LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN te traag internet.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
megatron29

KPN te traag internet.

Ongelezen bericht door megatron29 »

Onlangs overgestapt van Online naar KPN. Standaard pakket genomen. Op de site van KPN staat er bij dit pakket tot 40 Mb/s download snelheid. Ik kom bij alle snelheidstesten niet hoger als 8Mb/s. Meeste keren blijft snelheid steken op 4-5 Mb/s.
Ik heb de klantenservice hierop gebeld. De jongedame aan de telefoon vertelde me dat ik volgens hun systeem 18 Mb/s zou hebben. Hier geloof ik niks van. Filmpjes laden langzaam op youtube en de browser is ook niet de snelste sinds de overgang. Ik heb een supersnelle gaming pc sinds eind vorig jaar, dus daar kan het niet aan liggen. Kabels zijn cat6, allemaal nieuw.
Ik vind dit erg misleidend van KPN, verkoper van primafoon heeft mij ook niet verteld dat snelheden veel lager kunnen uitvallen. Nu heb ik deze uitspraak gelezen van de reclamecode commissie:

https://www.reclamecode.nl/webuitspraak.asp?ID=83687

Wat zou/kan ik doen om dit probleem te verhelpen? Zal ik verdere stappen ondernemen?
Of nog eens contact opnemen met KPN?

Bij voorbaat dank!

ciske

Re: KPN te traag internet.

Ongelezen bericht door ciske »

Stond er geen snelheid tot 40mb? Hoe ver zit je van de centrale?

0800-0115 , is gratis nummer van kpn.

megatron29

Er staat in mijn post dat het tot 40 Mb/s is.
Centrale is binnen 1000 meter. (924 meter)
Laatst gewijzigd door megatron29 op 11 apr 2013 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

megatron29 schreef:Er staat in mijn post dat het tot 40 Mb/s is.
Centrale is binnen 1000 meter.

TOT 40 Mb/s :roll: ik moet de eerste nog tegen komen die dat wel haald.

Ik zit er ook zo ver vandaan haal max. 20Mb,alles goed aangesloten gelijk bij Isra-punt ?

Hoeveel haalde jij bij Online ?

megatron29

Isra punt? wasda? Ik heb wel alle kabels en stekkers vernieuwd. cat 6 van experia box naar computer. cat5 naar televisieontvanger.
Computer is virus vrij. Alle programma's die maar wat kunnen opslurpen uitgeschakeld.

Toch haal ik max maar 8 Mb/s, overdag zelfs maar 4-5 Mb/s. Verkoper heeft mij nooit verteld dat minimaal 8 Mb/s is. Noch vind ik dit terug op de site van KPN vandaar dat de reclame code commissie hier vorig jaar al een uitspraak over heeft gedaan bij een concurrent van KPN.

megatron29

Bij Online haalde ik zowat 12 Mb/s op een abonnement van 16 Mb/s. Was nog een ouder type abonnement.

ciske

megatron29 schreef:Isra punt? wasda? .

http://www.google.nl/search?q=isra+punt ... 24&bih=571

hier heb je afbeeldingen van je israpunt.

louella

Ongelezen bericht door louella »

De kabel van de netwerkaanbieders komt op het IS/RA-punt het huis binnen. Dit is dan het verdeelpunt waarop de gebruiker zijn randapparatuur (telefoon, televisie, modem enz.) aan kan sluiten.

Bashoogers

Ongelezen bericht door Bashoogers »

Werkt je telefoon/tv ook op je router/modem van KPN? Zo ja: zet die eens uit?
--> Gaf dit resultaat? Ja: wat? Nee: volgende stap.

Download het programma InSSIDers: http://www.metageek.net/support/downloads/ en kijk welk kanaal je gebruikt, en welk kanaal je buren gebruiken. Ga, indien je weet hoe, zo ver mogelijk van het kanaal van je buren. Dit stoort namelijk in een wijk met veel draadloze verbindingen. Zo heeft iedereen in mijn buurt kanaal 10/11 en zitten wij zonder enige storing op draadloos, kanaal 5. Je doet dit als volgt:
Ga naar 192.165.2.254 en log in met de gegevens. (voor een witte KPN Experiabox voor de eerste keer gebruikersnaam KPN, wachtwoord leeglaten).
--> Na het restarten van je router/modem moet het werken. Ja: opgelost. Nee: Bel KPN en zeg dat je niet meer naar het kastje aan de muur gewezen wilt worden en je er dusdanig zeker van bent dat ze je een nieuwe router/modem in bruikleen moeten toesturen.

Hopelijk helpt dit. We hebben enigszins ervaring. haha.

--
Echter, omdat je een contract bent aangegaan met KPN noch de levering van alle diensten staat er nog steeds op de site: tot 40 Mb/s download, tot 4 Mb/s upload. Je had hier aan moeten denken. Ga je naar een glasvezel pakket (mocht je wél hebben dan lees ik hier overeen) dan mogen ze maximaal 85% afwijken van de minimale snelheid.

Afbeelding

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik vernoed zeer sterk. dat ze gewoon gene vdsl leveren. of nog niet kunnen leveren.
En dat je gewoon een 8Mbit adsl verbinding hebt gekregen.
En zie al meer gekke dingen, er word overal snel internet aangeboden. Het zou hier ook beschikbaar
zijn tot 30Mbit bij online.nl ik geloof er nis van ana de hand van verhalen etc.

Als je bv. naar http://www.bbned.nl/ gaat en de postcode check doet, dan zal je een overzicht krijgen van wel type adsl welke snelheid maximaal op jouw adres beschikbaar is. en de kabel length.
en ik kom dan niet echt hoger dan 10Mbit en dat is correct.

