LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN zuigt hard

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
gerardgawlik
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:40

KPN zuigt hard

Ongelezen bericht door gerardgawlik »

we zaten eerst bij hetnet enige jaren geleden, die hadden al slechte service
en slecht internet viel vaker uit of het was gewoon slecht.
aan de telefoon wisten ze niks, en je werd continu doorverbonden.
elke keer was het "we meten uw lijn wel even door" en dan lag het allemaal aan ons.
zo was het vorig jaar of dit jaar kpn geworden, het lijkt alsof ze de belabberde service en slecht internet hebben meegenomen naar kpn.
want nog steeds slechte service, en al helemaal als je sinds tijdje niet meer 0900 nummers kunt bellen, ik kan kpn niet bereiken, want op
[email protected] reageren ze niet terug, alleen als het gaat om betalingen die je nog moet doen dan zijn ze er alaminuut een email terug als je een vraag erover hebt, maar verder reageren ze gewoon niet.

en sinds aantal weken is het zo erg dat 's avonds en 's nachts internet gewoon wegvallen voor 1-2 minuten op rij, soms wel 4-5 keer op een kwartier.
en als het er een keer is, is het zo slecht dat ik standaard dingen als msn en teamspeak enzo eraf wrod gegooid omdat het zon slechte verbinding is.
en vaak ook dat me ping ontzettend hoog is, alsof ik een oosteuropa verbinding of inbellen heb... dit is gewoon niet leuk meer.

als ik op kpn site zoek voor een klacht in te dienen, je raad het al:
gaat alleen via 0900 nummer, maar die zijn dus geblokkeerd.
je hebt kpn en we kunnen hun klantenservice nieteens bereiken.

ik word hier een beetje boos over(om het maar netjes uit te drukken), zijn er andere mogelijkheden om contact te krijgen met kpn omtrend het slechte internet?

iemand anders nog met zelfde problemen, dat je niks doen terwijl je internet gewoon "aan" staat? (websites laden, ingame connecten met servers ingame en dergelijke werkt vaak niet, terwijl me internet icoontje gewoon "aan" staat)

mvg Gerard

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: KPN zuigt hard

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Heb je allereerst het modem al eens gereset, d.m.v. 'm een paar minuten spanningsloos te zetten?
Sommige modems hebben de neiging na langere tijd a.h.w. 'vol te lopen' en daardoor een trage verbinding te gaan krijgen.
Werkt VOip (telefoon via internet) niet goed?
Zelfde trucje.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 28 nov 2010 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.

gerardgawlik
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:40

Re: KPN zuigt hard

Ongelezen bericht door gerardgawlik »

Tis weer bijzonder schreef:Heb je allereerst het modem al eens gereset, d.m.v. 'm een paar minuten spanningsloos te zetten?
Sommige modems hebben de neiging na langere tijd a.h.w. 'vol te lopen' en daardoor een trage verbinding te gaan krijgen.
Werkt VOip (telefoon via internet) niet goed?
Zelfde trucje toepassen.
meen je dat nu? :P dat doe ik bijna elke dag laatste tijd.
voip gebruik ik niet.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: KPN zuigt hard

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Nee, het was een geintje. :x
Neem me vooral niet kwalijk dat ik er over begon omdat je er geen melding van maakte.
Voor de rest ...... veel succes.

gerardgawlik
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:40

Re: KPN zuigt hard

Ongelezen bericht door gerardgawlik »

Tis weer bijzonder schreef:Nee, het was een geintje. :x
Neem me vooral niet kwalijk dat ik er over begon omdat je er geen melding van maakte.
Voor de rest ...... veel succes.
sorry maarja toch bedankt dat je probeerde te helpen iig.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: KPN zuigt hard

