| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Internetaankoop via Webbeeshop.com wordt niet geleverd.
Internetaankoop via Webbeeshop.com wordt niet geleverd.
Vorige maand via internet bij Webbeeshop.com een Iphone besteld. Tot op heden geen levering en van dat bedrijf is niemand telefonisch, dan wel via email te bereiken. Via ex werknemer het telefoonnummer van de eigenaar gekregen en deze zou mij vorige week terugbellen en de status van mijn bestelling doorgeven. Helaas staat zijn telefoon reeds een week uit en reageert hij niet op emails. Ook de mogelijkheid via Skype dit bedrijf te benaderen lukt niet. Webbeeshop.com is onderdeel van Vorrtex, gevestigd te Amsterdam, met dezelfde eigenaar wiens personalia bij mij bekend is. Supermoderne site, nodigt echt uit tot reactie, maar daarachter zit er iets niet pluis. Morgen ga ik naar de politie voor het doen van aangifte van mogelijke oplichting.
Langs deze weg probeer ik u te waarschuwen geen aankopen via internet te doen bij Webbeeshop.com. Zijn er mensen die ook de dupe zijn geworden van deze werkwijze van dit bedrijf, gaarne contact.
Langs deze weg probeer ik u te waarschuwen geen aankopen via internet te doen bij Webbeeshop.com. Zijn er mensen die ook de dupe zijn geworden van deze werkwijze van dit bedrijf, gaarne contact.
Re: Internetaankoop via Webbeeshop.com wordt niet geleverd.
site is uit de lucht....
Maar gelukkig is de eigenaar zo "slim" geweest om z'n 06 in de SIDN database achter te laten....
Maar gelukkig is de eigenaar zo "slim" geweest om z'n 06 in de SIDN database achter te laten....
Het nummer heb ik inderdaad, maar denk niet dat hij daarop reageert.
Een ex werknemer waar ik contact mee heb gehad gaf het nummer waarna zij kennelijk op een verschrikkelijke wijze "onder uit de zak' kreeg....
Enfin, morgen aangifte doen. Heb begrepen dat het bedrijf gevestigd is in Amsterdam Zuid Oost, ga wel nog even op zoek naar het adres achter het postbusnummer. Ben er ook achtergekomen dat hij waarschijnlijk via marktplaats kortstondig advertenties plaatst. Kopers worden dan gevraagd contact op te nemen met Webbeeshop omdat de "oorspronkelijke" verkoper de drukte niet aankan. Je reageert en daarna is zowel de persoon op Marktplaats foetsie......als ook de eigenaar. Maar geeft niet, koste wat kost, mijn geld wil terug!
Een ex werknemer waar ik contact mee heb gehad gaf het nummer waarna zij kennelijk op een verschrikkelijke wijze "onder uit de zak' kreeg....
Enfin, morgen aangifte doen. Heb begrepen dat het bedrijf gevestigd is in Amsterdam Zuid Oost, ga wel nog even op zoek naar het adres achter het postbusnummer. Ben er ook achtergekomen dat hij waarschijnlijk via marktplaats kortstondig advertenties plaatst. Kopers worden dan gevraagd contact op te nemen met Webbeeshop omdat de "oorspronkelijke" verkoper de drukte niet aankan. Je reageert en daarna is zowel de persoon op Marktplaats foetsie......als ook de eigenaar. Maar geeft niet, koste wat kost, mijn geld wil terug!
Er is wel ene XXX bekend , hij heeft de boel gelicht met artiestenboekingen , misschien dezelfde / wellicht familie ??
Ongetwijfeld familie. Deze persoon zou vermoedelijk dan XXXX moeten heten. Hoe langer ik dit onderzoek hoe groter de beerput blijkt te worden die je opentrekt. Ook zou ene XXXX, kennelijk dan de "grote" baas, eigenaar van Vorrtex, met deze persoon samen de praktijken uitvoeren. Ja, en hoe ik het wend of keer, ingevolge de Wet kopen op afstand, zal ik naar het adres van XXXX een aangetekend schrijven sturen waarin ik hem mijn ongenoegen over deze gang van zaken zal kenbaar maken. Daarna zal ik, na die termijn, de opzet waaruit de oplichting naar voren komt, bij de politie aangeven. Maar 1 ding; hoe dan ook, ik zal mijn geld terugkrijgen!!!
Nou joh , succes , misschien moet je het eerst toch maar op de officiele manieren aanpakken , maar ik begrijp hoe je je voelt !
De kans is natuurlijk heel groot dat deze persoon dezelfde is als die ene XXXX, of te wel XXXX. Het is niet ondenkbaar omdat dezelfde werkwijze door deze persoon wordt toegapst als die ene XXXX. Niet bereikbaar meer zijn voor anderen en inderdaad adverteert hij ook met mobiele telefoons etc etc op Webbeeshop.com.
