LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Itunes gehackt
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27 jun 2011 15:58
Itunes gehackt
Gisteren opende ik mijn e-mail en en zag ik tot mijn grote schrik tientallen mailtjes van Clickandbuy waarin aankoopbevestigingen van Itunes werden gestuurd. Een of andere hacker heeft mijn Itunes gehackt en voor bijna
€ 750,-- gewinkeld. Dit bedrag wordt door Clickandbuy geincasseerd en daarom heb ik vanmorgen het rekeningnummer bij mijn bank laten blokkeren zodat het niet afgeschreven kan worden.
Heb zowel Itunes als Clickandbuy mailtjes gestuurd met de vraag of ze dit kunnen terugdraaien/uit kunnen zoeken en heb meteen wachtwoorden (zowel itunes als clickandbuy) gewijzigd. Van Itunes heb ik tot op heden niks vernomen, van Clickandbuy een mailtje dat ze mijn account hebben geblokkeerd. Ik ga er eigenlijk vanuit dat Itunes dit oplost en hoop dat dit snel gebeurd want hier ben ik echt goed ziek van.
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Ik heb vanavond in ieder geval een afspraak bij de politie om aangifte te doen. Ben bang dat het een ja/nee spel met Apple wordt. Las ook ergens dat het moeilijk is om Itunes te kraken, maar goed heb ik nu niet echt iets aan.
€ 750,-- gewinkeld. Dit bedrag wordt door Clickandbuy geincasseerd en daarom heb ik vanmorgen het rekeningnummer bij mijn bank laten blokkeren zodat het niet afgeschreven kan worden.
Heb zowel Itunes als Clickandbuy mailtjes gestuurd met de vraag of ze dit kunnen terugdraaien/uit kunnen zoeken en heb meteen wachtwoorden (zowel itunes als clickandbuy) gewijzigd. Van Itunes heb ik tot op heden niks vernomen, van Clickandbuy een mailtje dat ze mijn account hebben geblokkeerd. Ik ga er eigenlijk vanuit dat Itunes dit oplost en hoop dat dit snel gebeurd want hier ben ik echt goed ziek van.
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Ik heb vanavond in ieder geval een afspraak bij de politie om aangifte te doen. Ben bang dat het een ja/nee spel met Apple wordt. Las ook ergens dat het moeilijk is om Itunes te kraken, maar goed heb ik nu niet echt iets aan.
Re: Itunes gehackt
Het is erg onrealistisch dat een persoonlijk itunes EN clickandbuy account wordt 'gehackt'. Het lijkt mij erop dat jij het slachtoffer bent geworden van een keylogger, wat een virus of een trojan kan zijn.
Welk beveiligingsprogramma gebruik jij? Indien deze betrouwbaar is, dus geen AVG of zo, kan jij een screenshot posten van je msconfig tab opstarten posten?
Als dit als abracadabra klinkt, lijkt de oorzaak mij al bekend. Maar hoe dan ook, wat is je beveiligingspakket, en is deze verlopen?
*edit*daarentegen is het wel mogelijk dat je email is gehackt. Dit komt vaak door een extreem onveilige securtiy question. Even als voorbeeld, een gemiddeld antwoord van een security question van mij zoals "wat is je favoriete eten" is iets in de trend van "c1246z3iByVVK3Q" . Maar niet pizza. En zeker niet niet iets persoonlijks zoals "waar ben je geboren" met mijn geboortestad als antwoord.
Welk beveiligingsprogramma gebruik jij? Indien deze betrouwbaar is, dus geen AVG of zo, kan jij een screenshot posten van je msconfig tab opstarten posten?
Als dit als abracadabra klinkt, lijkt de oorzaak mij al bekend. Maar hoe dan ook, wat is je beveiligingspakket, en is deze verlopen?
