LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN / PLANET INTERNET
KPN / PLANET INTERNET
INTERNETPLUSBELLEN VAN KPN ??? EEN GROOT DRAMA.
Ben al tig jaren trouw afnemer van Planet internetdiensten ( ADSL) en sinds febr. 06 Internetplusbellen.
Op vragen of ik iets moest wijzigen (ondermeer faxmailnr) kreeg ik steevast te horen/lezen "neen, u hoeft niets aan te passen - alles blijft zoals het is, alleen belt u straks digitaal ipv analoog! Na installatie van de Experiabox (DIE WEKEN LATER WERD GELEVERD DAN BEVESTIGD) bleek dus dat mijn faxmailnr 0842 niet werkt onder Internetplusbellen! Ik heb dagenlang zonder uitgaand telefoonverkeer gezeten. Niemand die mij kon vertellen hoe het zat en ik werd van het 0900 nr van Planet naar het 0900 nr van KPN gestuurd. Het kastje en de muur dus! Nu is het december en NOG steeds kan ik niet doen wat ik wil. Ik heb brieven gestuurd naar Planet, en krijg antwoord terug dat mijn probleem wordt bekeken, mailtjes gestuurd met daarop hetzelfde antwoord! Zo ook naar KPN klantenservice in Den Bosch. Komen bevestigingen terug dat ik binnen 4 !!! weken een reactie tegemoet mag zien. NOU, MOOI NIET DUS! Je wordt echt stapelgek van die gasten! Mijn mobieltje is het enige wat werkt, en de rekeningen dus ook.
Ik heb de afgelopen maanden gemiddeld tot € 30,00 met de servicenrs van Planet en KPN gebeld. ( 0,10/minuut)
Nu kreeg ik gisteren te horen van een KPNer dat ik maar beter terug kon gaan naar Analoog bellen en gewoon ADSLen!
Ze beloven van alles als je je aanmeld als nieuwe klant maar ze zouden eerst serieuzer met hun vaste afnemers en de klachten moeten omgaan. Hoeven ze ook geen nieuwe klanten te werven!
De belofte via Kassa dat ze serieus zouden gaan werken aan deze problemen is naar mijn mening een loze, want het wordt van week tot week gekker!!
Vanmorgen heb ik vanaf 09.00 uur tot 11.45 uur via mobiel gebeld met KPN en Planet.
Ik ben weg en ga naar een andere provider die het (waarschijnlijk) ook niet goed zal doen, maar ik blijf niet bij die klotezooi van KPN! Heb de afgelopen jaren heel wat nieuwe internetters op het net geholpen en helaas daarbij gekozen voor Planet ! Dat dit over is zal duidelijk zijn. Ik heb geen enkel vertrouwen meer in die mensen!
Ik wil bij deze dus mensen oproepen om vooral goed na te denken of je inderdaad wel wil overstappen naar digitsaal bellen en of je daarbij voor KPN / Planet / Het net / Tiscali kiest! Het is allemaal van hetzelfde! NIET TE VERTROUWEN!
Ben al tig jaren trouw afnemer van Planet internetdiensten ( ADSL) en sinds febr. 06 Internetplusbellen.
Op vragen of ik iets moest wijzigen (ondermeer faxmailnr) kreeg ik steevast te horen/lezen "neen, u hoeft niets aan te passen - alles blijft zoals het is, alleen belt u straks digitaal ipv analoog! Na installatie van de Experiabox (DIE WEKEN LATER WERD GELEVERD DAN BEVESTIGD) bleek dus dat mijn faxmailnr 0842 niet werkt onder Internetplusbellen! Ik heb dagenlang zonder uitgaand telefoonverkeer gezeten. Niemand die mij kon vertellen hoe het zat en ik werd van het 0900 nr van Planet naar het 0900 nr van KPN gestuurd. Het kastje en de muur dus! Nu is het december en NOG steeds kan ik niet doen wat ik wil. Ik heb brieven gestuurd naar Planet, en krijg antwoord terug dat mijn probleem wordt bekeken, mailtjes gestuurd met daarop hetzelfde antwoord! Zo ook naar KPN klantenservice in Den Bosch. Komen bevestigingen terug dat ik binnen 4 !!! weken een reactie tegemoet mag zien. NOU, MOOI NIET DUS! Je wordt echt stapelgek van die gasten! Mijn mobieltje is het enige wat werkt, en de rekeningen dus ook.
