LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN : 2/3 van de klachten zijn oke, je zult bij de 1/3 zijn

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

KPN : 2/3 van de klachten zijn oke, je zult bij de 1/3 zijn

Ongelezen bericht door Henri42 »

KPN komt tegemoet aan de eis van de Consumentenbond dat de problemen van duizend klanten met internetbellen worden opgelost. Dat zei een woordvoerder van het telecomconcern vrijdag.

De Consumentenbond had geëist dat voor vrijdagmiddag internetbellen bij duizend van zijn leden weer naar behoren zou werken, of dat KPN harde toezeggingen zou doen over de oplossing van de technische mankementen.

KPN zegt nu bij twee derde van de huishoudens de problemen te hebben opgelost. Een derde heeft een datum te horen gekregen waarop internetbellen het weer goed moet doen. KPN heeft een aantal klanten nog niet kunnen bereiken, aldus de zegsman.

De Consumentenbond had gedreigd met onder meer juridische stappen als KPN niet aan zijn eis zou voldoen. Een woordvoerder van de belangenorganisatie kon nog niet zeggen of het concern daadwerkelijk de duizend klanten heeft geholpen.
Bron: ANP

graskoen
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2007 09:16

Re: KPN : 2/3 van de klachten zijn oke, je zult bij de 1/3 zijn

Ongelezen bericht door graskoen »

Bij mij is zaterdag 9 maart een monteur van KPN geweest in verband met mijn klacht over deze dienst.Die monteur heeft enige handelingen verricht,zei dat de software van de Experiabox vernieuwd was en dat de problemen nu wel voorbij zouden zijn.Zo niet dan opnieuw bellen.Nu is het afwachten of wij weer eenzijdig verbroken zullen worden of niet.
Een aantal kleinere problemen zoals het wegvallen van een woord enz.lijken nu inderdaad verholpen.

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN : 2/3 van de klachten zijn oke, je zult bij de 1/3 zijn

Ongelezen bericht door lammertc »

Nou ik ben benieuwd of ze mijn klacht nog kunnen oplossen, ik ben door alle ellende met ipb sinds 1 januari overgestapt op een andere provider.
Ik krijg tot nu toe nog steeds incasso's ( die ik direct terug laat boeken) van ipb EN adsl go?! over januari tm april.
Helpdesk bellen??? "zo druk dat u later maar terug moet bellen" waarna de verbinding wordt verbroken, een aanmaning, en een melding dat mijn aansluiting per 22 februari is afgesloten. O ja mijn contract zal per 14 maart worden ontbonden, maar ik moet nog wel betalen. Op mijn verzoek om MIJ terug te bellen wordt geen gehoor gegeven, alleen de dooddoener om de "klantenservice" weer te bellen. Het is dus nog steeds een zooitje, wat ze ook beloven via televisie en consumentenbond. Ik houd maar een dagboek bij, is in het verleden ook al handig geweest.
O ja, ik ben op dit moment zeer tevreden over mijn huidige provider, speedlinq. niet gedacht, toch gekregen.
http://www.dse.nl/~lammert/kpn.htm

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: KPN : 2/3 van de klachten zijn oke, je zult bij de 1/3 zijn

Ongelezen bericht door * »

Ik bel ook via KPNinternet+bellen en ik moet zeggen dat dat al maanden prima gaat.
Ik heb er in het begin een dag uit gelegen maar verder weinig problemen. Wel de gebruikelijke kinderziektes die iedere aanbieder bij dit nieuwe product heeft.
Ik begrijp niet waarom de consumentenbond zo overdreven over zoiets kan doen.
Dit speelt of speelde bij álle andere aanbieders, alleen is KPN de grootste en heeft dus ook meer klachten, maar dus óók meer tevreden klanten dan andere aanbieders. Bovendien bieden veel anderen de dienst via de zelfde KPN verbindingen en krijgt men dus precies het zelfde product. Daar zitten dus ook exact dezelfde problemen.
In mijn kennisen kring hoor ik de zelfde verhalen over @home.
Ik snap het niet dat de ConsumentenBond deze nieuwe producten die voor de klant veel voordelen biedt zo de grond in probeerd te boren.
Kinderziektes horen er bij, komt echt wel goed!
Bij ISDN, GSM, internet enz ging het niet anders.

