LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mary1957

Re: Marktplaats!

Ongelezen bericht door mary1957 »

wolter1 schreef:Ha, nog geen 24 uur en er wordt al tegengas gegeven door marktplaats.
Dat bevestigd mijn vermoeden
Het antwoord van "mary 1957" slaat nergens op.
Natuurlijk wordt er niet meer afgeboekt als je de advertentie verwijderd.
Ik kan alles nog wel een keer herhalen , maar lees mijn tekst wat beter zou ik zeggen en kom met betere argumenten.
Blijkbaar vind marktplaats het belangrijk genoeg om op dit forum de voor hun slechte reacties direct van positief commentaar te voorzien
Ik heb gelezen wat je geschreven hebt hoor wolter1 en ik ben niet iemand van marktplaats. Maar als je zelf vergeet een advertentie te verwijderen is dat niet zo slim natuurlijk, maar kan gebeuren en ik ben het wel met je eens dat ze een berichtje kunnen sturen als er weer afgeschreven gaat worden. Ik weet overigens niet of dit gebeurt, want daar heb ik geen ervaring mee.
Ik gaf alleen aan dat ik geen negatieve ervaring had met de automatische incasso van marktplaats, omdat ik mijn advertentie verwijderd had nadat ik mijn scooter verkocht had.Ben het wel met je eens dat het ineens duurder is geworden allemaal op marktplaats.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

wolter1 schreef:Je reageert nog steeds niet inhoudelijk op mijn bezwaar tegen deze vorm van automatisch verlengen.
Om meerdere redenen is deze door Marktplaats gekozen vorm bedenkelijk.
Ik heb in mijn schrijven zelfs een voorstel gedaan om de vorm klantvriendelijker te maken.
Jij stoort je aan mensen die negatief over een bedrijf schrijven, maar scheer die niet over een kam. Ik heb geen slechte ervaringen met Marktplaats en ook de advertentieprijs vind ik op zich niet onredelijk.
Echter verdienen aan mensen die vergeten hun advertentie te verwijderen of die te slordig zijn om dat te doen vind ik incorrect.
Het gaat bij Marktplaats blijkbaar om grote bedragen, anders zouden ze wel een klantvriendelijker vorm kiezen.
Nee, ik heb niet inhoudelijk gereageerd op je MP grieven, wel op... nou ja, dat leest zich.
Ik stoor me helemaal niet aan mensen die negatief over een bedrijf schrijven, wel vind ik dit soort kreten
Blijkbaar vind marktplaats het belangrijk genoeg om op dit forum de voor hun slechte reacties direct van positief commentaar te voorzien
zoooooo 2011 of 2010. Voor jou is dit misschien een hele originele tekst, maar hier al heel vaak voorbij gekomen.

wolter1

Ongelezen bericht door wolter1 »

Jouw woorden Dan moet er toch wel sprake zijn van enige herhaling en niet van een éénmalige toevalligheid. alleen bij dit onderwerp op 26 berichten 17 keer een nietszeggend positief tegenbericht

Jouw woorden Als iemand een conflict heeft met een bedrijf en een forummer schrijft juist positief over dat bedrijf, 'zal hij/zij wel in dienst zijn bij dat bedrijf'. Die kreet is al heeeel vaak voorbij gekomen. en zoooooo 2011 of 2010.
Prima als je positief schrijft over een bedrijf.
Dan kan een discussie ontstaan op argumenten.
Maar geen van de 17 "positieve" tegenberichten inclusief die van jou gaan in op de essentie van de zaak.
En nogmaals als ik me er in ga verdiepen wordt ik vanzelf origineler

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Volgens mij krijg je 1 dag voor aflopen een reminder om het stop te zetten...

wolter1

Ongelezen bericht door wolter1 »

Weer één, Olaf79 dit keer, die de essentie niet snapt.
Schrijf ik nou zo onbegrijpelijk ?

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Als ik het goed begrijp...

Je wordt boos omdat mp geld blijft afhouden voor advertenties?als mensen vergeten zijn hun advertentie er af te halen?

1 je bent er zelf bij om je advertentie weg te halen ...lijkt me dat je dat gelijk doet,vergeet je het tja betalen,is leer voor volgende keer..

2 wat wil je dan ? Dat ze mensen gaan mailen ..mev of meneer! Is u artikel al verkocht?,dan moet u de advertentie verwijderen??
Dat zou je het liefste willen zien?