Ik heb de afgelopen maanden gemiddeld tot € 30,00 met de servicenrs van Planet en KPN gebeld. ( 0,10/minuut)
Nu kreeg ik gisteren te horen van een KPNer dat ik maar beter terug kon gaan naar Analoog bellen en gewoon ADSLen!
Ze beloven van alles als je je aanmeld als nieuwe klant maar ze zouden eerst serieuzer met hun vaste afnemers en de klachten moeten omgaan. Hoeven ze ook geen nieuwe klanten te werven!
De belofte via Kassa dat ze serieus zouden gaan werken aan deze problemen is naar mijn mening een loze, want het wordt van week tot week gekker!!
Vanmorgen heb ik vanaf 09.00 uur tot 11.45 uur via mobiel gebeld met KPN en Planet.
Ik ben weg en ga naar een andere provider die het (waarschijnlijk) ook niet goed zal doen, maar ik blijf niet bij die klotezooi van KPN! Heb de afgelopen jaren heel wat nieuwe internetters op het net geholpen en helaas daarbij gekozen voor Planet ! Dat dit over is zal duidelijk zijn. Ik heb geen enkel vertrouwen meer in die mensen!
Ik wil bij deze dus mensen oproepen om vooral goed na te denken of je inderdaad wel wil overstappen naar digitsaal bellen en of je daarbij voor KPN / Planet / Het net / Tiscali kiest! Het is allemaal van hetzelfde! NIET TE VERTROUWEN!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 12 dec 2006 13:20
Re: KPN / PLANET INTERNET
In okt. j.l. besteld voor levering 14 dec 2006 maar gebeld met kpn en gevraagd wanneer krijg ik mijn bestelde spullen .
nu dat werkt anders ze gaan pas over tot actie op 14 dec dan moet ik een brief ontvangen met vermelding dat het nog ongeveer 4 week duurd .
Zo heb ik het natuurlijk niet besteld vertelde ik maar dat was voor hun ook onduidelijk maar ik kon de order ook wel anuleren als ik wilde
Wat is het beste om te doen
henk huizing
nu dat werkt anders ze gaan pas over tot actie op 14 dec dan moet ik een brief ontvangen met vermelding dat het nog ongeveer 4 week duurd .
Zo heb ik het natuurlijk niet besteld vertelde ik maar dat was voor hun ook onduidelijk maar ik kon de order ook wel anuleren als ik wilde
Wat is het beste om te doen
henk huizing
Re: KPN / PLANET INTERNET
Dag Henk.
Ik heb, nadat ik eerst via de website had gezocht naar de beste interplus aanbieders, gekozen voor speedlinq! Die komt als beste uit de bus. Ik betaalde bij Planet €42,95 /maand met een download snelheid van 3.000 kpbs en upload 512 kbps en dat is bij Speedlinq resp. ruim 6000 en 1024 kpbs! Dus het dubbele voor nog geen € 25,00 / maand! (Het 1e jaar betaal ik trouwens maar € 14,95/maand) en om gratis te bellen via internet nog eens € 5,00/maand extra!
(Dat 7 dgn/week gratis bellen binnen Nl kostte bij Planet € 10,00)
het gaat bij mij niet om wat het kost maar dit verschil is toch wel heel erg groot! Dus dat pik ik extra mooi mee!
Ik hoop dat ik je op de goede weg hept geholpen!
Succes en vriendelijke groeten
Kees van der hel
Ik heb, nadat ik eerst via de website had gezocht naar de beste interplus aanbieders, gekozen voor speedlinq! Die komt als beste uit de bus. Ik betaalde bij Planet €42,95 /maand met een download snelheid van 3.000 kpbs en upload 512 kbps en dat is bij Speedlinq resp. ruim 6000 en 1024 kpbs! Dus het dubbele voor nog geen € 25,00 / maand! (Het 1e jaar betaal ik trouwens maar € 14,95/maand) en om gratis te bellen via internet nog eens € 5,00/maand extra!
(Dat 7 dgn/week gratis bellen binnen Nl kostte bij Planet € 10,00)
het gaat bij mij niet om wat het kost maar dit verschil is toch wel heel erg groot! Dus dat pik ik extra mooi mee!
