LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN laptop totaal plus

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Martijn IV2008

KPN laptop totaal plus

Ongelezen bericht door Martijn IV2008 »

hey,

ik heb thuis sinds kort KPN laptoptotaal (35euro).
ik had eigelijk KPN laptop totaal plus (45euro) gevraagd maar dat hadden ze in de winkel verkeert aangevraagd, maar daar is al een brief voor onderweg en is in behandeling.

nu heb ik wat andere problemen,
punt 1:
ik kan niet meer downloaden dan ong. 635 MB per keer, als ik internet opnieuw opstart kan ik gewoon weer verder downloaden. ik denk dat dit bij kpn zelf ingesteld staat. kan ik dat uit laten zetten ?

punt 2:
ik heb de mogelijkheid om in te stellen dat ik alleen via G3 kan internetten (umts/hsdpa) maar umts is 5x langzamer dan hsdpa, en het komt wel is voor dat hij niet wil overschakelen naar hsdpa. is het mogelijk om alleen een hsdpa verbinding te kiezen.

punt 3:
het wil nog wel is voorkomen dat ik een internet pagina probeer te openen en dat de internet snelheid op 0,00 kb/s blijft staan.

andere internet opties (buiten schotel en isdn) is niet mogelijk ivm lange afstand van centrale.

ik heb voor meer informatie proberen te googelen, maar er is nog niet veel van bekent. dus meer informatie word altijd gewaardeerd.

alvast bedankt,
martijn

Moppentappers

Re: KPN laptop totaal plus

Ongelezen bericht door Moppentappers »

HSDPA is natuurlijk niet overal beschikbaar, dus vandaar dat je niet altijd daarvan gebruik kan maken als het goed is.
Het zijn allemaal relatief nieuwe netwerken en systemen, voordat dat echt stabiel is zijn wel wel 2 upgrades verder denk ik.

Martijn IV2008

het is idd niet overal beschikbaar, maar als het 1 keer thuis beschikbaar is is het de volgende keer weer beschikbaar toch ?

en oja, naar bereik hoef je niet te kijken, ik kan met 1 streepje (van de 6) net zo snel internetten als 4 streepjes.

Jaap Schoonhoven
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jaap Schoonhoven »

Bij mij is HSDPA ook niet overal beschikbaar. Ik had via http://www.internetlaptop.nl een abonnement gekocht bij metjelaptoponline.nl, en dat bevalt mij tot nu toe erg goed, ondanks dat hsdpa zoals gezegd niet altid beschikbaar is.

Martijn IV2008

weet er ook misschien iemand of het mogelijk is om met een modem ip bij de modeminstellingen te komen.
ik heb alle standaard ip's geprobeerd, en via msdos mn modem ip opgezocht. maar niks werkt
en het staat ook niet in de handleiding.

het is een ZTE mf628 usb modem.
kpn wil er zo min mogelijk over kwijt

Vincent19

Ongelezen bericht door Vincent19 »

ha mensen

ik heb sinds zaterdag een abbo bij kpn Laptop Totaal (35 euro)
daarbij kreeg ik ZTE Mf-628 usb modem

Het werkt perfect hoor daar niet van!

Alleen als ik het modempje eruit haal en er opnieuw indoe moet hij steeds opnieuw installeren :( als ik hem erin laat zitten doe de pc uit en 1 min later de pc aan moet hij hem eerst weer opnieuw installeren alleen het usb modem hoor de software van kpn mobile connect blijft staan ik vind het opzich best raar!
Ik moet van KPN een update installeren heb ik gedaan probleem is er nogsteeds.
Heb een XP versie

Iemand een idee???
Alvast bedankt

vincent

HarrieFrericks

Ongelezen bericht door HarrieFrericks »

Zelfde ergernis hier. Elke keer als je het USB modem aansluit, herkent Windows hem niet en moet hij opnieuw geïnstalleerd worden. Ik heb het met de stopwatch nagekeken en dat duur al gauw 2 volle minuten. Dit modem wordt dus niet volgens de specificaties van Windows en USB geïnstalleerd. Bijzonder irritant.

Twee andere ergernissen:

1. De Webpagina's die je opvraagt worden via een proxy gerout. Om bandbreedte te sparen worden de plaatjes gecomprimeerd. KPN ontkent dit bij hoog en laag maar het gebeurt dus wel.

2. De snelheid van browsen komt zeker niet overeen met wat je mag verwachten van 1.5 Mb/s. Een gemiddelde krantenpagina doet er bij mij al gauw 10-15 seconden over. De tekst is meestal in 6 seconden beschikbaar. Sommige kale tekstpagina's laden in 3 seconden.

