LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over opzeggen Tele 2 na slechte service

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
BoudewijnD

Klacht over opzeggen Tele 2 na slechte service

Ongelezen bericht door BoudewijnD »

Hier onder de e-mail en brief die ik naar Tele 2 heb gestuurd over mijn klachten.

Ik hou jullie op de hoogte van de voorderingen en misschien hebben jullie nog tips voor mij.

Geachte Dhr. A. ,

Graag wil ik u op de hoogte brengen van een aantal problemen rondom mijn Tele2 aansluiting voor Tv, Telefoon en Internet en het opzeggen hiervan.
Sinds November 2008 ben ik klant bij u en neem ik de volgende producten bij u af: Tv, internet en telefoon. Dit werd mij in die tijd aangeboden voor een prijs van €44.95. Hierbij kreeg ik als welkomstgeschenk een Acer mini laptop cadeau.
Na een aantal kleine opstartproblemen (een modem die te laat kwam en een lijn die te vroeg openging) konden wij gebruik gaan maken van u Alles-in-1 pakket. Vanaf het begin af aan was de snelheid van het internet aan de lage kant (8mb/s), dit werd nog eens gehalveerd wanneer de Tv-decoder werd gebruikt. Maar in april van 2009 begon het internet echter steeds trager te worden net aan 6mb/s wanneer de Tv-decoder niet aanstond. Na een aantal maal gebeld te hebben met de technische dienst van Tele2 werd de wijkcentrale gereset maar dit mocht helaas geen baad hebben. Omdat ik net boven de grens van 6Mb/s zat kon men toen verder niets voor mij doen. Een aantal weken later begon de snelheid weer te dalen en haalde ik op goede dagen 5.5mb/s en ook de zenders begonnen weg te vallen (de RTL groep en SBS). Na weer contact te hebben opgenomen met de helpdesk bleek nogmaals het resetten van de centrale de enige oplossing. Toen dit was gebeurt kwamen de zenders weer terug maar bleef de snelheid onder de maat. Dit ging voor ongeveer een a twee weken goed maar snel hierna vielen alle zenders weg en kon er ook geen gebruik meer worden gemaakt van uitzending gemist. En wederom was de snelheid van het internet gedaald. Na twee a drie weken bellen met de helpdesk werd er besloten om een monteur van de KPN te sturen.
De maandagochtend dat dit tweetal kwam werd er geconstateerd dat er niets met de binnenlijn aan de had was maar met de buitenlijn (50-60% verlies tussen wijkcentrale en thuis aan sluiting) en dat de buitendienst van KPN een las moest opgraven om het probleem te verhelpen.
De woensdag hier op kwam in de middag de buitendienst van de KPN langs die nogmaals binnen op ging meten en het zelfde constateerde en vervolgens voor de deur een las ging opgraven. Maar al deze werkzaamheden hebben niet geleid tot enige verbetering van de snelheid. Tevens hadden de werknemers van de buitendienst de lijn van mijn onderbuurvrouw beschadigd. Hier door moest ik vele malen bellen met de Tele2 en de KPN helpdesk om er voor te zorgen dat er zo snel mogelijk (uit eindelijk pas na 2 dagen) een monteur moest langs komen. Na duidelijk te hebben gezegd dat de las opnieuw moest opgegraven worden kwam er toch eerst weer een binnen monteur die inderdaad constateerde dat het probleem buiten lag. En vervolgens een afspraak met de buitendienst 2 dagen later pas kon plannen. Deze buiten dienst heeft inmiddels wel het probleem voor mijn onder buurvrouw verhopen.

