Ik ben nieuw op deze fora, kijk zo nu en dan het programma, en wens hier mijn frustratie over KPN uit te spreken.
Ik ben 16 jaar, dus excuseert u mij voor mijn eventueel matige taalgebruik.
Ons huishouden heeft een abbonoment van KPN wat Internet+Bellen heet, je betaalt voor internet & bellen in 1 pakket, wat je voordeel zou moeten opleveren.
Mijn klacht hierover is dat wij teveel betalen voor te slecht internet, hier meer over in het volgende stukje.
Ik heb een vriend in de nabijgelegen stad wonen, die 50MBs/ps geleverd krijgt, ik krijg op dit moment 2MBs/ps, je hoeft geen verstand te hebben van deze technische termen om te begrijpen dat het verschil vrij groot is.
Wij betalen rond de €50,00 om dus laten we zeggen 50MBs/ps te krijgen, dit onder optimale omstandigheden, vanzelfsprekend.
Een aantal weken geleden ontvingen wij rond de 1.5MBs/ps, hiermee laden web-pagina's zeer traag, daarom hebben we de klantenservice gebeld.
Na lang bellen kregen we eindelijk iemand aan de telefoon die ons vertelde dat ons 8MBs/ps kon worden gegarandeerd, wij waren hiermee natuulijk zeer tevreden wetend dat dat 5X meer MBs/ps is.
(Overigens, wij wonen in een onrendabel gebied)
Na 10 werkdagen zouden we het verschil moeten kunnen merken, al na 3 dagen resette ons modem, ik ging hierop mijn internet snelheid testen, en jawel - we kregen 2.5MBs/ps - dit was al bijna 2X meer dan eerst.
Toen de volle 10 dagen voorbij waren belden we alsnog, omdat het verder niet sneller geworden was. Na 1 uur aan de lijn gehangen te hebben, wat overigens niet gratis is, wisten ze ons te vertellen dat ze ons maar 3MBs/ps konden garanderen.

Ook werd ons verteld dat het modem resetten de snelheid kon verbeteren, ik dus dat modem resetten, weer testen - en wat blijkt?
2MBs/ps - zijn we weer trager dan voor het resetten.
Conclusie, jarenlang teveel betalen voor te weinig internet, telefonisten die blijkbaar niet weten wat ze wel of niet kunnen garanderen, en assistenten die in plaats van iets verhelpen; het erger maken.
We worden dus dingen gegarandeerd die ze niet kunnen waarmaken.
Zoals jullie allemaal kunnen begrijpen frustreert dit mij zeer, omdat ik een intensief internetgebruiker ben, mede omdat ik 16 jaar oud ben.

Ik hoop hier hulp mee te krijgen, omdat KPN zelf geen enkel initiatief neemt ons te helpen bij ons probleem, ze krijgen hun geld toch wel.