LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN opzeggen als je ouders zijn overleden

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Rhodan

KPN opzeggen als je ouders zijn overleden

Ongelezen bericht door Rhodan »

KPN

Weet niet echt hoe het komt dat dit bedrijf nog steeds kan bestaan.
Onze moeder overlijdt op 06-08-2011 en we zeggen alle abonnementen op per brief met een kopie van overlijden.
Dan mag je toch aannemen dat alles netjes wordt geregeld en een einde komt aan de betalings verplichtingen. Bij 99% van de bedrijven wordt dat keurig opgepakt en krijg je een nette brief terug behalve bij KPN die zien het als een opzegging van het contract en blijven facturen sturen ook nog na 30 dagen.
Betalingsherinneringen volgen en toen dacht ik laat ik toch maareens gaan belln met KPN a 0,10 per minuut. Krijg je te horen u hoeft zich niet druk te maken de facturen worden terug gedraaid doordat het systeem helaas zo werkt.
Dan denk je oke in deze tijd hoort dat eigenlijk niet meer zo te hoeven, maar wel bij KPN die internet en tv verkoopt.

Nu een 6 weken verder komt er weer een brief van KPN dat mijn moeder achterloopt met haar betalingsverplichtingen ( die ze in haar hele leven nooit heeft gehad) en dat haar contract nog steeds loopt.

Als je zo een brief leest slaan alle stoppen door in je hoofd en is het maar goed dat ze niet om de hoek zitten.
Dus maar weer bellen , maar nu met het incasso team, die weten niets van een brief en er zal toch betaald moeten worden. (stoom) Leg nog een keer uit dat er een brief is verstuurd met kopie overlijden en wordt doorgeschakeld met de nabestaanden desk en dan ontplof je pas echt.
Wordt nu pas opgezegd en het contract loopt dan nog 30 dagen door na nu hun kunnen er niets aan doen , want hun systeem werkt nu eenmaal zo en hoe het werkelijk hoort te gaan hoor je niets over.
Ik raad iedereen aan om een abonnement te nemen bij een bedrijf die weet hoe je dat moet doen en niet onnodig de kinderen die met al zoveel pijn zitten daar mee op te zadelen.
Nu moet ik straks weer aan de bel om KPN wijs te maken wanneer onze ouders zijn overleden en tijd er in stoppen om de rekeningen terug te draaien.

Excuses komen ook niet voor bij KPN het werkt nl zo en niet anders en daar heb je het dan maar mee te doen

CSM

Re: KPN opzeggen als je ouders zijn overleden

Ongelezen bericht door CSM »

In 1 woord: verschrikkelijk.

Heeft KPN tegenwoordig ook zo'n "webcare team". Zo ja, dan ben ik benieuwd hoe ze zich hier uit gaan proberen te lullen. Wat een aanfluiting.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Allereerst sterkte met uw verlies.

Wellicht is het verstandig eerst advies in te winnen bij Consuwijzer en een juridisch loket. Eerste advies is doorgaans gratis en zij kunnen ook helpen met de juiste argumenten voor een nieuwe brief.

Vervolgens kunt u een nieuwe (deze keer aangetekend met ontvangstbevestiging) brief sturen. Hierin verwijst u naar eerdere schrijven van dd. XXX waarin u het abonnement opzegt wegens het overlijden van Y op datum Z. Controleer ook even wat de opzegtermijn was. U stelt zich op het standpunt dat het abo opgezegd is nav die brief van dd-mm-jjjj met inachtneming van de geldende opzegtermijn en dat het abo per dd-mm-jjjj (= eerdere datum + opzegtermijn) beëindigd is.

Dat het systeem nu eenmaal zo werkt, is een kwalitatief uitermate teleurstellende smoes van de bovenste plank. Een systeem dat facturen kan maken kan ook creditnota's maken. Het systeem werkt niet zo, het ligt aan de input in het systeem.

duiner

Ongelezen bericht door duiner »

.
vroeger was het anders , toen had je nog pen en papier en persoonlijk contact ,
tegenwoordig gaat alles , werkelijk alles (!!) per computer , en zie maar eens iemand
op dat bedrijf te vinden, die daar goed mee om kan gaan , die zijn er niet !!~

Meestal zijn dit computer-fouten , het schijnt (?) moeilijk te zijn iemand uit de database te halen
,

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Pareltje31

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

jeetje pijnlijk dit voor nabestaande, ik zou ook ontploffen zeg. Ik hoop dat KPN snel met een oplossing komt voor je

Emmy75

duiner schreef:Meestal zijn dit computer-fouten..
De grootste computerfout zit altijd tussen het toestenbord en de bureaustoel.
Verkeerde data invoeren heeft tot gevolg dat er verkeerde informatie uitrolt (rubbish in rubbish out).

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75

Pindakaaspotje schreef:of om een programmeerfout ;) Vaak door onvoldoende synchronisatie tussen de systemen. Uiteindelijk natuurlijk veroorzaakt door de mens
Precies! en daarom is het uiteindelijk altijd een menselijke fout. Daarom bestaan 'computerfouten' in mijn optiek ook niet. Uiteindelijk zijn het allemaal veredelde rekenmachines en rekenfouten maken ze niet.

