Het volgende hoofdstuk in het kpndrama
Gisteren ben ik naar primafoon geweest. Tenslotte heb ik het abbo daar afgesloten. De baliemedewerkster wilde me gelijk doorverwijzen naar de klantenservice. Ik zei dat ik hier het abonnement gekocht had en dus niets met een klantenservice te maken had. De vrouw bleef volhouden dat ik kpn moest bellen. Ik kon de telefoon (gratis) in de winkel gebruiken.
Ik heb dat maar gedaan. Ik kreeg een vrouw aan de lijn. Die wist te melden dat ik een planet abonnement had en dat ik dus de planet klantenservice moest hebben. Echter ik bleef volhouden dat ik een kpn adsl direct abonnement had. TOch moest ik planet bellen.
Ik pakte de horn op en dacht eigenlijk, waar ben ik mee bezig= ze zijn duidelijk me van het kastje naar de muur aan het sturen. Met als doel de klant moedeloos te maken zodat hij het op geeft. Ik ben daarom terug gegaan naar de balie. Die weigerde weer medewerking. Ik heb ooit op trosradar gelezen dat je vooral flink hard en duidelijk moet praten zodat iedereen kan meegenieten.
Dan krijg je wel medewerking. En dat klopte. Direct werd ik in het gelijk gesteld, en men belde zelf even met kpn. Als snel wist men te melden dat ik wel een kpn abbo had. Ik zal binnen 3 dagen terug gebeld worden. Maar vertrouwen heb ik er niet in.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kpn dwingt mij tot kosten
Re: Kpn dwingt mij tot kosten
Inmiddels heb ik zonder verder bericht het gehele kortingsbedrag in 1 keer ontvangen. Daarmee is natuurlijk het gehele probleem in 1 keer uit de wereld.
@ Marchel
Ik hoop dat jij ook diezelfde verassing krijgt of al gekregen hebt.
Wie zwijgt krijgt niets.
@ Marchel
Ik hoop dat jij ook diezelfde verassing krijgt of al gekregen hebt.
Wie zwijgt krijgt niets.
Tja, als je ook niks doet dan gebeurt er ook niks. Respect voor kpndrama om hier zo achteraan te gaan, want fouten maken doet iedereen natuurlijk. Gelukkig zijn ze het nagekomen.
Frank
Frank
Het nadeel is ook hier weer dat dat kpn een log bedrijf is.
Processen zijn ingewikkeld, personeel loopt in en uit en een fout is snel gemaakt, maar moeilijk terug te draaien.
Door inderdaad vol te houden komt het in veel gevallen uiteindelijk wel goed. Eigenlijk zou het natuurlijk precies andersom moeten. Elke klant afzonderlijk is belangrijk, niet alleen de massa van duizenden klanten.
Bij digitenne gaan er van alle abonnementen meer dan driekwart goed. Opzeggingen, kortingen, alles in 1 keer goed.
Het punt is dat als er een fout gemaakt wordt, het meteen helemaal misgaat. Het duurt gewoon veel en veel te lang.
Ook dat helpdesk-werk is (toch echt) mensenwerk. Omdat processen ingewikkeld zijn kan er gemakkelijk een foutje worden gemaakt.
Neemt de betreffende persoon de tijd de boel te controleren scheelt dit alweer veel fouten. Maar omdat de gesprekken zo kort mogelijk moeten duren, wordt dit vaak nagelaten.
Laat je bij verkoop voor dat je ergens mee akkoord gaat gewoon goed informeren. Kijk het na op internet en vraag die verkoper gewoon uit.
Digitenne is vrij goedkoop, maar er zitten ook nadelen aan. Elke verkoper wordt meer gewaardeerd als ie meer verkoopt. Hij of zij zal dus nadelen niet of nauwelijks noemen.
Er gaat heel veel mis doordat je slecht geinformeerd wordt.
Het zou andersom moeten, maar goed.
Processen zijn ingewikkeld, personeel loopt in en uit en een fout is snel gemaakt, maar moeilijk terug te draaien.
Door inderdaad vol te houden komt het in veel gevallen uiteindelijk wel goed. Eigenlijk zou het natuurlijk precies andersom moeten. Elke klant afzonderlijk is belangrijk, niet alleen de massa van duizenden klanten.
Bij digitenne gaan er van alle abonnementen meer dan driekwart goed. Opzeggingen, kortingen, alles in 1 keer goed.
Het punt is dat als er een fout gemaakt wordt, het meteen helemaal misgaat. Het duurt gewoon veel en veel te lang.
Ook dat helpdesk-werk is (toch echt) mensenwerk. Omdat processen ingewikkeld zijn kan er gemakkelijk een foutje worden gemaakt.
Neemt de betreffende persoon de tijd de boel te controleren scheelt dit alweer veel fouten. Maar omdat de gesprekken zo kort mogelijk moeten duren, wordt dit vaak nagelaten.
Laat je bij verkoop voor dat je ergens mee akkoord gaat gewoon goed informeren. Kijk het na op internet en vraag die verkoper gewoon uit.
Digitenne is vrij goedkoop, maar er zitten ook nadelen aan. Elke verkoper wordt meer gewaardeerd als ie meer verkoopt. Hij of zij zal dus nadelen niet of nauwelijks noemen.
Er gaat heel veel mis doordat je slecht geinformeerd wordt.
Het zou andersom moeten, maar goed.