Ik heb al een paar jaar internet van KPN. Om het mild uit te drukken, de weg tijdens deze jaren is nogal hobbelig geweest. Constante problemen en ik hang dus ook regelmatig aan de telefoon, zelfs bij KPN beginnen ze al te zuchten als ik zeg dat ik een Thomson modem heb. Ik snap ook niet waarom ik niet gewoon een goede modem toegestuurd krijg, als ze zelfs daar al weten dat de modem waardeloos is.
Nu is het internet weer supertraag. Dit is niet ongewoon bij KPN, maar het is nu anders dan voorheen wanneer het telkens een signaalprobleem was (waarom ze dat signaal steeds naar beneden zetten snap ik ook niet). Ik merkte het nu eigenlijk doordat ik spotify aanzette en ik gelijk geen enkele website meer geladen kreeg in welke browser dan ook. Zodra ik spotify uitzette laadden ze gewoon weer, hoewel wel vrij traag. Welk programma wat internet gebruikt ik ook aanzet, mijn internetverbinding sloeg gelijk dicht. Op een gegeven moment was dat niet meer eens nodig, alle pagina's laden sowieso sloom of gewoon helemaal niet. Ik krijg de hele tijd: 'Kan het adres op de server niet vinden.' Ook begon constant het internet weg te vallen, dan kreeg ik gewoon helemaal geen verbinding en stond er een uitroepteken in mijn netwerkcentrum.
Ik heb KPN gebeld en toen moest ik het kanaal overzetten. Er moest een kabel aan te pas komen omdat ik gewoon geen pagina's kon laden en zelfs met kabel moest ik 3x verversen. Kanaal overgezet na een half uur en het was weer iets beter. Kwartier later gewoon weer hetzelfde probleem. Volgens KPN kon dat alleen maar aan mijn laptop liggen. Deze week heb ik er een Ultrabook bijgehaald. Precies hetzelfde probleem! Erger zelfs! Ik probeer iets te halen uit mijn cloud en de downloadsnelheid is 204Kbps, wat nog geen kwart MB is! Wanneer ik inlog op de router van mijn modem geeft ie weer dat er 54MBps over de verbinding gaat. Waar dat blijft mag Joost weten, want de verbinding is dramatisch op mijn laptop, op de ultrabook en mijn smartphone. Ik weet dus dat het echt niet aan mijn laptop ligt. KPN houdt vol dat dat de enige optie is, want zoals ik zelf ook kon zien is de snelheid toch echt 54MBps. Ik ben echt gefrustreerd, want ik doe gewoon 5 uur over het downloaden van iets van 1,5GB, terwijl ik daar voorheen misschien een uurtje voor nodig had.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN internet supersloom
Re: KPN internet supersloom
Je haalt voor mijn gevoel 2 cijfers door elkaar, de beloofde internet snelheid van je internet abonnement bij KPN, en die van je WiFi router. Die 54Mbs is de max theoretische snelheid van een 802.11g WiFi vebinding, en zegt niks over de achterliggende internetverbinding. En dat is ook nog geen Mb, daarvoor moet je het nog een keer door 8 delen. (zoek maar eens op verschil tussen bit en byte) Die 54 Mbit, is dus in theorie 6,75Mb max. In de praktijk is dat nog wel wat lager, door storing van andere elektrische apparaten, (betonnen)muren, en de storing van wiFi netwerken van buren etc.Kay1991leigh schreef:Ik heb al een paar jaar internet van KPN. Om het mild uit te drukken, de weg tijdens deze jaren is nogal hobbelig geweest. Constante problemen en ik hang dus ook regelmatig aan de telefoon, zelfs bij KPN beginnen ze al te zuchten als ik zeg dat ik een Thomson modem heb. Ik snap ook niet waarom ik niet gewoon een goede modem toegestuurd krijg, als ze zelfs daar al weten dat de modem waardeloos is.
Nu is het internet weer supertraag. Dit is niet ongewoon bij KPN, maar het is nu anders dan voorheen wanneer het telkens een signaalprobleem was (waarom ze dat signaal steeds naar beneden zetten snap ik ook niet). Ik merkte het nu eigenlijk doordat ik spotify aanzette en ik gelijk geen enkele website meer geladen kreeg in welke browser dan ook. Zodra ik spotify uitzette laadden ze gewoon weer, hoewel wel vrij traag. Welk programma wat internet gebruikt ik ook aanzet, mijn internetverbinding sloeg gelijk dicht. Op een gegeven moment was dat niet meer eens nodig, alle pagina's laden sowieso sloom of gewoon helemaal niet. Ik krijg de hele tijd: 'Kan het adres op de server niet vinden.' Ook begon constant het internet weg te vallen, dan kreeg ik gewoon helemaal geen verbinding en stond er een uitroepteken in mijn netwerkcentrum.
Ik heb KPN gebeld en toen moest ik het kanaal overzetten. Er moest een kabel aan te pas komen omdat ik gewoon geen pagina's kon laden en zelfs met kabel moest ik 3x verversen. Kanaal overgezet na een half uur en het was weer iets beter. Kwartier later gewoon weer hetzelfde probleem. Volgens KPN kon dat alleen maar aan mijn laptop liggen. Deze week heb ik er een Ultrabook bijgehaald. Precies hetzelfde probleem! Erger zelfs! Ik probeer iets te halen uit mijn cloud en de downloadsnelheid is 204Kbps, wat nog geen kwart MB is! Wanneer ik inlog op de router van mijn modem geeft ie weer dat er 54MBps over de verbinding gaat. Waar dat blijft mag Joost weten, want de verbinding is dramatisch op mijn laptop, op de ultrabook en mijn smartphone. Ik weet dus dat het echt niet aan mijn laptop ligt. KPN houdt vol dat dat de enige optie is, want zoals ik zelf ook kon zien is de snelheid toch echt 54MBps. Ik ben echt gefrustreerd, want ik doe gewoon 5 uur over het downloaden van iets van 1,5GB, terwijl ik daar voorheen misschien een uurtje voor nodig had.
