LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Internetoplichting via Marktplaats
-
Internetoplichting via Marktplaats
Afgelopen zaterdag heb ik een kaartje geprobeerd te kopen van een feest in de Paradiso te Amsterdam. Deze was uitverkocht en door haast (dom, dom, dom) niet goed gekeken of diegene waar ik het kaartje online van kocht (via marktplaats.nl) wel betrouwbaar was. Hij stuurde bij de e-mail met zijn rekeningnummer ook een kopie van zijn paspoort mee. Het was een echt paspoort, maar met de naam was vervangen door zijn eigen (achter)naam met photoshop. Hij gaf aan dat hij dhr. Oscar Adda was uit Amsterdam.
Uiteindelijk dus €30 euro uitgegeven aan het kaartje welke ik nooit heb ontvangen. Een korte zoektocht op Google, bleek dat deze persoon al veelvuldig heeft opgelicht. Wat bekend is alleen al bijna €2000,00 in totaal en dat zal ongetwijfeld meer zijn. De link naar een overzicht met namen die hij gebruikt, rekeningnummers, e-mail accounts en IP-adressen is te vinden hier: http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 1316378258
Allemaal heel vervelend, maar uiteindelijk mijn eigen schuld. Ik had beter moeten opletten. Wat echter dit verhaal nu zo bijzonder vervelend maakt is dat ik aangifte wilde gaan doen bij de politie, welke mij vertelde dat ze daar niet eens een notitie van zullen maken omdat dit 'te vaak voorkomt' en 'te veel tijd in beslag zou nemen'. Nogal vreemd in mijn ogen, dus na nog wat meer Google'n kom ik uit op https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml waar je internetoplichting kunt aangeven.
De bank kan uiteraard niets terugschrijven omdat ik het zelf, vrijwillig heb betaald. Zolang deze man niets terug overmaakt, kan ik niets.
Wat mijn vraag en roep om hulp nu eigenlijk is:
Als je dus aan internetoplichting doet via marktplaats.nl e.d. kun je daar dus zonder problemen mee wegkomen. De politie doet er niets aan, de bank kan het geld niet terughalen en de heer Adda gaat vrolijk verder. Dit is toch te gek voor woorden? We hebben al zijn gegevens, weten uit welke buurt hij komt, weten zijn achternaam en bankrekening, dus waarom gebeurd er niets?
Hoe ga ik hiermee om? Hoe zorg ik ervoor dat (zelfs al krijg mijn geld niet terug) dat deze man een halt wordt toegeroepen?
Uiteindelijk dus €30 euro uitgegeven aan het kaartje welke ik nooit heb ontvangen. Een korte zoektocht op Google, bleek dat deze persoon al veelvuldig heeft opgelicht. Wat bekend is alleen al bijna €2000,00 in totaal en dat zal ongetwijfeld meer zijn. De link naar een overzicht met namen die hij gebruikt, rekeningnummers, e-mail accounts en IP-adressen is te vinden hier: http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 1316378258
Allemaal heel vervelend, maar uiteindelijk mijn eigen schuld. Ik had beter moeten opletten. Wat echter dit verhaal nu zo bijzonder vervelend maakt is dat ik aangifte wilde gaan doen bij de politie, welke mij vertelde dat ze daar niet eens een notitie van zullen maken omdat dit 'te vaak voorkomt' en 'te veel tijd in beslag zou nemen'. Nogal vreemd in mijn ogen, dus na nog wat meer Google'n kom ik uit op https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml waar je internetoplichting kunt aangeven.
De bank kan uiteraard niets terugschrijven omdat ik het zelf, vrijwillig heb betaald. Zolang deze man niets terug overmaakt, kan ik niets.
Wat mijn vraag en roep om hulp nu eigenlijk is:
Als je dus aan internetoplichting doet via marktplaats.nl e.d. kun je daar dus zonder problemen mee wegkomen. De politie doet er niets aan, de bank kan het geld niet terughalen en de heer Adda gaat vrolijk verder. Dit is toch te gek voor woorden? We hebben al zijn gegevens, weten uit welke buurt hij komt, weten zijn achternaam en bankrekening, dus waarom gebeurd er niets?
Hoe ga ik hiermee om? Hoe zorg ik ervoor dat (zelfs al krijg mijn geld niet terug) dat deze man een halt wordt toegeroepen?
Re: Internetoplichting via Marktplaats
Bent u groot en sterk?
-
Als u bedoelt wat ik denk dat u bedoelt vind ik die reactie een beetje jammer! Maak van de dader geen slachtoffer...CSM schreef:Bent u groot en sterk?
.
er worden zoveel waarschuwingen gegeven, en toch deed je het !!!
je kan niemand daarvoor aansprakelijk stellen, alleen je zelf , helaas.
En als ik een achternaam " Adda" zie, dan vertrouw ik dat al helemaal niet,
is dat niet dezelfde achternaam als die piloot , van 9-11..?..
misschien had hij dat paspoort..
.
de oplichters lachen zich helemaal suf , van die naieve Hollanders.
er worden zoveel waarschuwingen gegeven, en toch deed je het !!!
je kan niemand daarvoor aansprakelijk stellen, alleen je zelf , helaas.
En als ik een achternaam " Adda" zie, dan vertrouw ik dat al helemaal niet,
is dat niet dezelfde achternaam als die piloot , van 9-11..?..
misschien had hij dat paspoort..
.
de oplichters lachen zich helemaal suf , van die naieve Hollanders.
-
Dat heeft Sander al gezegd dat hij heel dom is geweest. Dit gebeurt Sander geen 2e keer en zo moet het met iedereen zijn. 1 keertje je kop stoten. Je roeit deze gasten niet uit. Never.duiner schreef:er worden zoveel waarschuwingen gegeven, en toch deed je het !!!
Wat ik een vreemde opmerking vind:: "maak van de dader geen slachtoffer"!
Wordt je opgelicht, bent er heel boos over en de Politie doet/kan niets...
Zo'n oplichter die er gewoon mee weg komt....waar is m'n ebbehouten bat?...
Kan ie 8 weekjes pap eten...
Wordt je opgelicht, bent er heel boos over en de Politie doet/kan niets...
Zo'n oplichter die er gewoon mee weg komt....waar is m'n ebbehouten bat?...
Kan ie 8 weekjes pap eten...
Het beste is eerst de naam te googlen van de persoon. Let ook op met de naam Aicha Meddah [mailto:[email protected]] ook 1 van de grote oplichters, ook al stuurt hij een kopie van de"bank". Yeh nada.....allemaal larie, bank bestaat gewoon niet.
Hij laat je het pakketje zelf verzekerd op sturen.
Al die Nigeriaanse namen en pakketen die naar Nigeria moeten worden verstuurd, is grote larie!!!! Op pakken met ze, alleen waar vind je ze???? Dat is niet na te gaan.
Hij laat je het pakketje zelf verzekerd op sturen.
Al die Nigeriaanse namen en pakketen die naar Nigeria moeten worden verstuurd, is grote larie!!!! Op pakken met ze, alleen waar vind je ze???? Dat is niet na te gaan.
Ik ben ook weleens opgelicht op marktplaats. Toen ik de oplichter zijn adres had geëist van mijn bank het vervolgens opzocht op google maps kwam ik uit op een leger des heils gebouw in den haag..... daaaag centen.