LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kamernet verlengt aytomatisch mijn abonnement...

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
aljodewi
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2014 12:07

Kamernet verlengt aytomatisch mijn abonnement...

Ongelezen bericht door aljodewi »

Hallo,

Ik ben student die onlangs op zoek is geweest naar een kamer. Ik heb mij via kamernet ingeschreven om zo snel mogelijk een kamer te vinden. Ik heb daarvoor 19 euro betaald voor 15 dagen. Nu is dat plotseling automatisch verlengt zonder dat ik daarvoor op de hoogte ben gebracht. Ik heb dus per direct mijn abonnement opgezegt en een mailtje gestuurd, maar daar werd mij verteld dat alsnog de nieuwe 19 euro van mijn rekening af getrokken zou worden. In hoeverre is dit legaal voor een bedrijf om mijn abonnement automatisch te verlengen en via een automatische incasso mij nogmaals 19 euro af te troffelen? Ik was niet van plan om die 19 euro te betalen, om morele en financiele redenen.

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Kamernet verlengt aytomatisch mijn abonnement...

Ongelezen bericht door henk51 »

U bedoelt dit abonnement?
Doorlopend Abonnement

€ 19,- per 15 dagen
Je had in de voorwaarden kunnen lezen
Op Kamernet.nl kun je kiezen uit twee verschillende premium accounts, waarmee je kunt reageren op advertenties en/of oproepjes van woning zoekenden.

Je hebt als zowel huurder als verhuurder de keuze uit de volgende premium accounts: •Premium flexibel: voor €10 per maand en voor €3,50 per reactie reageren op advertenties.
•Premium basis: voor €19 per 15 dagen onbeperkt reageren op advertenties
Je kunt je account op deze pagina 'upgraden'.

Let op: je account stopt niet automatisch maar zal elke periode opnieuw 'ingaan'. Elke periode (1 maand bij flexibel en 15 dagen bij basis) worden er opnieuw abonnementskosten en gebruikskosten (per reactie) in rekening gebracht.
Conclusie je had moeten opzeggen.
Tip voor nu en later lees de algemene voorwaarden eens vooraf goed door voor afsluiten overeenkomst.


gr Henk

FouteMakelaar
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2013 08:36

Re: Kamernet verlengt aytomatisch mijn abonnement...

Ongelezen bericht door FouteMakelaar »

Gelukkig is vanaf 1 aug. 2014 automatische incasso op de manier waarop Kamernet het heeft ingericht verboden:

https://www.consuwijzer.nl/geld-verzeke ... he-incasso

groet @Foutemakelaar

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kamernet verlengt aytomatisch mijn abonnement...

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kamernet is een commercieel bedrijf dat zich niet aan de wet houdt. Eigendom van Direct Wonen en die houden zich ook niet aan de wet. Dan weet je in elk geval met wie je te maken hebt.


http://www.nu.nl/internet/1407423/direc ... -over.html

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kamernet verlengt aytomatisch mijn abonnement...

Ongelezen bericht door alfatrion »

In de voorwaarden staat dat het abonnement met 15 dagen wordt verlengt, tenzij u uiterlijk 1 dag voor de vervaltermijn heeft door gegeven dat u geen verlenging wenst. Dit is in overeenstemming met de gedachte achter de Wet Van Dam.

FouteMakelaar
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2013 08:36

Re: Kamernet verlengt aytomatisch mijn abonnement...

Ongelezen bericht door FouteMakelaar »

alfatrion schreef:In de voorwaarden staat dat het abonnement met 15 dagen wordt verlengt, tenzij u uiterlijk 1 dag voor de vervaltermijn heeft door gegeven dat u geen verlenging wenst. Dit is in overeenstemming met de gedachte achter de Wet Van Dam.

Graag nadere toelichting ......

FouteMakelaar
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2013 08:36

Re: Kamernet verlengt aytomatisch mijn abonnement...

Ongelezen bericht door FouteMakelaar »

alfatrion schreef:In de voorwaarden staat dat het abonnement met 15 dagen wordt verlengt, tenzij u uiterlijk 1 dag voor de vervaltermijn heeft door gegeven dat u geen verlenging wenst. Dit is in overeenstemming met de gedachte achter de Wet Van Dam.
In de voorwaarden staat ook dat er een factuur zal worden verzonden, DEZE HELAAS NOOIT ONTVANGEN !

Kom er nu ook achter dat alle emails die naar een Gmail account worden verstuurd automatisch in de SPAM box terechtkomen; hoe zou dat nou kunnen ?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kamernet verlengt aytomatisch mijn abonnement...

Ongelezen bericht door berndv »

FouteMakelaar schreef:Gelukkig is vanaf 1 aug. 2014 automatische incasso op de manier waarop Kamernet het heeft ingericht verboden:

https://www.consuwijzer.nl/geld-verzeke ... he-incasso

groet @Foutemakelaar
Maar dat heeft niets met de verlenging van abonnementen te maken, alleen met de manier van incasseren. Oftewel, de manier van incasso ontslaat je niet opeens van je verplichtingen.

