LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN, zonder toestemming jaar verlengd!!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
peppiej

KPN, zonder toestemming jaar verlengd!!!

Ongelezen bericht door peppiej »

Wij hebben altijd met plezier diensten van KPN afgenomen en dit is altijd zonder problemen verlopen tot afgelopen maand.

Mijn moeder had haar huis verkocht en haar nieuwe appartement was/is nog niet klaar met als gevolg dat zij tijdelijk bij iemand anders gaat inwonen.
Om die reden heeft zij dus diverse diensten niet meer nodig waaronder KPN Internet + Bellen.
Op 16 september jl. kreeg zij een telefoontje van KPN met een "geweldige" aanbieding om haar internetabonnement te verhogen naar € 50.00 en het eerste half jaar á jaar hiervoor minder te hoeven betalen, want ons huidige internet was ontzettend traag. (wat naar mijn idee totaal niet het geval is)

Mijn moeder heeft hierop geantwoord dat dat voor haar geen zin heeft aangezien zij per 2 november het huis moet verlaten en dit opgezegd gaat worden, de verkoper gaf haar gelijk en zij dacht dat het zo netjes opgelost was.

Mijn moeder heeft 1 week later gebeld om alles netjes op te zeggen en zou hier een bevestiging van krijgen, maar dit duurde ontzettend lang waarop zij weer een aantal keren heeft gebeld.
Tot haar verbazing kreeg zij gisteren te horen: 'nee mevrouw u kunt uw abonnement niet afsluiten want u heeft 16 september uw abonnement verhoogt en daarmee automatisch verlengt voor een jaar'

Terwijl zij daar NOOIT haar toestemming voor heeft gegeven, noch mondeling noch schritelijk.
Ondertussen hebben ze al een x bedrag van haar rekening afgeschreven terwijl zij daar ook geen toestemming voor heeft gegeven.

De klantenservice gaf als antwoord, tja dan moet het bedrag van 1 jaar in zijn geheel voldoen en dan kan ik deze stop zetten.

Ze beweren het te gaan uitzoeken maar ik ben er bang voor.

Nu hoor je weleens wanneer je bedrijven belt: 'dit gesprek wordt opgenomen en kan voor trainingsdoeleinde gebruikt worden'
Is dit bij KPN ook het geval?

Hebben jullie dit ook mee gemaakt en wat adviseren jullie mij om te doen?

Alvast bedankt!

solleila

Re: KPN, zonder toestemming jaar verlengd!!!

Ongelezen bericht door solleila »

Een email sturen en brief met de mededeling dat je niet accoord gaat met de rekening. Geld zou ik storneren. heb je tegenwoordig 90 dagen voor. Op de radar site "radar helpt" en op de site van "consuwijzer" kun je voorbeeld brieven vinden. Zet er ook in dat het nooit heb aangevraagd en indien zij wel van mening zijn dat je moeder het heeft aangevraagd,of ze je moeder de band kunnen opsturen van de aanvraag.
Hebben ze dat niet dan is er geen contract tot stand gekomen.
En moeten zij bewijzen dat dit wel is via een brief of via de band die moet zijn opgenomen.
Wie eist die bewijst is het in dit geval.

kpn maakt graag contracten zonder handtekening of voicelog. Zie mijn verhaal dat iemand een contract op mijn naam had gezet.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Doe vanaf nu alles schriftelijk, te weten per e-mail, zodat je een dossiertje opbouwt. Stuur geen brieven naar KPN, want die "raken zoek". Tenzij je alles aangetekend doet a 7 euro per keer.