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

gerardgawlik schreef:sorry
Vooruit dan maar.
Jouw problemen met KPN kan ik uiteraard niet voor je oplossen.
Wel kan ik je op enkele workarounds wijzen, die KPN uit je leven doen verdwijnen.
1) Indien aanwezig, stap over naar internet via de kabel (RTV).
Kabel is m.i. in de toekomst een winnaar wat betreft mogelijke snelheden.
Jammer is dan wel dat kabelaars vaak net zulke belabberde service bieden als degene waar je nu over klaagt.
2) Indien mogelijk (je ziet ik ben voorzichtiger geworden), stap over op een provider die een BBned verbinding biedt.
Die heeft voor distributie van het signaal geheel eigen en andere apparatuur in de wijkcentrales van KPN staan.
Doe de postcode check, want niet in alle wijkcentrale is BBned app. aanwezig of is ietsje verouderd zodat bijv. rond de 20 Mbit sowieso geen mogelijkheid zal zijn.
4-5 Mbit is dan je lot, uiteraard afhankelijk van de lengte van de lijn naar de centrale.

Als je ergens niet tevreden tevreden over bent en ook nog geen service of gehoor krijgt, is er niets mooiers dan ze je onvrede te laten weten waar het pijn doet: in de portemonnee (en bonussen).
En als je er dan ook nog VoIP of VoDSL bij neemt is het feest helemaal compleet. :wink:
(Ook KPN gaat daar over niet al te lange tijd op over, analoge telefonie staat op het punt te verdwijnen.)

En dit is dan weer jammer in m'n hele verhaal:
http://www.netkwesties.nl/279/bbned-ein ... -tele2.htm

gerardgawlik
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:40

Re: KPN zuigt hard

Ongelezen bericht door gerardgawlik »

nja servicecenters bellen is niet nodig als alles netjes en naar behoren werkt natuurlijk ;)
4-5 Mbit is dan je lot,
was het maar zo, haal gemiddeld maar 0,8mb binnen, en voor te downen kom ik nooit boven 100kbps

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: KPN zuigt hard

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Geheel andere apparatuur en technieken, is nieuwe kansen.
Die kansen kan je BBned je misschien bieden.

gerardgawlik
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:40

Re: KPN zuigt hard

Ongelezen bericht door gerardgawlik »

Geheel andere apparatuur en technieken, is nieuwe kansen.
ohw nu je het zegt modem stamt uit de middeleeuwen en misschien in samenwerking met moderne router geeft dat het probleem ofzo ? :P

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: KPN zuigt hard

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Alles is mogelijk.
Leen een modem, of koop er een met een terugbreng garantie, verleng je abonnement en krijg een cadeautje, vraag Sinterklaas of de Kerstman ofzo.
Oxidatie, losse contacten of slechte kabels kunnen ook een rol spelen.
Kortom, wees creatief.

gerardgawlik
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:40

Re: KPN zuigt hard

Ongelezen bericht door gerardgawlik »

Tis weer bijzonder schreef:Alles is mogelijk.
Leen een modem, of koop er een met een terugbreng garantie, verleng je abonnement en krijg een cadeautje, vraag Sinterklaas of de Kerstman ofzo.
Oxidatie, losse contacten of slechte kabels kunnen ook een rol spelen.
Kortom, wees creatief.
recentelijk tijdens verbouwing alle bekabeling vernieuwd (1-2 maandjes terug)
dus daar zal het niet aan liggen.

pukkie63
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 feb 2010 15:40

Re: KPN zuigt hard

Ongelezen bericht door pukkie63 »

Ik weet niet of je er een splitter tussen hebt zitten maar als die er tussenzit even loskoppelen en je binnenkomende kabel direct op de modem aansluiten.
Hopelijk ben je dan nu van de problemen af.

gerardgawlik
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:40

Re: KPN zuigt hard

Ongelezen bericht door gerardgawlik »

pukkie63 schreef:Ik weet niet of je er een splitter tussen hebt zitten maar als die er tussenzit even loskoppelen en je binnenkomende kabel direct op de modem aansluiten.
Hopelijk ben je dan nu van de problemen af.
dat zou mooi en prima zijn, maar dan zit me ma zonder telefoon vermoed ik
want het is adsl via telefoonlijn namelijk
want als ik modem direct op binnenkomende lijn zet dan kan die niet meer als "telefoonlijn" fungeren zeg maar :P

pukkie63
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 feb 2010 15:40

Re: KPN zuigt hard

Ongelezen bericht door pukkie63 »

uhh ja dan wordt het inderdaad een groot probleem
Dan weet ik het helaas ook niet, sorry