*edit*daarentegen is het wel mogelijk dat je email is gehackt. Dit komt vaak door een extreem onveilige securtiy question. Even als voorbeeld, een gemiddeld antwoord van een security question van mij zoals "wat is je favoriete eten" is iets in de trend van "c1246z3iByVVK3Q" . Maar niet pizza. En zeker niet niet iets persoonlijks zoals "waar ben je geboren" met mijn geboortestad als antwoord.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 07 jul 2011 23:27
Re: Itunes gehackt
Ik heb dat 3 dagen geleden gehad, en via Itunes een mail gestuurd. Binnen 12 uur had ik een uitgebreide mail (in het Engels) terug, met allemaal beschrijvingen wat ik kon doen om het een volgende keer te voorkomen. Ook hebben ze gelijk het geld (47,90) teruggestort a la minute.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 28 jul 2011 04:36
Re: Itunes gehackt
Dit is mij gisteren ook overkomen bij mij is de schade circa 350 euro, ik heb geprobeerd contact op te nemen met c en b maar tevergeefs. Ik heb direct mijn itunes wachtwoord veranderd, echter wist ik mijn c en b wachtwoord niet meer en is deze dus na enkele pogingen geblokkeerd, (ik wilde mijn account ook blokkeren).
Weet iemand hoe dit opgelost kan worden, ik ga dus vandaag naar de bank om alle incassos te storneren en wil ik mijn c en b account opheffen, maar kan c en b niet bereiken, meerdere keren telefonisch geprobeerd maar krijg alleen maar te horen dat ik aan de lijn moet blijven(20 ct per minuut ook lekker) en dat de eerstvolgend beschikbare medewerker me gaat helpen. Daarna heb ik ze maar gemaild.
Weet iemand hoe dit opgelost kan worden, ik ga dus vandaag naar de bank om alle incassos te storneren en wil ik mijn c en b account opheffen, maar kan c en b niet bereiken, meerdere keren telefonisch geprobeerd maar krijg alleen maar te horen dat ik aan de lijn moet blijven(20 ct per minuut ook lekker) en dat de eerstvolgend beschikbare medewerker me gaat helpen. Daarna heb ik ze maar gemaild.
Re: Itunes gehackt
Mij is gisteren hetzelfde overkomen..
Ik had een tegoedbon van 75 euro in mijn account staan (gelukkig dus geen click and buy! zo te zien bij jullie..) die nu is opgemaakt door iemand anders. Ik kreeg om acht uur gisterenochtend twee emails van Apple zelf die me vertelden dat er aankopen zijn gedaan vanaf mijn Apple ID voor een computer die niet gelinkt staat met mijn account. Of ik misschien mijn wachtwoord wilde veranderen? Dit heb ik direct gedaan, evenals contact opnemen met Apple. Apple zou mij niet kunnen helpen omdat dit een probleem is via iTunes. Deze kan ik enkel alleen bereiken via email en tot op heden heb ik nog niks gehoord. Ik vind het bizar dat Apple dus blijkbaar wel degene is die aangeeft dat er iets mis is, maar dat je daarna eigenlijk nul hulp krijgt bij hoe dit nu verder moet en je in onzekerheid blijft of dit morgen niet weer gebeurd, of je je geld terugkrijgt en eigenlijk ook; hoe kan dit gebeuren??
Het enige wat ik heb gedaan is een account aangemaakt (op mijn eigen computer op een beveiligd netwerk) om een gratis update te downloaden en mijn cadeaubon te activeren en twee dagen later gebeurt dit. Ik baal er goed van en ben blij te lezen dat ik niet de enige ben.
Hebben jullie inmiddels contact gehad met iTunes? En je geld terug?
Ik had een tegoedbon van 75 euro in mijn account staan (gelukkig dus geen click and buy! zo te zien bij jullie..) die nu is opgemaakt door iemand anders. Ik kreeg om acht uur gisterenochtend twee emails van Apple zelf die me vertelden dat er aankopen zijn gedaan vanaf mijn Apple ID voor een computer die niet gelinkt staat met mijn account. Of ik misschien mijn wachtwoord wilde veranderen? Dit heb ik direct gedaan, evenals contact opnemen met Apple. Apple zou mij niet kunnen helpen omdat dit een probleem is via iTunes. Deze kan ik enkel alleen bereiken via email en tot op heden heb ik nog niks gehoord. Ik vind het bizar dat Apple dus blijkbaar wel degene is die aangeeft dat er iets mis is, maar dat je daarna eigenlijk nul hulp krijgt bij hoe dit nu verder moet en je in onzekerheid blijft of dit morgen niet weer gebeurd, of je je geld terugkrijgt en eigenlijk ook; hoe kan dit gebeuren??