Via via heb ik ook vernomen dat zijn voornaam mogelijk XXXX is. Ik heb in ieder reeds contact gehad met mijn raadgever en wij gaan aansturen op beslaglegging van en op zijn tegoeden. Het eerste begin is gemaakt, de officiele brief, die ik morgen aangetekend verstuur is af.
Ik begrijp niet dat er niet door een overkoepelend orgaan ingegrepen kan worden omdat Hype2G media kennelijk onder een hoedje speelt met die XXXX.
Via via heb ik ook vernomen dat zijn voornaam mogelijk XXXX is. Ik heb in ieder reeds contact gehad met mijn raadgever en wij gaan aansturen op beslaglegging van en op zijn tegoeden. Het eerste begin is gemaakt, de officiele brief, die ik morgen aangetekend verstuur is af.
Ik begrijp niet dat er niet door een overkoepelend orgaan ingegrepen kan worden omdat Hype2G media kennelijk onder een hoedje speelt met die XXXX.
-
Florisvanderpijl
ik ben schijnbaar ook opgelicht door dit bedrijf.
ben in contact gekomen via een vrouw genaamd XXXX.
ze verstuurde emails met het mail adres van een kapsalon in A'dam zuid-oost. "ze" sprak goed en duidelijk Nederlands. Ze vroeg wanneer ik de iphone op wilde komen halen. Ik zei dat dat niet mogelijk was aangezien ik niet de beschikking heb over een auto.
toen zei ze dat ze bang was om met vals geld te worden betaald en het product aan een webshop gegeven te hebben.
nieuwe methode van oplichting?
ik heb al een mailtje naar de bank gestuurd met het verzoek om de betaling terug te draaien, kans is klein.
ben in contact gekomen via een vrouw genaamd XXXX.
ze verstuurde emails met het mail adres van een kapsalon in A'dam zuid-oost. "ze" sprak goed en duidelijk Nederlands. Ze vroeg wanneer ik de iphone op wilde komen halen. Ik zei dat dat niet mogelijk was aangezien ik niet de beschikking heb over een auto.
toen zei ze dat ze bang was om met vals geld te worden betaald en het product aan een webshop gegeven te hebben.
nieuwe methode van oplichting?
ik heb al een mailtje naar de bank gestuurd met het verzoek om de betaling terug te draaien, kans is klein.
Ja, zie je wel! Ja, dit is een nieuwe werkwijze van het Oplichtersgilde. Maar helaas voor hen is het zo dat ik het er niet bij laat zitten en zoals uit mijn eerdere postings blijkt moet en zal ik mijn geld terugkrijgen. Jammer voor de heer Parami, maar nu heeft hij echt de verkeerde getild. Ook ik heb de bank aangeschreven en heb inmiddels de bevestiging ontvangen dat het terugstorten van het geld niet kan omdat de begunstigde (lees oplichter) daar zorg voor moet dragen.
Ik heb een brief klaar liggen die naar twe adressen verstuurd gaat worden, De XXXstraat en het adres van Hype2g media in Alphen aan de Rijn, adres XXX. Dan heb je in ieder geval een "inspanningsverplichting" verricht om je geld, dan wel vaart achter het feit te zetten dat je het product geleverd wil hebben.
Wat had jij besteld? Trouwens dat meisje waar jij het over hebt heet volgens jou XXX En is kapster in Zuid Oost? Wel, de mijne heette XXX, en binnen het onderzoek wat ik heb verricht naar deze persoon blijkt wel ene XXX in beeld te komen, je raadt het al; werkzaam als kapster...... Waarschijnlijk zijn Marijke en Janine 1 en dezelfde persoon die met Webbeeshop.com samenwerken.
XXX had een gmail-account, en deze is inmiddels opgezegd....hhaha, maar marktplaats heb ik ook in kennis gesteld van deze oplichtingsmethode, kennelijk nieuw! Maar helaas ook van Marktplaats niets vernomen. Het bedrijf waar jij het geld naar toe over hebt gemaakt is waarschijnlijk ook Hype2G media? Wel, die wordt gerund door ene TAM......Dus samenvattend; XXX en XXX werken samen en hun vrouw(en) doen daar hard aan mee. XXX heb ik via HYVES benaderd.....korte antwoorden als "nee, ken ik niet" en "weet ik niet"......ja, ik zit zeker weten op het goede spoor!
Ik heb een brief klaar liggen die naar twe adressen verstuurd gaat worden, De XXXstraat en het adres van Hype2g media in Alphen aan de Rijn, adres XXX. Dan heb je in ieder geval een "inspanningsverplichting" verricht om je geld, dan wel vaart achter het feit te zetten dat je het product geleverd wil hebben.