Contact met KPN: http://www.kpn.com/klantenservice/Klach ... cht.htm#[0]

Geef ze veertien dagen de tijd om dit probleem uit de wereld te helpen en dit schriftelijk te bevestigen. Daarna kun je een geschil aanspannen tegen KPN via http://www.sgc.nl , Electronische Communicatiediensten

Uit ervaring weet ik dat dit de enige manier is om je probleem met KPN op te lossen. Ze zullen niet in staat zijn cq. de wil hebben om dit probleem binnen 14 dagen recht te trekken. Een gang naar de Geschillencommissie is derhalve onvermijdelijk. Tot een geschil zal het waarschijnlijk niet komen. In mijn geval nam KPN al het initiatief tot een schikking voordat het tot behandeling van het geschil kwam. KPN weet namelijk dat ze kansloos zijn zodra jij als klant de stap naar de Geschillencommissie hebt gemaakt. Bij ongelijk moet KPN alle kosten betalen van het geschil. Vandaar dat ze in die situatie liever met hangende pootjes bij de klant aankloppen voor een schikking.

peppiej

Bob, ik heb via het klachtenformulier een redelijk lange klacht ingediend.
Deze als bevestiging per mail binnen gekregen en voor de zekerheid geprint.
Ik ga ze toch ook nog bellen en vragen of zij mij de band opname kunnen toesturen waarop mijn moeder duidelijk JA zegt of het aanbod van de desbetreffende verkoper.
Ik ben zeer nieuwsgierig wat ze daarop te melden hebben. :)

peppiej

UPDATE.

Ik heb contact gehad met een mevrouw van de klantenservice, zij gaan de bandopname opzoeken.
Inmiddels is er ook achterhaald welke werknemer dit heeft gedaan en zal op zijn spreekwoordelijke vingers getikt worden.
Daarnaast hebben ze mijn klacht ontvangen en wordt deze ook meegenomen en word ik gebeld wanneer de bandopname binnen is.
Indien ik maandag nog niet gebeld ben, bel ik zelf maar wéér.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Bob, ik heb via het klachtenformulier een redelijk lange klacht ingediend.
Deze als bevestiging per mail binnen gekregen en voor de zekerheid geprint.
Ik heb hier nog drie van die bevestigingen van inmiddels 4 jaar geleden met de belofte dat ze er zo snel mogelijk inhoudelijk op zullen reageren.
KPN is tegenwoordig nog beroerder dan UPC ooit geweest is.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik ken die beloftes van KPN dat ze je gaan terugbellen......

Laat je niet gek maken. Ik zou er de komende twee weken geen energie meer in steken. Waarom zou je ze nog bellen.

Na die twee weken een geschil aanspannen (kan allemaal online). Naast je vordering 50 euro schadevergoeding eisen. En simsalabim: KPN kan je dan ineens wel bellen voor een schikking.

Jammer dat veel mensen deze weg niet behandelen omdat ze een geschil aanspannen "eng" of "moeilijk" vinden. Is niet eng en is heel makkelijk.

Skep

Ongelezen bericht door Skep »

Ha, ik wilde een tijd geleden juist wel een hoger abonnement voor lagere kosten bij KPN, maar ze negeerden mijn aanvraag via hun site en via de post. Ik heb nog steeds altijd de volle mep betaald voor een abonnement met lagere snelheid en hogere kosten.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

maar ze negeerden mijn aanvraag via hun site en via de post
Goh, ik dacht ze alleen opzeggingen en klachten negeerden :lol:

peppiej

Wonder boven wonder werd ik zelf teruggebeld door een meneer van KPN, hij heeft mijn berichten hier gezien en zelfs bij consuwijzer ect.
Hij zorgt ervoor dat alles eind deze week is opgelost

Ik ben benieuwd :x

peppiej

KPN heeft netjes en optijd gereageerd.

Geachte mevrouw Van Meel,

Naar aanleiding van uw klacht en ons telefonisch gesprek het volgende. Uit onze contacthistorie blijkt inderdaad dat uw moeder niet op ons aanbod is ingegaan. Dat er toch een contractverlenging is ingevoerd in de systemen is een fout onzerzijds waarvoor mijn excuses. De afdeling Klantreacties heeft de klacht van uw moeder inmiddels afgehandeld. De aansluiting is opgezegd en het mogelijk teveel betaalde abonnementsgeld is of wordt teruggestort.

Ik vertrouw erop dat hiermee uw klacht naar tevredenheid is opgelost.

Met vriendelijke groet,

Manager Campaignmanagement

Gelukkig is het nog redelijk snel opgelost!

Gesloten