Hallo,
Sinds vorige week 12/04/'13 heb ik veel last met het verzenden en ontvangen van email. Mijn provider is Telfort, jaren is het goed gegaan maar ik hen meer dan 1 week geen enkele email meer kunnen ontvangen en of versturen. Zonder enige aankondiging is de pop3 en smtp veranderd van tiscali naar telfort. Volgens de vele telefoongesprekken die vaak meer dan een half uur duurden is er eindelijk iets aan gedaan en kon ik tegen 18.00 uur op 18/04 weer verzenden en ontvangen, ook via de webmail van telfort. Echter van de emails die mij in die week toegezonden waren is er door mij niet 1 ontvangen. Daar wordt heel laconiek over gedaan door telfort maar het is zorgelijk te zien hoe ze daar met hun klanten omgaan. Vanmorgen lag de mail er weer uit en de webmail inbox bleek deze maal ook (weer)leeg te zijn. Nu werkt het weer maar voor hoe lang? Hebben meer forumlezers hier last van? Op het forum van telfort heb ik de vorige week ook een vraag over dit onderwerp gesteld, maar daar wordt alleen maar gelezen zonder dat daar ook maar een opmerking of antwoordt op gegeven wordt. Mijn emailprogramma is outlook 2007 Ben benieuwd naar de reacties.
Groeten
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mail problemen bij Telfort
Re: Mail problemen bij Telfort
Ik heb dezelfde problemen bij Telfort, mijn Tiscali email werkte al twee weken alleen nog maar via de webmail, maar vanaf dit weekend al helemaal niet meer. Ik werk op een iMac. Vrijwel al mijn relaties gebruiken mijn tiscali adres wat dus inhoud dat je alle mail gaat missen en dat kan hele vervelende consequenties hebben. Het ergste is dat je per mail van Telfort gewoon met een kluitje in het riet wordt gestuurd. Ik ga maar weer eens bellen, maar zit er stevig over te denken om maar op een andere provider over te stappen, ik weet geen andere oplossing! 

Re: Mail problemen bij Telfort
Ik heb sinds 11 jaar een webmailadres bij 12move.nl.
Enige jaren geleden is dat overgenomen door tiscali, maar daar merkte je verder niks van.
Daarna is het overgenomen door telfort en toen moest er achter mijn gebruikersnaam een t toegevoegd worden. Even wennen, maar verder ook geen probleem.
Nu heeft Telfort bedacht om ook maar mee te doen aan de veranderhype van moderne bedrijven en hebben ze de mailomgeving veranderd.
Alles went dus laten we het maar een kans geven. Ik ben sinds vorige week al aardig geïrriteerd door de kinderziektes die het nog heeft. Menig kind dat alle kinderziektes heeft gehad zou er jaloers op worden.
Het is wat mij betreft kommer en kwel.
Ik keek vaak mijn mail via mijn mobiele telefoon, maar door de verandering die is doorgevoerd is mijn scherm te klein en kan ik (als ik al in mijn mailbox kom) nu alleen zien hoeveel mail ik heb maar ze vervolgens niet lezen want dat staat rechts.
Verder krijg ik regelmatig dat ik niet kan inloggen omdat: mijn gebruikersnaam en ww niet overeenkomen (die ik nooit veranderd heb), of ze hebben mijn mail niet kunnen overzetten, het ene moment kan ik in mijn mail en de volgende 5x weer niet.
Het is om te huilen, vooral omdat dit mijn hoofdmailadres is en ik deze eigenlijk alleen gebruik.
Best lastig als je mail van je werk (met werkrooster etc) krijgt en die niet kunt lezen.
Je kunt nu ook met je mobiele telefoonnummer inloggen. Het wordt er niet duidelijker op. Als mijn gebruikersnaam niet klopt moet ik dan mijn mobiele nummer gebruiken? En heeft dat dan hetzelfde wachtwoord als mijn gebruikersnaam? Ik weet het niet meer.
Vandaag 7 minuten aan de telefoon gehangen (zonder een medewerker gesproken te hebben). Of ik wil meewerken aan een klanttevredenheidsonderzoek? Natuurlijk, kan ik tenminste laten weten hoe ik er over denk. 3 Vragen met een cijfer van 1-10. Ik toets als ontevreden klant de 1 in, maar dat kent de computer niet. Een 2 dan; dat lukt 1x en bij de volgende vraag weer een 1, maar nee hoor, bij telfort willen ze deze cijfers niet horen. Als ik daarna achter elkaar de 2 indruk is het "onderzoek" ten einde.
Ik ben op zich niet tegen verandering, maar alleen als dat ook betekent dat dat een verbetering is en dat is tot op heden in het vernieuwde en dramatische telfortgeval helaas niet aan de orde. Ik hoop dat ze het licht nog gaan zien bij telfort
Tot die tijd 
Enige jaren geleden is dat overgenomen door tiscali, maar daar merkte je verder niks van.
Daarna is het overgenomen door telfort en toen moest er achter mijn gebruikersnaam een t toegevoegd worden. Even wennen, maar verder ook geen probleem.
Nu heeft Telfort bedacht om ook maar mee te doen aan de veranderhype van moderne bedrijven en hebben ze de mailomgeving veranderd.
Alles went dus laten we het maar een kans geven. Ik ben sinds vorige week al aardig geïrriteerd door de kinderziektes die het nog heeft. Menig kind dat alle kinderziektes heeft gehad zou er jaloers op worden.
Het is wat mij betreft kommer en kwel.
Ik keek vaak mijn mail via mijn mobiele telefoon, maar door de verandering die is doorgevoerd is mijn scherm te klein en kan ik (als ik al in mijn mailbox kom) nu alleen zien hoeveel mail ik heb maar ze vervolgens niet lezen want dat staat rechts.
Verder krijg ik regelmatig dat ik niet kan inloggen omdat: mijn gebruikersnaam en ww niet overeenkomen (die ik nooit veranderd heb), of ze hebben mijn mail niet kunnen overzetten, het ene moment kan ik in mijn mail en de volgende 5x weer niet.
Het is om te huilen, vooral omdat dit mijn hoofdmailadres is en ik deze eigenlijk alleen gebruik.
Best lastig als je mail van je werk (met werkrooster etc) krijgt en die niet kunt lezen.
Je kunt nu ook met je mobiele telefoonnummer inloggen. Het wordt er niet duidelijker op. Als mijn gebruikersnaam niet klopt moet ik dan mijn mobiele nummer gebruiken? En heeft dat dan hetzelfde wachtwoord als mijn gebruikersnaam? Ik weet het niet meer.
Vandaag 7 minuten aan de telefoon gehangen (zonder een medewerker gesproken te hebben). Of ik wil meewerken aan een klanttevredenheidsonderzoek? Natuurlijk, kan ik tenminste laten weten hoe ik er over denk. 3 Vragen met een cijfer van 1-10. Ik toets als ontevreden klant de 1 in, maar dat kent de computer niet. Een 2 dan; dat lukt 1x en bij de volgende vraag weer een 1, maar nee hoor, bij telfort willen ze deze cijfers niet horen. Als ik daarna achter elkaar de 2 indruk is het "onderzoek" ten einde.
Ik ben op zich niet tegen verandering, maar alleen als dat ook betekent dat dat een verbetering is en dat is tot op heden in het vernieuwde en dramatische telfortgeval helaas niet aan de orde. Ik hoop dat ze het licht nog gaan zien bij telfort


