LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN ADSL abonnement opzeggen, het gedonder begint weer....

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jeroen3000

KPN ADSL abonnement opzeggen, het gedonder begint weer....

Ongelezen bericht door jeroen3000 »

Het volgende trieste verhaal van KPN is aan de gang (ik probeer een uitgever te vinden, via een aantal internet forums), misschien kan jij de uitgave stoppen:
De volgende pogingen heb ik ondernomen om mijn ADSL abonnement op te zeggen om naar Tiscali over te gaan:
-29 Augustus
Ik heb 2 x getracht om via het service klantnummer iemand aan de telefoon te krijgen, helaas zonder succes want het was te druk: 20 minuten aan de telefoon gehangen. Diezelfde avond heb ik het via een 0800 nummer van de KPN factuur afdeling proberen te realiseren. Hierbij werd ik uiteindelijk wel doorgeschakeld, maar de gene die het moest invoeren, zei dat het niet kon, omdat het systeem opeens plat lag. Hij vroeg mij om het morgen maar weer eens te proberen. Hij kon het niet noteren en niemand kon mij hierover terugbellen.
-30 Augustus
Om 21:45 kreeg ik wel contact via het klanten servicenummer. Deze begreep mijn verhaal verkeerd, maar uiteindelijk met veel doorschakelen en verwarring, beloofde hij dat het abonnement opgezegd zou worden.
-2 September
Op een mailtje naar KPN ter verduidelijking dat het om een technische overstap naar Tiscali gaat, wordt niet gereageerd.
-5 September
Ter controle van goede verwerking van de opzegging en het nog steeds uitblijven van een bevestigingsbrief bel ik weer naar het servicenummer. Hierbij krijg ik de boodschap na veel doorschakelen, dat er niets bekend is van een opzegging. Uiteraard geef ik weer door dat abonnement opgezegd moet worden. De medewerker zal alles op een formulier noteren.
Overigens blijkt schriftelijk op te zeggen niet te kunnen:
Diezelfde avond heb ik nog een mailtje gestuurd of ik ADSL schriftelijk kan opzeggen, hierop werd in een standaard mailtje ontkennend geantwoord.
-6 September
18:35
Nu tot de conclusie gekomen dat verificatie geen overbodige luxe is bel ik weer naar het 0800 nummer, daar weten ze me uiteindelijk na veel doorschakelen te melden dat er ipv een opzegging een abonnement upgrade van Go naar Lite is aangevraagd.
Dus dien ik weer uit te leggen dat ik toch echt het ADSL abonnement wil opzeggen, uiteindelijk wordt ik na 22 minuten doorgeschakeld op een dode lijn.
19:10
Weer naar 0800 gebeld en de boel uitgelegd en daarna met de kernvraag 'zit mij opzegging nou in jullie systeem ?'. Daar kon ze niks over zeggen, Aangezien het om een klacht gaat kon ik wel teruggebeld worden door iemand. Er moet echter wel minimaal 3 dagen tussen zitten zegt ze...''waarom ?'' vraag ik. 'Dat zijn nu eenmaal de regels' zegt ze. Deze keer vraag ik naar haar naam, ''Mariek Nuisens'' zegt ze. Ik zal op vrijdag 9 september tussen 12:00 en 14:00 teruggebeld worden. Ik heb er weinig vertrouwen in, maar ik kan alleen maar afwachten....
22:00
weer een mailtje naar KPN verstuurd, waarin de huidige stand van zaken wordt uitgelegd.

Hoe kom ik aan dat 0800 nummer ? van een jaar geleden, toen ik tegen de belofte in dik 2 maanden te vroeg geheel onverwacht geforceerd werd overgeswitched van Wanadoo naar KPN direct (plotseling viel me internet uit). Dus dit was dubbel betalen geblazen, ik heb dit uiteindelijk naar veel uitleg gedeeltelijk gecompenseerd gekregen.
Ook moest ik de migratiekosten, die ze me (per ongeluk?) voor de tweede keer in rekening hadden gebracht, terugvragen. Foutje bedankt !

Zielige organisatie KPN...zo gaat de titel heten van dit boek.
Mvg,
Jeroen Wiersma

Ronaldm

Re: KPN ADSL abonnement opzeggen, het gedonder begint weer....

Ongelezen bericht door Ronaldm »

Als je gewoon 1 maand voor de uiterste opzegdatum van je huidige abonnement een aanvraag doet bij Tiscali (of waar je dan ook heen wilt) is er helemaal niks aan de hand. Je huidige abonnement stopt dan gewoon en je kunt met je nieuwe provider verder.

Daar hoef je echt geen KPN callcenter voor op te bellen

Yvon40

Re: KPN ADSL abonnement opzeggen, het gedonder begint weer....

Ongelezen bericht door Yvon40 »

Tja idd zo moeilijk hoeft het helemaal niet te zijn. Het ADSL signaal hoeft zelfs niet eens van uw lijn af als u gewoon een overstap maakt. Gewoon contact opnemen met uw nieuwe aanbieder en de opzegtermijn in de gaten houden om dubbel adsl kosten te voorkomen.

Gesloten