Het enige wat ik heb gedaan is een account aangemaakt (op mijn eigen computer op een beveiligd netwerk) om een gratis update te downloaden en mijn cadeaubon te activeren en twee dagen later gebeurt dit. Ik baal er goed van en ben blij te lezen dat ik niet de enige ben.
Hebben jullie inmiddels contact gehad met iTunes? En je geld terug?
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 jul 2011 13:26
Re: Itunes gehackt
Ook ik heb problemen met Click and Buy of Itunes, of allebei.
Vorige week heb ik een cd via Itunes gekocht van 9,99 EUR. Vervolgens kreeg ik 20 mailtje van Click and Buy dat er 9,99 EUR en 1 mailtje dat er 129,87 EUR in rekening werd gebracht. Ik heb gelijk Itunes gebeld en die melde dat het een bedragautorisatie is van de credit card om te kijken of deze actief is. Ik heb tot 2 keer toe gemaild dat er ook 1 van 129,87 EUR bij zat, maar Itunes kon deze niet terugvinden. Ik heb vervolgens zo Click and Buy gebeld, die mij vertelden dat mijn Itunes was gehackt. Ik heb mijn wachtwoord gewijzigd en gekeken naar mijn aankopen, maar ik zag geen aankopen van 129,87 hierbij staan. De 9,99 EUR is inderdaad nooit van mijn rekening afgeschreven, dus ik ga er van uit dat dit inderdaad om een bedragautorisatie ging (hoe vreemd ook), maar die 129,87 EUR is wel van mijn rekening afgeschreven. Ik heb dit bedrag gestorneerd en proberen nogmaals in contact te komen met Click and Buy. Tot nu toe tevergeefs, ik heb wel 25 minuten aan de telefoon zitten wachten. Ik heb nu gemaild, dus ik hoop dat ze hier wel op reageren.
Vorige week heb ik een cd via Itunes gekocht van 9,99 EUR. Vervolgens kreeg ik 20 mailtje van Click and Buy dat er 9,99 EUR en 1 mailtje dat er 129,87 EUR in rekening werd gebracht. Ik heb gelijk Itunes gebeld en die melde dat het een bedragautorisatie is van de credit card om te kijken of deze actief is. Ik heb tot 2 keer toe gemaild dat er ook 1 van 129,87 EUR bij zat, maar Itunes kon deze niet terugvinden. Ik heb vervolgens zo Click and Buy gebeld, die mij vertelden dat mijn Itunes was gehackt. Ik heb mijn wachtwoord gewijzigd en gekeken naar mijn aankopen, maar ik zag geen aankopen van 129,87 hierbij staan. De 9,99 EUR is inderdaad nooit van mijn rekening afgeschreven, dus ik ga er van uit dat dit inderdaad om een bedragautorisatie ging (hoe vreemd ook), maar die 129,87 EUR is wel van mijn rekening afgeschreven. Ik heb dit bedrag gestorneerd en proberen nogmaals in contact te komen met Click and Buy. Tot nu toe tevergeefs, ik heb wel 25 minuten aan de telefoon zitten wachten. Ik heb nu gemaild, dus ik hoop dat ze hier wel op reageren.
Re: Itunes gehackt
@Tony; heb jij iTunes gebeld?? Zo ja, waar vind ik het nummer? Ik heb drie dagen geleden gemaild (volgens Apple de enige manier om iTunes te bereiken?) maar ze mailen niet terug..
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 28 jul 2011 04:36
Re: Itunes gehackt
@ Janneke nr. van apple support is 0800 0200 570, maar het is belangrijker dat je dit met click en buy moet afstemmen en je rekening blokkeert bij hun zodat er niets wordt afgeschreven. Ik heb mijn rekeningnummer geblokkeerd voor alle incasso, toch is er op de één of ander manier door click en buy het bedrag afgeschreven vandaag heb ik het bedrag laten storneren bij de bank.
@Tony Ook ik heb ervaren dat c en b moeilijk bereikbaar is.
Vraagje van mijn kant: na deze ervaring met click en buy wil ik dit natuurlijk in de toekomst voorkomen nu weet ik dat je met tegoedbonnen (giftcards) eventuele aankopen kan betalen, maar hoe werkt dit, moet ik dit ergens in Itunes aanvinken ofzo?
Alvast bedankt
@Tony Ook ik heb ervaren dat c en b moeilijk bereikbaar is.