Wat had jij besteld? Trouwens dat meisje waar jij het over hebt heet volgens jou XXX En is kapster in Zuid Oost? Wel, de mijne heette XXX, en binnen het onderzoek wat ik heb verricht naar deze persoon blijkt wel ene XXX in beeld te komen, je raadt het al; werkzaam als kapster...... Waarschijnlijk zijn Marijke en Janine 1 en dezelfde persoon die met Webbeeshop.com samenwerken.
XXX had een gmail-account, en deze is inmiddels opgezegd....hhaha, maar marktplaats heb ik ook in kennis gesteld van deze oplichtingsmethode, kennelijk nieuw! Maar helaas ook van Marktplaats niets vernomen. Het bedrijf waar jij het geld naar toe over hebt gemaakt is waarschijnlijk ook Hype2G media? Wel, die wordt gerund door ene TAM......Dus samenvattend; XXX en XXX werken samen en hun vrouw(en) doen daar hard aan mee. XXX heb ik via HYVES benaderd.....korte antwoorden als "nee, ken ik niet" en "weet ik niet"......ja, ik zit zeker weten op het goede spoor!
-
Florisvanderpijl
profiel van XXX is niet meer zichtbaar op hyves, e-mail adres waar ik contact mee heb gehad is iXXXX.
heb ook een iphone gekocht ja.
heb ook een iphone gekocht ja.
[Bericht is verwijderd wegens het vermelden van persoonsgegevens.]
-
Florisvanderpijl
[Bericht is verwijderd wegens het vermelden van persoonsgegevens.]
Nee, vooralsnog ken ik niemand, behalve jij dan, die met deze gasten te maken hebben gehad. Geloof mij, er is hier wat aan te doen. Wacht even de termijn van 30 dagen af, want dat staat namelijk in de Wet op de koop op afstand en dan kun je veel meer dan je denkt. Een heleboel mensen vinden dit de "investering" niet waard, waardoor deze lui zich eigenlijk "onaantastbaar" voelen.
Zelf heb ik al een hoop in werking gezet, waar ik op dit forum even niet over praten kan, maar er zijn zat mogelijkheden dat jij je geld terugkrijgt. Je moet het gewoon uit handen geven........that's all!!! Er zijn mensen zat die het veel beter kunnen dan wij.....en zij hebben de tijd!
Voldoe gewoon aan hetgeen er in de Wet staat, doe alle correspondentie met die gasten officieel, dus aangetekend, daar begint het mee!!!!
Voor mij is het ook een principe kwestie geworden...
Zelf heb ik al een hoop in werking gezet, waar ik op dit forum even niet over praten kan, maar er zijn zat mogelijkheden dat jij je geld terugkrijgt. Je moet het gewoon uit handen geven........that's all!!! Er zijn mensen zat die het veel beter kunnen dan wij.....en zij hebben de tijd!
Voldoe gewoon aan hetgeen er in de Wet staat, doe alle correspondentie met die gasten officieel, dus aangetekend, daar begint het mee!!!!
Helaas, ben ook zo slim geweest om me via marktplaats te laten lokken naar webbeeshop. Ene XXXX had last van een faillissement en had de iphones overgedragen aan webbeeshop.
Hoewel de tekens van oplichting er al waren,
- paypal defect
- geen contactpagina
- prijs die niet marktconform is,
me toch laten verleiden om meteen 2 iphone's te kopen.
Sindsdien is het windstil en ben ik een kleine 600 EUR lichter.
Bovendien als domme Belg
niet vertrouwd met de consumentenwetgeving in NL.
@Jerry/all, als je de kosten van je raadsman wil delen en een gecombineerd dossier voeren, moeten we misschien even telefonisch overleggen...
Gr,
ben
Hoewel de tekens van oplichting er al waren,
- paypal defect
- geen contactpagina
- prijs die niet marktconform is,
me toch laten verleiden om meteen 2 iphone's te kopen.
Sindsdien is het windstil en ben ik een kleine 600 EUR lichter.
Bovendien als domme Belg
@Jerry/all, als je de kosten van je raadsman wil delen en een gecombineerd dossier voeren, moeten we misschien even telefonisch overleggen...
Gr,
ben
Lijkt mij een heel goed plan. Vandaag gaan de brieven op de bus, en als daar geen reactie op volgt, dan volgt stap twee. Ik ben vanavond pas laat thuis van het werk. Je kan mij mailen op [email protected]. Dan geef ik ook meteen mijn telefoonnummer. Misschien dat andere slachtoffers zich ook hier bij aan willen sluiten. Heb er zin in! Ze zullen dit forum vast ook kennen en heus wel weten wat er speelt. Bij mij was het zo dat ik op zoek was naar een gebruikte iphone voor mijn dochtertje. Ook via marktplaats, zag er eentje voor 355,-, dus dacht waarom niet? Redelijke prijs voor een gebruikte! Yip, site ziet er professioneel uit, ook de link naar Hype 2g en Vorrtex zetten potentiele kopers toch op het verkeerde been. Zie de oplossing van deze casus maar als een persoonlijke uitdaging....hahaha.
