LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet abonnement Hetnet(niet) opzegtermijn

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
pollux10

Internet abonnement Hetnet(niet) opzegtermijn

Ongelezen bericht door pollux10 »

Hetnet maakt al geruime tijd reclame met het feit dat je bij hen internetabonnementen kan afsluiten zonder dat je aan een jaar opzegtermijn vast zit. Dit gezien hebbend ben ik er vanuit gegaan dat dit nu ook voor bestaande klanten ook geld (stukje service zou je zeggen). Vervolgens heb ik een internet abonnement bij online in gang gezet. Bij online gaf men aan dat zij mijn oude abonnement bij Hetnet zouden laten ontbinden met als advies dat het verstandig was dat ik dit ook zelf bij Hetnet zou doorgeven. Tot mijn verbazing en verbijstering kreeg ik bij Hetnet doodleuk te horen dat ze mij gewoon aan mijn jaarcontract houden wat in mijn geval betekend dat ik tot september 2009 vast zit aan Hetnet. Mijn rechtsbijstand verzekeringsadviseur heeft mij bevestigd dat Hetnet mij gewoon aan mijn contract kan houden. Enige tijd geleden maakte Hetnet reclame met snellere internet voor nieuwe abonnementen. Daar heb ik zelf ook achteraan moeten bellen want u raadt het al: de bestaande klanten hielden gewoon hun (langzamere) snelheid. Zoals het er nu naar uitziet ben ik dus op zijn vroegst pas per 1 juli 2009 (nieuwe wetgeving) van Hetnet verlost. Ik kan er met mijn pet niet bij dat Hetnet het zich denkt te kunnen permiteren zo met klanten om te gaan. Blijkbaar nemen ze bad publicity voor lief maar waarschijnlijk is het gewoon arrogante domheid van een voormalig monopolist.

st doe

Re: Internet abonnement Hetnet(niet) opzegtermijn

Ongelezen bericht door st doe »

Hetnet maakt al geruime tijd reclame met het feit dat je bij hen internetabonnementen kan afsluiten zonder dat je aan een jaar opzegtermijn vast zit. Dit gezien hebbend ben ik er vanuit gegaan dat dit nu ook voor bestaande klanten ook geld (stukje service zou je zeggen). Vervolgens heb ik een internet abonnement bij online in gang gezet. Bij online gaf men aan dat zij mijn oude abonnement bij Hetnet zouden laten ontbinden met als advies dat het verstandig was dat ik dit ook zelf bij Hetnet zou doorgeven. Tot mijn verbazing en verbijstering kreeg ik bij Hetnet doodleuk te horen dat ze mij gewoon aan mijn jaarcontract houden wat in mijn geval betekend dat ik tot september 2009 vast zit aan Hetnet. Mijn rechtsbijstand verzekeringsadviseur heeft mij bevestigd dat Hetnet mij gewoon aan mijn contract kan houden. Enige tijd geleden maakte Hetnet reclame met snellere internet voor nieuwe abonnementen. Daar heb ik zelf ook achteraan moeten bellen want u raadt het al: de bestaande klanten hielden gewoon hun (langzamere) snelheid. Zoals het er nu naar uitziet ben ik dus op zijn vroegst pas per 1 juli 2009 (nieuwe wetgeving) van Hetnet verlost. Ik kan er met mijn pet niet bij dat Hetnet het zich denkt te kunnen permiteren zo met klanten om te gaan. Blijkbaar nemen ze bad publicity voor lief maar waarschijnlijk is het gewoon arrogante domheid van een voormalig monopolist.
Online doet precies hetzelfde hoor met oude jaarcontracten,
Wat die snelheidsverhoging betreft, dit is wel ook voor bestaande klanten, alleen krijgen deze vanaf januari hun snelheidsupgrades.

Maargoed, je bent destijds zelf akkoord gegaan met een jaarcontract en de bijbehorende opzegtermijn, alsmede de stilzwijgende verlenging indien je niet tijdig je opzegging aangeeft. Bestaande klanten kunnen ook vragen per einde contract omgezet te worden naar een maandcontract , net als nieuwe klanten.

Dat je zelf zonder te controleren wat je opzegtermijn is een contract bij online afsluit is je eigen fout.

pollux10

Ongelezen bericht door pollux10 »

aha een medewerker van KPN.

Bighouse

Ongelezen bericht door Bighouse »

Beste Pollux 10

Heb jij bericht ontvangen van HetNet betreffende Tariefverhoging per
01 Januari voor Belminuten? Verhoogt van 0,025 naar 0,035 eurocent !
Volgens mij kun je bij iedere verslechtering OPZEGGEN.
Heb jij ook al gezien, dat bij geen Verbinding maken met vaste
aansluiting je nu ook al betalen moet ???? STARTTARIEF van 0,05 cent
voor 00:00:01 seconde de hoorn opnemen ? Dit vindt ik Krimineel en dan heb ik het nog niet over die Voordelen, die we al kwijt zijn b.v.
Onderling Bellen en in 't Weekend GRATIS bellen zijn ook al verdwenen.
Hier moet een einde aan komen, iets voor het Kabinet of Onbudsman ?

st doe

Ongelezen bericht door st doe »

Dat opzeggen geld voor surfen en bellen, als je alleen adsl hebt geld dit niet. (aangezien belminuten hierbij niet van toepassing zijn).

Wat het onderling gratis bellen betreft, dit is geen keuze van kpn/hetnet geweest maar is opgelegd door de OPTA.

Bighouse

Ongelezen bericht door Bighouse »

:idea: Oke,en voor het Weekend Onbeperkt Gratis Bellen, is dit ook door de Opta opgelegd ? Had HetNet me dit wel even kunnen meededelen,en dat van het STARTTARIEF zeker ook?da's vreemd,dus dan moet ik met deze Klachten bij de Opta zijn ? :P Heeft iemand hier een email adres van, Grapje. Omdat ik VOIP heb,moet ik al betalen,voordat ik iemand aan de andere kant van de lijn krijg, is dit bij andere Providers ook het geval ? Dus, als je hoorn er niet goed op ligt, kan je dat DUUR komen te staan!!!! Lijkt net de Belastingdienst..

Gesloten