Vraagje van mijn kant: na deze ervaring met click en buy wil ik dit natuurlijk in de toekomst voorkomen nu weet ik dat je met tegoedbonnen (giftcards) eventuele aankopen kan betalen, maar hoe werkt dit, moet ik dit ergens in Itunes aanvinken ofzo?
Alvast bedankt
Re: Itunes gehackt
@recognize; lees mijn vorig bericht.. ik heb click and buy niet gebruikt... met Apple bellen heeft geen zin, omdat zij je doorverwijzen naar iTunes (die dus enkel email hebben, naar mijn en Apples weten..) ik heb een tegoedbon, die je kunt linken aan je account. maar dat hele bedrag is bij mij dus weggehaald door app aankopen van een hacker, dus dat is al net zo onveilig. ik wil nu vooral graag duidelijkheid hoe zoiets kan en contact met iTunes, maar tot op heden geen reactie van die kanten..
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 28 jul 2011 04:36
Re: Itunes gehackt
@ Janneke, in jou geval gaat het om een bedrag van 75 omdat je gebruikt maakt van een tegoedbon, mijn geval is vergelijkbaar met Tony en gaat om circa 350 euro.
Toen ik contact opnam met eerder genoemde apple nr werdt mij verteld dat ik dit met C en B moest oplossen, jou geval is idd wat anders, helaas weet ik het nr van Itunes niet, misschien Tony wel.
Tegoedbonnen gebruiken is dus ook niet veilig maar je kan wel de schade enigzins beperken door geen grote bedragen op te warderen.
Toen ik contact opnam met eerder genoemde apple nr werdt mij verteld dat ik dit met C en B moest oplossen, jou geval is idd wat anders, helaas weet ik het nr van Itunes niet, misschien Tony wel.
Tegoedbonnen gebruiken is dus ook niet veilig maar je kan wel de schade enigzins beperken door geen grote bedragen op te warderen.
Re: Itunes gehackt
Nou vandaag ben ik de ***
Het begon om 12 uur met een in app purchase van 79.99
1 minuut later weer.
Toen 1 van 19.99
en not 1 van 7.98.
Meteen click and buy losgekoppeld en alle wachtwoorden veranderd.
Daarna is er niks meer gebeurd.
De persoon heeft een chinees gratis spel gedowload en dus voor bijna 190 euro in app purchases gedaan.
Kan de ontwikkelaar niet mailen want dat is een chinese site
Ik heb apple en C&b gemaild en wacht op antwoord.
Zal ik de afschrijvingen storneren of is dat niet slim ?
Ben bang dat dit een dure les zal zijn.
Het begon om 12 uur met een in app purchase van 79.99
1 minuut later weer.
Toen 1 van 19.99
en not 1 van 7.98.
Meteen click and buy losgekoppeld en alle wachtwoorden veranderd.
Daarna is er niks meer gebeurd.
De persoon heeft een chinees gratis spel gedowload en dus voor bijna 190 euro in app purchases gedaan.
Kan de ontwikkelaar niet mailen want dat is een chinese site
Ik heb apple en C&b gemaild en wacht op antwoord.
Zal ik de afschrijvingen storneren of is dat niet slim ?
Ben bang dat dit een dure les zal zijn.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Itunes gehackt
U kunt denk ik niet storneren omdat u 'zelf' (dus die ander) opdracht heeft gegeven om af te schrijven.
Dan kun je niet storneren.
Verwacht ook niets van C&B, ik heb ook meerdere malen contact gezocht, zelfs de politie ingeschakeld en niets.
Je wordt nergens geholpen.
Mij heeft het (nog) geen geld gekost, maar je komt met C&B niet verder.
Je hebt een gebrekkig Engels sprekende klanten'service' en ze beloven je terug te bellen, maar doen niets.
Dan kun je niet storneren.
Verwacht ook niets van C&B, ik heb ook meerdere malen contact gezocht, zelfs de politie ingeschakeld en niets.
Je wordt nergens geholpen.
Mij heeft het (nog) geen geld gekost, maar je komt met C&B niet verder.
Je hebt een gebrekkig Engels sprekende klanten'service' en ze beloven je terug te bellen, maar doen niets.
Re: Itunes gehackt
ik heb net met c&b gesproken in londen denk ik.