heather9
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2007 00:52

Re: KPN : 2/3 van de klachten zijn oke, je zult bij de 1/3 zijn

Ongelezen bericht door heather9 »

:) voorheen was ik een tevreden gebruiker van planet internet.(adsl)
de lage kosten van internetplusbellen trokken me aan,en ik heb besloten te muteren naar een nieuw abonnement.
na een vervelende start ( week niet te bereiken) lukte het na veel bellen en mailen toch allemaal. het loopt al enkele maanden prima. telefoonverbinding is uitstekend. internetten gaat goed.
Sinds vorige week echter heb ik een nieuw en voor mij nog irritanter probleem dan de xperiabox ellende.
Downloaden via nieuwsgroepserver nova.planet is gereduceerd tot een puinhoop.Ik maakte altijd dankbaar en veelvuldig gebruik van deze planet dienst
Voorheen geen problemen om bestanden compleet te downloaden.
Goede retentie (verblijftijd op de server van planet) is er niet meer.
ik heb sterk het vermoeden dat planet de kraan dicht heeft geknepen of de enorme toeloop niet aan kan.
heb meerdere mails richting planet gestuurd maar krijg ontwijkende anwoorden die nergens op slaan en die me reduceren tot het niveau "randdebiel".
van het beroemde kastje naar de muur,en er gebeurt niets.






:cry:

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN : 2/3 van de klachten zijn oke, je zult bij de 1/3 zijn

Ongelezen bericht door queenfan »

Nogmaals zolang mensen denken dat je bij Internetplusbellen en andere varianten via een vaste lijn belt komt bedrogen uit.
Immers je belt via het INTERNET, storingen vertragingen e.d. zullen nu eenmaal voorkomen.

Maar goed als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten ja dan kom je er bedrogen uit.

sis
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2007 14:44

Re: KPN : 2/3 van de klachten zijn oke, je zult bij de 1/3 zijn

Ongelezen bericht door sis »

KPN neemt het nummer over van UPC

Dit is iets wat verkopers zeggen. De practijk is anders.
Gelukkig las ik dat KPN alle problemen had opgelost. ook ik hoor bij die 1/3 klanten.
Van de helpdesk heb ik reeds twee maal vernomen dat zij niets gedaan hadden omdat mijn probleem al eerder was opgelost. ??!!

Sinds 7 Dec heb ik KPN geactiveerd.
KPN zou mijn bestaande UPC nummer overnemen en opzeggen.
Tot op heden heb ik nog geen telefoon van KPN. Ik kan en wordt nog steeds gebeld via mijn UPC aansluiting.
Ik ben tweemaal terug naar de Primafoon winkel in WoenselCentrum Eindhoven gegaan om te vragen hoe het ermee stond en of er problemen waren.
Beide malen is mij verzekert dat er niets aan de hand was.
16 Januari heb ik getracht KPN Klantenservice te bereiken. Mijn zoektocht begon 08:30
Na lang wachten, doorverbinden, wachten en doorverbinden werd mij verteld dat KPN alles had gedaan, maar dat het nummer niet vrij gegeven werd door UPC. KPN wist niet waarom en vond het geen zaak voor hen mij hierover te informeren.

