LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
fpetry
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:34

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door fpetry »

Ik zal iets duidelijker zijn.

Ik had al heel lang 3 inbelverbindingen bij HetNet waarvan ik alleen de webspace gebruikte voor mijn website. De kosten daarvan waren tot voor kort €1.95 per maand per account (25 MB).
Zonder ook maar enige aanwijzing hebben ze per 1 jan. 2007 de prijs per account verhoogd naar € 2.45 per maand.
Dus 12x 2.45x 3 = €88.20 per jaar voor 75 MB. Omdat ik langzamerhand webspaceruimte te kort kwam, ben ik, toen ik de laatste maal op de HCC was in zee gegaan met Hosting2go. Hosting2Go is een webhosting bedrijf dat alleen webspace aanbiedt (de bewuste 1500 MB ! voor +/- €30.00 per jaar). Dus ik had nu ruim voldoende ruimte om alle pagina's, foto's enz van mijn site bijelkaar op 1 account te zetten en hoefde geen linken van het ene account naar het andere meer te leggen plus dat ik op jaarbasis veel goedkoper uit was. De 3 accounts van HetNet had ik dus niet meer nodig en moesten worden opgezegt.
Op de site van HetNet kan je heel eenvoudig een inbelverbinding aanmaken. Maar als je er een op wilt zeggen kan dat alleen telefonisch en dat koste in december € 0,60 eurocent per minuut.
Dus het ruim 10 minuten durende gesprek ter opzegging koste toen meer dan € 6.00 euro.
Inmiddels is dit bedrag inderdaad gewijzigd naar € 0,01 per minuut, een hele vooruitgang.
Helaas dat je nog altijd stilzwijgend lid blijft voor 1 jaar. Als je dus pech hebt moet je bijna een jaar betalen aan iets dat je niet gebruikt. 3 maanden vind ik normaal maar 1 jaar ????

Toch even snel verdiend bij HetNet.

Ik hoop dat jullie nu begrijpen wat ik bedoel.

ikbenik

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door ikbenik »

Nu gelukkig wel! :lol:
Als je dus pech hebt moet je bijna een jaar betalen aan iets dat je niet gebruikt. 3 maanden vind ik normaal maar 1 jaar ????
Dit is al een hele oude discussie, maar goed.
Dat sommige de eerste jaar of twee jaar dit doen is begrijpelijk en logisch (de kosten moeten eruit gehaald worden).
Maar daarna mag de opzegtermijn rustig 1 tot 3 maanden worden.
Dat de abo met 1 jaar stilzwijgend verlengt wordt is niets mis mee, maar dat je na 1 of 3 maanden de abo kan opzeggen is dan niet meer dan normaal.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door queenfan »

@ fpetry (Geplaatst op 06 Feb 2007 09:05 door )

Nu begrijp ik hem ook.

Gesloten