LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN verandert ongevraagd Planet IP-adres

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
w344
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:43

KPN verandert ongevraagd Planet IP-adres

Ongelezen bericht door w344 »

Situatie: Sinds 8 jaar bij Planet, grotendeels omdat ze garandeerden bij een renewal van de DHCP lease-time hetzelfde IP-adres te blijven uitgeven. Afspraak herhaald gemaakt in 2004 (in lekentermen: gewoon keihard vast IP-adres)

Weekend 13 december is m'n IP-adres gewijzigd. Gevolg: ik kan in de (internationale!) datacenters van mijn klanten niet meer inloggen (IP valideert niet meer), back-calls van externe systemen werken niet meer, enz enz. Ik ben software-ontwikkelaar: mijn inkomen ligt gewoon 90% plat! EN DAT MAAKT ME WOEST!

KPN: Eerst "Sorry, excuses, maar we hebben dat adres aan iemand anders uitgegeven", daarna "U bent particulier. Particulier garanderen we dat niet", naast uiteraard de bekende -stupide- verzinsels van medewerkers die niet eens lijken te weten hoe ze het woord computer moeten spellen.

Zonder 1 mededeling vooraf: geen nieuwsbrief, geen mededeling op de website, niets. Op 13 december is m'n werk van 6 jaar door KPN naar de maan geholpen als ik m'n IP niet terugkrijg (of in ieder geval een dag een bridge)

Iemand dezelfde problematiek?

windglider
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2009 15:27

Re: KPN verandert ongevraagd Planet IP-adres

Ongelezen bericht door windglider »

Voor een paar euro meer per maand heb je ook bij KPN een vast IP adres.

Als je voor je business afhankelijk bent van dit soort technieken, is het aan te bevelen om ook een business ADSL variant te nemen.

Dan moet je niet afhankelijk zijn van toezeggingen die later niet waargemaakt kunnen worden.