Ik hoop dat ik je op de goede weg hept geholpen!
Succes en vriendelijke groeten
Kees van der hel
Re: KPN / PLANET INTERNET
Had je op de website van speedlinq zelf gelezen welke aanbieder de beste internet+telefonie aanbieder is?
Als ik de consumentenbond moet geloven is het toch een andere provider (Tiscali) die als beste uit de bus kwam!
Overigens dezelfde snelheid als speedlinq maar wel een blijvend lage prijs van 14,95 per maand...dus ook na het eerste jaar. Voor telefonie komen ook 4,95 extra bij.
Als ik de consumentenbond moet geloven is het toch een andere provider (Tiscali) die als beste uit de bus kwam!
Overigens dezelfde snelheid als speedlinq maar wel een blijvend lage prijs van 14,95 per maand...dus ook na het eerste jaar. Voor telefonie komen ook 4,95 extra bij.
Re: KPN / PLANET INTERNET
Nee, gewoon door op via Google naar ADSL beste provider te zoeken.
Overigens bleek dat ook Speedlinq (ondanks dat ze dit tegenspreken) te zijn overgenomen door KPN en dus met hetzelfde sausje overgoten.
Omdat ik perse niets meer met KPN te maken wil hebben als het gaat over Internet (plusbellen) heb ik dus deze opdracht inmiddels geannuleerd en gekozen voor een van de weinige die met een eigen netwerk opereren, op advies van mijn pc leverancier!
Solcon is dan wel wat duurder maar de compatabiliteit van hun netwerkstructuur is duidelijk aanzienlijk hoger dan van de concurrenten.
Neem daarbij een goede filtering tegen allerlei rotzooi waar ik niet op zit te wachten en hoop dus hiermee een goede keuze te hebben gemaakt!
Ik laat het dus eerst maar eens over me heen komen.
Overigens heb ik met mijn argumenten wel bereikt dat ik binnen de termijn mijn aansluiting met KPN kon opzeggen. ipv maart 2007 nu per eind december as. Helaas kan ik niet eerder beschikken over de andere aansluiting anders was ik nog eerder weggeweest.....
Groeten,
Kees
Overigens bleek dat ook Speedlinq (ondanks dat ze dit tegenspreken) te zijn overgenomen door KPN en dus met hetzelfde sausje overgoten.
Omdat ik perse niets meer met KPN te maken wil hebben als het gaat over Internet (plusbellen) heb ik dus deze opdracht inmiddels geannuleerd en gekozen voor een van de weinige die met een eigen netwerk opereren, op advies van mijn pc leverancier!
Solcon is dan wel wat duurder maar de compatabiliteit van hun netwerkstructuur is duidelijk aanzienlijk hoger dan van de concurrenten.
Neem daarbij een goede filtering tegen allerlei rotzooi waar ik niet op zit te wachten en hoop dus hiermee een goede keuze te hebben gemaakt!
Ik laat het dus eerst maar eens over me heen komen.
Overigens heb ik met mijn argumenten wel bereikt dat ik binnen de termijn mijn aansluiting met KPN kon opzeggen. ipv maart 2007 nu per eind december as. Helaas kan ik niet eerder beschikken over de andere aansluiting anders was ik nog eerder weggeweest.....
Groeten,
Kees
Re: KPN / PLANET INTERNET
Sinds een jaar of 8 ben ik klant van Planet. In augustus jl. werd van de een op de andere dag mijn internetabonnement gewijzigd. Ik heb direct gereageerd dat dit niet op mijn verzoek was, zowel per mail als via de reguliere post. Antwoord op mijn vraag hoe een wijziging mogelijk was zonder dat ik daarom vraag, kreeg ik niet.
