LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet afgesloten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Alfref

Internet afgesloten

Ongelezen bericht door Alfref »

Op zaterdag 9 juli zijn wij opeens afgesloten van internet en tv geleverd door online.nl
Het betreft hier een adsl lijn met weinig keuze in providers.
Na gebeld te hebben met online blijkt dat er vanaf 8:05 de lijn is overgenomen door KPN
Aangezien ik idd over zou stappen naar KPN heb ik KPN gebeld
Vanaf hier begint het fantastische belmiddagje vanaf 13:30 tot 19:00!uur in de avond
KPN geeft aan dat het onmogelijk is dat er door hun de lijn is overgenomen aangezien dat pas de 15e juli gaat gebeuren. Ik vraag hun hoe t kan dat online zegt dat KPN de lijn al heeft overgenomen, het antwoord van KPN is dat dat onmogelijk is en toch echt bij online ligt.
Dus online weer gebeld en gezegd wat KPN had gezegd.
Medewerker van online verteld mij het volgende. Meneer vanmorgen om 8:05 en 5 sec heeft KPN de lijn overgenomen en kunnen wij niets meer doen voor u
Ik heb voor u een job.nr. Hiervan 1025221 en ook een transactienummer 3911942.
Ik KPN bellen met bovenstaande gegevens en KPN zegt dat is niet mogelijk online die liegt en u moet echt daar zijn. Ik vraag kon om dan alles te checken en krijg vervolgens naar mijn hoofd gegooid dat ik vervelend ben en de Hoorn word erop gegooid
Hierna weer online gebeld met een andere medewerker maar toch weer het zelfde verhaal
Medewerker zegt mij ik citeer u wat er hier op mijn scherm staat. KPN heeft de lijn overgenomen.
KPN weer gebeld en na doen van t zelfde verhaal weer de Hoorn erop gegooid
Online weer gebeld en zij geven aan mij maandag een screenshot te sturen waarin duidelijk staat dat KPN de lijn heeft en mij echt niet kunnen aansluiten omdat dat simpelweg onmogelijk is.
Weer KPN gebeld maar nog steeds geen hulp. Weer erop gegooid en dat is dat.
Nu zondagochtend weer kon bellen, nu met een voice recorder om dit ongeloofwaardige maar eens op te nemen.
Voordat je een medewerker spreekt word er al gezegd dat het gesprek kan worden opgenomen ivm diverse doeleinden, bij deze kan ik bevestigen dat de opnames geslaagd zijn. De medewerkers blijven volhouden en ik moet niet zo zeuren ik wird de 15e aangesloten en de rest ligt aan online. Na herhaaldelijk vragen of ze dan de job.nr
En transactienummer kunnen checken word er na vakkundig omzeilen van deze vraag 2 maal door verschillend medewerkers de Hoorn maar opgegooid
Resultaat is geen internet en tv meer en niemand die r wat aan doet
Ik moet mijn boekhouding hier op doen en ook facturen verstuur ik via de mail
Dit is dus onmogelijk en ik snap er niets meer van

Julie4444

Re: Internet afgesloten

Ongelezen bericht door Julie4444 »

En wanneer gaat het abonnement bij KPN in?

Alfref

De 15e van juli

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

En even voor de volledigheid, wanneer loopt abo bij Online af ?

gemist

Ongelezen bericht door gemist »

Overstapservice gebruikt of een volledig nieuwe aanvraag bij KPN gedaan? In dat laatste geval heb je dus last van een persoon die al in de wijk centrale was en zag dat "jouw" aansluiting bezet was en em alvast, met de beste bedoelingen, heeft losgegooid. En ja, dat is inderdaad een werknemer van KPN, getuige de opdracht nummers . Online kan alleen je huidige abonnement per direct stoppen, maar...de KPN hoort je nu eigenlijk het onbruikbare betaalde abonnement te vergoeden. Dien een klacht in bij KPN of ga gelijk naar de ACM/Geschillencommissie

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Online is hier aansprakelijk voor. Immers, TS heeft met Online een overeenkomst en in die overeenkomst verricht Online een wanprestatie jegens TS. KPN kan ook aansprakelijk gesteld worden op grond van de onrechtmatige daad en/of contractuele bepalingen m.b.t. het overstappen. Maar ik zou hier Online aanspraken omdat die route eenvoudiger is.

gemist

Fout. Bij een lijn overname is het wettelijk gesteld dat de latende provider MOET meewerken. De nieuwe provider bepaalt zelf wanneer de nieuwe aansluiting plaatsvindt en daarmee met de aankomende disconnect de klant tussen wal en schip kan laten hangen. Opdrachtnummers zijn bekend, KPN heeft de disco veel te vroeg in laten schieten.
Back to the books, Alfa. Je wordt slordig.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

gemist schreef:Fout. Bij een lijn overname is het wettelijk gesteld dat de latende provider MOET meewerken.
Dat is niet wettelijk bepaald. En zelfs als dat wel zo zou zijn dan geld nog steeds dat TS pas per 15 juli te willen overstappen. Online had daarom nog gewoon moeten leveren, maar dit doet ze niet. Ik geloof onmiddelijk dat KPN eind verantwoordelijk is, maar dat maakt Online jegens TS niet minder aansprakelijk.

