LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Experia box ZTE H220N intern ip adres niet te wijzigen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Mindruler

KPN Experia box ZTE H220N intern ip adres niet te wijzigen

Ongelezen bericht door Mindruler »

Hallo,

Ik heb een glasveel verbinding van KPN en de ZTE H220N expiria box.
Voorheen had ik internet via de kabel met een cisco router.
Met de cisco kon ik een site to site VPN verbinding opzetten met mijn werk.
Met de expria box nu kan dat dus niet meer omdat ik door KPN verplicht ben om intern 192.168.2.x adressen te gebruiken, deze range wordt al door een kantoor van ons gebruikt.
En in de expiria box kan je dus niet je interne ip adressen wijzigen...???????
Dit is toch van de zotte, KPN bepaald dus wat voor ip adres je thuis moet gebruiken...??????
Is het niet mogelijk om ZTE H220N van andere fiemware te voorzien..??
Of mijn cisco router naast de ZTE een PPPoE verbinding op te laten zetten.
Het liefst haal ik de expiria box weg maar dan heb ik geen telefonie meer.
Heb KPN gebeld maar die zeggen ook gewoon dat kan niet en het intreseert ze niet dat je niet meer thuis kan werken, terwijl ze opafstand echt wel dat instel veld kunnen activeren.
Ik heb nu alweer spijt dat ik KPN gekozen heb.

Met vriendelijke groet,

Richard

bprosman

Re: KPN Experia box ZTE H220N intern ip adres niet te wijzigen

Ongelezen bericht door bprosman »

Met de expria box nu kan dat dus niet meer omdat ik door KPN verplicht ben om intern 192.168.2.x adressen te gebruiken, deze range wordt al door een kantoor van ons gebruikt
Kan het niet aan de VPN implementatie van je werk liggen ? Ik heb hier weliswaar een Linksys (Cisco) en werk ook met een 192.168.x.x ( en ik denk >90% van de router gebruikers) omdat NAT gewoon gemeengoed is.
Mijn collega's ook allemaal (op een na die 10.x.x.x) gebruikt. VPN werkt hier prima. De ranges 192.168.x.x en 10.0.x.x worden hier zelfs speciaal voor gekozen omdat ze niet "Publicly routable" zijn (RFC 1918).

Mindruler

Ongelezen bericht door Mindruler »

bprosman schreef:
Met de expria box nu kan dat dus niet meer omdat ik door KPN verplicht ben om intern 192.168.2.x adressen te gebruiken, deze range wordt al door een kantoor van ons gebruikt
Kan het niet aan de VPN implementatie van je werk liggen ? Ik heb hier weliswaar een Linksys (Cisco) en werk ook met een 192.168.x.x ( en ik denk >90% van de router gebruikers) omdat NAT gewoon gemeengoed is.
Mijn collega's ook allemaal (op een na die 10.x.x.x) gebruikt. VPN werkt hier prima. De ranges 192.168.x.x en 10.0.x.x worden hier zelfs speciaal voor gekozen omdat ze niet "Publicly routable" zijn (RFC 1918).
4

Dat klopt en werkt inderdaad ook maar dan gebruik je een vpn client en waarschijnlijk een token.
Hiermee krijg je een virtuele adapter die een dhcp adres krijgt vanaf het kantoor.
Ik heb het hier over een site to site dus de cisco router maakt een vpn verbinding met de firewall op kantoor en de firewall kan niet data door routeren naar 2x het 192.168.2 adres.

stronkstronk

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Zoek eens op VPN SSH tunneling.

Gesloten