LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN verbreekt internetlijn zakelijk voor tele2 en priveklant

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ferk
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2010 16:50

KPN verbreekt internetlijn zakelijk voor tele2 en priveklant

Ongelezen bericht door ferk »

Woensdag 2 juni 2010 in de middag geen internet meer. Eerst zelf geprobeer met aan en uitzetten modem/router, herstel verbinding etc.
Toen gebeld met KPN. Na 5 minuten in de wacht gehangen te hebben kreeg ik iemand aan de lijn. Die wist mij te vertellen dat ik een aanvraag had gedaan om omgezet te worden naar een andere provider, dit in het geheel zonder mijn toestemming, handtekening etc. De lijn zou worden teruggezet.
Donderdag geïnformeerd hoelang dit zou gaan duren . Eerst tot 14 juni, later al tot 10 juni. Maar ook hiervan heb ik gezegd dat ik dit niet accepteer. Ik heb nl. een zaak, een van de mogelijkheden is dat klanten bestellen via internet, mijn beveiligingscamera werkt via internet, mijn eigen bestellingen voor de winkel lopen via internet.
De reactie van een medewerkster van de afdeling verkoop was letterlijk : “wat een zooitje”.
Wat is nu de oorzaak? De mevrouw die boven mijn winkel woont heeft internet aangevraagd. Ergens is er een fout gemaakt. Daardoor is mijn zakelijke lijn/internet bij mij weggehaald en aan haar gekoppeld. Versatel/Tele2 roept dat zij niet in privégegevens mogen kijken en KPN roept dat zij moeten meewerken aan dit soort opdrachten. Maar hoe zit het dan met mijn privacy als zo maar zonder mijn toestemming en medeweten mijn “eigendom” kan worden ontvreemd en hoe zit het dan met mijn rechten?
Vrijdags 4 juni 2010 2x contact gehad met medewerker KPN. De 3e keer zou vrijdag nog een keer kunnen zijn en anders maandag 7 juni 2010.
Het is toch onvoorstelbaar dat zakelijke lijnen/adsl/internet zo maar weggehaald kunnen worden en niet beschermd zijn.

suz123
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 mei 2010 22:10

Re: KPN verbreekt internetlijn zakelijk voor tele2 en priveklant

Ongelezen bericht door suz123 »

TIjdens een gemiddelde aanvraag geef je aan dat de telefoonlijn van jou is of dat er toestemming van de eigenaar is voor de aanvraag van de lijn of iets in die zin.
Het is dus goed mogelijk dat je bovenbuurvrouw een verbinding heeft aangevraagd en dacht dit op haar eigen verbinding te doen.
Enige wat ik me wel afvraag is of dat ze op jouw telefoonnummer een aanvraag heeft gedaan of dat je ADSL verbinding op een lege lijn ligt. ( dus zonder telefonie)
Als laatste kan er natuurlijk ook gewoon iets heel verkeerd te zijn gedaan op de wijkcentrale.

Maar stel ze heeft op jou lijn een aanvraag gedaan. Dan is je bovenbuurvrouw in deze fout. Heeft Tele2 niets misdaan omdat ze neit beter weten en KPN ook niet. De zittende provider mag simpel gezegd van de lijn geschopt worden door een nieuwe provider. Dit is ook alleen maar weer goed. Stel je had ruzie met KPN zou dan toch fijn zijn als Tele2 zo het stokje kan overnemen.
Dat KPN het met een week kan oplossen vind ik overigens ook knap. Normaal duurt een aanvraag immers 3 weken. Dus ze doen dan al zeker hun best voor je. Wellicht dat je gewoon via Tele2 kan internetten zolang het er ligt?

ferk
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2010 16:50

Re: KPN verbreekt internetlijn zakelijk voor tele2 en priveklant

Ongelezen bericht door ferk »

ik zou bijna denken dat je voor KPN werkt als ik deze positiviteit lees.
ik zal je ook meteen een illusie armer maken. Er zijn 2 soorten adsl. 1 is gekoppeld aan een telefoonnummer, 2 de ander niet. Er wordt dus niet gekeken welk adsl het is maar of er een adsl-aansluiting is en die wordt dan weggehaald.
Ik mag me zelf gelukkig prijzen dat mijn pinautomaat via de telefoonlijn gaat en niet via adsl. Dan had ik dus een week geen pinklanten kunnen hebben of in het normale geval zoals je beschrijft 3 weken. Los van dit feit heeft me dit dus een klant gekost die normaal voor +/- EUR 50.000 bij mij kocht.
ik heb woensdag j.l. iemand van de KPN aan de lijn gehad. Ja we moeten meewerken van de OPTA. Mijn antwoord is geweest of het dan niet zinvol is om met o.a. deze casus een keer bij de OPTA aan te kloppen, met de gevolgen die dit strakke beleid heeft. Of om in ieder geval de gegevens te mogen vergelijken van degene van wie de lijn is en de aanvrager van de "nieuwe" lijn.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: KPN verbreekt internetlijn zakelijk voor tele2 en priveklant

