunt gebruiken. In het ene geval zou je te laat zijn (verbinding), in het andere geval (modem) zou je waarschijnlijk op tijd gereageerd hebben en is jouw overeenkomst dus conform de wet op tijd ontbonden. Dit zou je bij je advocaat misschien na kunnen vragen, ik durf dit namelijk ook niet te zeggen. Ik weet alleen dat ik in beide gevallen op tijd gereageerd heb, alleen laat Speedlinq je altijd geloven niets ontvangen te hebben, maar dat verhaal kennen we inmiddels wel.... Momenteel ben ik telefonisch in discussie met het incassobureau, zij claimen vooralsnog mijn aangetekende brief niet ontvangen te hebben terwijl ik het handtekening-retourbewijs hier voor me heb liggen. Het rammelt aan alle kanten, ik heb inmiddels al zo veel vreemde verhalen gelezen op forumsites dat ik me vaak genoeg afvraag hoe het kan dat deze toko (speedlinq) nog steeds levend is. Ik hou je op de hoogte zodra ik meer weet van het incassobureau. Ben ook benieuwd hoe het bij jou verder afloopt, hou me svp op de hoogte!
Groet.

edv
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 mei 2005 11:52

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door edv »

Hallo biglog

Met wie heb je contact bij het incassobureau???

Misschien dat ik daar ook eens een babbeltje mee kan maken 8)

sharkattack
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2005 19:21

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door sharkattack »

hoi biglog...

heb vandaag een email gehad van speedlinq, dat ze mijn modem best op willen sturen maar dat ze dan een ander adres nodig hebben.. nadat ik 3x een half uur aan de telefoonlijn heb gehangen met een mevrouw die beweerde dat dat niet kon.. dat is dus een reactie op een klacht die ik heb verzonden voor ik besloot van de deal af te zien... nou ja, nu ook maar digitaal mijn brief verstuurd, ik heb nu in ieder geval bewijs in handen dat die modem niet is aangekomen bij mij..

Ook ik ben niet zeker van mijn zaak, iedereen die ik spreek zegt eigenlijk hetzelfde als jou, je hebt beide zaken nodig voor het internetten, dus logischerwijs sta ik in mijn recht.. maarrr we weten allemaal hoe speedlinq werkt... ook ik ken alle fora over speedlinq.. we moeten het maar afwachten, ik studeer recht en management, ben dus wel een beetje bekend met de wet, maar over zoiets heb ik nog geen jurisprudentie kunnen vinden! speelt ook nog mee dat zij beweren dat ze de modem 2 x hebben aangeboden, maar dat er telkens niemand thuis was -> wat ook niet klopt want toen ik de eerste x belde vertelde ze me bij speedlinq dat ze de modem de eerste keer retour hebben gekregen met de mededeling dat mijn adres niet bestaat (ik woon antikraak)..

we wachten maar weer af, maar wel leuk trouwens. ik ga binnenkort een andere provider aanvragen, en ik heb bij de opta gelezen dat mijn nieuwe provider nooit als reden mag geven, waarom mijn internet niet aangesloten kan worden, dat er nog een andere provider op mijn telefoonlijn zit... dus speedlinq gaat hoogstwaarschijnlijk zowieso van mijn telefoonlijn geschopt worden.

en oja, ik had in een van mijn klachten onderaan onder de ps deze link gekopierd, zei die medewerker, ik neem aan dat je deze positieve reactie daar ook wel meld? nou hierbij... zal wel effect hebben denk ik :wink:

maar ik hou je op de hoogte... succes m

biglog
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2005 17:07

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door biglog »

Ha sharkattack,

Als je adres niet bestaat wordt het een ander verhaal, maar voor zover ik weet (en dat heb ik ook nagetrokken bij mijn postkantoor) wordt er een afhaalbericht door de postbode op je adres achter gelaten indien je niet thuis bent op het moment dat de modem wordt aangeboden. Zo is het ook bij mij gegaan. Met dat afhaalbewijs (en legitimatiebewijs) kun je dan bij het opgegeven postkantoor terecht om het pakketje op te halen. Tevens dien je daar te tekenen voor ontvangst. Dus je kunt de zaak ook omdraaien...laten zij maar bewijzen dat jij hebt getekend voor ontvangst van de modem....je hebt nergens getekend dus zij kunnen niets bewijzen.
Het incassobureau heeft me ondanks hun belofte overigens nog steeds niet terug gebeld. Ben benieuwd hoe lang dit staartje nog gaat worden.