Wat je eventueel zou kunnen doen is mailen dat ze het bellen naar 0900 beschikbaar maken ( duurt 3 werkdagen) je kan wel de andere 09 nummers laten blokkeren maar dan zou je de klantenservice kunnen bellen en als je dan niet meer hoeft te bellen zou je de 0900 weer kunnen laten blokkeren
Beetje omslachtig ik weet het maar misschien is het een optie

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: KPN zuigt hard

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Is het de bedoeling dat jij ons helpt aan informatie of oplossing, of wij jou?
Voor een test kan je m.i. best eventjes zonder telefoon.
Hoeft toch geen uur te duren, wel?

Je wilt toch wel geholpen worden?
Of bedenk je maar wat problemen om iedereen een beetje bezig te houden?
Daar begint het m.i. wel een beetje op te lijken. :roll:
Ik ben er nu wel mee klaar.
Nogmaals succes met je leed, dat volgens jou KPN heet.

Mouser
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 nov 2010 10:28

Re: KPN zuigt hard

Ongelezen bericht door Mouser »

Ik ben het eens met je Onderwerp..

KPN bellen probeer ik geeneens meer. Als je een tip wilt, dien een klacht in via het webformulier.
http://kpnmobile.custhelp.com/cgi-bin/k ... er/ask.php
Dan krijg je een emailtje van ze terug dat ze je bericht hebben ontvangen. Een dag of wat later krijg je een reactie. Daar kun je dan zo vaak op antwoorden als je wilt, en ze mailen nog terug ook.
Tenminste, bij mij.

Ik mail alleen maar met ze, want bellen vind ik veel te duur.

Knipoogje
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 nov 2010 14:58

Re: KPN zuigt hard

Ongelezen bericht door Knipoogje »

@ gerard, ik las dat je al een ping test had gedaan, ik weet niet of je bekabeld zit, of draadloos, maar je zou het volgende wel zelf thuis kunnen doen, om na te gaan of jij ergens onbewust toch iets niet goed hebt zitten.
Je modem/router zo dicht mogelijk aansluiten bij het aansluitpunt.
Dan eventueel een laptop aansluiten, bekabeld, zo kort mogelijk op de modem/router.
Hiermee sluit je voor jezelf uit, of jij misschien een kabel ergens tussen hebt zitten, wat misschien kan leiden tot verlies van je i-net.
Dan doe je nogmaals je ping testen eventueel met een speedtest.
Blijkt nu dat jou i-net dus wel weer goed werkt, dan moet je in elk geval je modem/router altijd zo dicht mogelijk proberen te plaatsen bij je ingangspunt van het huis.
Meest gemaakte onopzettelijke fout, wat veel elende veroorzaakt.
Vind zelf dat KPN mensen hier echt beter op moet voorlichten.

Mocht je nu draadloos werken, vaak dan staan alle modems/routers op hetzelfde kanaal, en mocht toevallig iemand in de buurt ook KPN hebben, dan kan dit aardig storen.
Even via http//192.168.1.254 inloggen, kom je in het menu van je router, deze op bijvoorbeeld kanaal 6 zetten.

Zijn enkele oplossingen die ik voor je heb, aangezien ik niet weet hoe jij alles thuis hebt aangesloten of al hebt uitgeprobeerd..

Voordeel als je bovenstaande zo hebt uitgeprobeerd, heb jij een weerwoord erop klaar, dat je kan zeggen, dat het dan niet bij jou thuis ligt, daar jij alles correct hebt aangesloten, en hebt uitgeprobeerd..

Gesloten