Dus heb ik UPC gebeld. Zij hebben een vergelijkbaar systeem van wachten en doorverbinden maar uiteindelijk sprak ik iemand die mij verzekerde dat UPC het nummer zou vrijgeven op het moment dat zij hiervoor een verzoek binnen zouden krijgen. Zij hadden echter niets ontvangen van KPN. Op mijn vraag of ik hen alsnog de door mijn ondertekende brief kon faxen was het antwoord negatief. Men moest van KPN de brief ontvangen want zij moesten het nummer overnemen. Het is inmiddels 11:00
Weer besluit ik de molen van KPN klantenservice in te gaan. Na een halfuurtje ontmoet ik Linda Hulshof. Zij verteld me dat KPN nooit een abonnement opzegt; bij geen enkele andere provider. Als ik haar de brief voorlees en het gedeelte van de offerte verteld ze mij " dat ik alles mag voorlezen wat ik wil, maar dat KPN geen enkel nummer opzegt, tot ziens mijnheer"
Inmiddels ben ik boos.
Ik besluit naar de Priomafoon winkel in Woensel Centrum Eindhoven te gaan.
De medewerker verzekert me dat zij zowel beloofd hebben als zullen uitvoeren het nummer van UPC op te vragen en mee te nemen. Linda heeft geeen gelijk is zijn stelling.
Natuurlijk vraag ik hem hoe het nu zit met mijn aansluiting. Het zou tenslotte maar 14 dagen duren.
Ook hij probeert te bellen en word net als ik doorverwezen en doorverwezen. Uiteindelijk komt ook hij bij het nummer van klantenservice KPN.
Dit blijkt in gesprek. Hij verzoekt me te vertrekken en het later zelf nog eens te proberen. Dit lijkt me geen goed plan. Kom ik Linda weer tegen die me verteld het zelf maar uit te zoeken.
Ik vraag naar een baas omdat ik denk dat personeel een 'sneller' nummer moet bezitten. Die schijnt er niet te zijn of wil liever verborgen blijven.
Uiteindelijk krijg ik de telefoon van de medewerkeer en mag ik het zelf proberen. En inderdaad het nummer is steeds in gesprek.
Dan maar mijn eigen mobiel genomen. Hee, meteen dat bandje weer.
Ik besluit de speaker aan te zetten zodat ook de rest van de winkel weet dat de klanten service een kwestie van lange adem is. Op het verzoek van de medewerker deze uit te zetten heb ik niet gereageerd. Het is tenslotten mijn telefoon en mijn rekening.
Eindelijk, eindelijk er komt iemand aan de lijn. De Primafoon medewerker doet het woord en wordt na luttele seconden weer doorverbonden.
Wachten, wachten en daar is weer iemand. Hij verteld me dat inderdaad de KPN geen nummers van UPC opzegt. Toch maar even de verkoper gegeven. Na luttele seconden blijkt KPN dit toch weer wel te kunnen en ook gewoon te doen.
Na wachten komt de volgende aan de lijn. Die weet er wel wat van af en vraat hoeveel leds er op de Experia box branden. Ik besluit niet door te gaan in deze kwis en vertel hem dat een van mijn problemen niet zozeer technisch is als wel dat ik twee abbonementen voor de telefoon betaal. In dat geval kan deze man niets voor me doen dan het uitzoeken. Hij denkt 3 dagen nodig te hebben.
Moegesteden verlaat ik om 13:30 de Primafoon winkel. Murf!
's avonds heb ik weer energie. Ik dacht Linda is vast naar huis en er zullen 's avonds mischien meer ervaren mensen hebben. Dit blijkt na ongeveer 90 minuten wachten. Er is iemand die medelijden met mijn krijgt. Hij kan zelfs terug bellen en doet dat ook de volgende dag. Mijn allereerste verzoek in de Primafoon winkel om nogmaals een verzoek te doen aan UPC wordt gedaan.
Het is nu een kwestie van een of twee dage. U begrijpt, het is nu Dinsdag.
Ik heb totaal geen vertrouwen in deze klachten club.
Voorlopig heb ik niets aan 6 maanden gratis bellen, gratis heldesk: hoe heb ik het ooit kunnen geloven. Je begint 0800, maar binnen een half uur heb je een 0900 nummer. Goedkoper bellen: misschien, maar voorlopig is het beltarief gelijk en de abbonementskosten dubbel.
Alleen Linda mag blijven. Met haar worden de wachttijden veel korter (of het moet zijn dat ze alleen mij afpoeierd)

Oh ja: de medewerker van primafoon Winkelcentrum Woensel heeft geen kaartje en ook geen naam. dat leek hem niet verstandig. Je moet ook lef hebben mensen met 4 uur klanten service ervaring (aanvaring) die met ditzelfde nummer terug te sturen.