Ook KPN reageerde, zij hadden van Planet opdracht gekregen voor een downgrade van mijn ADSL aansluiting. Ik heb een brief geschreven naar KPN en 3 maanden later ontving ik van hen het bericht dat de wijziging ongedaan werd gemaakt en de inmiddels geincasseerde kosten zijn gecrediteerd. Van Planet Internet heb ik inmiddels 8 brieven ontvangen
met gegevens voor mijn nieuwe ADSL aansluiting, waar ik echter niet om heb gevraagd. Naar Planet verschillende brieven gestuurd met de vraag om uitleg van een en ander. Nooit een reactie ontvangen. Uiteindelijk begin november mijn ADSL aansluiting opgezegd per eind januari 2007 en per aangetekend schrijven verstuurd. De enige reactie die ik van hen krijg is de zoveelste brief met inloggegevens voor mijn nieuwe aansluiting + de mededeling dat ik binnenkort mijn ADSL Doe-Het-Zelf-Pakket krijg toegestuurd.
Een tijdje geleden nog eens via het Servicenummer van Planet mijn beklag gedaan, behalve 20 minuten wachten a 10 eurocent per minuut leverde dat niet veel meer op dan de mededeling van de servicemedewerker dat hij in het systeem kon zien dat er meerdere brieven onderweg waren met een antwoord op mijn vraag. Helaas zijn de enige brieven die ik ontvang die met de inloggegevens.
Wat moet het daar bij Planet een chaos zijn. Mij zijn ze in ieder geval definitief kwijt als klant.
Ook KPN reageerde, zij hadden van Planet opdracht gekregen voor een downgrade van mijn ADSL aansluiting. Ik heb een brief geschreven naar KPN en 3 maanden later ontving ik van hen het bericht dat de wijziging ongedaan werd gemaakt en de inmiddels geincasseerde kosten zijn gecrediteerd. Van Planet Internet heb ik inmiddels 8 brieven ontvangen
met gegevens voor mijn nieuwe ADSL aansluiting, waar ik echter niet om heb gevraagd. Naar Planet verschillende brieven gestuurd met de vraag om uitleg van een en ander. Nooit een reactie ontvangen. Uiteindelijk begin november mijn ADSL aansluiting opgezegd per eind januari 2007 en per aangetekend schrijven verstuurd. De enige reactie die ik van hen krijg is de zoveelste brief met inloggegevens voor mijn nieuwe aansluiting + de mededeling dat ik binnenkort mijn ADSL Doe-Het-Zelf-Pakket krijg toegestuurd.
Een tijdje geleden nog eens via het Servicenummer van Planet mijn beklag gedaan, behalve 20 minuten wachten a 10 eurocent per minuut leverde dat niet veel meer op dan de mededeling van de servicemedewerker dat hij in het systeem kon zien dat er meerdere brieven onderweg waren met een antwoord op mijn vraag. Helaas zijn de enige brieven die ik ontvang die met de inloggegevens.
Wat moet het daar bij Planet een chaos zijn. Mij zijn ze in ieder geval definitief kwijt als klant.
Re: KPN / PLANET INTERNET
Ik ben het helemaal eens met u!
Het is zo'n chaos dat ze niet eens meer goeie smoezen kunnen verzinnen.
Ik ben sinds 1996 bij Planet maar gelukkig zitten de dagen er bijna op dat ik nog gebruik moet maken.van hun "diensten"! Mijn nieuwe provider kan me pas aansluiten op het moment dat mijn lijn wordt vrijgegeven door Planet.
Overigens heb ik nooit moeite gehad met de normale ADSL aansluiting maar is het geduvel begonnen na de overname door KPN en de opstartprocessen van het Internetplusbellen.
Wat gewoon dramatisch is is het feit dat ze je niet eens fatsoenlijk te woord staan.
Durven ze nog te vragen wat de reden is waarom je hebt opgezegd.
Als ik als ondernemer zulke diensten zou leveren, was ik al lang pleite geweest, maar ja..., KPN he , met zijn Koninklijk predikaat!
Nee, geef mij maar een kleinere provider die misschien, naar zal blijken, ook haar/zijn besognes heeft maar ik verwachtte (terecht) van KPN en haar dochters toch wel een heel andere houding.
Het wordt alleen heel moeilijk om tussen alle bagger nog wel goede en betrouwbare partners te vinden want iedereen roept, schrijft en vindt uiteindelijk wel wat over iemand!
Dan maar op ramkoers en heel scherp in de gaten houden wat er allemaal gebeurt en direct ingrijpen als het fout gaat!
Veel sterkte in de digitale wereld... de wereld van de toekomst !?
Kees van der Hel
Het is zo'n chaos dat ze niet eens meer goeie smoezen kunnen verzinnen.