Streaming gaat overigens wel met de ca. 175 KB/s die je zou mogen verwachten.

Al met al sta ik ernstig in dubio. Het werk allemaal wel, maar er zijn minstens drie irritante gebreken:

- ondeugdelijke installatie van het modem
- compressie van plaatjes
- trage prestaties bij burst-mode

Ik overweeg de spullen binnen mijn acht dagen termijn terug te brengen.

Harrie

HarrieFrericks

Ik zou het leuk vinden om jullie ervaringen te horen voor wat betreft de snelheid.

Zouden jullie eens een paar Volkskrant pagina's willen browsen en kijken hoe snel de pagina's er zijn? (www.vk.nl)

Hartelijk dank,

Harrie

hexepeth

Ongelezen bericht door hexepeth »

Vincent19: Ik moet van KPN een update installeren heb ik gedaan probleem is er nogsteeds.

Waar heb je de update gedownload?

Verder iemand nog oplossingen/suggesties voor het steeds maar weer installeren van de hardware bij het inpluggen van de usb modem?

hexepeth

Wat testjes uitgevoerd:

sites als

www.tweakers.nl
www.telegraaf.nl
www.vk.nl

laden allemaal snel en openen de afzonderlijk onderdelen goed. Kan dus niet echt vaststellen dat er (kunstmatige) vertragingen door KPN op zijn gezet.

HarrieFrericks

Bedankt voor de testjes, hexepeth.

Wat bedoel je met snel? Iets van 3 tellen of zo?

Bedankt,

Harrie

hexepeth

Inderdaad rond de 3 tellen en de sites zijn zo goed als volledig geladen.

Mocht je de usb modem nog niet hebben hou even de constante herinstallatie van de hardware/drivers in de gaten. Is een nogal irritant probleem. Elke keer als je de usb modem inplugt gaat ie alle drivers opnieuw installeren. Ga morgen langs business center van kpn. Volgens klantenservice hebben zij een oplossing.

De laatste drivers op kpn.com (zoeken op download) is ook de versie die ik al heb staan op de usb modem. Die versie biedt geen oplossing dus.

HarrieFrericks

Ik heb het modem helaas al. Ik zit gelukkig nog binnen de 8 dagen periode waarbinnen je een product mag retourneren. Ik overweeg om KPN voor te stellen dat ik recht heb op een nieuw en beter model modem zodra deze beschikbaar komt. Zo niet, dan zeg ik mijn abonnement op.

Ik vind dit modem namelijk zo slecht dat ik eigenlijk vind dat ik met enig recht kan zeggen dat ze een defect product hebben geleverd.

Ben benieuwd wat de business tak ervan zegt.

Alvast bedankt,

Harrie.

hexepeth

Bij business center langs geweest. Goede service en alle instellingen nagelopen. Kunnnen het niet verhelpen. Hun constatering is dat of de software of het modem niet deugt.

Klantenservice weer gebeld en hielden vast aan het verhaal dat het business center het moet oplossen (ivm het feit dat het een hardware probleem is). Business center weet niets van deze afhandeling.

Voet bij stuk gehouden bij de klantenservice en krijg nu een nieuw modem toegestuurd (en oude wordt retour gehaald).

Wordt vervolgd dus.

HarrieFrericks

Bedankt voor je post.

Zal ik eens een voorspelling doen? Ik verwacht dat het vervangende modem hetzelfde installatieprobleem zal geven. Ik weet nu van tenminste drie mensen dat ze tegen dit probleem zijn opgelopen, dus ik vrees dat het structureel is.

Donkerbruin vermoeden: in China gewinkeld voor een goedkoop modem om de kosten te drukken. De hardware doet het wel, maar de drivers en software zijn dus niet om over naar huis te schrijven.

Hou ons op de hoogte.

Harrie.

framedownunder

Ongelezen bericht door framedownunder »

Ik heb sinds een maand hsdpa van kpn. Ik zie de zelfde symptomen. Om na te gaan of de line-drops van de kpn proxy komen heb ik met openvpn een versleutelde tunnel gebruikt, maar dat hielp niet.

Firefox gaf erg slechte versies van afbeeldingen tijdens het browsen over hsdpa. Firefox vraagt dan voor een shft-a of shift-r "to improve the quality" enz.

Dit kon ik oplossen door een "add-on" te installeren "Modify Headers" en 2 regels toe te voegen: "Cache-Control" en "Pragma" allebei met de waarde "no-cache". Zo wordt de cache van de kpn proxy niet gebruikt.

Gesloten