En Edv, nog even terug komen op je vraag.......ik heb 2 namen van personen die daar werken, te weten Dhr. van Leeuwen en Dhr. Bos. Als je een brief van het incassobureau hebt gehad dan zal onderaan de brief ook vast wel een naam met telefoonnummer staan.
Succes in elk geval, ik hoor graag hoe het bij jullie afloopt.

edv
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 mei 2005 11:52

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door edv »

Hallo biglog

Bedankt en als er weer wat is horen jullie het.

sharkattack
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2005 19:21

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door sharkattack »

hi biglog..

bij mij is er nog niks nieuws... heb nog niks gehoord van speedlinq, zoals verwacht, anders dan dat ze me een herinnering sturen voor mijn aansluitkostenrekening met de mededeling dat ze, als ik nu niet betaal, de zaak aan een incassobureau geven...

jij nog nieuws van het incassobureau?

biglog
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2005 17:07

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door biglog »

Hoi sharkattack,

Zoals jij het beschrijft ging het bij mij ook. Ondanks dat ik mijn overeenkomst had ontbonden, bleven ze me schrijven dat ik een schuld bij ze had. Daarna volgden brieven van het incassobureau. Na de eerste brief van het incassobureau, waarin ze dreigen met een rechtszaak als ik niet betaal, heb ik per aangetekende brief de stand van zaken (dat er geen ovk met speedlinq bestaat) aan hen doorgegeven, tevens een kopie brief naar Speedlinq gestuurd. Twee dagen later ligt er een nieuwe brief, dat ik toch echt moet betalen anders volgt er een rechtszaak. Ze vragen telefonisch contact met ze op te nemen om de zaak te regelen. Na telefonisch contact met het incassobureau te hebben opgenomen, beloven ze terug te bellen (omdat betreffende persoon toevallig niet op zn plek zit). Je raadt het al....ze bellen niet terug. Volgende dag zelf terug gebeld en uitleg gevraagd waarom ze niet terug bellen. Daar hebben ze geen goed antwoord op. Heb wel de zaak kunnen uitleggen en er wordt door hen aangegeven dat mijn brief wordt doorgestuurd aan speedlinq en dat er de komende 2 weken geen vervolgstappen tegen me ondernomen worden totdat er antwoord van speedlinq komt. Nou, 4 dagen later ligt de volgende dreigbrief van het incassobureau desondanks op de deurmat dat ik echt dien te betalen anders volgt er een rechtszaak. Daarop een pittig telefoontje gepleegd aan het adres van het incassobureau met oa. de vraag waar ze nou toch helemaal mee bezig zijn (moest weer zelf terug bellen ondanks belofte om mij terug te bellen, persoon zat weer niet op zn plek) . Ze rotzooien maar wat aan. Dat incassobureau is net zo'n dubieus bedrijfje als speedlinq zelf, zou me niet verbazen als ze onder één hoedje spelen. Ze zien maar hoe ze aan hun geld komen, maar dat ik niet betaal lijkt me wel duidelijk, dan maar een rechtszaak. Er zal binnenkort wel weer een brief van het incassobureau volgen....

Overigens is de verbinding -voor zover ik kan nakijken op mijn telefoonnota's van de KPN- ook nooit tot stand gebracht door speedlinq. Daar hoort tenslotte ook de kostenpost voor adsl gebruik op te staan. In dat geval wist speedlinq al in een vroeg stadium dat ik de ovk had ontbonden, anders hadden ze de verbinding wel geactiveerd.

Laat je niet gek maken door dat incassobureau...het is er gewoon een zooitje.