===============
Inmiddels heb ik nogmaals mijn beklag gedaan. Het hele verhaal opnieuw uitgelegd omdat de call reeds was afgesloten. Het lijkt me dat op deze manier extra veel caals kunnen worden verwerkt.
Dus alles opnieuw en nu gaat er echt iemand aan werken.
Een week later krijg ik antwoord. Nu gaat het echt beginnen en iemand van de helpdesk verzekert mij dat het een kwestie is van dagen.
Op mijn scepsis verlengt hij deze naar twee weken. Ik beloof hem niet binnen twee weken in paniek te gaan bellen.
De twee weken liepen af half Februari 2007. Murw heb ik alles gelaten over mij laten komen. Het lijkt me duidelijk dat ik nog steeds via UPS bel (en dus ook betaal)
Geluk, geluk! Vorige week woensdag belt mij iemand van kpn met de vraag of de klachten al verholpen zijn. Op mijn vraag of hij iets gedaan was bleef hij vaag. Op mijn vraag of hij goed of slecht nieuws had was hij duidelijker: geen nieuws.
Geen nieuws in dit geval betekent slecht nieuws. Omdat hij nogal ongelegen belde spreken we af om vrijdag 24 februari nogmaals te bellen.
U zult niet verbaast zijn en ik al evenmin dat er tot op heden niemand heeft gebeld. Vandaag mijn UPC abbonement voor Maart maar betaald.

Ik begrijp dat het voor KPN geen enkele moeite kost om dit vol te houden tot volgend jaar. dan loopt namelijk mijn contract met jullie bedrijf af.
Inmiddels ben ik wel eenlopende reclame zuil waar een TV spotje niet tegenop komt.

===============
24 Februari werd dus 12 Maart. Voor KPN een peulschilletje.
Lenart Stan beld me met de medelding dat hij er niets van begrijpt en dat UPC nu al tot drie maal toe het nummer niet vrij gaf. Het was hem onbekend waarom.
Zijn verzoek aan mioj: zeg jij dit abbonement bij UPC op, dan zal ik zorgen dat het vrijgekomen numer meteen door KPN wordt opgepikt. IK ben er niet blij mee. KPN zou mij deze sorus besparen (vekoper Primafoon winkel). Echter hij zag geen enkele andere oplossing.
Om mijn vertrouwen wat te wekken geeft hij mij zijn telefoon nummer (020 4846716).
Even later bel ik met Mevrouw Korsten van UPC. Ik leg haar het verhaal uit en zijn gaat bijj de desbetreffende afdeling navragen wat er is gebeurt. Na een paar minuten komt zij terug met de mededeling dat KPN nog geen enkele communicatie is geweest omtrent mijn nummer.
Daarvan acte. Het is duidelijk dat KPN of UPC liegt of zelfs beide.
Mevrouw Korsten was voormalig KPN medewerkster en verteldde vanuit haar ervaring wat wel eens het geval kon zijn.
Als de gegevens niet goed worden ingevoerd, zal het systeem vertellen dat alles in orde is terwijl dit in werkelijkheid niet het geval is.
Neem het maar voor wat het waard is. Tevens verteld Mevrouw Korsten mij, dat als ik nu opzeg, het nummer snel na vrijgave kan worden gebruikt voor een ander. En dat wil ik niet.
Ik besluit niet op te zeggen en Lenart Stan terug te bellen.
Ik krijg een man aan de lijn die zegt dat hij hem zal roepen. Vervolgens word ik naar een ander nummber geleid en sta ik met de, voor mijn bekende, computer te praten.
Eeen beetje teleurgesteld hang ik op en bel opnieuw. Nu neemt een vrouw op. Ik vraag naar mijnheer Stan en meteen wordt ik met de computer doorgeschakeld.
Geirriteerd hang ik meteen op en bel opnieuw. Nu niet met de vraag naar Lenaert Stan, maar of zij die misschien kent. Het werkt: ze praat terug. Echter is Lennart in gesprek. Ze kan geen briefje leggen of zo. De reden weet ik niet. Wel kan ze een aantekeining maken dat Lenart mij tegrug gaat bellen. En wel BINNEN 72 uur.
Ik voel me nu ongelovelijk gematst. "dit is echt het beste wat ik voor U kan doen mijnheer ..."
Overignes was zij de tweede die me vertelde dat het probleem reeds was opgelost. Ditmaal heeft de KPN bepaald dat mijn probleem 21 Februari is opgelost. Het is maar dat ik het weet.
Het is nu 20 maart, er heeft nog niemand gebeld. Het sterkt me wel in mijn gelijk het abbonement niet zelf op te zeggen bij UPC. Zou ik mooi mijn nummer kwijt zijn.

