LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN = Knakworst Provider Nederland

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Wtrader1

KPN = Knakworst Provider Nederland

Ongelezen bericht door Wtrader1 »

Hallo,

Wij hebben thuis een KPN abonnement waarbij ze ons bij het afsluiten 10Mb/s aanboden. Ook kregen we te horen dat ons abonnement wat toen lopend was niet meer leverbaar was.

Na het testen via site's en apps. Blijkt echter dat we maar 4,5Mb\s binnenkrijgen ( met geluk) op zijn hoogste.

Ik heb hier een groot probleem mee omdat ik vind dat als je als bedrijf zijnde flink adverteerd met goede snelheden en overal neerplakt wat de snelheid is die je binnen krijgt, je deze snelheid ook daadwerkelijk moet binnenbrengen bij de klant.

De hoogste snelheid hier ooit gemeten is maarliefst 4,46 Mb/s oftewel 5,44Mb/s Minder als ze in hun abonnement omschrijven.

Telefonisch weigeren ze hier ook maar over te discusseren.

Wat moet ik hier nu mee? Ik zou ook graag een keer een film op mijn tablet kijken zonder dat hij de hele tijd moet bufferen...

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen

Bob Schurkjens

Re: KPN = Knakworst Provider Nederland

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan een geschil aanspannen bij de www.sgc.nl tegen KPN. Heb ik ook gedaan in het verleden. Zodra KPN door de SGC op de hoogte is gebracht van het geschil, neemt KPN contact met je op voor een schikking. Je klacht komt dan in een andere laag terecht in de autistische KPN-organisatie.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja, ADSL providers komen nog steeds weg met de truc dat ze in de kleine lettertjes zetten tot 10 mbit. Met tot bedoelen ze dan dat als je je computer direct in de kpn centrale inplugt, kabels gebruikt met vergulde randjes en diamenten, je mogelijk heel misschien wel eens 10 mbit kunt gaan halen. Eigenlijk vrijwel nooit dus. Eigenlijk is dit misleiding...Immers zou u het pikken als het pak suiker van 1 kilo eigenlijk maar 450 gram suiker bevat (en verder 550 gram lucht)?

Mijn advies aan TS is dus het contract per direct opzeggen wegens misleiding en niet leveren wat is beloofd en vervolgens naar een andere provider gaan.
Laatst gewijzigd door olaf79 op 15 jul 2014 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens

KPN houdt zich niet aan de Gedragscode Transparantie Internetsnelheden. Ik zou daar in mijn geschil naar verwijzen:

https://xs4all.nl/media/technologie/ged ... lheden.pdf

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

olaf79 schreef:Tsja, ADSL providers komen nog steeds weg met de truc dat ze in de kleine lettertjes zetten tot 10 mbit.
Sommige consumenten komen nog steeds weg met klagen over kleine lettertjes. Dit staat op de KPN site:

Inhoud van dit pakket o.a:
Internet tot 10 Mb/s
Gratis draadloos modem
Gratis aansluiting voor Vast Bellen
Wi-Fi buitenshuis op 2300+ locaties

Waarbij de regel "Internet tot..." in dezelfde lettergrootte is als de andere regels. Hoogstwaarschijnlijk lezen de meeste consumenten de 2 regels daarna wel perfect....

16again

Ongelezen bericht door 16again »

GJvdZ schreef: Inhoud van dit pakket o.a:
Internet tot 10 Mb/s
.....
Waarbij de regel "Internet tot..." in dezelfde lettergrootte is als de andere regels.
Volgens mij maakt in deze de lettergrootte niet zo veel uit.
Waar het om gaat is of de tekst van die lettertjes voldoet aan de door Bob Schurkjens genoemde gedragscode.
Een gedragscode die ook door KPN ondertekend is.

NB: Ik ga er van uit dat TS de snelheid bedraad, en dus niet via wireless getest heeft, anders is mogelijk wireless de bottleneck.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Wtrader1 schreef:Hallo,

Wij hebben thuis een KPN abonnement waarbij ze ons bij het afsluiten 10Mb/s aanboden. Ook kregen we te horen dat ons abonnement wat toen lopend was niet meer leverbaar was.

Na het testen via site's en apps. Blijkt echter dat we maar 4,5Mb\s binnenkrijgen ( met geluk) op zijn hoogste.