FouteMakelaar
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2013 08:36

Re: Kamernet verlengt aytomatisch mijn abonnement...

Ongelezen bericht door FouteMakelaar »

berndv schreef:
FouteMakelaar schreef:Gelukkig is vanaf 1 aug. 2014 automatische incasso op de manier waarop Kamernet het heeft ingericht verboden:

https://www.consuwijzer.nl/geld-verzeke ... he-incasso

groet @Foutemakelaar
Maar dat heeft niets met de verlenging van abonnementen te maken, alleen met de manier van incasseren. Oftewel, de manier van incasso ontslaat je niet opeens van je verplichtingen.

Nou, hier ben ik het dus niet zonder meer mee eens. Als door Kamernet een schriftelijke toestemming voor automatische incasso was gevraagd (zoals volgens de wet hoort) dan had deze klant precies geweten wat voor een soort abonnement hij had afgesloten! Alles gebeurt nu teveel STILZWIJGEND....

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kamernet verlengt aytomatisch mijn abonnement...

Ongelezen bericht door alfatrion »

De WVD laat een stilzwijgende omzetting naar abonnement voor onbepaalde duur toe, mits de consument op ieder moment kan opzeggen met een opzegtermijn van max 1 maand. De huidige voorwaarden kloppen naar de letter van de wet niet, maar wel met de geest van de wet. Die namelijk dat een consument na de verlenging nooit langer dan een maand moet komen vast te zitten aan een abonnement. De rechter zal dit gewoon converteren naar naar een abonnement voor onbepaalde duur, waarbij de consument op ieder moment kan opzeggen en een flexibele opzegtermijn heeft.

Als de voorwaarden niet op te slaan waren heb je een punt met betrekking tot de informatieplicht.

FouteMakelaar
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2013 08:36

Re: Kamernet verlengt aytomatisch mijn abonnement...

Ongelezen bericht door FouteMakelaar »

alfatrion schreef:De WVD laat een stilzwijgende omzetting naar abonnement voor onbepaalde duur toe, mits de consument op ieder moment kan opzeggen met een opzegtermijn van max 1 maand. De huidige voorwaarden kloppen naar de letter van de wet niet, maar wel met de geest van de wet. Die namelijk dat een consument na de verlenging nooit langer dan een maand moet komen vast te zitten aan een abonnement. De rechter zal dit gewoon converteren naar naar een abonnement voor onbepaalde duur, waarbij de consument op ieder moment kan opzeggen en een flexibele opzegtermijn heeft.

Als de voorwaarden niet op te slaan waren heb je een punt met betrekking tot de informatieplicht.
Beste Alfatrion, (leuke naam :))

1) Voorwaarden zijn te downloaden en op te slaan.
2) Dient Kamernet voor het stilzwijgend verlengen van het abonnement de consument niet een factuur te sturen zoals in de voorwaarden is vermeld?
2) Kamernet stuurt volgens mij helemaal geen facturen zoals in de voorwaarden omschreven.
3) In de voorwaarden wordt vermeld dat het abonnement stilzwijgend wordt verlengd met de duur van oorspronkelijk overeengekomen periode. Dit is mijn inziens niet zoals het hoort....


Groet,

FM

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kamernet verlengt aytomatisch mijn abonnement...

Ongelezen bericht door berndv »

FouteMakelaar schreef: 1) Voorwaarden zijn te downloaden en op te slaan.
2) Dient Kamernet voor het stilzwijgend verlengen van het abonnement de consument niet een factuur te sturen zoals in de voorwaarden is vermeld?
2) Kamernet stuurt volgens mij helemaal geen facturen zoals in de voorwaarden omschreven.
3) In de voorwaarden wordt vermeld dat het abonnement stilzwijgend wordt verlengd met de duur van oorspronkelijk overeengekomen periode. Dit is mijn inziens niet zoals het hoort....
Punt 1 klopt

Punt 2 en 2( :wink: ) kan ik niet over oordelen, ts heeft het hier ook niet over. Facturen zouden ze volgens hun voorwaarden digitaal via PDF of iets dergelijks toesturen.

Punt 3 (4 eigenlijk) ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen. Dit zou onwettig zijn als de eerste termijn een jaar zou zijn en er dan dus weer met een jaar verlengd wordt.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kamernet verlengt aytomatisch mijn abonnement...

Ongelezen bericht door alfatrion »

berndv schreef:Punt 3 (4 eigenlijk) ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen. Dit zou onwettig zijn als de eerste termijn een jaar zou zijn en er dan dus weer met een jaar verlengd wordt.
Omdat het stilzwijgend verlengen met de WVD verboden is. Maar in dit geval leent het beding zich voor conversie.

Gesloten