LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Ziggo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Peter20
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2009 17:36

Klacht Ziggo

Ongelezen bericht door Peter20 »

Hallo,

Ben sinds 1 augustus overgestapt naar Ziggo Alles in één Extra, dit omdat ik niet de 20mbit haalde van Tele2 (woonde 1.5KM van de centrale) en omdat Ziggo over de kabel gaat leek mij die 50 mbit zeer aantrekkelijk.

1 augustus heeft de monteur alles geinstalleerd en sinds dien alleen maar problemen, ik viel 20x op een dag weg, zowel het internet als telefonie.

op 6 augustus kreeg ik helemaal geen internetverbinding meer tot stand en kon dus ook niet telefoneren met de vaste lijn.

Ik heb daarop de Klantenservice gebeld die melde dat ze m'n modem niet uit konden lezen en een monteur langs zouden sturen.
Dit pas op 14 augustus.
En ze zouden dit doorgeven aan de 2de lijns monteuren misschien dat hun dit op zouden kunnen lossen in de tussentijd.

Na een paar dagen besloot ik weer eens een keer te bellen naar de klantenservice, met als gevolg dat ze nu wel mijn modem konden uitlezen en kreeg te horen dat die vervangen moest worden. Kreeg ook de mededeling dat er wel meer problemen waren met het type modem.

Gister kreeg ik een telefoontje van Ziggo dat er een afspraak was uitgevallen in mijn regio en dat de monteur de dag erop kon langskomen. Ik vroeg nog of de monteur een nieuw modem bij zich had en ze beloofde me dat dit het geval was.

Ik helemaal tevreden natuurlijk, zat immers al heel wat dagen zonder Internet en Telefonie.

Monteur is langs geweest vandaag en heeft het modem 3 keer gereset.
Hij begon toen met bellen naar z'n collega zodat hij de waardes van de modem kon zien.(daarna volgde er nog een aantal keer een reset van het modem) Dit heb ik zelf al laten doen overigens.. bij m'n 2de telefoontje naar Ziggo (ook 2de lijns monteur).<--uitlezen van modem.

Toen hoorde ik de 2de lijns monteur zeggen over de telefoon dat ie zn plicht gedaan had. (zat niet ver van de monteur en kon het telefoongesprek horen dmv harde luidsprekertjes op z'n telefoon)

Hij hing op en zei "nou, heb m'n plicht gedaan, de 2de lijnsmonteur ging er na kijken. (dit had ik zelf allang geregeld bij m'n 1ste telefoontje naar ziggo)

Ik vroeg daarop of hij geen ander modem kon installeren, waarop hij antwoorden dat hij andere instructies had gekregen van die collega aan de telefoon...

Ik heb de afgelopen dagen heel internet (buren zijn zo vriendelijk om mij te laten internetten via hun router) afgezocht naar mensen met het zelfde modem + probleem en die kregen als oplossing (werkend!) een ander modem..

Heb uit frustratie mijn huidige abonnement opgezegd en gelijk een nieuw aangevraagd zodat ik op die manier alsnog een ander modem krijg.

Vind dit diep en diep triest van Ziggo..Oplichters zijn het..
Laatst gewijzigd door Peter20 op 11 aug 2009 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Klacht Ziggo

Ongelezen bericht door Ron58 »

Heb uit frustratie mijn huidige abonnement opgezegd en gelijk een nieuw aangevraagd zodat ik op die manier alsnog een ander modem krijg.
Gaat dat werken denk je? Volgens mij vraag je hiermee om problemen, administratieve fouten en extra kosten.

Peter20
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2009 17:36

Re: Klacht Ziggo

Ongelezen bericht door Peter20 »

Extra kosten ?

Ik kan mijn gemaakte kosten toch ook niet terug vragen ?
Gedwongen mobiel bellen
Had een dag van te voren een nieuwsgroepen abonnement afgesloten
Meerdere malen hun klantenservice gebeld (10c/p) a 10/15 minuten.

Heb het niet simpelweg aangevraagd, heb dit duidelijk tegen de Ziggo medewerker gezegd wat mijn bedoeling is en die gaf me zelfs gelijk.

Enige probleem was nummer-behoud (zit een maand aan Ziggo vast) en moest daarom een ander nummer aanvragen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Klacht Ziggo

Ongelezen bericht door Ron58 »

Er kunnen zaken door elkaar gaan lopen, er is een contract van een maand geleden, waarop nog een stroringsprocedure loopt, er is een opzegging (terwijl je waarschijnlijk een jaarcontract had?) er is weer een nieuwe aanmelding.
Kortom, veel administratieve handelingen die er bij een bedrijf als Ziggo om vragen om fout te gaan.
Ik hoop voor jou dat het foutloos verloopt, maar ja, de wet van Murphy is anders :lol:

Peter20
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2009 17:36

Re: Klacht Ziggo

Ongelezen bericht door Peter20 »

Ziggo is per maand opzeggen (Gelukkig)

Het is volgens mij vrij simpel:

Oude abbo loopt nu per 31 augustus af.
Nieuwe abbo gaat per zodra mijn modem er is in.

Ik ga voor mijn eerste abbo helemaal niets betalen, aangezien ik geen gebruik heb kunnen maken van hun diensten..

Je kan zeker gelijk hebben hoor, weet vast en zeker wel dat er weer iets fouts gaat bij Ziggo. maar dit is wel weer recht te trekken, als we maar weer telefoon hebben dat is nog het belangrijkste..

Liefst had ik gewoon in het geheel overgestapt naar een andere provider, maar Ziggo bied (als ze het voor mekaar krijgen) gewoon het perfecte abonnement voor mij en we kijken al een aardig tijdje TV van Ziggo en hier is absoluut niets mis mee. + alles op 1 factuur is gewoon handiger.

Zal m'n ervaringen hierover blijven updaten, ben zelf ook erg benieuwd.

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Klacht Ziggo

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Beste Peter,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw verbinding niet naar behoren functioneerd. Zelf vind ik het niet verstandig om het abonnement op te zeggen om vervolgens weer aan te vragen zodat u een nieuwe modem krijgt. Graag helpen wij u met het vinden van een juiste oplossing. Als u via het speciaal opgezette ‘Webteam formulier’ uw klachten en vragen kenbaar maakt, pakken wij zo snel mogelijk uw verzoek op. Het webformulier is te bereiken via de link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam.

Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam Jelle

Peter20
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2009 17:36

Re: Klacht Ziggo

Ongelezen bericht door Peter20 »

Niet na behoren ? Hij functioneert in het geheel niet..

En het was ook niet verstandig om mn abbo op te zeggen en een nieuw aan te vragen, maar was nogal gefrustreerd als je kan begrijpen.

Had inmiddels al het webformulier ingevuld en kreeg snel een telefoontje terug, klasse dat wel!

Maar oplossing is nu helemaal ver te zoeken, door het opzeggen enzo..

Gesloten