En het kwam erop neer dat apple heel vaak terug betaald.
We zien het wel.
Ik moet iig even afwachten wat apple zegt.
Ik denk wel dat ik kan storneren want dat kan altijd met automatische incasso's
Maar morgen zal ik meer weten.
bedankt voor je reactie iig
En het kwam erop neer dat apple heel vaak terug betaald.
We zien het wel.
Ik moet iig even afwachten wat apple zegt.
Ik denk wel dat ik kan storneren want dat kan altijd met automatische incasso's
Maar morgen zal ik meer weten.
bedankt voor je reactie iig
Re: Itunes gehackt
Zie dit topic http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... lick%26Buy
op het forum.
op het forum.
Re: Itunes gehackt
Wordt betaald door apple gelukkig.
Welcome to iTunes Store Customer Support. My name is Komuni.
I understand that you have unauthorized purchase activities reported on your account "............@gmail.com". I am sure you are eager to get this resolved and I am happy to help you today.
Kavi, to prevent further purchasing, I have disabled your account. I urge you to contact PayClick as soon as possible to request an investigation into the security of your account.
We have issued a refund for the items purchased without your permission. The decision to issue a refund was made after a careful review of your case. Please note that this refund is an exception to the iTunes Store Terms and Conditions, which state that all sales are final. A refund in the amount of 187.94 EUR has been issued to the payment method(s) that were used to pay for the items.
If you suspect you are the victim of identity theft, consider following these recommendations:
- Contact the fraud departments of any consumer reporting company to place a fraud alert on your credit report.
- Close the accounts that you believe have been used without your knowledge.
You also have the option to remove your payment information from the iTunes Store. To remove your payment information:
1) Open iTunes and sign in to the iTunes Store.
2) Select "View My Account" from the Store menu.
3) Enter your password and click the View Account button.
4) Click the Edit Payment Information button.
5) Select "None" as the payment type.
6) Click the Done button at the bottom of the page.
The security of your account is important to Apple. If you would like to enable your account, we will manually reset the password for you and include helpful information for when you reset the password again yourself. It is recommended that you reset the password even if you wish to leave your account disabled.
If you would like to request that your iTunes Store account be enabled, please reply to this email.
To increase the security of your account I highly recommend that you follow the suggestions outlined in this article:
iTunes Store: Best practices for protecting the security of your account
http://support.apple.com/kb/HT4156
Kavi, if you have any further questions, feel free to contact us and we will be happy to assist you.
Have a nice day!
Sincerely,
Komuni
iTunes Store/Mac App Store Customer Support
Welcome to iTunes Store Customer Support. My name is Komuni.
I understand that you have unauthorized purchase activities reported on your account "............@gmail.com". I am sure you are eager to get this resolved and I am happy to help you today.
Kavi, to prevent further purchasing, I have disabled your account. I urge you to contact PayClick as soon as possible to request an investigation into the security of your account.
We have issued a refund for the items purchased without your permission. The decision to issue a refund was made after a careful review of your case. Please note that this refund is an exception to the iTunes Store Terms and Conditions, which state that all sales are final. A refund in the amount of 187.94 EUR has been issued to the payment method(s) that were used to pay for the items.
If you suspect you are the victim of identity theft, consider following these recommendations:
- Contact the fraud departments of any consumer reporting company to place a fraud alert on your credit report.
- Close the accounts that you believe have been used without your knowledge.
You also have the option to remove your payment information from the iTunes Store. To remove your payment information:
1) Open iTunes and sign in to the iTunes Store.
2) Select "View My Account" from the Store menu.
3) Enter your password and click the View Account button.
4) Click the Edit Payment Information button.
5) Select "None" as the payment type.
6) Click the Done button at the bottom of the page.
The security of your account is important to Apple. If you would like to enable your account, we will manually reset the password for you and include helpful information for when you reset the password again yourself. It is recommended that you reset the password even if you wish to leave your account disabled.
If you would like to request that your iTunes Store account be enabled, please reply to this email.
To increase the security of your account I highly recommend that you follow the suggestions outlined in this article:
iTunes Store: Best practices for protecting the security of your account
http://support.apple.com/kb/HT4156
Kavi, if you have any further questions, feel free to contact us and we will be happy to assist you.
