LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet plus bellen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
aherm
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2007 09:51

Internet plus bellen

Ongelezen bericht door aherm »

Sinds enkele maanden heb ik ook Internet Plus Bellen van KPN. Helaas moet ik zeggen. Er van uit gaande dat een bedrijf als KPN de zaken goed op de rails zou hebben, heb ik 'blind' de order geplaatst.
Het resultaat is:
- De eerste maanden slechte verbinding. Regelmatig (meerdere keren per week) kon ik niet meer telefoneren omdat alle nummers die ik belde 'bezet' waren. Extra vervelend hierbij is dat je niet weet wanneer deze situatie zich voordoet! Na enig experimenteren was dit nog op te lossen door het modem uit- en weer in te schakelen.
- Verder zaken als:
* de telefoon gaat over maar als ik opneem hoor ik de kiestoon. Hang ik vervolgens weer op gaat de telefoon weer over!
* Ik bel naar huis en ik hoor een normale verbindingstoon. Thuis gaat echter de telefoon niet over!
* Mensen die mijn bellen krijgen een toon alsof mijn connectie is afgesloten.

- Sinds deze week heb ik echter helemaal geen connectie meer met de buitenwereld! Alles is dood; geen kiestoon, niets!

KNP telefonisch om hulp vragen is onbegonnen werk; ellenlange wachtrij!
Er is dus nog niet veel verbeterd, ondanks de toezeggingen in uw programma.

Ad Hermans, Gulpen.

tristan
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2007 15:24

Re: Internet plus bellen

Ongelezen bericht door tristan »

Jij hebt zeker ook de nieuwe SpeedTouch modem.
Neem nou maar van mij aan dat de ST780 EB op dit moment geen aanrader is. Niets werkt goed op dat ding. Je kunt helemaal niets meer instellen (zoals bij de Siemens EB). Als je de poorten open zet voor je game server, blijven deze gewoon closed en stealth. Je servers (web, game etc.) zijn onbereikbaar. Ik stel webruimte ter beschikking met mijn servers maar ik heb hierdoor ook grote problemen op dit moment. Niemand kan bij zijn/haar bestanden en dit alleen maar door de SpeedTouch 780.....geen modem/router maar een onkraakbare kluis.
Ik hoop dat aan dit probleem ook eens iets wordt gedaan. De HD weet nog helemaal niets van dit apparaat. Hoe kunnen zij dan in godsnaam deze apparatuur implementeren.
En nog even dit... ik ben geporteerd op 1 december 2006 en heb nu, 2 maanden later nog steeds geen telefoon. KPN, de HD zou mij terugbellen - op m'n mobiel :idea: - (twee weken geleden) omdat ze op het moment dat ik ze sprak (na 20 min in de wacht te hebben gestaan) mij alleen maar konden vertellen dat er problemen waren en zij geen toegang hadden tot mijn EB (:x). Ik wacht nog steeds op dat belletje. Dit moet echt niet gekker worden.

EB=ExperiaBox
HD=Helpdesk
KPN=om te janken

kaikura
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2007 13:52

Re: Internet plus bellen

Ongelezen bericht door kaikura »

Ik overweeg (overwoog) over te stappen naar internetplus bellen van kpn met het gratis draadloze modem experia, alles via monteur laten installeren. Als ik echter de berichten op dit forum lees kan ik beter bij planet blijven zitten in combi met kpn voor de telefoon, of heeft iemand een tip?
veel dank alvast

parky
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 jun 2005 21:34

Re: Internet plus bellen

Ongelezen bericht door parky »

een tip? ja hoor, gewoon een voip kastje kopen een telefoon aanhangen en aanmelden bij voipbuster.com, voor €10,- 4 maanden bellen!
Ik gebruik zelf een linksys, destijds een aanbieding van AbelTelecom, maar dat gebruik ik natuurlijk niet :lol: even resetten via de online manual en bellen maar.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Internet plus bellen

Ongelezen bericht door mariska666 »

hallo tristan,
Ze hebben bij kpn een gratis storings nummer, die kun je ook bellen en je eigen dan laten doorverbinden. Heb ik ook een poos gedaan, werkt perfect en kost niks.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Internet plus bellen

Ongelezen bericht door queenfan »