CaptainSlow

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Emmy75 schreef: Dat het systeem nu eenmaal zo werkt, is een kwalitatief uitermate teleurstellende smoes van de bovenste plank. Een systeem dat facturen kan maken kan ook creditnota's maken. Het systeem werkt niet zo, het ligt aan de input in het systeem.
Bij alle problemen die ik in de loop der jaren met KPN heb gehad was dit de dooddoener, "ik kan niets voor u doen, het systeem werkt nu eenmaal zo"
Soms waren de situaties te belachelijk voor woorden (in het geval van TS diep triest) maar de mensen aan de (geen)helpdesk schamen zich nergens voor.

Zelf ben ik al een paar jaar verlost van het KPN virus, mijn ouders echter niet, ze zijn behoorlijk op leeftijd, dus ooit komt de dag dat ik hetzelfde mag regelen als TS.
Met dit verhaal in het achterhoofd zal ik er bovenop blijven zitten.

Nomis Naj

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

Typisch gevalletje KPN.
Schoonvader moest de laatste woensdag juni 2009 opgenomen worden voor zijn eerste chemokuur. Van te voren (woensdag) een dongel gehaald zodat hij mobiel de beurs en Alex kon volgen. Daar was het standaard abonement van 20 euro genoeg voor, en omdat er volgens KPN dan ook niets werd gedownload kwamen daar geen kosten bij. Het lukte echter niet om de boel aan de praat te krijgen, dus zijn m'n vriendin en ik er de vrijdagmiddag mee naar de KPN helpdesk geweest.
Daar hebben ze van alles geprobeerd en na een tijdje, voila.
In het weekend is er geen beurs en de maandag erna bleek de chemokuur averechts te hebben gewerkt.
Doodziek en in de nacht van maandag op dinsdag weer naar het ziekenhuis.
Helaas tevergeefs.
Er is dus geen gebruik gemaakt van de dongel, behalve dan in de KPN winkel door het eigen personeel.

Meteen alles opgezegd en daar kwam de rekening.
295 euro voor 8 dagen geen gebuikmaking van de dongel.
Er zou van alles mee zijn gedownload en daar hadden ze een mooie rekening bij. Er was 15 keer hetzelfd gedownload, dus betalen maar. De enige die die dongel heeft gebruikt is de medewerker van de KPN helpdesk in de winkel.

Als ik bovenstaande lees komt het bijna allemaal weer terug, de ergernis en de woede en ook het ongeloof dat dat zomaar kan.
Echt ongeloofelijk dat de KPN rekeningen voor niet geleverde diensten bij de nabestaanden in durft te leveren. Ik wens je veel sterkte, want dit zijn "knagende" zaken die er in een toch al moeilijke tijd nog eens bij komen.

Tijd dat ze PN gaan heten en, net als de rest van de onderdelen van die uiteengevallen monopolist, hun kroontje verliezen.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

[sarcasme aan]
Dus je moet bij KPN 30 dagen voor het overlijden van iemand je abbo
opzeggen......[sarcasme uit]

CaptainSlow

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Chocomelk schreef:[sarcasme aan]
Dus je moet bij KPN 30 dagen voor het overlijden van iemand je abbo
opzeggen......[sarcasme uit]
De beste optie is helemaal niet aan KPN beginnen, of als je het wel hebt zo snel mogelijk er uit flik.....

En dat is niet eens sarcastisch bedoeld maar gewoon de nuchtere waarheid.
295 euro voor 8 dagen geen gebuikmaking van de dongel.
Er zou van alles mee zijn gedownload en daar hadden ze een mooie rekening bij. Er was 15 keer hetzelfd gedownload, dus betalen maar. De enige die die dongel heeft gebruikt is de medewerker van de KPN helpdesk in de winkel.
Misschien heeft deze goedbedoelende medewerker updates of drivers gedownload om het apparaat aan de gang te krijgen, maar goed daar heb je nu niets meer aan.

Emmy75

CaptainSlow schreef:Bij alle problemen die ik in de loop der jaren met KPN heb gehad was dit de dooddoener, "ik kan niets voor u doen, het systeem werkt nu eenmaal zo"
Ja, dat verhaal komt me maar al te bekend voor inderdaad met allerlei problemen in de loop der jaren. En zoveel problemen heb ik doorgaans niet met bedrijven, vandaar dat ik KPN er volledig heb uitgeknikkerd.
CaptainSlow schreef:Misschien heeft deze goedbedoelende medewerker updates of drivers gedownload om het apparaat aan de gang te krijgen, maar goed daar heb je nu niets meer aan.
Dat zal het ook wel geweest zijn. Maar dan nog is de vraag moet ie dat dan 15x doen voor het een keertje lukt ? Had de medewerker niet gewoon even kunnen zeggen dat deze iets ging downloaden met de dongel en dat daar kosten bij kwamen ? Deze vriendelijke medewerker had hier rekening mee kunnen/moeten houden. Hij had het bestand ook kunnen gratis downloaden met een andere PC ipv via de dongel en de klant op kosten jagen.