Have a nice day!
Sincerely,
Komuni
iTunes Store/Mac App Store Customer Support
-
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Itunes gehackt
Let wel goed op.
Click & buy heeft de eigen administratie niet goed op orde.
Zij sturen rustig meerdere brieven 'u moet betalen' naar onjuiste adressen.
Als ze daarvan op de hoogte worden gebracht - reageren ze of niet, of zeggen ze geen Nederlands te begrijpen (Engels trouwens ook niet). Dit terwijl hun post wel in het Nederlands is opgesteld.
In plaats van onderzoek te doen, sturen ze mijn adres gegevens (inclusief onjuiste naam) door naar een andere fijne en oh zo eerlijke club 'cannock chase'.
Ook zij reageren niet op een mail - gezellig.
Door een beroerde administratie en gebrek aan medewerking krijg ik dus allerlei incassobrieven voor iemand anders - en zowel C&B als Cannock Chase geven niet thuis als ik ze eerst vriendelijk, daarna minder vriendelijk, en daarna met dreigement van aangifte (harassment, invasion of privacy).
Maak dus een duidelijk dossier, doe NIETS per telefoon, maar alleen op een te registreren wijze!
Click & buy heeft de eigen administratie niet goed op orde.
Zij sturen rustig meerdere brieven 'u moet betalen' naar onjuiste adressen.
Als ze daarvan op de hoogte worden gebracht - reageren ze of niet, of zeggen ze geen Nederlands te begrijpen (Engels trouwens ook niet). Dit terwijl hun post wel in het Nederlands is opgesteld.
In plaats van onderzoek te doen, sturen ze mijn adres gegevens (inclusief onjuiste naam) door naar een andere fijne en oh zo eerlijke club 'cannock chase'.
Ook zij reageren niet op een mail - gezellig.
Door een beroerde administratie en gebrek aan medewerking krijg ik dus allerlei incassobrieven voor iemand anders - en zowel C&B als Cannock Chase geven niet thuis als ik ze eerst vriendelijk, daarna minder vriendelijk, en daarna met dreigement van aangifte (harassment, invasion of privacy).
Maak dus een duidelijk dossier, doe NIETS per telefoon, maar alleen op een te registreren wijze!
Re: Itunes gehackt
Mijn iTunes account is ook slachtoffer geworden van een hacker.
Ik gebruik geen Click & Buy account maar koop altijd iTunes gift cards.
Daar zit je dan op je computer en je krijgt een e-mail van iTunes store. Hierin staat het volgende:
"
Uw Apple ID, xxxxx @ hotmail.com, is zojuist gebruikt om een aankoop in de app '掌上三国' uit de App Store te doen op een computer of apparaat die niet eerder met die Apple ID is geassocieerd.
Als u deze aankoop hebt gedaan, kunt u deze e-mail negeren. Het is naar u verzonden om u erop attent te maken indien u de aankoop niet zelf hebt gedaan.
Indien u deze aankoop niet hebt gedaan, raden wij u aan om naar iforgot.apple.com te gaan en uw wachtwoord te wijzigen, en vervolgens naar Apple ID: tips om de veiligheid van uw account te beschermen te gaan voor verdere assistentie.
Vriendelijke groeten,
Apple
"
Daar lees je dat bericht en denkt wat is dit nou voor onzin? Is dit soms een phishingbericht? Ik met alle vertrouwen in iTunes, ga ik snel kijken op mijn account of dit waar is... Ja er zijn meerdere aankopen gedaan (1 gratis app, 2 maal 15,99 in-app purchase en om m'n account helemaal nog leeg te zuigen nog eens 3,99 zodat ik echt alles kwijt was.)
Hier zat ik na te denken waar dit nou aan kon liggen? Ben ik niet veilig omgegaan met m'n accounts? Nee, ik heb voor al mijn belangrijke accounts een eigen naam en wachtwoord en deze wachtwoorden zijn niet makkelijk ofzo, ik moet ze zelf opschrijven(papier) omdat ze nergens op slaan. Maar toch zijn deze gegevens gehacked.
