LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN heft de internet inbelabonnementen op

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Vind je het kunnen dat KPN de inbel mogelijkheden opheft voor tienduizenden huishoudens (terwijl er geen alternatief is)

Ja
6
67%
Nee
3
33%

Totaal aantal stemmen: 9

PSV_The_Best

KPN heft de internet inbelabonnementen op

Ongelezen bericht door PSV_The_Best »

Ben je mooi het bokkie als je niet in de mogelijkheid bent om ADSL te nemen (afstand tot de centrale te groot).

Volgens mij zijn door deze stap tienduizenden huishoudens de dupe, evenals honderden bedrijven.

Mijn broer kan bijvoorbeeld alleen maar inbellen via ISDN, ADSL is niet beschikbaar. En denk ook niet dat draadloze alternatieven er zijn, want met GPRS schiet het natuurlijk ook niet op. (UMTS dekking kun je vergeten)

Op mijn bedrijf is hetzelfde verhaal van toepassing. Nu heb je als bedrijf het 'geluk' dat je telefoonlijnen kunt bundelen, maar als inbellen straks over is, is ook ons bedrijf de pineut.

Wat mij betreft is KPN verplicht een alternatief te kunnen bieden, zoals ADSL, voordat ze de inbelmogelijkheden kunnen opheffen.

Tros Radar, doe hier iets mee!!!!

Anastasia

Re: KPN heft de internet inbelabonnementen op

Ongelezen bericht door Anastasia »

Als U de postcode opgeeft, kan ik kijken of er toch iets mogelijk is.

Dus de 4 cijfers + letters. huisnummer hoeft niet!

Tot straks?
Anastasia.

Sjors_B

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Helaas pindakaas, de KPN moest toch zo nodig privatiseren en een echt bedrijf worden. Nou dan staat het ze dus vrij om nieuwe diensten aan te bieden en slecht lopende producten op te heffen.

jaywalker

Ongelezen bericht door jaywalker »

Bij Orange kan je wel gewoon blijven inbellen !!

PSV_The_Best

Ik wil graag een beetje anoniem blijven (leven internet) dus een postcode geef ik je niet (ondanks het ontbrekende huisnummer, zou je meteen weten welk huis/bedrijf het is).

Geloof me maar, er is geen aanbieder die ADSL kan leveren. (technisch niet mogelijk als de afstand tot de centrale meer dan 6 km is. De afstand is 11 km).

Het gaat mij om het feit dat er 'gewoon' even 900.000 abonnees opgezegd worden, ik vind dat niet kunnen. Je hebt als bedrijf ook bepaalde plichten en zorg die je moet besteden aan je klanten. Zou mooi zijn als ik met mij bedrijf opeens stop met mijn transport dienst. Kan ik wel even rekenen op de nodige claims en zal ik alternatieven moeten leveren.

En KPN mag dit als grote jongen zomaar even doen?

En w.b. Orange en andere aanbieders: Ook zij zullen deze stap gaan maken, al is het maar omdat bij veel aanbieders geleverd wordt via KPN.

PSV_The_Best

Zie hier het nieuwsitem:
http://www.nu.nl/news/958011/50/rss/KPN ... enten.html

Ik blijf er bij: Schandalig!!! KPN zou eerst moeten zorgen voor ECHTE landelijke dekking van ADSL/GSM/UMTS e.d. En e.e.a. betaalbaar houden.

Waarom zou KPN dat niet kunnen regelen. In landen als Noorwegen, waar de bevolkingsgrootte stukken lager is en de bevolkingsdichtheid nog vele malen kleiner, is er wel ECHT overal dekking qua GSM/UMTS en kun je in ieder willekeurig dorp of gehucht een breedband internet aansluiting aanvragen.

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Zoals Sjors al zegt, KPN is geprivatiseerd en heeft dus het volste recht om dit te doen. Inbellen is ouderwets, duur in onderhoud en wordt steeds minder gebruikt. Ik kan me dus voorstellen dat het opgeheven wordt.

Wel zal er rekening gehouden moeten worden met mensen en bedrijven die door omstandigheden inderdaad geen andere mogelijkheden hebben dan inbellen, al zullen dat er steeds minder worden met de huidige opmars van andere vormen van internetten.

Anastasia

Ik wil U er op wijzen dat het ook niet foutloze Tele2 wel een landelijke inbel verbinding aanbied.

Vooral in Avond en Nacht/Weekend erg voordelig, kijk op internetten.nl en ga naar inbellen en Tele2 is goedkoopste.

Wel betaald U eenmalig E5,- als U geen Carrier Preselect kiest via hun, maar een maand bellen via tele2 en dan terug mag ook!
Dan betaalde U niets als klant voor aansluitkosten.

U heeft dan meerdere Tele2 mail adressen en gebruikersnaam en wachtwoord voor inbellen.

het 06760 nummer is landelijk te gebruiken dus ook op visite gebruik ik het nog vaak, vooral nu KPN dat direkt internet nummer binnenkort stopt.

Ik begrijp dat U geen adres wilt plaatsen, maar U kon ook mailen via het envelopje boven, U ziet dan een Vreemde naam als adres, maar dit doe ik speciaal voor vragen die prive zijn, en spammers komen er vrijwel niet!

Dus ook U mag daar een speciale naam uitzoeken als U annoniem wilt blijven, PSV geeft wel een Regio indruk, maar soms is enkele letters voldoende om wel of geen ADSL te krijgen, vaak kun je als je weet hoe de ingangen zijn, soms wel ADSL krijgen als je meerdere buren aanmeld onder voorbehoud prijzen en beschikbaarheid, en dan krijgt deze buurt dus een aanbieder die speciaal voor deze wel iets aanbied, de beloofde snelheid zal dus lager liggen maar als je 2Mb aanbied, ontvang je vermoedelijk bijna 1Mb, net genoeg om films te kijken op Uitzending gemist en consumenten tv, ook downloaden gaat traag, maar wel vele malen sneller dan bellen!

jaywalker

Ongelezen bericht door jaywalker »

Er komt wel een alternatief : Flatfee zonder tikken !!!!!

Anastasia

Flatfree is er al bij andere, maar erg duur, en dan is er meestal een goedkoper alternatief.

Je betaald dan een vast bedrag per maand, en dan kun je dat E18,16 voor de normale telefoon beter vervangen voor www.slimbellen.nl als het daar beschikbaar is, wel eenhotmail of Gmail adres nemen, of zoals hierboven, klik maar eens op het envelopje naast mijn naam, niet schrikken, maar zo ben je niet provider gebonden, en als je wisselde ben je niet al je vrienden kwijt!

Dus kijk of Slim ook jou postcode ondersteunde?
anders, tele2 heeft landelijk bereikbaarheid met inbellen!
goedkoper en snel gezien de overige aanbieders!

Met mail adres dus niet als direkt internet, dus dat is ook een voordeel!

zijn die van tele 2 toch nog ergens heel erg goed in!

Gesloten