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

waar het precies misgegaan is kunt u nu waarschijnlijk niet achterhalen (buurvrouw, kpn, tele2 of nog iemand anders) maar daar hebt u ook niets aan.

Waar u wel iets aan hebt is NU een aangetekende brief sturen naar KPN waar u hen in gebreke stelt. U stelt dan dat zij u onrechtmatig en unilateraal afgesloten hebben. U eist vervolgens dat zij 1) u zo snel mogelijk weer aansluiten 2) de tijd dat u niet aangesloten bent geweest van uw abonnementsgeld aftrekken en 3) een bedrag voor opgelopen schade.
Dat bedrag voor die opgelopen schade krijgt u waarschijnlijk niet, maar niet geschoten is altijd mis.

succes!

Trudy

suz123
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 mei 2010 22:10

Re: KPN verbreekt internetlijn zakelijk voor tele2 en priveklant

Ongelezen bericht door suz123 »

ferk schreef:ik zou bijna denken dat je voor KPN werkt als ik deze positiviteit lees.
Nope werk niet bij KPN. Ben echter wel bekent met de algemene procedure bij het aanvragen van een ADSL verbinding (niet provider gerelateerd).
ferk schreef:ik zal je ook meteen een illusie armer maken. Er zijn 2 soorten adsl. 1 is gekoppeld aan een telefoonnummer, 2 de ander niet. Er wordt dus niet gekeken welk adsl het is maar of er een adsl-aansluiting is en die wordt dan weggehaald.
Dat klopt. Dus hoe zakelijk je ADSL ook mag zijn als er een andere provider op wordt aangevraagd mag die ook gewoon leveren.
ferk schreef:Ik mag me zelf gelukkig prijzen dat mijn pinautomaat via de telefoonlijn gaat en niet via adsl. Dan had ik dus een week geen pinklanten kunnen hebben of in het normale geval zoals je beschrijft 3 weken. Los van dit feit heeft me dit dus een klant gekost die normaal voor +/- EUR 50.000 bij mij kocht.
ik heb woensdag j.l. iemand van de KPN aan de lijn gehad. Ja we moeten meewerken van de OPTA. Mijn antwoord is geweest of het dan niet zinvol is om met o.a. deze casus een keer bij de OPTA aan te kloppen, met de gevolgen die dit strakke beleid heeft. Of om in ieder geval de gegevens te mogen vergelijken van degene van wie de lijn is en de aanvrager van de "nieuwe" lijn.
De OPTA zal deze regels niet zomaar aanpassen. Juist omdat het gedaan wordt voor de consumenten rechten. Er is juist via de OPTA geregeld dat een provider een overstap moet toelaten de lijn over te nemen. Dit terug draaien lijkt mij niet verstandig. Zeker niet omdat je dan als ware weer niet van een provider af kan komen.
De gegevens checken is zeker een idee. Maar in me eerste bericht gaf ik al aan dat er vast wel in de aanvraag wordt vermeld dat er toestemming is voor de eigenaar van de aanvraag.

Ik blijf echter merkwaardig vinden dat een bovenbuurvrouw op jou nummer. Vraag me af of ze het nummer zelf heeft doorgegeven of dat Tele2 deze ergens heeft opgedoken.

bavarian
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 apr 2010 19:07

Re: KPN verbreekt internetlijn zakelijk voor tele2 en priveklant

Ongelezen bericht door bavarian »

En alweer een tevreden klant van KPN.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: KPN verbreekt internetlijn zakelijk voor tele2 en priveklant

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

En ze leefden nog lang en gelukkig

bavarian
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 apr 2010 19:07

Re: KPN verbreekt internetlijn zakelijk voor tele2 en priveklant

Ongelezen bericht door bavarian »

KPN helaas niet meer.

Gesloten