Alfref

Online geeft aan dat hun nooit zelf kunnen porteren ze geven aan dat KPN dat altijd voor ze doet zowel bij komende klanten Als klanten die gaan
Er is geen overstapservice toegepast en ik heb ook het abonnement niet opgezegd bij Online
Online geeft aan dat ze zodra ze een melding krijgen van kpn ze automatisch de opzegging doen indien je weg mag ivm contractverplichtingen

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Online had daarom nog gewoon moeten leveren
Hoe moet je leveren over een lijn waarover je niet meer de beschikking hebt?

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Dat lijkt me eenvoudig. Immers KPN verzogt aan en afsluiten voor on line.
Dit is nu ruim te vroeg gebeurd door KPN, dus die moet de lijn weer hertsellen, kan on line weer leveren.

Alfref

Oplossing is er niet kasje naar de muur
Te triest voor woorden dit

Alfref

Op 15-6-2016 heb ik een brief ontvangen van online waarin staat dat KPN de lijn op 15-7-2016 overneemt de internetverbinding wird niet opgeheven maar overgezet staat er
Dus snuffel waar kan ik hier zelf dan schuldig zijn

Ani4

Ongelezen bericht door Ani4 »

Helaas beschikt KPN niet over een klanten'service'. Meermalen meegemaakt dat je 'doorverbonden' werd, maar dat de verbinding verbroken werd. Door de servicemonteur werd bevestigd dat dit vaker voorkwam. Schijnbaar moeten de medewerkers een aantal klanten per uur verwerken. Is een probleem moeilijk op te lossen, wordt gekozen om zogenaamd door te verbinden.
Ook het langdurig aan de telefoon zitten zonder een oplossing komt me zeer bekend voor.
Bij storing werd simpelweg gezegd 'u zult wel niet betaald hebben'.
Bij een andere storing 'u bent geen klant'.
Uiteindelijk bij KPN vertrokken.
Misschien is dat de beste oplossing, zolang klantenservice niet goed werkt.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Kun je het abonnement dan niet alsnog maar eerder laten ingaan of iets dergelijks?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Julie4444 schreef:Kun je het abonnement dan niet alsnog maar eerder laten ingaan of iets dergelijks?

Kan TS een telefoontje over doen, meestal werkt trouwens de nieuwe provider al. Maar het is niet TS zijn/haar fout het is gewoon de fout van KPN , je hoort het wel vaker als mensen overstappen dat ze te vroeg van de boel afgetrokken worden.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

ciske schreef:
Julie4444 schreef:Kun je het abonnement dan niet alsnog maar eerder laten ingaan of iets dergelijks?

Kan TS een telefoontje over doen, meestal werkt trouwens de nieuwe provider al. Maar het is niet TS zijn/haar fout het is gewoon de fout van KPN , je hoort het wel vaker als mensen overstappen dat ze te vroeg van de boel afgetrokken worden.
is inderdaad niet voor het eerst. Je moest in de beginperiode van glasvezel eens proberen over te stappen naar een andere provider. Als je geluk had zat je slechts 7 dagen zonder diensten, maar als je pech had was het zo een week of 2.

Maar ts heeft gewoon dus tot 15 juli een overeenkomst met online. Online kan niet aan haar verplichting voldoen om te leveren. Of dit nou is omdat kpn de lijn gekaapt heeft of omdat de stratenmaker de lijn geraakt heeft maakt niet uit. Online heeft een verplichting tot leveren en dat doen ze nu niet en aan hun om dit op te lossen, ook al is ts volgende week geen klant meer. ts hoeft niet naar kpn te bellen, aangezien ts pas vanaf volgende week een overeenkomst met kpn heeft.

gemist

Verkeerd ingeschoten dus, als nieuwe oplevering op het eerste aderpaar. Daar zat Online echter al en is door een monteur ter plaatse van de kaart afgehaald. Want het opdracht nummer geeft aan dat het een nieuwe oplevering betreft en dat de oude "ongebruikt" is. KPN regelt alles in de wijk centrales.
Conclusie: verkeerd aangevraagd, verkeerd uitgevoerd, schuld ligt Helaas volledig bij TS. KPN kan nu met een oplossing komen maar is daartoe niet verplicht. Online zou uit coulance het abonnement per direct kunnen opzeggen, maar is verder geen partij meer in dit drama

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

gemist schreef: Conclusie: verkeerd aangevraagd, verkeerd uitgevoerd, schuld ligt Helaas volledig bij TS. KPN kan nu met een oplossing komen maar is daartoe niet verplicht. Online zou uit coulance het abonnement per direct kunnen opzeggen, maar is verder geen partij meer in dit drama

Wat een onzin, dat is trouwens jouw conclusie niet de mijne. TS is gewoon te vroeg van de boel afgetrokken. Niks meer en niks minder!

gemist

Mja...te vroeg. Dat wel, maar dat heeft te maken met de aanvraag. Het nieuwe abonnement is aangevraagd als zijnde enige-bewoner en dat wijst het eerste aderpaar aan. Aanvragen als gedeelde lijn, dan werd het nieuwe abonnement op het vrije aderpaar gezet. En juist voor dit soort vreemde info is de overstap service bedacht. Dan wordt er gekeken of er nog wel iets actief is en of het wel goed is aangevraagd. Zonder service genereert het systeem een opdrachtnummers und Befehl ist Befehl...de monteur doet klakkeloos zijn werk. Uiteindelijke schuld ligt bij de aanvrager. Tuurlijk, had anders gekund, maar monteurs moeten tegenwoordig vliegen en het liefst op twee plaatsen tegelijk zijn... spijtig dit.

Gesloten