Ik heb gelijk via de zogenaamde express lanes, dit zijn klantenservices gericht op alle verschillende onderdelen van apple, een mail gestuurd naar iTunes Support. Binnen 24 uur werd ik zoals ze beloven geholpen, goed! Een brief die je al eerder in deze thread gezien hebt leek zeer op die van mij. Ik snap dat ze ook voor contacteren van klanten hapklare blokken met reactie hebben maar wat er dan instaat is een klein beetje vervelend. Het vervelende hier is dat ze een uitzondering maken om je gestolen geld terug te geven.
Zie hier de e-mail gekregen nadat ik mijn probleem gemeld had aan iTunes Support:
"
Dear xxxx,
Hello, I'm xxxx from the iTunes Store. I'm sorry to hear that there have been unauthorized purchases on your account. As an iTunes customer myself I can certainly relate to your concerns in this area and am happy to help you.
To prevent further purchasing, I have disabled your account.
We have issued a refund for the items purchased without your permission. The decision to refund these items was made after a careful review of your case. Please note that this is an exception to the iTunes Store Terms and Conditions, which state that all sales are final. You will see 35.97 EUR added to your store credit balance within 24 hours. You may need to sign out of the iTunes Store and then sign back in before you see the credit in your account.
The security of your account is important to Apple. If you would like to enable your account, we will manually reset the password for you and include helpful information for when you reset the password again yourself. It is recommended that you reset the password even if you wish to leave your account disabled.
If you would like to request that your iTunes Store account be enabled, please reply to this email.
To increase the security of your account I highly recommend that you follow the suggestions outlined in this article:
iTunes Store: Best practices for protecting the security of your account
http://support.apple.com/kb/HT4156
xxxx, I hope that this information is helpful in resolving the unauthorized purchases. Please don't hesitate to write back in should you require further assistance with this issue. If you reply directly to this email, your response will come straight to me.
Thank you for contacting iTunes Store Customer Support. I hope that you continue to enjoy the iTunes Store. Have a great day.
Sincerely,
xxxx
iTunes Store Customer Support
"
Goed, ik krijg mijn gestolen geld terug.
Einde verhaal.
Maar wat mij nog het meest opvalt is dat als je even gaat zoeken op internet en natuurlijk hier op trosradar.nl, dat je meerdere van dit soort gevallen tegenkomt. Van Click & Buy weet ik niets af, maar dat ze toch mijn account weten te 'raden' lijkt me sterk, dat ze me account hebben gekeylogged lijkt me ook zeer sterk. Dat iTunes mijn account gegevens zo makkelijk laat hacken lijkt me ook sterk.
Ik zou niet weten waar het probleem zou kunnen liggen, maar ik ben toch van mening dat iTunes Store op dit moment niet veilig genoeg is.
Aan alle mensen die een soortgelijk probleem hebben verwijs ik jullie om zo snel mogelijk contact te zoeken met Apple expresslanes, dit is een hulpmiddel om een klacht of vraag naar de goede klantenservice te sturen. (In het engels, dit hoeft niet supergoed engels te zijn, desnoods gebruik je google translate om je verhaal te vertalen.)
Apple expresslane link: https://expresslane.apple.com
Ik gebruik geen Click & Buy account maar koop altijd iTunes gift cards.
Daar zit je dan op je computer en je krijgt een e-mail van iTunes store. Hierin staat het volgende:
"
Uw Apple ID, xxxxx @ hotmail.com, is zojuist gebruikt om een aankoop in de app '掌上三国' uit de App Store te doen op een computer of apparaat die niet eerder met die Apple ID is geassocieerd.
Als u deze aankoop hebt gedaan, kunt u deze e-mail negeren. Het is naar u verzonden om u erop attent te maken indien u de aankoop niet zelf hebt gedaan.
Indien u deze aankoop niet hebt gedaan, raden wij u aan om naar iforgot.apple.com te gaan en uw wachtwoord te wijzigen, en vervolgens naar Apple ID: tips om de veiligheid van uw account te beschermen te gaan voor verdere assistentie.
Vriendelijke groeten,
Apple
"
Daar lees je dat bericht en denkt wat is dit nou voor onzin? Is dit soms een phishingbericht? Ik met alle vertrouwen in iTunes, ga ik snel kijken op mijn account of dit waar is... Ja er zijn meerdere aankopen gedaan (1 gratis app, 2 maal 15,99 in-app purchase en om m'n account helemaal nog leeg te zuigen nog eens 3,99 zodat ik echt alles kwijt was.)
