LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
dvanduijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 okt 2007 17:41

KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door dvanduijn »

Ik heb bijna een jaar geleden een dongel van KPN aangeschaft met een Snel internet onbeperkt abonnement. Onlangs heb ik het abonnement met nog één jaar verlengd. Tot mijn grote verbazing krijg ik vandaag een rekening van maar liefst 750 euro op de deurmat, ondanks dat ik een 'onbeperkt' abonnement heb. Ik heb gelijk contact opgenomen met de klantenservice en de meneer die ik aan de lijn kreeg vertelde mij dat er geen onbeperkte abonnementen meer bestaan, terwijl ik wel een onbeperkt abonnement heb afgesloten. Ik ga deze rekening absoluut niet betalen. Heeft iemand misschien tips wat ik het beste zou kunnen doen?

ontwetendheid
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2010 13:05

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door ontwetendheid »

tip: betaal gewoon rekening als je het niet in een keer kan dan in termijnen

Onbeperkt internet bestaat niet meer voor particulieren wel voor zakelijke klanten. Bij het verlengen van abo is het gesprek opgenomen. dat kunnen ze naluisteren en mocht je gelijk hebben krijg je gewoon je geld terug.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door tiptoo »

ontwetendheid schreef: . Bij het verlengen van abo is het gesprek opgenomen. dat kunnen ze naluisteren en mocht je gelijk hebben krijg je gewoon je geld terug.

dit zal kpn ten stelligste ontkennen maar houdt vol dat het bandje met het gesprek er is, dan trekt u aan het langste eind! succes!

bussiness
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 jun 2010 18:26

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door bussiness »

Dat bandje is er wel degelijk en zal ook afgedraaid worden op verzoek van bv een advocaat.
Kpn heeft er niks aan dat te verzwijgen, immers het is hun geld.
En feit blijft dat consumenten graag horen wat men wil horen onbeperkt is er nooit geweest bij een dongel van kpn.
Wel bij zakelijk a 70 euro per maand maar zelfs die is niet onbeperkt er zit ergens altijd een limiet aan.

Gezien de rekening zou het me ook niet verbazen als dit buitenlands was dus niet in NL.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door tiptoo »

bussiness schreef:Dat bandje is er wel degelijk en zal ook afgedraaid worden op verzoek van bv een advocaat.

niet eens een advocaat bij nodig hoor...... als je maar de juiste mensen hebt zullen ze inderdaad het bandje afdraaien, ik weet waar ik het over heb!! ook bij mij ontkenden ze het bandje, tot....ik met de juiste persoon effe iets heb laten weten en jawel...het bandje kwam te voorschijn :mrgreen:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door tennis »

tiptoo schreef:
bussiness schreef:Dat bandje is er wel degelijk en zal ook afgedraaid worden op verzoek van bv een advocaat.

niet eens een advocaat bij nodig hoor...... als je maar de juiste mensen hebt zullen ze inderdaad het bandje afdraaien, ik weet waar ik het over heb!! ook bij mij ontkenden ze het bandje, tot....ik met de juiste persoon effe iets heb laten weten en jawel...het bandje kwam te voorschijn :mrgreen:

Je maakt mij bang! :mrgreen:

Harry De Dekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 mei 2010 01:22

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door Harry De Dekker »

:D :D :D

bussiness
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 jun 2010 18:26

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door bussiness »

Gewoon een hoop geblaat en weinig wol.
Dat ze het bandje laten horen is hun goed recht evenals het niet te laten horen aan een ieder.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door tiptoo »

tennis schreef:

Je maakt mij bang! :mrgreen:

:mrgreen: niet nodig hoor , doe het met woorden :mrgreen:

dvanduijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 okt 2007 17:41

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door dvanduijn »

Ik heb net gebeld, toen vertelde een klantenservice medewerker dat ze geen bandjes terug kunnen luisteren. Vijf minuten later gebeld, vertelde iemand anders dat dit wel kan. Het is echt een zooitje daar. Toen ik mijn abonnement verlengde bevestigde de medewerker tot drie keer toe dat ik gewoon mijn Snel internet onbeperkt abonnement zou behouden. Nu vertellen de medewerkers dat ze geen Snel onbeperkt internet meer hebben...