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door jvs »

Daar hoort tenslotte ook de kostenpost voor adsl gebruik op te staan.
Neehoor, alleen adsl verbindingen via het netwerk van kpn staan daarop en volgens mij levert speedlinq het meest via het Tiscali netwerk.

biglog
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2005 17:07

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door biglog »

Oke, goed om te weten. Alleen de brief waarin stond dat op de geplande datum een adsl-verbinding tot stand zou worden gebracht was afkomstig van KPN. Zij hadden de aanvraag van speedlinq binnen gekregen, dus logischerwijs zou ik dan concluderen dat de adsl kosten dan ook op de kpn nota zouden verschijnen. Een medewerker van Casema bevestigde dit tevens. Enig idee hoe dit dan nu zit?

BjcK
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 mei 2004 01:05

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door BjcK »

we wachten maar weer af, maar wel leuk trouwens. ik ga binnenkort een andere provider aanvragen, en ik heb bij de opta gelezen dat mijn nieuwe provider nooit als reden mag geven, waarom mijn internet niet aangesloten kan worden, dat er nog een andere provider op mijn telefoonlijn zit... dus speedlinq gaat hoogstwaarschijnlijk zowieso van mijn telefoonlijn geschopt worden.
De OPTA doelt hier op de telco-telco migratie mogelijkheid. Hierdoor kan je overstappen van DSL-netwerk aanbieder zonder dat je huidige eerst je telefoonlijn vrij moet maken van DSL signaal.

Dit gaat echter niet altijd op. Als er al een actie loopt op je adsl-signaal (zoals een geplande ophef) kan dit niet meer plaats vinden. En je zal zelf bij je nieuwe ISP moeten aangeven dat je reeds DSL hebt bij je aanvraag anders krijg je hem retour met de melding dat er niet geleverd kan worden. ISP's vragen de aanvrager/consument zelf op te geven welke procedure ze moeten opstarten om je te kunnen aansluiten.
Oke, goed om te weten. Alleen de brief waarin stond dat op de geplande datum een adsl-verbinding tot stand zou worden gebracht was afkomstig van KPN. Zij hadden de aanvraag van speedlinq binnen gekregen, dus logischerwijs zou ik dan concluderen dat de adsl kosten dan ook op de kpn nota zouden verschijnen. Een medewerker van Casema bevestigde dit tevens. Enig idee hoe dit dan nu zit?
Je weet toch zelf welk abonnement, en dus welk DSL-netwerk, je hebt aangevraagd?

De reden dat KPN je een schrijven doet is omdat er linesharing geleverd wordt. Op verzoek van een 'breedband aanbieder' (andere telco) wordt er bij de KPN telefonie dienst een ADSL signaal bij geplaatst. KPN monteur koppelt je telefoonlijn aan de DSL apparatuur van een andere telco tevens.

Die brief zegt dus niet dat je DSL hebt via KPN-DSL (voormalig mxstream) en dus ook op de telefonie nota van KPN iets terug ziet van DSL. Het is gewoon een nette kennisgeving.

biglog
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2005 17:07

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door biglog »

Heb de zoveelste brief van het incassobureau ontvangen. Elke keer weer hetzelfde verhaal....betalen want anders.... Ze gaan er gemakshalve maar aan voorbij dat de algemene voorwaarden van Speedlinq (inzake ontbinding van de overeenkomst) in strijd met de wet zijn. Daar heb ik ze heel duidelijk op gewezen maar ze trekken er zich niets van aan. Volgens de laatste brief van het incassobureau zijn ze nu een rechtszaak aan het voorbereiden.

biglog
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2005 17:07

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door biglog »

Detlef


Geplaatst op 21 Nov 2005 16:25 door Detlef


--------------------------------------------------------------------------------

@Biglog

Hoelang zit je nu op de rechtzaak te wachten ?
Ik wacht nu sinds september.
Nadat edr 4 brieven had gestuurd en ik ook hun duidelijk had gemaakt dat ik niet ging betalen, vroegen ze mij of ik hun wilde bellen.
niet op ingegaan en naderhand niets meer gehoord.