Hier zat ik na te denken waar dit nou aan kon liggen? Ben ik niet veilig omgegaan met m'n accounts? Nee, ik heb voor al mijn belangrijke accounts een eigen naam en wachtwoord en deze wachtwoorden zijn niet makkelijk ofzo, ik moet ze zelf opschrijven(papier) omdat ze nergens op slaan. Maar toch zijn deze gegevens gehacked.
Ik heb gelijk via de zogenaamde express lanes, dit zijn klantenservices gericht op alle verschillende onderdelen van apple, een mail gestuurd naar iTunes Support. Binnen 24 uur werd ik zoals ze beloven geholpen, goed! Een brief die je al eerder in deze thread gezien hebt leek zeer op die van mij. Ik snap dat ze ook voor contacteren van klanten hapklare blokken met reactie hebben maar wat er dan instaat is een klein beetje vervelend. Het vervelende hier is dat ze een uitzondering maken om je gestolen geld terug te geven.
Zie hier de e-mail gekregen nadat ik mijn probleem gemeld had aan iTunes Support:
"
Dear xxxx,
Hello, I'm xxxx from the iTunes Store. I'm sorry to hear that there have been unauthorized purchases on your account. As an iTunes customer myself I can certainly relate to your concerns in this area and am happy to help you.
To prevent further purchasing, I have disabled your account.
We have issued a refund for the items purchased without your permission. The decision to refund these items was made after a careful review of your case. Please note that this is an exception to the iTunes Store Terms and Conditions, which state that all sales are final. You will see 35.97 EUR added to your store credit balance within 24 hours. You may need to sign out of the iTunes Store and then sign back in before you see the credit in your account.
The security of your account is important to Apple. If you would like to enable your account, we will manually reset the password for you and include helpful information for when you reset the password again yourself. It is recommended that you reset the password even if you wish to leave your account disabled.
If you would like to request that your iTunes Store account be enabled, please reply to this email.
To increase the security of your account I highly recommend that you follow the suggestions outlined in this article:
iTunes Store: Best practices for protecting the security of your account
http://support.apple.com/kb/HT4156
xxxx, I hope that this information is helpful in resolving the unauthorized purchases. Please don't hesitate to write back in should you require further assistance with this issue. If you reply directly to this email, your response will come straight to me.
Thank you for contacting iTunes Store Customer Support. I hope that you continue to enjoy the iTunes Store. Have a great day.
Sincerely,
xxxx
iTunes Store Customer Support
"
Goed, ik krijg mijn gestolen geld terug.
Einde verhaal.
Maar wat mij nog het meest opvalt is dat als je even gaat zoeken op internet en natuurlijk hier op trosradar.nl, dat je meerdere van dit soort gevallen tegenkomt. Van Click & Buy weet ik niets af, maar dat ze toch mijn account weten te 'raden' lijkt me sterk, dat ze me account hebben gekeylogged lijkt me ook zeer sterk. Dat iTunes mijn account gegevens zo makkelijk laat hacken lijkt me ook sterk.
Ik zou niet weten waar het probleem zou kunnen liggen, maar ik ben toch van mening dat iTunes Store op dit moment niet veilig genoeg is.
Aan alle mensen die een soortgelijk probleem hebben verwijs ik jullie om zo snel mogelijk contact te zoeken met Apple expresslanes, dit is een hulpmiddel om een klacht of vraag naar de goede klantenservice te sturen. (In het engels, dit hoeft niet supergoed engels te zijn, desnoods gebruik je google translate om je verhaal te vertalen.)
Apple expresslane link: https://expresslane.apple.com
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 jun 2012 18:01
Re: Itunes gehackt
ook ik benvandaag de dupe geworden van iemand uti china ofzo
2x 69,99 eu van clickandbuy via i tunes afgeschreven. mail gestuur naar itunes en nu maar afwachten
三国来了 dit is de app die ze gekocht hebben!
hoop dat t goed komt
maar de ipad gaat de deur uit en itunes word verbannen hier!!
2x 69,99 eu van clickandbuy via i tunes afgeschreven. mail gestuur naar itunes en nu maar afwachten
三国来了 dit is de app die ze gekocht hebben!
hoop dat t goed komt
maar de ipad gaat de deur uit en itunes word verbannen hier!!