Ontving een bericht van Zeelandnet dat vanaf 1 juli ek mijn inbelabonnement stopt- Dus
na 20 jaar klant te zijn gaat men eenzijdig mijn e-mail adres stop zetten.
Nu komt de verkooptruc- kan mijn e-mail adres wel behouden als ik overstap op een aanbod
van Alles-in-1 abonnement- telefoon-internet en kabel.
Dit is een zuiver voorbeeld van "koppelverkoop" . Wij worden nu verplicht over te stappen op
een prijzig abonnement of ons e-mail adres wordt geschrapt !!
Zeer arrogante marketing
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] koppelverkoop Zeelandnet
Re: koppelverkoop Zeelandnet
Hoezo koppelverkoop? Ze verkopen geen internet-abonnement bij een emaildres, u wilt dat oude behouden, en de enige manier is klant blijven bij de huidige provider, net zoals dat bij alle consumenten-abonnementen het geval is. Bij zakelijke email adressen is het domein, dus wat na het "@" komt, eigendom van het bedrijf, en onafhankelijk van de provider die gekozen is.vdubois schreef:Ontving een bericht van Zeelandnet dat vanaf 1 juli ek mijn inbelabonnement stopt- Dus
na 20 jaar klant te zijn gaat men eenzijdig mijn e-mail adres stop zetten.
Nu komt de verkooptruc- kan mijn e-mail adres wel behouden als ik overstap op een aanbod
van Alles-in-1 abonnement- telefoon-internet en kabel.
Dit is een zuiver voorbeeld van "koppelverkoop" . Wij worden nu verplicht over te stappen op
een prijzig abonnement of ons e-mail adres wordt geschrapt !!
Zeer arrogante marketing
Dat ze nu op het punt zijn gekomen dat de oude inbel-infrastructuur niet meer rendabel is voor die paar klanten, en er inmiddels genoeg klanten zijn voorzien van een kabel/adsl verbinding, is gewoon vooruitgang.
Het wordt steeds zeldzamer, en nu er landsdekkend mobiel internet (3G/umts) is, zijn die particuliere inbelverbindingen voor steeds meer providers een blok aan het been, en gewoon niet meer rendabel. Maar TS heeft blijkbaar een kabel aansluiting, en dus een alternatief om toch zijn provider en dus emailadres te behouden. Ik zie op hun site het internet basis abonnement, wat samen met bellen, 26,45/maand kost.snuffel1 schreef:Bestaat het inbellen met een 56k6 modem dan nog!! ik dacht dat die techniek allang opgeheven was. Maar goed het is bij alle providers zo dat als u uw abonnement opzegt het e mail adres ook wordt opgeheven.
Maar er zijn nog wel zakelijke toepassingen voor het ouderwetsche inbellen, denk aan klimaatbeheersingssystemen in oudere gebouwen, of zelfstandige installaties als grondwatersaneringen etc. Die staan er soms al 10+ jaar, en toen was inbellen een beproefde techniek.
Koppelverkoop is in beginsel niet verboden.