Ik heb hier een groot probleem mee omdat ik vind dat als je als bedrijf zijnde flink adverteerd met goede snelheden en overal neerplakt wat de snelheid is die je binnen krijgt, je deze snelheid ook daadwerkelijk moet binnenbrengen bij de klant.

De hoogste snelheid hier ooit gemeten is maarliefst 4,46 Mb/s oftewel 5,44Mb/s Minder als ze in hun abonnement omschrijven.

Telefonisch weigeren ze hier ook maar over te discusseren.

Wat moet ik hier nu mee? Ik zou ook graag een keer een film op mijn tablet kijken zonder dat hij de hele tijd moet bufferen...

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen
Wat voor apps waren dat op een vaste computer die bedraad aan het modem zat? De snelheid op je tablet is niet relevant, zij bieden je tot 10Mb/s aan in huis, daarna is het een ander verhaal, en komen er (WiFi storende) factoren in het spel waar KPN geen invloed op heeft.

En 10Mb/s is 80mbit/s, wat volgens mij alleen te halen is als je dichtbij een van de te upgraden wijkkasten woont. Maar dat project is nog lang niet klaar.

Acoma

Ongelezen bericht door Acoma »

olaf79 schreef:Mijn advies aan TS is dus het contract per direct opzeggen wegens misleiding en niet leveren wat is beloofd en vervolgens naar een andere provider gaan.
Slecht advies, gaat hem absoluut niet lukken.
Anders zou drie-kwart van alle ADSL klanten zomaar onder hun contract uitkomen.
Dat zit goed in de voorwaarden omschreven en hier zit hij dan ook aan vast.
Bob Schurkjens schreef:KPN houdt zich niet aan de Gedragscode Transparantie Internetsnelheden. Ik zou daar in mijn geschil naar verwijzen:
Kun je dan ook even aangeven welk punt ze zich niet aan houden?

olaf79

Acoma schreef:
olaf79 schreef:Mijn advies aan TS is dus het contract per direct opzeggen wegens misleiding en niet leveren wat is beloofd en vervolgens naar een andere provider gaan.
Slecht advies, gaat hem absoluut niet lukken.
Anders zou drie-kwart van alle ADSL klanten zomaar onder hun contract uitkomen.
Dat zit goed in de voorwaarden omschreven en hier zit hij dan ook aan vast.
Het is te hopen dat KPN niet driekwart van zijn klanten bedonderd. Gelukkig is bij een groot deel de snelheid wel op orde. Minder dan de helft leveren van wat je beloofd en daar ook nog vaag over doen, lijkt mij prima reden je contract op te zeggen. Er wordt niet eens gesproken over een realistisch te verwachten snelheid dat prima is te berekenen aan de hand van afstand tot de centrale.
Bob Schurkjens schreef:KPN houdt zich niet aan de Gedragscode Transparantie Internetsnelheden. Ik zou daar in mijn geschil naar verwijzen:
Kun je dan ook even aangeven welk punt ze zich niet aan houden?
Transparantie over de te verwachten werkelijke snelheid

Acoma

Ongelezen bericht door Acoma »

We hebben het hier wel over ADSL en VDSL.
Dat heeft niets te maken met bedonderen, maar met de limitaties op zo'n lijntje.
Een ontzettend groot deel van de klanten KAN gewoon niet de maximale snelheid halen.

De punten lopen van 1.1 tot 7.3
Welk punt houden ze zich niet aan?

TazMania

Ongelezen bericht door TazMania »

Goh wat raar al dat geklaag.....

Een ieder die naar school is geweest kan lezen.

Als je naar een eettent gaat heb je ook vaak kinderen tot X jaar half geld EN WOW dat kunnen ze wel lezen.

Doe eerst je huiswerk voor dat je wat aanschaft en kom later niet klagen van dat heb ik niet geweten.
Of dat nam ik niet aan dat het zo was/is.
Of ik ging ervan uit.

Pfffffff

Bob Schurkjens

Ik haal met mijn 10 Mbps abootje altijd 8,8 Mbps (draadloos gemeten). Dat is een geringe afwijking van die 10 Mbps. Topicstarter haalt slechts de helft van die snelheid. Maar goed, hij zit dan ook bij Knakworst Provider Nederland en ik bij Online (ook nog eens meer dan de helft goedkoper dan KPN). Verschil moet er wezen.

16again

Acoma schreef:We hebben het hier wel over ADSL en VDSL.Dat heeft niets te maken met bedonderen, maar met de limitaties op zo'n lijntje.
Als ik op website KPN postcode check uitvoer voor mijn prive adres, dan is pakket "Alles-in-1 Premium" met snelheid tot 50Mb/s leverbaar.

