LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kabel trekken computer naar zolderkamer

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
SUZI
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 feb 2006 21:55

Kabel trekken computer naar zolderkamer

Ongelezen bericht door SUZI »

Hallo,

misschien een stomme vraag. Ik heb een computer beneden staan wegens de verhuizing, maar die wil ik op mijn zolder/studeerkamer hebben. Hoe moeten de kabels daar naar toe getrokken worden.

Doet Essent dat? En is het heel duur om het te laten doen. Ik heb dus @home van Essent, kun je ook draadloos internetten met kabel?
Of kun je ook iemand anders de kabels naar boven laten trekken.

Hoe hebben jullie dat gedaan?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Kabel trekken computer naar zolderkamer

Ongelezen bericht door queenfan »

neem draadloos is een stuk duurder dan een kabel maar wel simpeler.

Een kabel aan laten leggen door een bedrijf is duur en als je het zelf wil/kan doen moet je het volgende doen...

UTP kabel kopen (minimaal cat 5)
RJ45 stekkers kopen
Niet vergeten een RJ45 tang.

succes er mee.
Laatst gewijzigd door queenfan op 24 dec 2006 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Kabel trekken computer naar zolderkamer

Ongelezen bericht door pvd »

En natuurlijk een boormachine. :lol:

Ik heb zelf ook een UTP kabel naar boven getrokken.

Bij mijn installatiepakket zat een UTP kabel (CAT 5) van ca. 10 m inclusief 1 RJ45 stekker en een RJ45 tang. De boormachine heb ik geleend.

In de startersgids stond vrij duidelijk beschreven hoe ik te werk moest gaan. Je moet wel zorgen dat je de utp kabel door de geboorde gaten getrokken hebt, voordat je de RJ45 stekker monteert.

Voor draadloos internet heb je een draadloze router nodig en een PCI kaart/USB-adapter voor draadloos internet. Het voordeel is dat u meerdere computers kunt aansluiten.

pvd

Hiplon1
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 aug 2006 09:28

Re: Kabel trekken computer naar zolderkamer

Ongelezen bericht door Hiplon1 »

Stomme vragen bestaan niet, stomme antwoorden wel..

Ik heb zelf ook @home en altijd bekabeld internet gehad. Sinds een paar maanden heb ik draadloos internet. En dat werkt bij mij perfect.
Op de site van @home kun je een draadloos internetpakket kopen.
Zit een router en usb adapter bij (beiden netgear) en er zit een duidelijke handleiding bij hoe te installeren. Dit pakket kost 69 euro. Aansluiten door een monteur is natuurlijk ook mogelijk, de kosten hiervan staan op de site van @home.
Succes!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Kabel trekken computer naar zolderkamer

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Goed antwoord bestaat kennelijk ook! Prima.

Tommy_1980
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 sep 2007 18:24

Re: Kabel trekken computer naar zolderkamer

Ongelezen bericht door Tommy_1980 »

Vind ik ook. Draadloos is niet eens zo duur meer. een beetje router + adapter kost 70 euro. Als de afstand groot is adviseer ik een wireless N adapter. Dit is het nieuwste op draadloos gebied en heeft ene uitmuntend bereik. Nadeel: Wel iets duurder. Succes!

Gesloten