@ mariska666, klopt namelijk 0800-0505

Verschoor
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:21

Re: Internet plus bellen

Ongelezen bericht door Verschoor »

Het resetten van de Experia box gaat prima en lost inderdaad de problemenop, maar ik moet dat wel heel erg vaak doen. Van morgen weer, ik heb dan eenwisselgesprek wat niet doorgeschakeld kan worden en vervolgens blijft mijn telefoon maar door bellen en is niet meer te stoppen, dat kan alleen maar door hem weer te resetten. Wat ook heel erg vervelend is, is de ego die ik hoor bij het telefoneren. en word het gesprek regelmatig afgebroken. Als ik dit allemaal van te voren had geweten had ik nooit internet plus bellen genomen.Ik hoop toch dat het binnen niet al te lange tijd opgelost kan worden wantdit lijkt nergens op.
anne-Marie verschoor

melanie1983
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2007 16:48

Re: Internet plus bellen

Ongelezen bericht door melanie1983 »

ik heb zelf ook internet plus bellen vandaag moest er een monteur komen omdat me telefoon eruit klapte steeds
ik gebruik morpheus voor te downloaden
wie kan me helpen ze zeggen dat het aantal poorten die in beslag neemt
te hoog ligt en daarom eruit klapt je moet het lager kunnen zetten
maar ben benieuwd welk programma dat wel kan en hoe ik dat doe

ilvano
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2007 12:55

Re: Internet plus bellen

Ongelezen bericht door ilvano »

ik heb al een geruime tijd internetplusbellen en van af het begin af aan al ellende na een paar maanden met problemen zoals geen kiestoon verbinding spontaan verboken echo in gesprek tewijl ik dat niet ben en niet kunnen bellen of gebeld worden zou ik een andere box krijgen ben nu al 6 weken bezig met bellen op allerlei tijd stippen maar er gebeurt niks het enige wat ik hoor ja het is druk bel maar terug als het rustig is en als je denk dat je er bijna bent word de verbinding verbrokken na 69 minuten het is schandalig en waardeloos ik heb 2 kids met een beperking zitten op een speciaale school ben afhankelijk van de telefoon en dat z,n bedrijf deze service durft te geven is ronduit schandalig en dan zag zeg ik het nog netjes [/b]

michielss50
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2007 15:40

Re: Internet plus bellen

Ongelezen bericht door michielss50 »

wij hebben ook geen goede ervaringen met internet bellen. twee dagen geen telefoon en internet.

neem je contact met de helpdeck wordt ruim een half uur in de wacht gezet. dit is ons meerdere malen overkomen.

ook de automatische incasso is meerdere maanden verkeerd gegaan. is niet zo gek als rekeningnummer 1234567 heb gekregen van de kpn. zou er dan geen lichtjes gaan branden.

kpn heeft beloofd meer meer personeel . wij wachten dit af

maar zijn van plan om over te gaan naar een ander.

wij zijn van plan een brief te schrijven naar rader wie doet ermee

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Internet plus bellen

Ongelezen bericht door Ron 2 »

kpn heeft beloofd meer meer personeel . wij wachten dit af
KPN had ook beloofd voorlopig geen nieuwe klanten meer te werven tot de problemen opgelost zijn. m.a.w. voorlopig geen reclame meer voor dit product.
Gisteren kreeg ik per mail de digitale nieuwsbrief van KPN met: reclame voor internetpusbellen.

Evy
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:56

Re: Internet plus bellen

Ongelezen bericht door Evy »

Kreeg gisteren een telefoontje van KPN, omdat wij vorig jaar van KPN over zijn gestapt naar @home, kreeg ik nu een goedkope aanbieding...

Voor InternetPlusBellen voor 34 euro per maand incl. installatie door monteur

Daar ik regelmatig allerlei klachten lees hierover heb ik deze aan de mevrouw gesteld, zij verzekerde mij dat er weinig tot geen problemen waren/zijn geweest. En dat alle problemen nu helemaal/allemaal waren opgelost en dat ze daarom nu weer met aanbiedingen kwamen. maar als ik hier zo nog steeds lees, is er nog niet veel opgelost.
Ben ook niet van plan om weer naar KPN te gaan.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Internet plus bellen

Ongelezen bericht door mariska666 »