Gebruik ik dezelfde postcode bij soortgelijke check bij zakelijke provider, dan is VDSL alleen leverbaar met snelheid tot 28 Mb/s.

En dat betreft dus hetzelfde koperlijntje, met in beide gevallen dezelfde limitaties!

sjohie

16again schreef:
Acoma schreef:We hebben het hier wel over ADSL en VDSL.Dat heeft niets te maken met bedonderen, maar met de limitaties op zo'n lijntje.
Als ik op website KPN postcode check uitvoer voor mijn prive adres, dan is pakket "Alles-in-1 Premium" met snelheid tot 50Mb/s leverbaar.

Gebruik ik dezelfde postcode bij soortgelijke check bij zakelijke provider, dan is VDSL alleen leverbaar met snelheid tot 28 Mb/s.

En dat betreft dus hetzelfde koperlijntje, met in beide gevallen dezelfde limitaties!
En KPN, de eigenaar van het netwerk, is zoals je in mijn post kan lezen, bezig met het upgraden van het netwerk. Het kan dus heel goed zo zijn dat de cijfers achter hun postcode-module, recenter zijn als achter die andere.

Maar goed, TS schrijft dat hij zijn snelheid oa meet op een tablet, wat de hele ADSL/VDSL afstand tot wijkcentrale discussie eigenlijk onder water zet, aangezien hij dan alleen de snelheid van het WiFi netwerk áchter de KPN aansluiting meet.

16again

sjohie schreef: En KPN, de eigenaar van het netwerk, is zoals je in mijn post kan lezen, bezig met het upgraden van het netwerk. Het kan dus heel goed zo zijn dat de cijfers achter hun postcode-module, recenter zijn als achter die andere.
Mij lijkt het waarschijnlijker dat KPN maar 1 snelheid op VDSL aanbied: 50Mb/s, en zijn er geen goedkopere en lagere VDSL abonnementen mogelijk met bijvoorbeeld 40, 30 of 20Mb/s.

Woon je ver van de centrale, dan lijkt me het niet zo fair te betalen voor onhaalbare snelheid.

Bij mijn zakelijke provider zijn die lagere snelheden wel leverbaar.

sjohie

16again schreef:
sjohie schreef: En KPN, de eigenaar van het netwerk, is zoals je in mijn post kan lezen, bezig met het upgraden van het netwerk. Het kan dus heel goed zo zijn dat de cijfers achter hun postcode-module, recenter zijn als achter die andere.
Mij lijkt het waarschijnlijker dat KPN maar 1 snelheid op VDSL aanbied: 50Mb/s, en zijn er geen goedkopere en lagere VDSL abonnementen mogelijk met bijvoorbeeld 40, 30 of 20Mb/s.

Woon je ver van de centrale, dan lijkt me het niet zo fair te betalen voor onhaalbare snelheid.

Bij mijn zakelijke provider zijn die lagere snelheden wel leverbaar.
Dat zal dan tot 50 Mb zijn? En 50MB is 400 Mb, wat glasvezel territorium is qua snelheid. Een grote of kleine "b" achter de M scheelt een factor 8 in de snelheid.. :wink:

Maar goed, TS meet zo te lezen in zijn openingspost de snelheid op een tablet, dus dat getal zegt iets over WiFi snelheid, niet de snelheid van de aansluiting die daar achter schuilt.

16again

sjohie schreef: En 10Mb/s is 80mbit/s
Onjuist!
sjohie schreef:Dat zal dan tot 50 Mb zijn? En 50MB is 400 Mb, wat glasvezel territorium is qua snelheid. Een grote of kleine "b" achter de M scheelt een factor 8 in de snelheid..
Nergens in dit topic stond MB , geen idee waarom je erover begint.

m is milli oftewel een duizendste.. (milli meter), dit wordt nooit voor bandbreedte gebruikt
M is mega

b/s is bits per seconde , de maat voor bandbreedte. In modem tijden was kb/s gebruikelijk, nu Mb/s
B is byte, oftewel 8 bits. Bandbreedte hoort niet in bytes gemeten te worden.

olaf79

TazMania schreef:Goh wat raar al dat geklaag.....

Als je naar een eettent gaat heb je ook vaak kinderen tot X jaar half geld EN WOW dat kunnen ze wel lezen.