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door tiptoo »

dvanduijn schreef:Ik heb net gebeld, toen vertelde een klantenservice medewerker dat ze geen bandjes terug kunnen luisteren. Vijf minuten later gebeld, vertelde iemand anders dat dit wel kan.

dan ze wijzen op nakoming van beloftes en afspraken die door medewerkers worden gedaan, anders is het niet nakomen van de afspraken.

laat het anders maar tot een rechtszaak komen dan moeten ze het bandje laten horen.

jack333
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2010 11:08

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door jack333 »

ik kreeg na een maand dongle gebruik al een rekening van 8032 euro
had het starters pakket gepakt van 12.60 per maand

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door tiptoo »

jack333 schreef:ik kreeg na een maand dongle gebruik al een rekening van 8032 euro

moet daar niet een komma tussen of is het echt zoveel??? das niet normaal meer!

dvanduijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 okt 2007 17:41

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door dvanduijn »

Er is nu een klacht naar de klachtenafdeling gestuurd, ik zou binnen 3 weken gebeld worden, dat is uiteraard niet gebeurd, het gaat nu nog eens 3 weken duren en ze raden me aan om eerst het geld te betalen. Heb inmiddels ook een nieuwe rekening binnen van 165 euro. Wat een zooitje is het daar!

BrigitteM
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:57

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door BrigitteM »

Kunnen we niet wat mensen bundelen tegen kpn dongel ik heb ook een toren hoge rekening belachelijk.
Met een paar mensen er een advocaat opzetten ofzo of via tros radarop tv ermee.

Anjabekhoven
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2010 13:15

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door Anjabekhoven »

Nou niet alleen de dongel is kloten maar wat denk je van interactive tv met internet
Sluit deze contract af met de belofte van zón mannetje dat de 2 digitennes er bij inbegrepen zitten krijg ik gewoon de rekening Ik bellen natuurlijk en zij ontkennen dit verhaal je staat machteloos De Dongel dat was een abb onbeperkt en inderdaad een hoge rekening Nou dat zouden zij dan wel even crediteren Tja in delen dan gaat de dongel stuk mag ik bij het Bcenter een nieuwe halen Tja even 130 euro betalen maaaaar dat zou ik terug krijgen na vele telefoontjes (wat ook een vermogen kost) en een aantal maanden is dat nu binnen maar wat een vervelend bedrijf moet je een dag te laat zijn word je afgesloten en krijg je de kosten

Ismet
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2010 15:50

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door Ismet »

Ik heb veel vertrouwen io KPN gehad tot dat ik op 23 juni een abonnement aangeslooten heb,bijna drie maanden had ik geen internet,daar heb ik ok een dongel gekreegen en betaald 50 euro met adwies van kpn dat ik minimaal een jaar abonnement bij kpn moest hebben om de 50 euro terug te krijgen. Bij de aanvraag is iets mis gegaan (aldus)! kpn en moest ik weer aanvragen en heb ik weer een dongel gekregen, weer 50 euro met betrekking voor 1 jaar abonnement om het geld terug te krijgen.
De dongels zijn teruggestuurd op 14.09.2009 nu dat het kontrakt een jaar voobij is heb ik kontakt genomen met kpn tot verbazing zegdt de medewerker van kpn dat ik bij de datum van aanvraag binnen een maand most ik dat afrekenen omdat hij niets kon vinden op het sisteem dat er ooit iets aangevragd is! gezien de heele gebuurtenis vindt ik ok een puure oplichterij.

jack333
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2010 11:08

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door jack333 »

nadat het bedrag van 9300 euro terug was gezet vorig jaar naar 1000 waar ik het ook niet met eens ben voor 1 maand internet.
krijg ik vandaag 26-02-2011
een brief thuis van ggd waar ik 5dagen de tijd krijg om maar even 9925 euro te betalen voor 1 maand internet
lijkt wel wat

BrigitteM
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:57

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door BrigitteM »

Is er nou niets aan te doen aan die belachelijk hoge rekeningen van de dongel
dit is toch oplichting ik ben nu aan het afbetalen aan festing finance ook zo'n *** bedrijf onbeschoft etc.

jack333
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2010 11:08

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door jack333 »

Re: kpn dongle met starterspakket van 12.60 per maand 800 - 23 jul 2010 23:41
Volgens internetten.nl berekent KPN maximaal 150 euro per maand bij datalimiet overschrijding voor dit abonnement. Die 8 ruggetjes lijken me dan ook wat overdreven.

http://www.internetten.nl/mobiel-intern ... 2-jaar.htm


Hoe heet dat pakket van KPN precies?

Lijkt me een geval voor de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten, tenzij de zaak niet behandeld kan worden gezien de grootte van het betwiste bedrag (meer dan €5000). https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ecd

ICT-jurist Arnout Engelfriet kan er misschien iets zinnigs over zeggen:
http://www.arnoud.engelfriet.net/ Dit soort zaken zijn er al meer geweest. Ik vraag me alleen af hoe ze zijn afgelopen. KPN kan wel zo veel beweren. Bij zie ligt de bewijslast, en hoe bewijs je?

En vertel even hoe dit verder gaat. Er zijn helaas nogal wat mensen op dit forum die hier een vraag komen stellen om zelf z.s.m. geholpen te worden zonder ooit nog maar iets van zich te laten horen.
miss dat die iets voor je kan betekenen

Gesloten