Volgens mij word iedereen een groot oor aangenaait met vdsl. maar ze gaan waarschijnlijk pas de centrale ombouwen als er genoeg klanten zijn. ik vermoed dat ze zo werken.
Het kan ook zijn dat je nu op ene ander verdeelpunt bent aangesloten met slechte bekabeling.

En je, online.nl is altijd beter dan kpn. kpn altijd traag.

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

sadfly schreef:Ik vernoed zeer sterk. dat ze gewoon gene vdsl leveren. of nog niet kunnen leveren.
En zie al meer gekke dingen, er word overal snel internet aangeboden. Het zou hier ook beschikbaar
zijn tot 30Mbit bij online.nl ik geloof er nis van ana de hand van verhalen etc.

Als je bv. naar http://www.bbned.nl/ gaat en de postcode check doet, dan zal je een overzicht krijgen van wel type adsl welke snelheid maximaal op jouw adres beschikbaar is. en de kabel length.

Volgens mij word iedereen een groot oor aangenaait met vdsl. maar ze gaan waarschijnlijk pas de centrale ombouwen als er genoeg klanten zijn. ik vermoed dat ze zo werken.
Het kan ook zijn dat je nu op ene ander verdeelpunt bent aangesloten met slechte bekabeling.

Dat laatste hoeft niet ik had 15 Mb bij Online en nu 20 Mb bij Kpn :D

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

sadfly schreef:Ik vernoed zeer sterk. dat ze gewoon gene vdsl leveren. of nog niet kunnen leveren.

Of ze hebben gewoon wat vertraging in de vdsl uitrol opgelopen door de lange koudeperiode? Met die temperaturen zijn sommige buitenwerkzaamheden aan het netwerk niet of slecht uit te voeren.

megatron29

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties.
Mijn ISRA punt is nog zo'n ouwe lasdoos van voor 1990. :S :O
Ik heb kabels liggen het is niet draadloos zoals iemand die heeft gereageerd denkt. :)
Kabels zijn cat6 van modem naar computer. cat5 naar tv. Is een beetje overkill maar heb het zekere voor het onzekere genomen. Helaas heeft het niet mogen baten.

Modem (experiabox) heb ik ook al uit en aan gedaan. Zonder resultaat.

Ik weet dat het tot 40 Mb/s download is. Maar je mag toch wel zeker de helft verwachten van wat ze aanbieden. Dit is misleidend. Vandaar mijn link naar de uitspraak van de reclame code commissie wat betreft een zelfde geval maar dan bij een andere aanbieder.

Ik ben van plan een klacht bij de reclame code commissie in te dienen als KPN niet aanzienlijk de snelheid verbeterd.
De verwachte snelheid is niet naar tevredenheid en ik stel hierbij KPN in gebreke. Tevens neem ik hun kwalijk dat ze erg onduidelijk zijn in het verstrekken van informatie omtrent de maximale snelheid die daadwerkelijk gegeven kan worden.

Lees de uitspraak eens van de reclame code commissie dan begrijp je wat ik bedoel. ( zie eerste reactie) :)

Experia666

Ongelezen bericht door Experia666 »

Hallo,
Ik had voor kort ook problemen met KPN helaas kan ik geen glasvezel krijgen heb dan ook een IPB. abbonement van 8 down en 1 up ik heb onlangs de oude tv weggedaan en nu een Panasonic plasma Diagonaal 107, als de Plasma tv aanstaat op een HD film ging de snelheid van de PC met 4 Mb omlaag
KPN opgebeld hadden iets verkeerd staan binnen 2 dagen was het gereed volgens medewerkster die een snelheidstest had gedaan is er 13 Mb mogelijk op mijn adres 4 Mb voor HD en 8 Mb voor Internet blijft er dus nog 1 Mb over . Op een engels e site had ik iets gelezen over lcd led en plasma warbij laatst genoemde het meeste vroeg bij een echte HD stream was het gebruik van een groter scherm dan ook 10Mb.
Ik weet niet als je ook IPB hebt als dit wel het geval is moet je wel eerst de splitter ertussen zetten deze kan later weer verwijdert worden ,er is ook nog iets dat met de netwerkkaart van de PC te maken heeft als je iets verkeerd aansluit gaat deze op 10 ipv 100 of 1000 staan de kabel die je gekocht hebt is dat met vaste stekkers of heb je deze zelf op lengte gemaakt en losse stekkers erbij gekocht , dan is het misschien raadzaam om een lantester, kosten €13,00 of een compeet setje met punchtool € 20,00 aan te schaffen
er kan dan binnen 5 minuten gekeken worden of er zich een breuk of slecht contact bevind in de kabel het mooie hiervan is dat een reeds geinstaleerde bedrading zo afgelezen kan worden dmv led aanduiding.

mvg. Experia666

megatron29

Hallo daar,

Ik heb KPN op facebook benaderd en werd goed te woord gestaan door een service medewerker.
Deze heeft 2 monteurs hiernaar toe gestuurd. Deze hebben alles kosteloos gecheckt.
Er bleek een los contact te zitten in de hoofdaansluiting.
Hierna bleek de snelheid toch niet echt voorruit te zijn gegaan. Hierop heeft de service medewerker de modem opnieuw laten inlezen en is er een en ander in de centrale opnieuw gereset.
Ik zit nu over de 20 Mb/s. Daar nog de 4 Mb/s van de tv bij kom ik bijna op 25 a 26 Mb/s!
Dat klinkt al anders dan 8 Mb/s die ik voorheen had.
Petje af voor Jorn van KPN! :D

ciske

Mooi dat ze je nu wel serieus hebben genomen.

megatron29

Aan hulp op KPN facebook heb je veel meer dan aan de telefonische klantenservice. :)

Gesloten