Doe eerst je huiswerk voor dat je wat aanschaft en kom later niet klagen van dat heb ik niet geweten.
Of ik ging ervan uit.

Pfffffff
Houd even je gemak. Heeft niks te maken met goed lezen of niet. KPN en andere providers hebben afgesproken transparant en in vroegtijdig stadium aan te geven wat de te verwachten snelheid voor de aansluiting zal zijn. Dit is ook prima in te schatten aan de hand van afstand tot de centrale.

Als jij bij de supermarkt een kilo suiker koopt en je komt thuis en er blijkt 450 gram in te zitten, en de rest is lucht, dan voel je ook belazerd. En wedden dat j dan terug gaat naar de winkel?

sjohie

olaf79 schreef:
TazMania schreef:Goh wat raar al dat geklaag.....

Of ik ging ervan uit.

Pfffffff
Houd even je gemak. Heeft niks te maken met goed lezen of niet. KPN en andere providers hebben afgesproken transparant en in vroegtijdig stadium aan te geven wat de te verwachten snelheid voor de aansluiting zal zijn. Dit is ook prima in te schatten aan de hand van afstand tot de centrale.

Als jij bij de supermarkt een kilo suiker koopt en je komt thuis en er blijkt 450 gram in te zitten, en de rest is lucht, dan voel je ook belazerd. En wedden dat j dan terug gaat naar de winkel?
Hangt in dit geval van de weegschaal af, om in je vergelijking te blijven. En zijn weegschaal meet zo te lezen de snelheid van zijn eigen WiFi netwerk, wat iets anders is als de snelheid direct bedraad aan het modem, waar de "tot" snelheid van KPN op slaat.

TS is in dit topic eigenlijk net zo duidelijk als KPN naar hem is.. :wink:

jerwarm

Ongelezen bericht door jerwarm »

Bandbreedte hoort niet in bytes gemeten te worden.
technisch heb je wel gelijk, maar het maakt niet uit in welke maat je het zet/uitrekent, snelheid van je verbinding blijft nog steeds dezelfde.

Dit doen providers juist express, ze sjoemelen met [m]bits en [M]Bytes om zo de consument te laten geloven dat zijn snelheid best hoog is, ze maken het gewoon erg wazig... :!:

Als je dan eenmaal de factor "8 op je eigen verbinding daarop toepast schijnt het ineens erg mee te vallen met je downloadsnelheid.
Als je dan ook nog de afstand gaat berekenen vanaf je modemrouter tot de wijkcentrale wordt deze waarde als je pech hebt, nog veel kleiner...
ik ken gevallen bij een 14mb abbo die absoluut niet hoger halen dan 1MB/ps!

[1] standaard UTP meegeleverd [4 draads] door provider gebruiken kan de verbinding behoorlijk afknijpen, totdat deze eruit klapt bij hoge[re] downloads die niet geremd worden door externe server. Altijd kwaliteits CAt5 [e of hoger] UTP/FTP twistedpair-kabels gebruiken met 8 aders [4x2] vanaf je modem naar pc.
[2] kwaliteit van het KPN koper op de IS/RA is heel belangrijk, heb je de oude oliegewikkelde kabel nog of de "nieuwe"2x2x0,5 kabel met ommanteling en aardelitze.
[3] afstand van jouw modemrouter tot de KPN wijkcentrale
[4] en internet piek/dal uren die in grote steden ook behoorlijk invloed hebben op de downloadsnelheid.
[5] postcodechecks laten vaak een heel optimistisch beeld zien, terwijl wat je krijgt afhangt van boven genoemde punten 1tm4.
[6] en natuurlijk hoe je WIFI is geconfigureerd in je modem en wat je Wificard op pc maximaal aankan, dat zie je ook nog weleens dat; ineens met een UTPkabel aan de pc de snelheid omhoog springt.

In de praktijk zal een ADSL 14mb verbinding wat ze aanbieden volgens abbo, uitkomen bij je thuis op MAX 1.4 tot 1.8 MB/ps download, en dan moet je al redelijk dicht bij de wijkcentrale zitten. [ 1,7MB/ps zoals ik]
ik heb echt mazzel, bij mij staat ie echt om de hoek, ;)

[deze waarde van 14mb is vast berekend op precies 1.708984375 MB/ps maar kan fluctueren]
Laatst gewijzigd door jerwarm op 16 jul 2014 18:27, 3 keer totaal gewijzigd.

Gesloten