nog geen speedlinq rechtzaken gezien wel vergelijkbare met upc en daar wordt met upc regelmatig de vloer aangeveegd.
(natuurlijk moet je wel in je recht staan maar dat lijkt me duidelijk)


Hai Detlef,

Mijn zaak loopt nu vanaf januari (aangaan overeenkomst), maar de laatste maanden is het wel intensiever geworden. Tot mijn grote spijt moet ik bekennen dat ik van deze ****-zaak nu eens af wil zijn en vandaag een betaling er uit gegooid heb. Absoluut tegen mijn principes in aangezien ik nog steeds denk dat ik in mijn gelijk sta, maar na een gesprek met mijn advocaat werd me wel duidelijk dat als er wel een rechtszaak komt -en ook al win ik die- dat ik dan alsnog veel meer geld kwijt ben dan dat het incassobedrag groot is. De kosten van je advocaat zijn namelijk niet terug te vorderen op de verliezende partij, dus je blijft ten alle tijden met een schadepost zitten. Het is een prestigekwestie. Ik baal er uiteraard enorm van maar ik ben het zat. Nu ik jouw verhaal lees denk ik ook wel 'misschien had ik het er ook wel op aan moeten laten komen'. Het incassobureau gaf aan dat ze nu een rechtszaak aan het voorbereiden waren en dat ik binnenkort de dagvaarding tegemoed kon zien. Ook heb ik die 4 brieven gehad van neem contact met ons op (niet dat je ze dan aan de lijn krijgt of dat ze terug bellen, maar dat terzijde). Ik heb het gewoon helemaal gehad met dat stelletje oplichters en wil van het gesodemieter af zijn. Misschien heb ik gegokt en verloren (en blijft het alleen bij een dreigement om een rechtszaak te beginnen).... misschien heb ik erger voorkomen en ontloop ik ongeacht de uitspraak van de rechter een nog grotere schadepost......wie zal het zeggen.

Ik wens jou en alle anderen in ieder geval heel veel sterkte en succes toe in je terechte strijd tegen de oplichters van Speedlinq. Zal deze site ook regelatig blijven checken om de stand van zaken te zien. Ik hoop voor je dat het bij een loos dreigement blijft, want een rechtszaak blijft ten alle tijden een dure aangelegenheid...of je nou je gelijk krijgt of niet.
Succes!

biglog
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2005 17:07

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door biglog »

Detlef,

Heb jij ook een brief ontvangen waarin stond dat er een dagvaarding aankwam en dat ze in opdracht van client een rechtszaak aan het voorbereiden waren?

edv
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 mei 2005 11:52

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door edv »

Hee Biglog,

Waarom zou het je nog meer geld kosten dan dat het je nu al doet.

Er zal geen rechter in dit land zijn die speedlinq gelijk zal geven en is dat wel zo dat zijn we hier met ze allen echt gek aan het worden.

Kennis van me heeft ook bericht gekregen dat ze met een rechtzaak bezig zijn....ik ben benieuwd

biglog
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2005 17:07

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door biglog »

Hoi edv,

Ik geloof ook niet dat de rechter Speedlinq snel in het gelijk zal stellen, want wat zij doen deugt natuurlijk helemaal niet. Ik vind het al opmerkelijk genoeg dat dit soort bedrijven met hun achterbakse praktijken nog steeds niet keihard aangepakt worden. Blijkbaar kunnen ze ongestoord hun gang blijven gaan.
Ik kwam er afgelopen week helaas achter dat die advocaatskosten niet terug te vorderen zijn op de tegenpartij. De advocaatskosten zouden beduidend hoger uitpakken dan dat ik nu kwijt zou zijn als ik dat incassobedrag betaalde. Ik blijf er wel bij dat het allemaal bluf kan zijn dat het tot een rechtszaak zou komen, ik denk namelijk dat Speedlinq daar ook niet op zit te wachten, zowel gezien de kosten als dat hun naam nog verrotter wordt dan dat ie al is.

Ik ben benieuwd hoe het verder zal verlopen met die kennis van je. Hou me op de hoogte als je wilt.

Gesloten