LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN beëindigt contract terwijl ik juist net verlengd had

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Cyril Slenter

KPN beëindigt contract terwijl ik juist net verlengd had

Ongelezen bericht door Cyril Slenter »

Na bijna 1 jaar van ellende besloot ik over te stappen van KPN naar Ziggo. 4 weken voordat mijn contract afliep werd ik gebeld door KPN. Of ik toch wilde blijven, ze zouden zorgen dat het probleem binnen 48u werd opgelost en als vergoeding betaal ik de 1e 9 maanden €60 en de 3 volgende maanden €70. Mooi aanbod, dus ok ik blijf bij KPN. Het enige dat ik moest doen was annuleren bij Ziggo. Dit heb ik gedaan. Bij het verhelpen van het probleem liep er vanalles mis, duurde uiteindelijk 2,5 week ipv 48uur.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik gisteren, 22-02-2016 een mail van KPN waarin stond dat vandaag 23-2-2016, mijn abonnement zou worden beëindigd. HUH? Reageren kan niet, is een norepley adres. (Ik zit momenteel in het buitenland) Dus via messenger naar KPN gereageerd. Om een heeeeel lang verhaal kort te houden: Vandaag belde KPN met de mededeling: "Ik zal wel iets fout gedaan hebben en het duurt 2 weken voordat ik weer aangesloten kan worden." En daar moet je het mee doen. 2 weken geen tv, geen internet en geen telefoon. En ik ben zzp-er!!! ( op aanraden van KPN geen zakelijk abonnement genomen, kreeg ik per mobile aansluiting €5 korting.)

HELP HEEFT IEMAND TIPS???

M.vr.gr. Cyril Slenter

Pareltje31

Re: KPN beëindigt contract terwijl ik juist net verlengd had

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

toch had je een zakelijk contract moeten afsluiten dan had je nu minder ellende gehad. Je heb een consumentenaansluiting dus kan in dat opzicht weinig eisen.

Kun je ze niet bellen kijken of je dan meer bereikt?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ga eens langs het juridisch loket om te vragen of je kosteloos kan ontbinden en dan snel bij ziggo een abo afsluiten. KPN is bagger, sowieso de klantenservice.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

ciske schreef:Ga eens langs het juridisch loket om te vragen of je kosteloos kan ontbinden en dan snel bij ziggo een abo afsluiten. KPN is bagger, sowieso de klantenservice.
Ziggo heeft naar KPN een digitale opzegging verstuurd, deze hebben ze schijnbaar niet geannuleerd (typische Ziggo). De wet verbied het KPN om je vooraf (wanneer je nog terug kan) een bericht te sturen. De enige oplossing die KPN heeft is om de lijn na de opzeggen weer opnieuw aan te leggen. Dit duurt zonder spoed circa 2 weken. Je zou via twitter een bericht kunnen sturen, mogelijk kunnen ze het nog versnellen.

De regelgeving is om te voorkomen dat een provider je lijn kan "kapen" om bijvoorbeeld betaling af te dwingen. De wet is zo dat een provider altijd gehoor moet geven aan een opzeg bericht en ze mogen de consument niet vooraf benaderen.

Naar het juridisch loket gaan om je contract te ontbinden is zinloos immers is Ziggo degene die je verbinding heeft opgezegd en je annulering aan hun zijde niet goed heeft verwerkt. KPN is misschien bagger met klantenservice maar Ziggo is absoluut niet beter. 200.000 klanten namen niet zomaar afscheid.

Een zakelijke verbinding (zoals je dit op de website ziet staan tegen dezelfde prijzen) maakt geen verschil. Op deze "zakelijke" lijn zit veelal geen SLA en kun je dus niets claimen bij een onderbreking. Daarnaast heeft Ziggo de verbinding opgezegd, schade zou je bij hun kunnen claimen, veelal is dit zinloos gezien je geen SLA hebt en in de algemene voorwaarde zogenoemde "gevolgschade" is uitgesloten. Enkel bij grove nalatigheid (opzet om jou te schaden) heeft een claim effect, maar dit is lastig aan te tonen, immers heeft Ziggo dit niet met opzet gedaan om jou te schaden het is gewoon een foutje met vervelende gevolgen.

KPN de schuld geven is eenvoudig maar dit komt bij alle providers voor.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Naar het juridisch loket gaan om je contract te ontbinden is zinloos immers is Ziggo degene die je verbinding heeft opgezegd en je annulering aan hun zijde niet goed heeft verwerkt. KPN is misschien bagger met klantenservice maar Ziggo is absoluut niet beter. 200.000 klanten namen niet zomaar afscheid
Naar het juridisch loket gaan is wel zeker zinvol. De klantenservice van Ziggo vind ik persoonlijk stukken beter dan KPN, Bij KPN zijn ze onvoorstelbaar onbeschoft. Maar goed, dat is mijn ervaring. Twee weken wachten op KPN is kul!

Gesloten