Hallo Melanie

Bij mij is de monteur vaker geweest toen ik nog ipb had en mij werd ook verteld dat het aan lime wire lag. Wij hebben toen lime wire eraf gegooit en er stonden geen verdere download programma's op de pc.
Maar dit hielp niks. Op een of andere manier werkt dit allemaal nog niet zo goed. Ik zit nu bij speedlinq ook bellen en internetten, maar hier heb ik weer deze problemen met de telefoon.

janschok
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2004 21:07

Re: Internet plus bellen

Ongelezen bericht door janschok »

Speedtouch 780 wl “experiabox kpn”
De firmware:
•SpeedTouch Informatie
Productnaam: SpeedTouch 780
Serienummer:CP0619JTQSP
Softwareversie: 6.2.11.10
•Configuratie
Servicenaam :
KPN Experia Box, ST780 (gewijzigd door gebruiker)
Tijd sinds inschakeling:0 dagen, 0:04:41


Systeeminformatie
• Op deze pagina vindt u belangrijke informatie over uw SpeedTouch. Deze informatie kan nodig zijn wanneer u contact opneemt met uw helpdesk.
• Productnaam: SpeedTouch 780
• Serienummer:CP0619JTQSP
• Softwareversie: 6.2.11.10
• Softwarevariant: BI
• Bootloaderversie:1.0.6
• Productcode: 36035800
• Kaartnaam: BANT-R

De Kpn beweert dat ze een update van de modem zullen doorvoeren maar dat kun je vergeten
ik heb nog steeds de zelfde firmware, en het probleem van niet bereikbaar zijn of niet kunnen bellen blijft . Ik heb ontdekt dat de modem een Speedtouch 780 wl is met een aan gepaste firmware wat de KPN hoogwaarschijnlijk zelf doet met zoveel apparaten die ze verkopen.
als je daar over begint draaien ze er om heen, ik ga vanmiddag een mail op zetten naar de firma Thompson/Acatel om te vragen wat de standaard firmware is die op de modem staat. Als deze het zelfde is zal ik de klacht ook bij hun neer leggen meschien dat ze er wat mee doen.
mijn vraag is aan jullie die gene die ook een speedtouch 780 wl hebben van de kpn voor internet bellen kijk eens welke firmware je hebt want ik heb het vermoeden dat het daar in zit, de modem wil ook wel eens vast lopen als je poort instellingen maakt, je mag mij de gegevens van je modem toe mailen naar

[email protected] .

zodat ik er wat mee kan doen hoe meer zielen hoe meer macht

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Internet plus bellen

Ongelezen bericht door queenfan »

gewoon een vraag, sinds wanneer is er eigenlijk een nieuwe modem uitgegeven voor ipb.
Ik ken alleen de experiabox (siemens), maar het blijkt dat er ook een speedtouch is???

In zovere ik het weet is de experiabox een siemens gigaset.

janschok
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2004 21:07

Re: Internet plus bellen

Ongelezen bericht door janschok »

dat klopt er is een speedtoch 780 wl de siemens experia box word niet meer gelevert zover ik het weet

janschok
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2004 21:07

Re: Internet plus bellen

Ongelezen bericht door janschok »

klopt er is een speedtouch 780 wl , de siemens voor zover ik het weet word niet meer gelevert de kpn is helemaal over gestapt op speedtouch van thompson/Acatel

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Internet plus bellen

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik las het op de site van KPN, maar de Siemens versie wordt ook nog steeds verkocht.

Zie: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1586780

janschok
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2004 21:07

Re: Internet plus bellen

Ongelezen bericht door janschok »

dat klopt het staat nog wel op de site maar als je nu internet plus bellen besteld dan krijg je de speedtouch toe gestuurd waarom de siemens er nog op staat weet ik ook niet


gr jan

Denniekwint
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2007 16:01

Re: Internet plus bellen

Ongelezen bericht door Denniekwint »

Ik was al heel lang bezig om uit te zoeken hoe ik poorten kon openen.
maar later hoorde ik dat heel veel mensen problemen hadden met de speedtouch 780..
ik woon nu bij mijn vader en heb hier dus de 780
toen in nog bij mijn moeder woonde had ik de siemens
daar ging echt alles perfect mee.. ik vind dat KPN een foute keus heeft gemaakt om naar thomson over te stappen.. hierdoor hebben veel mensen problemen.

Dennie Kwint

Gesloten