Ik ben sinds 1996 bij Planet maar gelukkig zitten de dagen er bijna op dat ik nog gebruik moet maken.van hun "diensten"! Mijn nieuwe provider kan me pas aansluiten op het moment dat mijn lijn wordt vrijgegeven door Planet.
Overigens heb ik nooit moeite gehad met de normale ADSL aansluiting maar is het geduvel begonnen na de overname door KPN en de opstartprocessen van het Internetplusbellen.
Wat gewoon dramatisch is is het feit dat ze je niet eens fatsoenlijk te woord staan.
Durven ze nog te vragen wat de reden is waarom je hebt opgezegd.
Als ik als ondernemer zulke diensten zou leveren, was ik al lang pleite geweest, maar ja..., KPN he , met zijn Koninklijk predikaat!
Nee, geef mij maar een kleinere provider die misschien, naar zal blijken, ook haar/zijn besognes heeft maar ik verwachtte (terecht) van KPN en haar dochters toch wel een heel andere houding.
Het wordt alleen heel moeilijk om tussen alle bagger nog wel goede en betrouwbare partners te vinden want iedereen roept, schrijft en vindt uiteindelijk wel wat over iemand!
Dan maar op ramkoers en heel scherp in de gaten houden wat er allemaal gebeurt en direct ingrijpen als het fout gaat!
Veel sterkte in de digitale wereld... de wereld van de toekomst !?
Kees van der Hel
Re: KPN / PLANET INTERNET
@kvdhel, hebt u het forum over speedlinq gelezen? Samenvattend: Dure helpdesk, lange wachttijd en opzeggen alleen telefonisch mogelijk.....
Ook niet je van het dus.
pvd
Ook niet je van het dus.
pvd
Re: KPN / PLANET INTERNET
Binnenkort verhuis ik naar de Bollenstreek en daar heeft men het laatste jaar een glasvezelnet aangelegd en men biedt een zeer compleet pakket aan, internet, tv en telefoon voor 45 euro per maand.
Tot nu toe heeft Leybrandt alle gedane beloften meer dan waargemaakt. Hoge download en uploadsnelheden, zelden een storing en (het allerbelangrijkste !!!) je bent van KPN af.
Tot nu toe heeft Leybrandt alle gedane beloften meer dan waargemaakt. Hoge download en uploadsnelheden, zelden een storing en (het allerbelangrijkste !!!) je bent van KPN af.
Re: KPN / PLANET INTERNET
aan PVD !
inderdaad ben ik daar inmiddels achter en heb die opdracht direct ingetrokken nadat ik er tevens achter kwam dat speedlinq inmiddels onder KPN is terecht gekomen.
IK WIL DUS PERSE NOOIT GEEN KPN ADSLZONDERBELLEN MEER!
Zie mijn schrijven eerder in deze topic
Helaas is hier nog geen glaskabel ! anders was de keuze niet zo moeilijk en zoals ik al eerder aangaf iedereen heeft wel zo zijn kijk op een provider maar niemand weet wie nu echt goed is.
We blijven dus maar aantobben en mogelijk dat mijn nieuwe provider Solcon wel doet wat ze beloofd! Het is in verhouding tot de grote providers nog een kleintje dus heb ik er enig vertrouwen in!
Bedankt voor uw reactie..
Kees van der Hel
inderdaad ben ik daar inmiddels achter en heb die opdracht direct ingetrokken nadat ik er tevens achter kwam dat speedlinq inmiddels onder KPN is terecht gekomen.
IK WIL DUS PERSE NOOIT GEEN KPN ADSLZONDERBELLEN MEER!
Zie mijn schrijven eerder in deze topic
Helaas is hier nog geen glaskabel ! anders was de keuze niet zo moeilijk en zoals ik al eerder aangaf iedereen heeft wel zo zijn kijk op een provider maar niemand weet wie nu echt goed is.
We blijven dus maar aantobben en mogelijk dat mijn nieuwe provider Solcon wel doet wat ze beloofd! Het is in verhouding tot de grote providers nog een kleintje dus heb ik er enig vertrouwen in!
Bedankt voor uw reactie..
Kees van der Hel
Re: KPN / PLANET INTERNET
En Kees hoe bevalt Solcon?