LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kpn Vakantiebundel

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Moniquenijhuis

Kpn Vakantiebundel

Ongelezen bericht door Moniquenijhuis »

Ik voel mij ontzetten misleid door de kpn.
Ik heb een internetbundel buitenland gekocht bij KPN omdat ik een aantal dagen naar Berlijn ging. Op de website van KPN staat duidelijk vermeld: Mobiel internetten in het buitenland tegen een vast bedrag
Als je bundel op is, wordt je internet in het buitenland geblokkeerd. Zo heb je geen onverwachte kosten
Altijd een berichtje als je op 50%, 75% en 100% van je bundel zit
De laatste dag kreeg ik een berichtje dat ik op 100% zat (de tussentijdse berichten heb ik ook keurig ontvangen gedurende de week). Nu word ik geconfronteerd met een rekening van ruim €46,- voor het internetgebruik in het buitenland. Dit is het antwoord van KPN: Ik zie in ons systeem dat u op 15 maart een internet weekbundel EU hebt aangezet. Wanneer u geen internet in het buitenland zou willen gebruiken, dan zou u deze bundel ook niet aanzetten. Het vreemde is echter dat alleen de eerste dag de MB's uit de weekbundel zijn gegaan. Daarna is het dataverbruik per MB berekend.
U zou met de weekbundel EU 100 MB krijgen. Hier bent u echter wel ruim boven gekomen. Ik wil u daarom aanbieden om de helft van de datakosten te crediteren, dus €23,90 exclusief BTW.
Ik ga niet akkoord met 50% vergoeding. Er zouden geen onverwachte kosten zijn volgens KPN. die heb ik nu wel. Had ik dit vooraf geweten, dan had ik het product niet afgenomen. Blijkbaar is er ook bij KPN iets fout gegaan omdat er alleen de eerste dag uit de bundel gehaald is (en toen heb ik amper internet gebruikt) en daarna niet meer. Nu ik niet akkoord ga met hun voorstel omdat ik vind dat ik misleid ben en ik niet extra had willen gebruiken en alle onverwachte kosten (€46) vergoed wil hebben omdat zij een fout gemaakt hebben, word ik afgescheept met het volgende antwoord: Er is meerdere malen uitgelegd dat niet alle kosten gecrediteerd kunnen worden aangezien u voor 238,761MB aan internet hebt verbruikt. Aangezien u een bundel van 100MB had blijft er nog 155,761MB over. Aangezien u niet akkoord gaat met de creditering van €23,90 exclusief BTW kunnen we hierin helaas niks meer voor u betekenen.
Ik voel me zo ontzettend misleid door de KPN. Ze verkopen een product met bepaalde garanties en als er dan iets fout gaat bij KPN, dan bestaan deze garanties niet meer. Ik had niet meer willen gebruiken dan 100mb en als dit op dag 2 al op was geweest, dan had ik dat ook goed gevonden. Nu hebben ze mij in de waan gelaten, dat ik in 5 dagen 100mb verbruikt had, terwijl dit dus in werkelijkheid veel meer was.
De garantie die zij geven op hun website, nl geen onverwachte kosten klopt dus niet. Blijkbaar kan KPN zelf bepalen of ze het verbruik in mb rekenen of dat ze het van de Vakantiebundel afhalen. Ik heb daar namelijk als consument/gebruiker geen invloed op. Ik had oprecht vertrouwen in de info van de website van de KPN, maar blijkbaar vinden ze zelf dat ze zich daar niet aan hoeven te houden.

sylvesterb

Re: Kpn Vakantiebundel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ik zou KPN aangeven dat je het geschil gaat voorleggen bij de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten gezien je niet akkoord met het coulance aanbod. En geeft ze hierbij nog 7 dagen de tijd om de totale kosten te crediteren.

Het zou mij verbazen als ze deze klacht laten voorkomen, dit kost ze namelijk veeeeeel meer en zoals ik het hier lees sta je 100% in je gelijk dus is het de inleg van EUR 50,00 voor het indienen van je klacht meer dan waard.

De medewerker zet letterlijk neer dat KPN een fout heeft gemaakt en de website is erg duidelijk.

Succes.

P.S. Hier de link: http://www.degeschillencommissie.nl/ove ... iediensten

Gesloten