paul-V
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2007 20:53

Re: KPN : 2/3 van de klachten zijn oke, je zult bij de 1/3 zijn

Ongelezen bericht door paul-V »

Hallo

Ik behoor dus tot de groep 1/3 van probleem gevallen van KPN internetplusbellen .
Sinds 23-12-2005 heb ik deze dienst van de kpn in huis en had ik er maar nooit aan begonnen vanaf die datum is de kpn druk met het tot stand brengen van een verbinding die eindelijk eens goed zou moeten gaan werken .
Ik heb vorig jaar augustus op goed geluk het e-mail adres in getyped van de toenmalig directeur van klanten contact en daarna is de kpn weer wakker geworden nog geen dag later de secretaresse van de raad van bestuur aan de telefoon met het mailtje van de directie dat ze mij moest bellen , daarna zijn er hier monteurs aan de deur geweest en het NOK team die metingen verrichten tot op de dag van vandaag nog steeds een verbinding van telefonie wat nergens op lijkt wegvallen van verbindingen en stotterende lijn en ingesprek geven terwijl de telefoon op tafel ligt tot aan echo op de lijn toe .
Vorige weer de zoveelste monteur op bezoek gehad met een jawel nieuw modem de 5de al weer maar dit keer geen siemens maar een thomson na 4 dagen werd het duidelijk dat ook deze geen uitkomst bied voor de problemen van de kpn .
Vanmiddag 21 maart weer gebeld door kpn servicedesk met de mededeling dat er nu een lijn overgestoken gaat worden naar een andere lijn en als dat geen uitkomst bied dan heb ik maar te accepteren dat de storing er is en moet er maar mee leren leven of een andere prrovider zoeken .
Dit laatste bericht heb ik ter harte genomen en ben weer opzoek gegaan naar het e-mail adres van de huidige directeur en die weer een mail gestuurd .
Ik ga dus absoluut niet accoord met de mededeling van de servicedesk en overweeg verdere stappen te ondernemen tegen deze dienst die mooie praatjes verkoopt en als er problemen ontstaan de klant in de kou zet als die de oplossing niet meer weten .

Word vervolgd

een bijzonder ontevreden klant van de KPN

twinkl80
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 mar 2007 22:04

Re: KPN : 2/3 van de klachten zijn oke, je zult bij de 1/3 zijn

Ongelezen bericht door twinkl80 »

Ik heb mijn rekeningnummer opgezegd en ben naar een andere bank overgegaan
Dat is prima gegaan, behalve met KPN, ze schrijven nog steeds van mijn 'oude' rekeningnummer af, terwijl alle andere automatische incasso's van instanties van mn nieuwe nummer afschrijven.
Kan ik mn rekeningnummer zonder problemen afzeggen?
Want KPN zelf kan ik niet bereiken...
En via het internet ingevulde formulieren wordt niets mee gedaan blijkbaar.
Ik heb het zo gehad met KPN(heb meerdere klachten) , maar ik zit er nog aan vast tot juli.

groet

twinkl

Gesloten