-
Monique ten Boom
Hallo Jerry en Ben,
Ook ik heb mij laten verleiden tot de aankoop van een Iphone bij Webbeeshop.com.
Ziet er inderdaad heel professioneel uit. Advocaatkosten samen delen is heel leuk. Wat meer helpt is zo veel mogelijk aangiftes doen bij de politie.
Nu wordt er van de individuele zaken een mutatie gemaakt, met veel aangiftes wordt het een nationale zaak en wordt de site platgelegd.
DUS MIJN ADVIES IS GA AANGIFTE DOEN. ik heb het in iedergeval wel gedaan.
Ook ik heb mij laten verleiden tot de aankoop van een Iphone bij Webbeeshop.com.
Ziet er inderdaad heel professioneel uit. Advocaatkosten samen delen is heel leuk. Wat meer helpt is zo veel mogelijk aangiftes doen bij de politie.
Nu wordt er van de individuele zaken een mutatie gemaakt, met veel aangiftes wordt het een nationale zaak en wordt de site platgelegd.
DUS MIJN ADVIES IS GA AANGIFTE DOEN. ik heb het in iedergeval wel gedaan.
Je hebt helemaal gelijk! Vraag; waar heb jij de aangifte laten opnemen?
Geef het anders even door op [email protected]
Mijn telefoonnummer geef ik dan. Wel zo makkelijk voor communicatie over te maken plan. Heb vandaag woning van onze vriend bekeken, maakte wel bewoonde indruk, dus dat zit iig goed. Wel reageren, want hij zal het weten ook!
Geef het anders even door op [email protected]
Mijn telefoonnummer geef ik dan. Wel zo makkelijk voor communicatie over te maken plan. Heb vandaag woning van onze vriend bekeken, maakte wel bewoonde indruk, dus dat zit iig goed. Wel reageren, want hij zal het weten ook!
Als vaste klant van Webbeeshop moet ik zeggen dat ik altijd m'n bestelde producten geleverd heb gehad. Ook besteld mijn zoon al zijn spelletjes bij webbeeshop. Ik vraag me dan ook af of dit allemaal wel terecht is en echt berust op feiten.
Ik zal zelf ook even een en ander navragen want ik kan nu niets meer bij hun bestellen.
Mieke Vos
Ik zal zelf ook even een en ander navragen want ik kan nu niets meer bij hun bestellen.
Mieke Vos
Hoi Mieke, gelukkig voor jou en je zoon dat je altijd je bestelling geleverd hebt gekregen. Natuurlijk kan het zo zijn dat de intensie ooit aanwezig was om een behoorlijk, eerlijk ogend bedrijf neer te zetten. Maar door welke omstandigheid dan ook heeft het toch een ander gezicht gekregen. Ik denk dat de opsomming van de ervaring(en) van mij en de anderen een verdachtmaking in de richting van Oplichting wel rechtvaardigen. Dat zijn de feiten.
Zelf geef je ook al aan dat je niets kunt bestellen? Zouden zij dat zelf niet in de gaten hebben? Als ondernemer zou ik daar een reactie op durven geven door bijvoorbeeld uitleg te geven over het waarom?
Ik denk dat de vogel mogelijk is vertrokken en reeds in Suriname verblijft en dat het even zal duren voor ik (wij) ons geld terugkrijgen, maar geduld is een schone zaak.
Zelf geef je ook al aan dat je niets kunt bestellen? Zouden zij dat zelf niet in de gaten hebben? Als ondernemer zou ik daar een reactie op durven geven door bijvoorbeeld uitleg te geven over het waarom?
Ik denk dat de vogel mogelijk is vertrokken en reeds in Suriname verblijft en dat het even zal duren voor ik (wij) ons geld terugkrijgen, maar geduld is een schone zaak.
Yep...helaas, maar dus ook gedupeerd. Heb op 9 juni een telefoon besteld, de mijne is nu kapot, dus had er snel een nodig...deze leek me wel leuk en eveneens laten misleiden door de fraaie website. Dag daarna status proberen na te kijken, maar... je raad het al, geen contactgegevens meer, geen reacties op email etc, nada. Eveneens geen gebruik kunnen maken van ideal, dus zomaar overgeboekt. zat nog te twijfelen...maar helaas.. vette pech dus, 281 euro lichter.
Onderneemt er iemand actie, is er uberhaupt iets te doen tegen
zoiets? op marktplaats stond de advertentie, onder XXXX, zelfde verhaal.
Onderneemt er iemand actie, is er uberhaupt iets te doen tegen
zoiets? op marktplaats stond de advertentie, onder XXXX, zelfde verhaal.