LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats oplichting

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
gsj_007
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2010 14:18

Marktplaats oplichting

Ongelezen bericht door gsj_007 »

Beste,

Mischien iemand die mij kan helpen!

Ik heb via marktplaats elektronica gekocht. ik had regelmatig email contact met de persoon bij wie ik het stuk elektronica heb gekocht. diegene verzocht mij om de betaling via PayPal te doen maar ik koos ervoor om dit via Rembours te doen (dit leek mij een betrouwbare manier).
De persoon was zeer vriendelijk en contacte mij elke dag via internet of ik het pakketje al had ontvangen enz. enz.

Toen de meneer van TNT bij mij aan de deur kwam gebeurde er het volgende:

Op het pakketje was de verzendadres doorgekrast. Er was alleen een andere achternaam opgezet. Het doorgekrasde verzendadres is nog een heel klein beetje te zien als je goed kijkt en dit is het adres wat op het briefje staat wat de heer van TNT heeft meegenomen (het briefje wat op de TNT pakket zit geplakt in een TNT envelop), Namelijk het adres van de afzender.

In het tnt pakketje zat een kleiner tnt pakketje(ook met een envelop en een adres briefje errin). aan de onderkant hiervan zaten 3 stalen onderleggers vastgeplakt. In het kleine tnt pakketje zaten 3 postkantoor zakjes waarvan in 1 een laptophardeschijf zat gewikkeld.

Op het kleine tnt pakketje zat ook nog een oranje sticker met een adres briefje er in met afzender en verstuurder. dit briefje heeft de TNT bezorger eruit gehaald omdat hij er nog bij was toen ik het pakketje openmaakte. de verzender was ook de heer waarvan ik het stuk elektronica heb besteld. en de ontvanger was iemand uit Den Haag en ik woon zelf in Amsterdam.

nu heb ik de meneer van wie ik het pakketje heb besteld geprobeerd te contacteren, alleen de meneer is niet meer zo aardig en heeft minder tijd om mij een mail terug te sturen. maar als de meneer terug mailt dan is het kortaf en hij doet alsof hij van niks afweet.

ik heb geprobeerd aangifte te doen alleen de politie vind dit niet geschikt voor deze situatie. Ook TNT heb ik gebeld en gevraagt wat ik kon doen. De TNT manager zei dat ze het geld zouden inhouden en dus niet aan de meneen zouden overhandigen. Maar TNT zei in een mailtje erna dat ze alleen het gewicht van het pakketje hebben bekeken en dat ze hier nu verder niks aan kunnen doen omdat het gewicht niet is veranderd. het geld gaat dus tog naar de oplichter.

En nog 1 ding: het gironummer waar het geld naartoe wordt verstuurd is ook weer op een ander adres dan wat is aangegeven op het pakketje.

Heeft iemand nog tips van wat ik kan ondernemen om het geld terug te krijgen?
Ik heb alle mailtjes nog en de TNT pakket met de rotzooi ook nog

(Ik heb liever geen opmerkingen dat ik niks meer via marktplaats moet bestellen want dat heb ik nu dus wel geleerd)

Groetjes

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Marktplaats oplichting

Ongelezen bericht door rattaplan »

Ik zou als ik jou was niks meer bestellen via marktplaats, oplichters daar :-)

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Marktplaats oplichting

Ongelezen bericht door jor »

Misschien ligt het wel aan mij maar wat had je gekocht en wat heb je dan ontvangen? Wat is nu precies het probleem?
De opmerking om niet op marktplaats te kopen is onzinnig, koop regelmatig daar alleen je moet goed opletten met wie je van doen hebt.Ik doe bv geen aankoop zonder dat ik naam+adres + gewone telefoonnummer heb om maar iets te noemen.Met uitsluitend een mobiel nummer doe ik geen zaken.

gsj_007
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2010 14:18

Re: Marktplaats oplichting

Ongelezen bericht door gsj_007 »

Ik had een blackberry gekocht

en wat ik had ontvangen was dus 3stalen onderleggers en verwikkeld in een potkantoor zakje (papier) een laptophardeschijf

gsj_007
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2010 14:18

Re: Marktplaats oplichting

Ongelezen bericht door gsj_007 »

en zijn echte adres ben ik te weten gekomen via zijn rekeningnummer

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Marktplaats oplichting

Ongelezen bericht door jor »

gsj_007 schreef:Ik had een blackberry gekocht

en wat ik had ontvangen was dus 3stalen onderleggers en verwikkeld in een potkantoor zakje (papier) een laptophardeschijf
Oei, dat is toch inderdaad 100% oplichting! Ik zou aandringen om aangifte te doen want wie weet hoeveel keer deze gast dit al uitgehaald heeft. De politie stuurt gedupeerden veel te vlug met een kluitje in het riet en dat zou in jou geval onterecht zijn!Wat je niet moet doen is er zelf heen gaan om verhaal te halen,dat is het niet waard. Straks zit jij namelijk in de bajes want dan heeft de politie ineens wel tijd.

Sterkte ermee jor

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Marktplaats oplichting

Ongelezen bericht door rattaplan »

in dat geval ,om je geld terug te krijgen, kun je maar 1 ding doen en dat is langsgaan en je geld terughalen.

Politie aangifte doen etc. heeft geen nut, hiermee krijg je je geld niet terug.
Anders is het een dure les geleerd. Spijtig maar waar.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Marktplaats oplichting

Ongelezen bericht door agro »

Mogelijk zou je contact op kunnen nemen met een incassoburo of deurwaarderskantoor, die kunnen misschien nog wel iets voor je betekenen, er zijn er ook die op No Cure No Pay basis werken, of als je een rechtsbijstandsverzekering hebt kunnen die zeker nog wel iets voor je doen.
Tevens zou je bij de nationale ombudsman een klacht kunnen indienen tegen de politie dat geweigerd wordt een aangifte van oplichting op te nemen.
Als je daarna alsnog een bewijs van aangifte kan verkrijgen, dan zal een incassoburo of deurwaarder zeker actie kunnen ondernemen, en wellicht met een voor je een gunstige afloop.
Succes toegewenst.

gsj_007
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2010 14:18

Re: Marktplaats oplichting

Ongelezen bericht door gsj_007 »

Oke dank je wel
dat ga ik even proberen/informeren.

een bewijs van aangifte kan ik niet krijgen omdat ze helemaal niks hebben gerapporteerd. Ik kan wel zeggen dat ik het heb gedaan maar er staat niks zwart op wit.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Marktplaats oplichting

Ongelezen bericht door agro »

een bewijs van aangifte kan ik niet krijgen omdat ze helemaal niks hebben gerapporteerd.
Vandaar een klacht indienen bij de nationale ombudsman, zullen ze zeer waarschijnlijk gedwongen worden alsnog een aangifte op te nemen.

Gesloten