Er zijn problemen met de KPN Experiabox; je kunt niet VPN-nen.
Dit is erg lastig als VPN belangrijk is voor je werk en je priveleven (VPN maakt het mogelijk thuis te beginnen met werken bijvoorbeeld).
Oude modems zoals de speedtouch werken op ook dezelfde adsl-verbinding en daarmee kun je wel VPN-nen. Het ligt dus echt het modem.
De helpdesk komt met allehande suggesties; er komt een software update voor de modem tot aan koopt u op marktplaats maar een ander modem.
Voor mensen die opzoek zijn naar een oplossing is de KPN niet echt behulpzaam gebleken, hoewel de helpdesk niet eenduidig is in de reacties.
Op een KPN-gebruikersforum is een discussie gaande over dit probleem.
Het is aardig om dit eens te lezen:
http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthre ... ead_id=216
Blijkbaar vindt KPN het niet belangrijk genoeg om er iets aan te doen.
Graag reacties van mensen die hier ook mee te maken hebben!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN Experiabox en VPN
Re: KPN Experiabox en VPN
Beste allemaal,
Na enige twijfel toch besloten hier eens een berichtje te plaatsen omtrent dit probleem.
Voor mijn werk wil ik af en toe thuis nog wat doen en gebruik hiervoor VPN. Sinds september 2011 een abonnement bij KPN afgesloten (kon helaas geen andere provider) waarbij ik internet en interactieve televisie heb.
Vanaf oktober (toen was ik net 1 week aangesloten ongv.) probeer ik VPN aan de praat te krijgen. Ik heb hiervoor 2 keer gebeld (30 minuten in de wacht gestaan bij KPN). Hierbij ben ik een aantal malen verwezen naar andere afdelingen.
De KPN medewerker gaf aan dat het probleem zich op mijn computer voor deed. Echter na enkele test bleek wel degelijk dat het probleem in de router bleek te zitten. Daarop vriendelijk verzoek gedaan om de firewall (is enige in mijn zte experiabox wat ik niet kan aanpassen) voor mij aan te passen zodat ik het vanaf mijn computer zou regelen. Dit bleek niet mogelijk te zijn.
Kort daarop ben ik bij een KPN winkel geweest. Daar een medewerker gesproken die zei dat het wel degelijk mogelijk was dit te laten aanpassen. Hier hoefde ik alleen maar even te bellen met een 0800 nummer van KPN technische dienst. Vol verwachting gebeld. Na kort gesprek werd het helaas weer een teleurstelling toen werd gezegd dat dit niet mogelijk is.
Ik begrijp dat KPN bescherming wil bieden aan zijn gebruikers. Echter ben ik van mening dat indien de consument (en betaler!) ervoor kiest dit in eigen beheer te doen. Deze ruimte er wel degelijk moet zijn. Eventueel met acceptatie van dat je afziet van eventueel recht bij problemen met internet door deze maatregel.
Meer mensen ervaringen mee? Wellicht oplossing?
Na enige twijfel toch besloten hier eens een berichtje te plaatsen omtrent dit probleem.
Voor mijn werk wil ik af en toe thuis nog wat doen en gebruik hiervoor VPN. Sinds september 2011 een abonnement bij KPN afgesloten (kon helaas geen andere provider) waarbij ik internet en interactieve televisie heb.
Vanaf oktober (toen was ik net 1 week aangesloten ongv.) probeer ik VPN aan de praat te krijgen. Ik heb hiervoor 2 keer gebeld (30 minuten in de wacht gestaan bij KPN). Hierbij ben ik een aantal malen verwezen naar andere afdelingen.
De KPN medewerker gaf aan dat het probleem zich op mijn computer voor deed. Echter na enkele test bleek wel degelijk dat het probleem in de router bleek te zitten. Daarop vriendelijk verzoek gedaan om de firewall (is enige in mijn zte experiabox wat ik niet kan aanpassen) voor mij aan te passen zodat ik het vanaf mijn computer zou regelen. Dit bleek niet mogelijk te zijn.
Kort daarop ben ik bij een KPN winkel geweest. Daar een medewerker gesproken die zei dat het wel degelijk mogelijk was dit te laten aanpassen. Hier hoefde ik alleen maar even te bellen met een 0800 nummer van KPN technische dienst. Vol verwachting gebeld. Na kort gesprek werd het helaas weer een teleurstelling toen werd gezegd dat dit niet mogelijk is.
Ik begrijp dat KPN bescherming wil bieden aan zijn gebruikers. Echter ben ik van mening dat indien de consument (en betaler!) ervoor kiest dit in eigen beheer te doen. Deze ruimte er wel degelijk moet zijn. Eventueel met acceptatie van dat je afziet van eventueel recht bij problemen met internet door deze maatregel.
Meer mensen ervaringen mee? Wellicht oplossing?
Misschien eens proberen er achter te komen wie de echte fabrikant van de betreffende Experiabox is en daar een kijken of vragen wat je kunt doen?eL-Prova schreef:De KPN medewerker gaf aan dat het probleem zich op mijn computer voor deed. Echter na enkele test bleek wel degelijk dat het probleem in de router bleek te zitten. Daarop vriendelijk verzoek gedaan om de firewall (is enige in mijn zte experiabox wat ik niet kan aanpassen) voor mij aan te passen zodat ik het vanaf mijn computer zou regelen. Dit bleek niet mogelijk te zijn.
Voor de goede orde de apparatuur die KPN levert onder de naam Experiabox is wel de ellendigste bagger die je kunt hebben; ik was er voor gewaarschuwd maar dacht 'ze zullen toch wel geleerd hebben'. Toen ik na 3 maanden via KPN op de glasvezel er vanaf kon komen heb ik dat snel gedaan. Elke week 3 à 4 keer het modem/router resetten om telefoon, televisie en internet te hebben is echt niet leuk. Ook de reactie van KPN niet: u kunt niet met de apparatuur omgaan want onze meting zegt dat de Experiabox goed is. En dat eind 2010 tegen iemand met computerervaring sinds 1986 en internetervaring sinds 1998....
Ligt ook aan je VPN implementatie. Ik werk wel eens bij mijn ouders die ook een KPN Nexperiabox hebben en kan prima VPN'en en via mijn PC vergaderen (met Audio/Video).
Om voor de kleine groep die VPN wil dit iedereen aanbieden is erg duur.
U mag altijd een eigen modem gebruiken en ik gebruik voor Telfort ook mij eigen modem die ik niet dagelijks hoef te resetten....
Ik zal hem dus ook ooit nieuw in doos en zo goed als nieuw moeten inleveren...
U mag altijd een eigen modem gebruiken en ik gebruik voor Telfort ook mij eigen modem die ik niet dagelijks hoef te resetten....
Ik zal hem dus ook ooit nieuw in doos en zo goed als nieuw moeten inleveren...