Maar goed, wat is de snelheid op bijvoorbeeld speedtest.net als je de computer of ultrabook via een netwerkkabel aan je modem hangt?
En die signaalsterkte, betekend dat dat je een ADSL verbinding hebt? Dat is namelijk nogal belangrijk, aangezien de snelheid van een ADSL verbinding 1 op 1 verbonden is met de afstand tot een wijkcentrale, waarbij geldt hoe verder weg ervan, hoe langzamer de verbinding is.
Begin eens om je PC als test met ethernet kabel te verbinden met het modem (WiFi PC uitschakelen)
Dan weet je direct of WiFi- of internet-verbinding de oorzaak is.
Dan weet je direct of WiFi- of internet-verbinding de oorzaak is.
-
Kay1991leigh
Dat zou best mogelijk zijn. Ik moet bekennen dat ik me in zulke dingen nooit zo verdiep. Maar ik dacht 1024kb is 1 mb? Kun je aan de afkorting zien of het gaat om byte of bit, want ik zie dus alleen een b?sjohie schreef: Je haalt voor mijn gevoel 2 cijfers door elkaar, de beloofde internet snelheid van je internet abonnement bij KPN, en die van je WiFi router. Die 54Mbs is de max theoretische snelheid van een 802.11g WiFi vebinding, en zegt niks over de achterliggende internetverbinding. En dat is ook nog geen Mb, daarvoor moet je het nog een keer door 8 delen. (zoek maar eens op verschil tussen bit en byte) Die 54 Mbit, is dus in theorie 6,75Mb max. In de praktijk is dat nog wel wat lager, door storing van andere elektrische apparaten, (betonnen)muren, en de storing van wiFi netwerken van buren etc.
Maar goed, wat is de snelheid op bijvoorbeeld speedtest.net als je de computer of ultrabook via een netwerkkabel aan je modem hangt?
En die signaalsterkte, betekend dat dat je een ADSL verbinding hebt? Dat is namelijk nogal belangrijk, aangezien de snelheid van een ADSL verbinding 1 op 1 verbonden is met de afstand tot een wijkcentrale, waarbij geldt hoe verder weg ervan, hoe langzamer de verbinding is.
Ik heb met veel moeite de speedtest uit kunnen voeren, ik heb hem 3 keer opnieuw moeten starten. *zucht* De resultaten zijn als volgt: up=3,76 Mbps, down=22,36 Mbps. Ik moet er wel even bijzeggen dat ik het nog via mijn draadloze verbinding gedaan, want ik kan niet zo makkelijk bij mijn kabel. Dat ding ligt weer ergens diep verborgen in de kast haha, maar ik kan zondag pas op zoek. Maar de vorige keer dat ik de kabel erin deed ging alles net zo langzaam.
Overigens krijg ik in mijn browser veelal 'de verbinding werd geherinitialiseerd' en 'de server doet er te lang over om te antwoorden.'
@16Again Dat heb ik moeten doen om het kanaal over te kunnen zetten, maar met de kabel is alles net zo langzaam.
Dat zijn redelijk goede waarden voor VDSL verbinding.Kay1991leigh schreef:up=3,76 Mbps, down=22,36 Mbps.
Down 22Mb/s , dit is 100 keer meer dan spotify audio stream verbruikt!
Als na starten van spotify surfen onmogelijk is, is er iets anders aan de hand.
Hebben andere PCs hetzelfde euvel?
-
Kay1991leigh
Jep. Zowel mijn laptop als de ultrabook geven hetzelfde probleem. Mijn smartphone heeft er in mindere mate last van, die laadt alleen maar iets langzamer.16again schreef:Dat zijn redelijk goede waarden voor VDSL verbinding.Kay1991leigh schreef:up=3,76 Mbps, down=22,36 Mbps.
Down 22Mb/s , dit is 100 keer meer dan spotify audio stream verbruikt!
Als na starten van spotify surfen onmogelijk is, is er iets anders aan de hand.
Hebben andere PCs hetzelfde euvel?
Websites laden op dit moment ook weer slecht en het enige wat aanstaat is firefox, ik kan ook niks bekijken op YouTube. Ik heb ook veel problemen met afbeeldingen die niet laden.
Tot 4 weken terug kon ik gewoon een torrent-client aanzetten en 10 dingen downloaden en daarnaast gewoon surfen op browsers zonder enige problemen. Maar Spotify + webbrowser = langzaam laden, Torrent-client + browser = websites laden helemaal niet, Torrent-client + Spotify = Spotify offline.
Ten alle tijden blijft de torrent-client wel goed downloaden, dat vind ik nog het raarst. Maar ik heb het probleem dus ook als het uitstaat. Gewoon alleen de browser aan geeft ook al problemen.
Ik weet niet zo goed in welke richtingen ik nog meer kan zoeken nu ik weet dat de snelheid niet het probleem is. DNS-instellingen?