Deze verhalen van TS en Jan Simon zijn diep triest inderdaad.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Rhodan schreef:KPN

Weet niet echt hoe het komt dat dit bedrijf nog steeds kan bestaan.
Onze moeder overlijdt op 06-08-2011 en we zeggen alle abonnementen op per brief met een kopie van overlijden.
Dan mag je toch aannemen dat alles netjes wordt geregeld en een einde komt aan de betalings verplichtingen. Bij 99% van de bedrijven wordt dat keurig opgepakt en krijg je een nette brief terug behalve bij KPN die zien het als een opzegging van het contract en blijven facturen sturen ook nog na 30 dagen.
Betalingsherinneringen volgen en toen dacht ik laat ik toch maareens gaan belln met KPN a 0,10 per minuut. Krijg je te horen u hoeft zich niet druk te maken de facturen worden terug gedraaid doordat het systeem helaas zo werkt.
Dan denk je oke in deze tijd hoort dat eigenlijk niet meer zo te hoeven, maar wel bij KPN die internet en tv verkoopt.

Nu een 6 weken verder komt er weer een brief van KPN dat mijn moeder achterloopt met haar betalingsverplichtingen ( die ze in haar hele leven nooit heeft gehad) en dat haar contract nog steeds loopt.

Als je zo een brief leest slaan alle stoppen door in je hoofd en is het maar goed dat ze niet om de hoek zitten.
Dus maar weer bellen , maar nu met het incasso team, die weten niets van een brief en er zal toch betaald moeten worden. (stoom) Leg nog een keer uit dat er een brief is verstuurd met kopie overlijden en wordt doorgeschakeld met de nabestaanden desk en dan ontplof je pas echt.
Wordt nu pas opgezegd en het contract loopt dan nog 30 dagen door na nu hun kunnen er niets aan doen , want hun systeem werkt nu eenmaal zo en hoe het werkelijk hoort te gaan hoor je niets over.
Ik raad iedereen aan om een abonnement te nemen bij een bedrijf die weet hoe je dat moet doen en niet onnodig de kinderen die met al zoveel pijn zitten daar mee op te zadelen.
Nu moet ik straks weer aan de bel om KPN wijs te maken wanneer onze ouders zijn overleden en tijd er in stoppen om de rekeningen terug te draaien.

Excuses komen ook niet voor bij KPN het werkt nl zo en niet anders en daar heb je het dan maar mee te doen
Hm vreemde zaak, want dit is wat KPN er zelf over zegt:
kpn schreef: Allereerst wensen wij u veel sterkte met uw verlies.
Wilt u het abonnement van de overledene opzeggen, stuur dan een brief naar:
KPN Backoffice Contractovername
Antwoordnummer 15067
5600 VH Eindhoven
De volgende informatie moet in de brief staan:
Naam
Adres
Telefoonnummer
Bankrekeningnummer
Welke producten of diensten
Voeg een kopie van de overlijdensakte aan de brief toe. Het abonnement van de overledene wordt bij ontvangst van de brief of door u aangegeven datum stopgezet.
Opzegging zou dus per ontvangstdatum brief in moeten gaan.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Op deze manier komt de campagne : " generatie KPN" wel in een ander daglicht te staan .. :mrgreen:

DJM

Ongelezen bericht door DJM »

Dit is zeer vervelend als je moeder is overleden.
Dat komt over als respectloos van KPN.

Het komt wel goed met die betaling want ik had het opgezegd en een bevestiging ontvangen net zoals jij (T.S) en vervolgens kreeg ik daarna een bevestiging waarin men ook 30 dagen later het contract beeindigde.
Ik mailen ( met bellen heb je geen bewijs) en ja ik had gelijk maar ze konden er niets aan doen ( een maand voor de eigenlijke datum van het contract afliep) en als ik een maand extra betaalde dan zou ik dat weer terug kunnen vragen.

Mmmmmmmm..........dus ze kunnen niets wijzigen in dat systeem?

Blij dat ik er weg ben.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Pindakaaspotje schreef:
Emmy75 schreef:
duiner schreef:Meestal zijn dit computer-fouten..
De grootste computerfout zit altijd tussen het toestenbord en de bureaustoel.
Verkeerde data invoeren heeft tot gevolg dat er verkeerde informatie uitrolt (rubbish in rubbish out).
of om een programmeerfout ;) Vaak door onvoldoende synchronisatie tussen de systemen. Uiteindelijk natuurlijk veroorzaakt door de mens
Ga er maar van uit dat het systeem goed werkt. Dit soort systemen worden tot in den treure doorgetest. Maar als je iets verkeerd invoert houd het op natuurlijk.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Om wat voor factuur gaat het? Gesprekskosten worden na afloop van een periode verstuurt. Of krijg je nog steeds abonnementsfacturen?

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Klinkt misschien bot - maar stuur ze een 'adreswijziging' met het adres van de begraafplaats..

Probleem met (grote) bedrijven is dat je alles, zelfs een gewone vraag, bijna per aangetekende post moet verzenden omdat het anders 'kwijt' raakt.

Die post is toch wel erg beroerd tegenwoordig.

Gesloten