Ben je nu zo boos omdat je zelf paar keer de fout in bent gegaan?

Ik heb stukje 4 x gelezen en kan er niks anders van maken.,

NEEEEEEE IK WERK NIET VOOR MP

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

wolter1 schreef:Jouw woorden Dan moet er toch wel sprake zijn van enige herhaling en niet van een éénmalige toevalligheid. alleen bij dit onderwerp op 26 berichten 17 keer een nietszeggend positief tegenbericht
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik doelde met die opmerking op Mary1957.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Je krijgt inderdaad nogal wat mails van Marktplaats tav:

duur van advertentie ivm tegen betaling de advertentie hoger te plaatsen.
na langere tijd ontvang je een mail of je de advertentie wil verwijderen,de link aanklikken en de advertentie verwijderen.

Bovenstaande allemaal zonder betalingen

rikus1102

Ongelezen bericht door rikus1102 »

Ik snap de reacties van beide (positieve en negatieve) partijen, doch schaar ik me bij deze toch enigzins bij het negatieve kamp.

Het nieuwe verdienmodel (want zo mag je deze strategie gewoon noemen) zal hoogstwaarschijnlijk keurig legaal zijn, hetzij balancerend op het randje (zeker als het aankomt op fatsoen). MP verstuurd inderdaad een mailtje alvorens de advertentie te verlengen. Deze moet je echter wel even optijd ontvangen. Hoewel heel de wereld inmiddels digitaal is, zijn er bijvoorbeeld nog makkelijk voorbeelden te noemen van mensen die NIET dagelijks met internet bezig zijn (denk bijvoorbeeld aan oudere mensen waarvan kinderen/kleinkinderen wel even een advertentie online plaatsen). Het is dan plots niet meer zo voor de handliggend dat de advertentie van het inmiddels misschien verkochte product direct offline gehaald wordt.

Opzich is het begrijpelijk dat er betaald moet worden voor een product/dienst (het plaatsen van een advertentie), maar er zou makkelijke fatsoenlijker mee omgesprongen kunnen worden. Men zou het systeem ook zo kunnen maken dat de advertentie bv opgeschort wordt totdat men een beslissing heeft gemaakt over verlengen, met de daaraan verbonden extra kosten.

De huidige 'geen reactie, doorbetalen' constructie riekt behoorlijk naar een zo groot mogelijke omzet. Het is dan ook beslist geen nieuwe strategie (zoals eerder genoemd, denk bv aan telecom maatschappijen). Deze negatieve ondertoon wordt bij mij versterkt doordat men niet aangeeft welk bedrag er vervolgens per automatische incasso afgeschreven zal gaan worden. MP stuurt dus wel een mededeling maar men blijft vervolgens in het ongewis over de eventuele kosten. Zelfs voor de mensen die dus geen bezwaar hebben tegen dit 'verdienmodel' (dag Mary en Jolijn :wink: ) moet dat toch een gebrek zijn. Waarom hier geen duidelijkheid? Ook voor de welwillende betaler is het immers fijn om te weten wat er gelapt moet worden.

Met een redelijke dosis reclame/marketing-achtergrond ben ik duidelijk niet zo'n voorstander van deze constructie. Het past te goed in een graai-cultuur en lijkt niet te passen bij het 'onze Hollandsche Marktplaats op internet gevoel'. Ofwel het zou wel eens kunnen bijdragen aan imago afbreuk. In deze tijd misschien zelfs nog wel begrijpelijk maar het is wachten op een beter alternatief, wellicht toch wat vaker naar speurders.nl (nee, ik werk daar niet :D )

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

wolter1 schreef:Weer één, Olaf79 dit keer, die de essentie niet snapt.
Schrijf ik nou zo onbegrijpelijk ?
Nee. Je redeneert onbegrijpelijk. :lol:

