LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kopen bij ebay en geen goederen krijgen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
B. van de Geer

kopen bij ebay en geen goederen krijgen

Ongelezen bericht door B. van de Geer »

Geachte Tros radar, ik had problemen met het verzenden van een minicar uit Noord-Korea naar Nederland. Omdat dit niet in één keer lukte gaf ik de verkoper een 2e kans om mij de miniauto te sturen.Al met al is hier een lange tijd over heen gegaan. Hierdoor zijn de termijn verstreken dat Paypal en Ebay je wil helpen 45 en 60 dagen en je kunt ook geen negatieve "feedback" meer invullen bij de transactie. Je bent je geld kwijt terwijl je een email hebt van de verkoper dat hij het geld gaat terugstorten. En deze verkoper mag van ebay vrolijk door adverteren op de site van Ebay. Zonder dat ze voor mij een emailtje willen schrijven aan de verkoper. Ik voel mij in de steek gelaten door Ebay en Paypal.

GJvdZ

Re: kopen bij ebay en geen goederen krijgen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

B. van de Geer schreef:Geachte Tros radar, ik had problemen met het verzenden van een minicar uit Noord-Korea naar Nederland. Omdat dit niet in één keer lukte gaf ik de verkoper een 2e kans om mij de miniauto te sturen.Al met al is hier een lange tijd over heen gegaan. Hierdoor zijn de termijn verstreken dat Paypal en Ebay je wil helpen 45 en 60 dagen en je kunt ook geen negatieve "feedback" meer invullen bij de transactie. Je bent je geld kwijt terwijl je een email hebt van de verkoper dat hij het geld gaat terugstorten. En deze verkoper mag van ebay vrolijk door adverteren op de site van Ebay. Zonder dat ze voor mij een emailtje willen schrijven aan de verkoper. Ik voel mij in de steek gelaten door Ebay en Paypal.
Noord-Korea?

Jezebel

Ongelezen bericht door Jezebel »

Klinkt bekend.... Ik heb dit ook gehad met een gsm. Deze verkopers houden je zolang aan het lijntje dat je niets meer kunt en je rechten verspeeld hebt. Ook reageren ze niet meer op mailtjes en dan sta je gewoon met je rug tegen de muur. En inderdaad, Ebay en Paypal hoef je ook niet meer op te rekenen.
Ik voelde me behoorlijk opgelicht! :twisted:

masterslave

Ongelezen bericht door masterslave »

Jezebel schreef:Klinkt bekend.... Ik heb dit ook gehad met een gsm. Deze verkopers houden je zolang aan het lijntje dat je niets meer kunt en je rechten verspeeld hebt. Ook reageren ze niet meer op mailtjes en dan sta je gewoon met je rug tegen de muur. En inderdaad, Ebay en Paypal hoef je ook niet meer op te rekenen.
Ik voelde me behoorlijk opgelicht! :twisted:

Is helaas een oud verhaal, maar ook niet opgelost.
Inderdaad hoef Ebay en PayPal niet meer in actie komen, omdat de termijn is verstreken.
Deze bende is te vergelijken met de Nigerianen, welke op Marktplaats hun verhalen doen.
Jammer voor het geld, maar weer een geval van Internetoplichting.

B. van de Geer

Ongelezen bericht door B. van de Geer »

Correctie GJvdZ, constateerde Noord-Korea en dan had het wellicht zeker niet aangekomen. Het moest Zuid- Korea zijn en ook die lijn naar Nederland is waarschijnlijk niet te trekken via de post.
Het gekke is dat die verkoper alleen maar positieve feedback op zijn verkopen had staan, vandaar dat ik met hem in zee ging.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

B. van de Geer schreef:Correctie GJvdZ, constateerde Noord-Korea en dan had het wellicht zeker niet aangekomen. Het moest Zuid- Korea zijn en ook die lijn naar Nederland is waarschijnlijk niet te trekken via de post.
Het gekke is dat die verkoper alleen maar positieve feedback op zijn verkopen had staan, vandaar dat ik met hem in zee ging.
Mogelijk dat die 'positieve' feedback gedaan is door hemzelf, met andere accounts, of door vriendjes van deze persoon.

Henry van der Burgh

Ongelezen bericht door Henry van der Burgh »

Paypal (betaalvriend) is nu even mijn vriend niet meer. Het begon allemaal eind mei, begin juni. Ik zag een mooie versterker op internet voor € 1800,-. Versterker inmiddels gekocht en ik zo trots als een pauw zitten wachten op het pakket . Toen het pakket aan is gekomen was al snel te zien dat de doos kapot was en dit ook snel gemeld aan de verkoper. In de doos leek de versterker goed te zijn, dus aansluiten maar. Ook hier bleek al snel dat er een storing in het apparaat was opgetreden, wellicht door de schade bij verzending. Eerst contact opgenomen met de verkoper, maar deze begon al gelijk van ik ben niet verantwoordelijk, terwijl hij de versterker toch met verzekerde waarde heeft opgestuurd (ervan uitgaande dat de versterker bij hem thuis wel goed was...). Toen maar gelijk een claim ingediend bij paypal die ook al snel in mijn voordeel werd beslist. Naïef als ik was dacht ik dat nu alles uiteindelijk goed zou komen, maar helaas, het verhaal gaat verder.... Gaandeweg moest ik diverse bewijzen opsturen, dat het apparaat inderdaad kapot was, dit is ook gelijk gedaan en toen moest ik het apparaat terugzenden aan de verkoper en dan zou ik mijn geld terugontvangen. De versterker is de 11e verzonden en op 17 juni in italië aangekomen, maar daar wordt verteld dat het adres niet zou kloppen, het adres dat ik van de verkoper en van paypal heb ontvangen nota bene!!! Omdat het om een paypal geschil ging waarvan de claim aan mij was toegekend en ik het geld teruggestort zou krijgen heb ik aan TNT laten weten dat het pakket koste wat kost zeker naar de verkoper in Italië teruggestuurd moest worden. Paypal vertelde me dat alles goed was als ik het tracknummer maar door kon geven met het originele bewijs, ook dit heb ik vandaag gedaan en toen ontving ik vandaag een mailtje met de korte tekst:
"Beste Henry van der Burgh,

Het onderzoek naar deze kwestie is afgerond. Helaas is deze claim niet in uw voordeel beslist". Uhmmm, de claim was toch al toegekend!!?? Nu zit ik dus met het vervelende feit dat ik op dit moment mijn € 1800,-, plus verzendkosten = 1850,-, plus verzendkosten naar Italië ongeveer € 60,- plus al mijn kosten van het vele schrijven, mailen en bellen (TNT € 0,48 pm) allemaal kwijt ben, plus ook geen versterker meer heb. Paypal heeft vandaag gezegd dat ze bij de collega's in Italië in bezwaar zijn gegaan en kijken of de claim weer geopend kan worden...... Of ik over een week of twee wilde terugbellen. uiteindelijk mag ik dan nu vrijdag al weer bellen. Ik houd jullie op de hoogte, in de tussentijd WEES GEWAARSCHUWD!!!

daytona12

Ongelezen bericht door daytona12 »

Tip: Koop dit soort dure zaken niet op Ebay. Niet meer dan 200 euro aankopen doen en als je bewijs heb dat Paypal aangeeft dat jouw claim terecht is Paypal daarmee nog even om de oren slaan. Anders aangifte doen tegen Paypal.

Gesloten