Maar het feit bleef dat mijn verbinding ver benden de maat is voor het Alles-in-1 contract dat ik met jullie ben aangegaan. Daarom is met veel overleg met de technische dienst van Tele2 besloten dat mijn product moest worden “down gegrade”. Dit zou voor mij kosteloos gebeuren. Maar ik wil geen losse abonnementen hebben voor tv en internet en telefoon. Daardoor heb ik in samen spraak met wederom de technische dienst van Tele2 besloten om al jullie diensten op te zeggen.
Maandag 27 Juli jl. heb ik daarom contact gezocht met de afdeling waar ik mijn abonnement kan opzeggen. Deze jonge man dacht eerst dat het om een verhuizing ging maar toen ik het verhaal van hier boven aan hem uit legde vertelde hij mij dat ik mijn abonnement kon opzeggen maar dat ik dan wel een afkoopsom moest betalen voor mijn Acer mini laptop. Dit vind ik een beetje vreemd. Omdat jullie mij de service niet meer kunnen leveren die in het contract staat en ik daarom mijn abonnement wil opzeggen moet ik gaan betalen voor het welkomstcadeau. Verder heb ik ook opgezocht dat in de Actie voorwaarden (http://se.tele2.nl/files/actievoorwaard ... pactie.pdf) staat:
• Indien u tijdens de minimum contractduur van 24 maanden verhuist naar
een locatie buiten het dekkingsgebied van Tele2, is Tele2 gerechtigd eenmalig
€ 399 bij u in rekening te brengen ter dekking van de kosten van de ACER
Aspire One.
• •Indien u tijdens de minimum contractduur van 24 maanden verhuist naar een
locatie waar geen internetsnelheid tot 20Mb/s geleverd kan worden maar wel
4 Mb/s heeft u de keuze uw abonnement voort te zetten met 4Mb/s internetsnelheid
tegen de oorspronkelijke prijs of uw abonnement op te zeggen, in
welk laatste geval Tele2 het recht heeft eenmalig € 399 bij u in rekening te
brengen ter dekking van de kosten van de ACER Aspire One

Maar in mijn geval is er helemaal geen sprake van verhuizing.

Ik heb deze klacht ook al op 31 Juli bij jullie gemeld. Hierover ben ik niet terug gebeld. Pas na opnieuw contact te hebben gezocht met de helpdesk werd ik op 13 Augustus jl. teruggebeld en vertelde een mevrouw mij dat ik mijn abonnement alleen kon opzeggen als ik de €399 euro voor de mini laptop betaal. Zij vertelde mij ook dat ik hier op 11 Augustus al over gebeld was door dhr. Tolen, maar dit is nooit gebeurt en ik heb de dhr. Tolen nooit gesproken.

Samenvattend komt het dus op het volgende neer:
• Sinds November 2008 abonnement (Alles in 1)
• Verbinding aan het begin max 8 mb/s
• April 2009 internet 6mb/s
• Begin Mei 2009 max 5 mb/s internet geen “commerciële zenders” (RTL Group en SBS)
• Twee weken helemaal geen Tv
• Meerdere monteurs langs geweest, hebben het probleem niet kunnen oplossen en hebben ook nog schade aan gericht bij de buren
• Wil geen down-grade
• Opzeggen van het abonnement zonder kosten voor de mini laptop.
• Klacht al eerder gemeld
• Algemene voorwarden melden alleen iets over het opzeggen bij verhuizing. Maar dit is niet van toepassing op mij

Ik zou dus graag willen dat jullie mijn huidige abonnement opzeggen zonder kosten voor minilaptop. Zeker omdat ik meerdere kosten heb gemaakt zoals:

• Meerdere telefoongesprekken naar de Helpdesk van Tele2
• De dagen dat ik zonder tv en internet heb gezeten
• De dagen dat mijn buurvrouw zonder internet heeft gezeten
• De dagen dat ik slecht internet heb gehad
• De dagen dat ik thuis heb moeten blijven voor de monteurs (2 werkdagen)
• En het geld dat jullie besparen voor het niet down-graden van mijn abonnement (wat normaal €99 kost)
• De aanschaf prijs van een nieuwe Acer minilaptop is gedaald

Ik heb u via deze weg benaderd omdat ik een soort gelijke klacht vond op http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 9f28037c89 .
Bij deze klant heeft u het probleem kunnen oplossen en ik hoop dat u het zelfde voor mij kunt doen.

Hoogachtend,

WebServiceTele2

Re: Klacht over opzeggen Tele 2 na slechte service

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte BoudewijnD,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw uw Tele2 klantgegevens en de link naar het topic waarin u uw bericht geplaatst heeft. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

Gesloten