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Jolijn schreef:
wolter1 schreef:Je reageert nog steeds niet inhoudelijk op mijn bezwaar tegen deze vorm van automatisch verlengen.
Om meerdere redenen is deze door Marktplaats gekozen vorm bedenkelijk.
Ik heb in mijn schrijven zelfs een voorstel gedaan om de vorm klantvriendelijker te maken.
Jij stoort je aan mensen die negatief over een bedrijf schrijven, maar scheer die niet over een kam. Ik heb geen slechte ervaringen met Marktplaats en ook de advertentieprijs vind ik op zich niet onredelijk.
Echter verdienen aan mensen die vergeten hun advertentie te verwijderen of die te slordig zijn om dat te doen vind ik incorrect.
Het gaat bij Marktplaats blijkbaar om grote bedragen, anders zouden ze wel een klantvriendelijker vorm kiezen.
Nee, ik heb niet inhoudelijk gereageerd op je MP grieven, wel op... nou ja, dat leest zich.
Ik stoor me helemaal niet aan mensen die negatief over een bedrijf schrijven, wel vind ik dit soort kreten
zoooooo 2011 of 2010. Voor jou is dit misschien een hele originele tekst, maar hier al heel vaak voorbij gekomen.
Dat soort opmerkingen komen vaak nadat er geen argumenten meer zijn, de TS alleen staat in zijn mening en de tegenspraak "dus" wel van het bedrijf afkomstig moet zijn.

JanTinusPlukvet

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Wat er uberhaupt al niet aan klopt is het volgende:
Als je je advertentie plaatst, betaal je met I-deal. dat is dus inloggen en met je eigen internetbankieren en betalen.

Daarna wordt het ineens een automatische incasso???,...een héél andere wijze van betalen! (Welke sowiezo al niet rechtsgeldig is via internet!)

Precies zoals 1 van de voorgangers schreef: Je plaatst voor een bepaalde duur en ná die tijd krijg je de optie om (betaald) je advertentie te verlengen!
Overigens slaat die verlenging ook nergens op. Als je advertentie op pagina 150 staat, staat die dat na verlenging ook nog. je kan omhoog plaatsen, maar daarvoor moet je nóg meer extra betalen.

edit:

helemaal eens met Rikus!:
" Deze negatieve ondertoon wordt bij mij versterkt doordat men niet aangeeft welk bedrag er vervolgens per automatische incasso afgeschreven zal gaan worden. MP stuurt dus wel een mededeling maar men blijft vervolgens in het ongewis over de eventuele kosten. "

Dat zie je pas op je afschrift! nergens wordt er genoemd wat de kosten zijn voor verlenging. Niet op het moment van plaatsen, maar zel;fs ook niet in de herinneringsmail welke je (slechts!) 24 uur van te voren krijgt.
24 uur is geen 24 uur, wnat geen mens is die volle tijd ook wakker. je krijgt dus laat ik zeggen 16 uur de tijd (uitgaande van 8 uur slaap)

JanTinusPlukvet

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Het grappige is dat er NU een zelfde iets op kassa is.
Dat gaat over Ryanair en Centerparcs waar je je reisverzekering en/of annuleringsverzekering automatisch bij krijgt.
Het gaat dus over vinkjes die vooraf al aanstaan waardoor je keuze beperkt wordt of zelfs in het geheel niet gegeven wordt.
Marktplaats bied die keuze niet. je moet vooraf accoord gaan met vervolgbetalingen.

Het tv fragment is Hier te vinden

tackle

Ongelezen bericht door tackle »

Het is nogal asociaal van ebay MP om mensen te laten handelen ipv een vinkje aan te klikken. Ik heb ze een mail gestuurd waarin ik aangegeven heb dat ik geen toestemming geef om geld van mijn rekening te halen ivm verlenging. Dat beschouw ik dat als diefstal/verduistering. Kreeg meteen een mail terug, waarop ik weer heb gereageerd. Dit zijn wel degelijk mafia ECI achtige praktijken. Het mag ook niet. Er is jurisprudentie over.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Amazon62 schreef:Dat Marktplaats geld moet verdienen (al vind ik het bedrag en de looptijd belachelijk), dat snap ik. Maar dat ze automatisch incasseren totdat jij dit stopzet vind ik echt maffia praktijken. Dit is alleen maar om extra geld te verdienen aan mensen die dit vergeten stop te zetten.

Ik plaats mijn advertenties steeds meer op andere (veelal gratis) advertentie sites, want ik ben het niet eens met hun handelswijze.
Dat is je goed recht. En geen probleem, gelukkig is er keuzevrijheid. Maar marktplaats doet niks onwettig. Als je het niet eens bent, ga je, zoals je zelf schrijft, lekker naar een ander.

Gesloten